Luksus-hyteissä matkustaminen

Aloittaja Marko Mälkiä, 17.03.2001, 18:54:39

« edellinen - seuraava »

Juuso Anttila

Minullekin on niin käynyt, että väärän sviitin saimme Europalta; Classic luvattiin ja Gustavian-sviitti tuli. Kyllä se vähän ehkä aluksi harmitti, mutta ei tullut kyllä pieneen mieleenikään nillittää, että matkustaisin ennemmin 20 neliötä pienemmässä, porealtaattomassa ja saunattomassa Commodoressa. 20 euroa silja-rahaa hyvitystä siitä kuitenkin reklamaation jälkeen tuli.

Joskus aiemmin minullekin oli tärkeää, että saa juuri Empiren tai Ownersin, esimerkiksi. Nyt, kun olen tullut järkiini, niin keskisviitit Gustavian, Italia ja Safari ovat oikeasti aivan yhtä hyviä. Mielestäni on loppujen lopuksi aivan sama, onko sviitissä yksi tai kaksi ikkunaa, aivan yhtä hyvin niistä näkee pihalle, vaikkakaan Ownersissa tai esim. Empiressä nyt ei niitä komentosillan rakenteita olekaan tiellä. Ajattelen asiaa myös niin päin, että ei se näköala kahdella ikkunalla parane.

Toki jos haluaa varmasti tiettyyn sviittiin, niin ei muuta kuin varaamaan 11320 Serenadelta tai Symphonylta. Ei ainakaan pety, että voi itku, tuli väärä sviitti.  :)

Andreas Lindström

Itse en ole kovin kokenut matkustelemaan noissa luksushyteissä niin olisi kiva kuulla jotain mielipiteitä/suositteluja, että mikä on ollut paras luksushyttikokemus esimerkiksi Tallinnaan tai Tukholmaan matkustaessa? Itse olen käynyt vain Gabriellan LXB ja Mariellan LXA hyteissä eli kokemukseni ovat siis melko vähäiset. Kesällä olisi tarkoitus lähteä laivalla reissuun ja mieluiten juuri jossain luksushyteistä, sillä aikaisemmin on aina tyytynyt A-luokan hyttiin.

Joni Huopana

Varsinkin kesäaikaan Silja Serenaden ja Symphonyn parvekkeelliset commodoret sekä Gabriellan LUX ja minisviitti ovat erinomaisia. Samoin Galaxy-sarjan parvekkeelliset sviitit ovat kivoja, parvekkeettomat joidenkin mielestä vähän tavanomaisia sisustuksen suhteen.

Parasta luksusta tilavuuden ja varustuksen suhteen lienevät Silja Europan, Serenaden ja Symphonyn sviitit. Helsingin-laivoilla hinta on kohtuuton, Turun-laivoilla vähän järkevämpi.

Tupi

Itse jokusen kerran matkustanut lux-hyteissä,ja loppukuusta taas Silja Europalle De luxeen joka on hyväksi todettu.Sopivan tilava kahdelle,ja isot ikkunat saa varsinkin tällä reitillä kiitosta.Vaikkakin viimeksi vastapäätä oli majoittaunut joku"apinalauma"b-hyttihin.Tavallaan toivoisi,että nuo hytit olisi hieman erillään toisistaan omalla osastolla tms.Näin vanhemmiten sitä kaipaa matkaltaan muutakin kun olutta purkissa,ja älytöntä huutamista ;)

Andreas Lindström

Lainaus käyttäjältä: Joni Huopana - 06.04.2011, 18:37:11
Varsinkin kesäaikaan Silja Serenaden ja Symphonyn parvekkeelliset commodoret sekä Gabriellan LUX ja minisviitti ovat erinomaisia. Samoin Galaxy-sarjan parvekkeelliset sviitit ovat kivoja, parvekkeettomat joidenkin mielestä vähän tavanomaisia sisustuksen suhteen.

Parasta luksusta tilavuuden ja varustuksen suhteen lienevät Silja Europan, Serenaden ja Symphonyn sviitit. Helsingin-laivoilla hinta on kohtuuton, Turun-laivoilla vähän järkevämpi.

