Nesteen rahtauksia

Aloittaja Juhani Mehto, 10.01.2006, 10:41:34

« edellinen - seuraava »

Juhani Mehto

Neste Oil on tehnyt norjalaisen Rederiet Stenersen A/S:n kanssa sopimuksen neljän n. 16600 dwt:n öljytuote/kemikaalitankkerin rahtaamisesta. Ensimmäinen näistä, Sten Baltic, luovutettiin Kiinasta syksyllä ja se onkin jo käynyt Suomessa ainakin Sköldvikissä, Naantalissa ja Oulussa. Toinen, Sten Nordic seuraa nyt alkuvuodesta. Loput kaksi valmistuvat vuonna 2007. Alukset ovat siskoja saman varustamon Stenbergille, joka on käynyt Suomessa sangen tiuhaan tahtiin viime aikoina.

Lisätietoja täällä.

Lisäksi Neste on rahdannut intialaisen v. 2003 valmistuneen 105709 dwt:n aframax-tankkeri Jag Latan reiluksi vuodeksi.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Lyhyt aikarahtaus:
Norjalainen Hanne Knutsen (127500 dwt) kulkee vappuun asti Nesteen rahtauksessa. Vastaavasti Natura on rahdattu samaan päivään saakka Knutsenille.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

#2
Nyt Nesteen rahdattuun laivastoon on lisätty myös ruotsalainen, Tarbit Shippingin omistama bitumitankkeri Bitflower (6314 dwt/-03). Se onkin tahkonnut Naantalissa ja Sköldvikissä ahkerasti viime aikoina.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Jatkan synkkää yksinpuheluani tämän topicin tiimoilta...  ;)

Nyt Neste on rahdannut taas yhden ruotsalaistankkerin, 11.500 dwt:n Scorpiuksen. Aluksen omistaa Sirius Rederi AB ja se luovutettiin juuri telakalta Turkista. Neste on rahdannut myös Scorpiuksen sisaren, Norjan lipulla olevan ruotsalaisen Astinan, jonka omistaa puolestaan Rederi AB Veritas Tankers. Se lähti telakalta viime kuun lopussa. Molemmat varustamot ovat kotoisin Göteborgin edustalla olevalta Donsön saarelta.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

#4
Kiinnostuneille tiedoksi, että Astina on jo käynyt Suomessa. Se tuli Naantaliin viime lauantaina tiettävästi suoraan Tuzlasta. Jatkoi sieltä Porvooseen ja seuraavaksi on vuorossa Turku, joten siitä tulee rannikkokaupunkien vakiovierailija.

Lisäksi Nesteen rahtauksessa oleva Hanne Knutsen on myyty ja se luovutetaan uudelle omistajalle rahtauksen päättyessä toukokuun lopussa. Uusi omistaja, hollantilainen Bluewater aikoo todennäköisesti muuttaa sen FPSO-käyttöön.

Ensimmäisessä viestissä ilmoitettu Jag Latan rahtaus ei tiettävästi toteutunut.

Päivitetetty versio
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 21.04.2006, 12:31:15
Kiinnostuneille tiedoksi, että Astina on jo käynyt Suomessa. Se tuli Naantaliin viime lauantaina tiettävästi suoraan Tuzlasta. Jatkoi sieltä Porvooseen ja seuraavaksi on vuorossa Turku, joten siitä tulee rannikkokaupunkien vakiovierailija.

Nyt on Astina matkalla Haminaan. Tulee sekin rannikkokaupunki nähtyä.
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Tero Marjamäki

täytyy kyll sanoa, että on aikamoinen ero esim. norjalaisessa merenkulussa verrattuna suomalaiseen! tai ainakin laivan rakentamisessa!  ku vertaa näitä stenersenin uusia laivoja nesteen kiinalaisiin, ei voi ku ihmetellä.. on katetut pakat ja lehmänsillan alla lämpimässä kaikki tärkeät hässäkät, niinku vaikka näytteenottopaikat sun muut syöksyventtiilit, joita nesteeläinen merimies kiinan laivassa hakkaa jäävapaaksi joka kerta kun talvella tuulee vähä kovempaa. olisko taas kerran pitäny kysyä niiltä, jotka siellä oikeesti joutuu työskentelemään, eikä vaan ainoastaan keskittyä siihen miten mukava on brykalla istuksia ja kattella kun kulit mätkii jäitä!?!  >:(

Tero Ilus

Ei kyllä brygan jengilläkään ole paljoa sanomista alushankinnoissa :( Turhan niitä on syytellä.

