TUI:n risteilijätilaukset Turusta (oli: STX neuvottelee...)

Aloittaja Olli Tuominen, 16.09.2011, 19:57:52

« edellinen - seuraava »

Juhani Gronlund

Laivassa näköjään oikein liikennevaloilla varustettu liukumäki pelastuslautalle.
http://www.youtube.com/watch?v=ZywHSt4UXMA

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Ari Elenius - 22.04.2014, 09:58:24
Mein Schiff 3:n koeajolle lähtöä voi seurata jonkin matkaa tästä:

http://www.naantali.fi/html/naantali_satama_kamera2.html

Vaatii Internet Explorer -selaimen. Hinaajat Iso-Pukki ja Ukko ovat jo paikalla. Naantalin satamalaiturissa näkyy m/s Fyla.
Kiinnostuneille tiedoksi, että MS3:n koeajo päättyi eilen illalla.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Tauno Hermola

Lainaus käyttäjältä: Juhani Gronlund - 27.04.2014, 10:44:26
Laivassa näköjään oikein liikennevaloilla varustettu liukumäki pelastuslautalle.
http://www.youtube.com/watch?v=ZywHSt4UXMA

Tämä http://www.youtube.com/watch?v=2lyfFPqMcp8 taitaa olla tarkoitettu linkki, alkuperäisessä on jotain pelastusveneen testiajoa. ::)

Johtuuko muuten venekannen sijoittaminen noin alas jostain uusista määräyksistä (vrt. esim. Vikingin laivat ennen Gracea) vai muuten vaan tullut tavaksi?

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Tauno Hermola - 27.04.2014, 21:04:26 Johtuuko muuten venekannen sijoittaminen noin alas jostain uusista määräyksistä (vrt. esim. Vikingin laivat ennen Gracea) vai muuten vaan tullut tavaksi?

SOLAS suosittaa, että pelastusveneen (taavetin kiinnityspisteen) ei tulisi olla yli 15 metrin korkeudessa vedenpinnasta silloin, kun matkustajat astuvat kyytiin. Tästä voidaan kuitenkin poiketa pätevästä syystä, kuten tehtiin esimerkiksi Queen Mary 2:n kohdalla.

"The stowage height of a survival craft on a passenger ship shall take into account the requirements of regulation 13.1.2, the escape provisions of regulation II-2/28, see footnote the size of the ship, and the weather conditions likely to be encountered in its intended area of operation. For a davit-launched survival craft, the height of the davit head with the survival craft in embarkation position, shall, as far as practicable, not exceed 15 m to the waterline when the ship is in its lightest seagoing condition."
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Memi Tuurola

Muistittekos käydä ihailemassa paattia, kun oli avoimet ovet?

Miro Laiho

Onko kellään tietoa milloin Mein Schiff 3 lähtee Turusta?

Tuomas Romu

Sikäli kun asiaa ei ole tässä keskustelussa mainittu, niin lienee syytä ilmoittaa, että Mein Schiff 3 luovutettiin tilaajalle 22. toukokuuta.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Mikko Valli

#97
Lähtöä tekee ilmeisesti parhaillaan. Marinetraffic kertoo seuraavaa: Kohde: WILMH Arvioitu saapumisaika: 2014-05-31 02:00 (UTC)

Taitaa valehdella marinetraffic. Ei alus mihinkään liiku.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Mikko Valli - 26.05.2014, 19:11:08
Lähtöä tekee ilmeisesti parhaillaan. Marinetraffic kertoo seuraavaa: Kohde: WILMH Arvioitu saapumisaika: 2014-05-31 02:00 (UTC)

Taitaa valehdella marinetraffic. Ei alus mihinkään liiku.
Melko usein AIS:iin syötetään seuraava/tuleva määränpää alustavan ETA:n ja alustavan kulkusyväyden kanssa jo hyvissä ajoin ennen aluksen lähtöä.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Mikko Valli

Jäädään odottelemaan oikeaa lähtöä. Varmaan joku on kameran kanssa paikalla?

Kalevi Lehto

Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Tero Nurminen

Ei ole vieläkään lähtenyt Pansiosta,ainakin 12 aikaan jökötti samassa paikassa telakalla.Hevosmiesten tietotoimiston mukaan pitäisi lähteä keskiviikkona mutta ajasta en tiedä.

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Tero Nurminen - 27.05.2014, 13:46:58
Ei ole vieläkään lähtenyt Pansiosta,ainakin 12 aikaan jökötti samassa paikassa telakalla.Hevosmiesten tietotoimiston mukaan pitäisi lähteä keskiviikkona mutta ajasta en tiedä.
Kumma juttu. Asustelen tässä telakan vieressä ja tosiaankin aluksen torvet törähtelivät eilisiltana siinä puoli kymmenen maissa ja alus näytti AIS:nkin mukaan olevan silloin liikkeessä.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Kalevi Lehto

Nyt taitaa jo olla ihan "oikeasti" liikkeellä, hinaajat Iso-Pukki ja Ukko avustamassa.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Pasi Saarinen

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 27.05.2014, 22:57:01
Kumma juttu. Asustelen tässä telakan vieressä ja tosiaankin aluksen torvet törähtelivät eilisiltana siinä puoli kymmenen maissa ja alus näytti AIS:nkin mukaan olevan silloin liikkeessä.

Se oli koko iltapäivän liikkeellä 6 solmun nopeudella MT:n mukaan, mutta köydet oli varmaan unohdettu irroittaa, kun ei liikkunut mihinkään.