Eckerö Line haaveilee uudesta vanhasta laivasta

Aloittaja Pasi Salo, 28.09.2011, 11:44:58

« edellinen - seuraava »

Juhani Reku

Lainaus käyttäjältä: Pasi Salo - 29.09.2011, 17:21:50
Toisaalta kuinka moni normi risteilijä/päivämatkaaja valitsee matkansa juuri laivan vuoksi. Minusta tuntuu että se on enemmän se hinta ja mahdollisesti myös maissa oloaika joka ratkaisee eikä niinkään laivan ikä tai näkö. ???

Olen täsmälleen samoilla linjoilla. Nordlandia on sisältä ihan samaa tasoa kuin vaikkapa Starkin, joten valmistusvuotta tai ulkonäköä tuskin voi ratkaisevana pitää. Starin ja kumppaneiden etu on nopeus, mutta kuten monen kuulin nytkin tiistaina Nordlandialla sanovan, se on reitillä liikennöivistä monen mielestä "ainoa oikea laiva".

En sano tätä sillä, että olisin itse samaa mieltä. Se nyt vaan on niin, että makuja on monenlaisia, ja matkustajamäärissä Eckerö pärjää tälläkin hetkellä hyvin - ja taakkana ei ole miljardivelkaa.

Ari Savolainen

[
Lainaus käyttäjältä: Jeremias Nieminen - 29.09.2011, 15:51:40
Jos Eckerö Line aikoo vielä haastaa Helsinki-Tallinan linjalla Vikingin, puhumattakaan Tallinkista,
Eckerolla tuskin on tarvetta "haastaa" kilpailevia varustamoja. Heilla on ihan oma asiakaskuntansa, jolle Eckeron letkea maininki sopii. Itse kaytan Eckeron yovuoroja kun olen autolla liikenteessa. Hinta/laatu suhde ihan toimiva.
Kirjoittaja Nieminen lienee liikaa katsellut amerikkalaisia kilpailusarjoja TV:sta, Loggers, Alaskan rekkakuskit  etc.
AHTS BB Troll, DNV +1A1, DP2, tug, supply vessel, SF, E0, DK(+), HL(2,5), BP 168 t.

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Juhani Reku - 30.09.2011, 18:33:27
En sano tätä sillä, että olisin itse samaa mieltä. Se nyt vaan on niin, että makuja on monenlaisia, ja matkustajamäärissä Eckerö pärjää tälläkin hetkellä hyvin - ja taakkana ei ole miljardivelkaa.

Loistavaa. Sääli että Eckerö Line osio on siitäkin huolimatta kääntynyt tappiolliseksi, ja se oli jo tappiollinen polttoaineen ollessa halpaa. Nyt se ei ole, joten tilanne vaan pahenee. Siksi yksi alus joka voisi korvata molemmat voisi olla hyvä ajatus. Osasyynä lienee XPRS ilmiö. Kun ei saa istumapaikkaa, niin en vastineena ostakaan mitään.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Timo Selkälä

Tuli muuten mieleen että Zeus Palace olisi ehkä alus joka voisi toimiakin, mutta vaatii suuret muutotyöt. Yksi sisarista on muutettu suurempaan kapasiteettiin rakentamalla hyttikansia ja yleisiä tiloja ylemmälle autokannelle. Jos ylempi autokansi muutetaan vain henkilöautoille, sinne saisi ravintolakannen ja uuden byssän - koska nykyinen tuskin hoitaa Eckerön tarvitsemia määriä - ja kaupat, ja silti saisi aluksen joka kykenee kuljettamaan 1000 LM ja 250 autoa, sekä noin 2000 matkustajaa kulkien noin 20 solmua 2 koneella - ja paljon enemmän 4 koneella. Hinta? Lienee siinä ja siinä kannattaisiko silti uudisrakenne.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Jara Röksä

M/S Zeus Palace.
kulkee 4 myllyllä 32 solmua!!!!Kesä aikana saattaisi olla kilpailu valtti, muiden laivoihin verrattuna. Kerkeis ajaa vaikka kaksikin vuoroa. Mut matkustaja määrä vain 1000. Eli muutoksia tarvitaan.
http://www.ferries.gr/minoan/zeus-palace.htm

Kalle Id

Vaan kulkeeko enää kun laivaan tulee lisää painoa uusien ravintoloiden ja muiden julkisten tilojen muodossa? Ja kannattaako tuollaisilla nopeuksilla ajaa polttoaineen todennäköisesti edelleen kallistuessa?