Tero Marjamäki

no juu.. ja myöhäistäpä syyttely täs vaihees jo onkin.  :-\ toivottavasti ens kerralla osattais sit kuitenki katsoa mallia vaik ruotsalaisista ja norjalaisista, ne on rakennuttanu paljon laivoja kiinassa ja on oikein hyviä laivoja työskennellä! enkä kuitenkaa tarkota, että kaikki pitää muilta apinoida, mut.. toivonpa sitä kuitenkin!

Juhani Mehto

Ja nyt myös Scorpius on Suomen vesillä. On nyt Sköldvikissä, josta matka jatkuu Naantali - Kokkola - Naantali. Astina tuli kuvattua viime viikolla ja se on hiukan mukavamman näköinen kuin viime aikoina Turkista valmistuneet pöntöt.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Ja lisää rahtauksia:

Nyt Neste Oilin lippua liehuttavat 14796 dwt:n ruotsalainen Tärnhav, joka oli aiemminkin Nesteen ajossa ja italialainen 14003 dwt:n Ocean Pride. Molemmat ovat tahkonneet ahkerasti Suomessa viime aikoina.

Bitflowerin rahtaus on puolestaan loppunut.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Nesteen laivastoon on liitetty pienen tauon jälkeen uudelleen ruotsalainen 17.259 dwt:n öljytuotetankkeri Ek-Star. Aluksen omistaa Göteborgin edustalta, Donsön saarelta kotoisin oleva Ektank AB.

Samalla voitaneen mainita, että Nesteen rahtauksessa oleva Astoria on vihdoinkin saanut uuden korsteenitunnuksen Nesteen vanhan 'kiteen' tilalle. Nyt aluksen savupiippua koristaa varustamon oma tunnus.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Kimmo Rantanen

Neste ja muutkin varustamot hankkineet uusia jäävahvistettuja laivoja Suomenlahden öljykuljetuksiin:

Turun Sanomat

Juhani Mehto

#13
Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 10.01.2006, 10:41:34
Neste Oil on tehnyt norjalaisen Rederiet Stenersen A/S:n kanssa sopimuksen neljän n. 16600 dwt:n öljytuote/kemikaalitankkerin rahtaamisesta. Ensimmäinen näistä, Sten Baltic, luovutettiin Kiinasta syksyllä ja se onkin jo käynyt Suomessa ainakin Sköldvikissä, Naantalissa ja Oulussa. Toinen, Sten Nordic seuraa nyt alkuvuodesta. Loput kaksi valmistuvat vuonna 2007.

Nyt on valmistunut kolmas Nesteen rahtaama paatti, Sten Hidra. Alus luovutettiin 18. toukokuuta ja sen pitäisi tulla tänään Sköldvikiin Rotterdamista ja jatkaa sieltä Naantaliin ja edelleen Kokkolaan.

Lisäksi Neste on rahdannut viime aikoina ahkerasti Suomessa vierailleen vuonna 2004 valmistuneen 13610 dwt:n gibraltarilaisen, mutta norjalaisen Utkilenin ajossa olevan Falconin.



Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

#14
Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 10.01.2006, 10:41:34
Neste Oil on tehnyt norjalaisen Rederiet Stenersen A/S:n kanssa sopimuksen neljän n. 16600 dwt:n öljytuote/kemikaalitankkerin rahtaamisesta. Ensimmäinen näistä, Sten Baltic, luovutettiin Kiinasta syksyllä ja se onkin jo käynyt Suomessa ainakin Sköldvikissä, Naantalissa ja Oulussa. Toinen, Sten Nordic seuraa nyt alkuvuodesta. Loput kaksi valmistuvat vuonna 2007. Alukset ovat siskoja saman varustamon Stenbergille, joka on käynyt Suomessa sangen tiuhaan tahtiin viime aikoina.

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 08.07.2007, 12:04:13
Nyt on valmistunut kolmas Nesteen rahtaama paatti, Sten Hidra. Alus luovutettiin 18. toukokuuta ja sen pitäisi tulla tänään Sköldvikiin Rotterdamista ja jatkaa sieltä Naantaliin ja edelleen Kokkolaan.

Ja nyt on neljäskin alus valmis, nimeksi annettiin Sten Aurora. Tuo ennätti ekaa kertaa Suomeen viime lauantaina, 17.11. Sköldvikiin. Sieltä matka jatkuu Kemiin ja taas takaisin Porvooseen. Mielenkiintoisena yksityiskohtana mainittakoon, että Stenersenille näyttäisi valmistuvan ensi vuonna Sten Suomi-niminen, samaan sarjaan kuuluva pönttö.

Kuva Sten Aurorasta: [klik!]
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.