Regina Baltican tulevaisuus

Aloittaja Suunnittelija, 07.11.2008, 14:45:24

« edellinen - seuraava »

Petri Moilanen

Lainaus käyttäjältä: Jarkko Korhonen - 09.11.2008, 15:50:40
Kyllähän tuo risteilijäksi muuttaminen varsin näppärästi onnistui Reban edesmenneeltä sisaralukseltakin..Mihin perustat väitteesi että matkustajat nimenomaan haluavat keulaan sijoittuvia tiloja? Ei näytä Viikkaria ainakaan haittaavan että kapakat niiden laivoissa ovat enimmäkseen perässä..

Ota huomioon että sisaralus muutettiin kun se oli lähes uusi, ReBa on melkein 30v vanha.. muuttaminen onnistuu risteilyalukseksi sitä en kiellä, eri asia onko se taloudellisesti kannattavaa.. alkaako kukaan tekemään ton ikäiseen alukseen kymmenien miljoonien remonttia.

Muitakin yleisiä tiloja on kuin kapakat..  ;D nykyinen, mielestäni toimiva ratkaisu autolautoilla on tehdä yleiset tilat 2-3 kerrokseen ja hytit muihin kerroksiin. ReBassa on yleiset tilat perässä ja neljässä eri kerroksessa. Laivan rakentamisen aikaan oli varmastikkin perusteltua rakentaa tilat niinkuin ReBassa on tehty, nykyisin uusissa aluksissa tilat tehdään mielestäni toimivimmiksi tohon -80 luvun alkuun verrattuna.

Toivottavasti ReBalle löytyy uusi linja/omistaja ja alus jatkaa liikenteessä.. se on omalla tavallaan hieno alus, tosin nyt jo lähes 30vuotta vanha.

Teemu Uusi-Esko

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 09.11.2008, 16:30:29
Tässä mielessä Tallinkin saattaisi olla viisaampi tehdä ReBan kanssa "Rosellat" ja ajaa alus itsellä loppuun. Liikenteessä se kuitenkin tehnee paremman tuloksen, kuin makuutettuna.


Juu-u, siinähän on sitä rahtikapasiteettia, sitä kannattaisi hyödyntää.
-Teemu-

wanvil

Sen voisi laittaa Paldiski-Kapellskär -välille. Olisi siihen paljon kätevämpi kuin Vana Tallinn. VT:lle täytyy keksiä jotain muuta sitten.

Petri Nummijoki

Lainaus käyttäjältä: Kristian Lampio - 07.11.2008, 19:23:29
Tarkennetaan sen verran että 80 luvun alun alukset. Tosin Silja Festival pesee Regina Baltican mennen tullen.

Toisaalta 80-luvun alun lauttoja olivat myös Finlandia ja Silvia Regina, joita voitanee pitää vähintäänkin Silja Festivalin veroisina.

Juha Pulli

Luulenpa et Reba pistetään välist jollekin muulle linjalle kun viisumi politiikka on vihdoin rännissä ni alkaa itäinen maa kutsua. Ei siin mitään pääasia et pysyy Itämerellä. Yks todellinen helmi jota ei pois viedä! :beer:
Duunarin paikka on messissä.

wanvil

Lainaus käyttäjältä: Juha Pulli - 10.11.2008, 13:25:36
Yks todellinen helmi jota ei pois viedä! :beer:

Tuosta ollaan kyllä samaa mieltä!

Mikko-Oskari Koski

Lainaus käyttäjältä: Ville Wanhatalo - 09.11.2008, 23:12:31
Sen voisi laittaa Paldiski-Kapellskär -välille. Olisi siihen paljon kätevämpi kuin Vana Tallinn. VT:lle täytyy keksiä jotain muuta sitten.
Ei varmaan ihan mahdoton ajatus tuokaan, mutta on yksi ongelma (josta kyllä selvitään). Nimittäin se, että ReBassa on aika runsaasti matkustajatiloja ja Kapellskärin linjaa on viime vuosina kehitetty ennenkaikkea rahtilinjana. Haluttaisiinko matkustavaiset takaisin vuoroille, joita on jo aika tehokkaasti markkinoitu vain rahdille tarkoitetuiksi..? Ja onko Tallinkilla ylisummaan enää mitään kovinkaan suuria intressejä koko Kapellskärin liikenteen suhteen? Merkittävä osa siitä kuormasta, mitä Viron ja Ruotsin välillä kulkee, mahtuu kuitenkin Tukholmanlaivojenkin autokansille -ja loppujen lopuksi käyttökate ratkaisee koko vuoron tarpeellisuuden.
Mutta saamme nähdä.. ::)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Suunnittelija