Jara Röksä

No jos parisolmua tippuu, niin ois kuitenkin nopein laiva reitillä. Ja ainoa SUOMALAINEN  ; )

Ville Alho

Lainaus käyttäjältä: Jara Röksä - 01.10.2011, 19:55:51
No jos parisolmua tippuu, niin ois kuitenkin nopein laiva reitillä. Ja ainoa SUOMALAINEN  ; )

Mitään takeitahan sille ei ole että Eckerön uusi alus, oli se sitten telakkauusi tai käytetty, tulisi Suomen lipulle. Jos kerran nykysysteemillä Suomen lipulla tehdään Tallinnan linjalla tappiota tai nippa nappa plusmiinusnollaa niin aika selvää lienee, että vähintäänkin varteenotettava vaihtoehto on laittaa mahdollisen uuden laivan ahteriin liehumaan jokin ihan muu lippu kuin siniristi.

Pasi Salo

Lainaus käyttäjältä: Ville Alho - 02.10.2011, 16:34:52
Mitään takeitahan sille ei ole että Eckerön uusi alus, oli se sitten telakkauusi tai käytetty, tulisi Suomen lipulle. Jos kerran nykysysteemillä Suomen lipulla tehdään Tallinnan linjalla tappiota tai nippa nappa plusmiinusnollaa niin aika selvää lienee, että vähintäänkin varteenotettava vaihtoehto on laittaa mahdollisen uuden laivan ahteriin liehumaan jokin ihan muu lippu kuin siniristi.

Minulla kävi ihan sama mielessä tuon lipun kanssa, taitaa jäädä historiaan suomen lippu tallinnan linjalla, jos ja kun eckerö hankkii uuden laivan. :-\
Tulossa 2011:  m/s Nordlandia 3.11, m/s Silja Symphony 9.12, m/s Baltic Princess 31.12

Tuomas Mäkelä


Karo Suopuro

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Mäkelä - 11.10.2011, 08:16:52
Olisiko Isabella sopiva alus?

Mahtaako Viking Line luopua M/S Isabellasta Eckerölle? Enpä oikein usko...

Kenny Leong

#26
LainaaMahtaako Viking Line luopua M/S Isabellasta Eckerölle? Enpä oikein usko...

[lievää offtopicia]
Minäkään en jaksaisi uskoa Vikingin luopuvan Isabellasta vaan arvaan että Viking tarkkailee St.Peter Linen tekemisiä ja päättää sitten kokeillako Helsinki-Pietari -linjaa. Ehkäpä Tallinna voisi olla myös kuvioissa mukana matkalla Pietariin.

Toinen vaihtoehto voisi olla että Bella laitetaan kilpailemaan Plastic Princessan asiakkaista Tallinnan markkinoilla vaihtoehtoisena PARTY! PARTY! -laivana. Aika näyttää. Onhan näistä spekuloitu.
[/lievää offtopicia]

Mielenkiinnolla odotamme mihin vaihtoehtoon Eckerö päätyy  8)

Mikko-Oskari Koski

Eckeröllä on varmuudella hakusessa matkalaiva, joka on Nordlandiaa tehokkaampi ja sillä tavoin toimintavarmempi, että sen yleiskunto on parempi. Voi olla, että hiukan tilavampaakin haetaan, mutta olennainen luku on tehokkuus, ei viihtyvyys.
Luultavasti uudemmat Olaut ovat mukana sillä lyhyellä listalla, jota Ahvenanmaalla katsellaan. Paras ratkaisu olisikin, että linjalle saataisiin perusratkaisuiltaan mahdollisimman paljon Nordlandiaa muistuttava alus, jolle voisi kierrättää jopa saman nimen -parhaassa tapauksessa jopa olettaen, etteivät kaikki asiakkaat välttämättä edes huomaisi laivan vaihtuneen...
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Timo Selkälä

Lankulla huhutaan neuvottelujen olevan käynnissä Moby Wonder-sarjalaisen ostosta.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Ari Savolainen

Mobyn paateissa jääluokka 1B. Kuullostaa hiukan epäilyttävältä.
AHTS BB Troll, DNV +1A1, DP2, tug, supply vessel, SF, E0, DK(+), HL(2,5), BP 168 t.