Viking Glory (oli: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta)

Aloittaja Mikko Salmela, 22.11.2016, 20:17:14

« edellinen - seuraava »

Antti Kosonen

Toivottavasti kaikki nyt menee hyvin, ettei tulisi mitään takapakkeja tai muita ongelmia. Viking ADCC:n kaltainen kohtalo olisi aika paha juttu monella tapaa...
Meri on edelleen sininen ja kauneimmat laivat valkoisia.

Arto Papunen

No aika heikosti uutisoitu ja eipä VL itsekään ainakaan Facessa ole Ruotsissa eikä Suomen puolella mainostettu.

Tuohon että Cinderella on nykyisellä linjalla se viikkarin kannattavin matkustajapuolen laiva kaipaisin kyllä vähän mustaa valkoisella.
Mitä tuohon aluksiin eri reiteillä tulee niin ainakin tämän pysyy jatkossa laittamaan HEL-STO tai HEL-TAL linjalle jos tarvetta erilaiseen linjaratkaisuun tuleekin.

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 03.07.2017, 15:02:45
"Kulkee myös Turun kautta" on ihan mahtavaa otsikointia, ikäänkuin Turussa vain poikettaisiin osana pidempää linjaa. Pitää tunnustaa, että itse ehdin useampaan kertaan epäillä koko sopimuksen toteutumista.

Itsekin kiinnitin siihen huomiota, mutta olisiko taustalla ihan tahaton käännöskukkanen, jos Viking Line on esimerkiksi ruotsinkielisessä tiedotteessa kertonut että kyseessä on Tukholman iltalaiva?

Kai Heino

Viikkarin matkustajalukuja voi katsella vuosikertomuksesta. http://www.mypaper.se/html5/customer/84/11596/?page=11
. Löpökulut pienet ja suuri osa risteilijöistä tullut Cinderellalle juhlimaan, joten ravintelimyynti varmaankin kohtalainen.
Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Kai Heino

Miten Tallink laskee markkinaosuudet. Eivätkö laske Turun tai Tukholman piknikkaajia mukaan.
https://www.tallink.com/presentations?_ga=2.151301305.1606399438.1499229049-914646909.1482730309
Company presentations sivulla 8 on markkinaosuudet reiteillä.
Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Kalle Id

Juu, Tallinkilla eivät laske piknikkaajia, niin markkinaosuus näyttää paremmalta.

Mika Blomberg

Ei nyt tähän aiheeseen kuulukaan, mutta ainakin juhannusaattona Galaxyllä ne jotka vaihtoivat laivaa  Baltic Princessiin Maarianhaminassa, niin niitä kyllä riitti aika paljon, ja osa kuulemma vain nuuskan takia tuli laivalle.

Mikko-Oskari Koski

Kyllähän niitä päiväristeilijöitä tosiaan riittää, parhaina päivinä kummallekin, mutta aina Vikingille. Tuskin kuitenkaan kokonaispaketti pelkästään näiden varassa ihan niin hyvissä kantimissa on, että muuten tappiollisia keikkoja kannattaisi ajaa. Rahdin kulkemiset kun ovat monesti kovin suhdanneherkkiä. Pitkälti tästä johtuen olen sitä mieltä, ettei päivävuoron ajaminen Turusta hiljaisella kaudella jatkuvasti ole perusteltua, vaikka säännölliset huoltopäivät eivät ohjelmaan mahtuisikaan.
Turun linjan aikataulu on aina sarja huonoja kompromisseja matkan pituudesta johtuen, ja sikäli onkin oikeastaan aika kiintoisaa, että Fennialle vuonna 1966 laskettu vuorokulku on nykyäänkin lähes sellaisenaan sekä Princessan että Kreisin aikatauluna. Turusta aamulla tai aamupäivällä lähtevät vuorot ovat vuosien mittaan kokeneet huomattavasti rajumpia muutoksia, joista isoin oli varmasti Turun aamukäynnin aikaistaminen silloin, kun päiväkohtaaminen MHQ:ssa otettiin osaksi reittikonseptia.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Toni Ohvo

Deltamarin Oy on solminut yli 11 milj. euron sopimukset kiinalaistelakan kanssa.
"Sopimukset koskevat Viking Linelle rakennettavan matkustaja-aluksen uudisrakennusprojektia. Deltamarin tarjoaa kiinalaisyritykselle suunnittelutyötä ja rakentamisen tukea."

http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3574588/Deltamarin+solmi+yli+11+miljoonan+sopimukset+kiinalaisyhtion+kanssa


Arto Papunen

Näköjään laivan sisustussuunnittelusta vastaa Koncept Stockholm ja pari kuvaa löytyy netistä julkaistuna.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Arto Papunen - 28.09.2017, 16:21:33
Näköjään laivan sisustussuunnittelusta vastaa Koncept Stockholm ja pari kuvaa löytyy netistä julkaistuna.

Kuvat näkee siis täältä.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Kalle Id

Ihan kiinnostavaa, että Viking valitsi taas toimiston, jolla ei ole aiempaa kokemusta laivasisustuksista. Mutta komealta tuo ainakin omiin silmiini näyttää!

Mika Blomberg

Niin, mitään erikoistahan kuvassa ei ole. Yhdistetty kahvila yökerho ( ei siis enää omaa yökerhoa ). Markkinoivat varmasti rosella tyyliin, että on otettu huomioon reittimatkustajat. Miten ihmiset näkevät kuvassa jotain erikoista? Iso näyttö keskellä, toinen puoli on yökerho, toinen puoli on kahvila. Ja kaksi kerroksinen yökerho löytyy jo mm. rosellalta, siljalta, tallinkilta, gracelta...  Muuta ihmeellistä tässä laivassa ei tule olemaan, kun isot ikkunat, ja sitten tietenkin energialähde ym tuulipropellit. Tyypillistä viikkaria, mennään missä aita on aina matalin. Halpaa....

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Mika Blomberg - 29.09.2017, 09:44:16
Miten ihmiset näkevät kuvassa jotain erikoista?

Ihmiset näkevät tässä tyylikästä designia, sellaista mitä ennen Gracea ei vielä ollut Itämeren laivoilla. Sittemmin toki useampaankin vanhaan purkkiin on tehty sisustusremppaa ja Megastar oikeastaan on osittain jo lähellä tätä tyyliä.

Kalle Id

Lisäksi me ei vielä lainkaan tiedetä, mitkä tilat noissa kuvissa todella on. Huomioiden sen, että monikerroksisen tilan kuvassa ei näy esiintymislavaa, en pitäisi lainkaan varmana että se on yhdistetty yökerho/kahvila kuten Mika veikkaa. Se voi myös olla atrium, johon kahvila sopisikin paljon paremmin. Itse odottaisin kuitenkin lisää kuvia ja pohjapiirroksia, ennen kuin menen julistamaan mitään varmaksi. Sisustustyyli sen sijaan vetoaa itseeni kyllä - selkeä ero Viking Graceen ja Megastariin on puupintojen ja lämpimien värien käyttö, kun taas dSignin suunnittelemat sisustukset ovat kylmempiä ja "metallisempia" (mikä ei sinällään ole kritiikkiä).