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 10.11.2008, 21:39:10
Ei varmaan ihan mahdoton ajatus tuokaan, mutta on yksi ongelma (josta kyllä selvitään). Nimittäin se, että ReBassa on aika runsaasti matkustajatiloja ja Kapellskärin linjaa on viime vuosina kehitetty ennenkaikkea rahtilinjana. Haluttaisiinko matkustavaiset takaisin vuoroille, joita on jo aika tehokkaasti markkinoitu vain rahdille tarkoitetuiksi..? Ja onko Tallinkilla ylisummaan enää mitään kovinkaan suuria intressejä koko Kapellskärin liikenteen suhteen? Merkittävä osa siitä kuormasta, mitä Viron ja Ruotsin välillä kulkee, mahtuu kuitenkin Tukholmanlaivojenkin autokansille -ja loppujen lopuksi käyttökate ratkaisee koko vuoron tarpeellisuuden.
Mutta saamme nähdä.. ::)

Voihan niitä matkustaja tiloja rajoittaa poistamatta niitä, mutta ReBassa en näkisi siinä mitään järkeä. Voisikohan Hanko - Paldiski linja toimia?

Kalle Id

Tallinkin tämänkuisen yritysesittelyn (http://www.tallink.com/NR/rdonlyres/3512A596-B7A4-4776-BC18-57BEB4C95A50/0/Tallink_Company_Presentation_Nov_2008.pdf) mukaan Regina Baltica myydään tai vuokrataan toiselle operaattorille Cruise 5/Baltic Queenin valmistuessa.

Mikko-Oskari Koski

Eiköhän tuo ole koko ajan ollut alitajuisena faktana kaikkien tiedossa, mutta huomioiden sen, että alus ei välttämättä mene kaupaksi tai edes vuokralle siihen hintaan, minkä Tallink siitä haluaisi, on hyvä pohtia vaihtoehtojakin.
Onhan sitäpaitsi olemassa sekin mahdollisuus, että Tallink onkin likviditeettisyistä pakotettu myymään jonkun uudemmista -lue:paremmin kaupaksi menevistä- aluksistaan ja ReBa jatkaa entiseen tapaan. Tulevaisuuden ennustaminen on aina haasteellista... ::)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Jani Nousiainen

Siis edelleenkin tilanne on se, että Regina Baltica on jo ainakin vuoden löytynyt myyntilistoilta. Eli ei mitään uutta. Tuskin Tallinkilla voi juurikaan muuta kuin nykyistä reittiä kuvitella aluksen tulevaisuudes, mutta todennäköisempää että lähtee nopeastikin, jos joku tarjoaa tarpeeksi rahaa. muistaakseni pyyntihinta oli kuitenkin suhteellisen kallis , oliko 24 M€ tai jotain sinne päin.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Suunnittelija

Eikös Regina Balticassa ole monta autokantta sen takia, että se on lyhyt, mutta siihen haluttiin silti samamäärä auoja kuin kilpailijoihin?
Milloin Cruise 5 tarkalleen tulee liikenteeseen ja ReBa jää pois?

wanvil

Lainaus käyttäjältä: Elias Mäki - 23.11.2008, 08:03:02
Milloin Cruise 5 tarkalleen tulee liikenteeseen ja ReBa jää pois?

Kommer att levereras under våren 2009 till Tallink, Group, Tallinn, Estland.
(Faktaomfartyg)

Eli kevään 2009 aikana. Tuon tarkempaa tietoa en netistä löytänyt, mutta tarkoittanee viimeistään ensi toukokuuta. Silloin Romantika siirtyy Silja Festivalin pariksi Riika-Tukholma -välille ja näin ollen Regina Baltica jää pois Riian-reitiltä. Jotenka mikäli haluaa vielä Regina Balticalla mennä Riiasta Tukholmaan tai toisin päin, kannattaa tehdä se pian!

Kalle Id

Edellälinkittämäni Tallinkin eritysesittelyn mukaan arvioitu Cruise 5:n liikenteeseentuloaika on huhtikuussa 2009.

Suunnittelija

Tuli vain mieleen, että miksei sitä voisi kokeilla Naantali -Kapelskär linjalla? Tallink voisi käyttää vaikka Silja Linen tai sitten Sallyn brändiä kun se nyt kumminkin omistaa ne molemmat. Eikö Naantali - Kapelskär ollut yksi Vikingin kannattavimpia linjoja yhteen aikaan? Sitä voisi ainakin kokeilla. Totta kai Finnlink liikennöi siellä ja sillä on paremmat rahtitilat, mutta silti edelleenkin voisi kokeilla.