Juuri tänään katselin tuota Gabriellan LUX hyttiä jonka hintakin olisi ennakkoon varattuna huomattavasti TallinkSiljan luksushyttejä edullisempi. On kyllä noi TS:n hinnat Helsingistä Tukholmaan mentäessä tosiaan aika korkeat etenkin kun koko heinäkuu on punaista lähtöä. Turusta päin olisi myös mukava matkustella koska siitä on vierähtänyt jo melko pitkä aika kun sieltä viimeksi olen matkustellut. 

Juuso Anttila

#440
Joni tuossa nyt jo kiteyttikin aika hyvin.

Mutta joo, tosiaan hinnat riippuvat paljolti siitä, oletko minkään sortin kanta-asiakas TallinkSiljalle. Jos useammin käyt risteilyillä, melkein kannattaa käydä TallinkSiljalla, koska sieltä kertyy pisteitä ihan mukavasti, Vikingillä ahkerien risteilijöiden palkitseminen on koettu turhaksi.

Hyteistä sen verran, että parvekkeelliseen Commodoreen ei varmasti pety. Pari-kolme kertaa on siinä tullut matkustettua, ja etenkin kesällä aivan mahtava. Lisänä Gabriellan LUX-hyttiin tai Minisviittiin saa loungen palvelut (pikkupurtavat yms, oma oleskelutila ja sauna) sekä mainio Bon Vivant-aamiainen, kylmän aamiaisen saa toki hyttiin. Gabriellalla (tai yleensä Vikingillä) ainoastaan sviitin hintaan sisältyy aamiainen. Olisi se kyllä aikamoinen satsaus Viikkarilta, jos niinkin halpaan kuin 400-600 euron minisviittiin pitäisi aamiainen sisällyttää. Miksi edes ajattelin moista!

Hki-Tallinna-reitillä Baltic Princessin parvekkeelliset peräsviitit ovat mahtavia. Etenkin, kun tuota parveketta pitäisi ennemmin kutsua terassiksi, sen verran iso se on. Ja heinäkuussakin kaikki lähdöt ovat keltaisia tai vihreitä, joten ei hintakaan kirpaise. Jos et ole tosiaan kulta-asiakas Siljalle, niin Commosta saa heinäkuussa pulittaa ennakkovaraajan edulla leppoisat 800 euroa. Tosin kannattanee ennen tuota liittyä kanta-asiakkaaksi, ellet jo ole, sillä 800 eurolla saa melkoisen mällin, itse asiassa 48 000, pistettä. Ja reilulla 80 000:lla taitaa saada jo halvimmillaan pisteillä Commo-hytin. :)

Lisäänpä vielä semmoisen argumentin, että kun Commodoressa on kerran matksutanut, niin ihan vain varoituksen sanana: sen jälkeen et enää halua matkustaa sitä huonommassa hyttiluokassa. Sen verran mainioita nuo Commot ovat. Talviaikaan pidän itse enemmän parvekkeettomasta, kun on hiukan enemmän tilaa, mutta kesällä parveke on bueno. Etenkin, kun se on lasitettu, ja muutenkin todella paljon fiksummin rakennettu kuin Gabriellan hyttien parvekkeet.

Joonas Vähämäki

Tuli varattua pisteillä ja rahalla kesäkuuksi matka Symphonyn DeLuxe:ssa (vieläpä Promenade). Aina olen pitänyt Europan vastaavaa hyttiluokkaa parempana mutta tosin viimeksi matkustanut Serenadella Seaside DeLuxessa n. 10 vuotta sitten että eiköhän sielläkin ole rempattu jo.

Kiinnostaisi tietää kokemuksia että mitä uudistuksia ko. hytissä on. Ainakin takavuosina Promenade-luokan DeLuxen etu taisi olla sohva jota ei Seasidesta löydy. Taulutelkkareihin lienee jo siirrytty myös...

Andreas Lindström

Voiko hyttejä varatessa esittää toiveita että minkä hyttinumeron haluaa ja kuunnellaanko noita toiveita ollenkaan? Mitkä noista Gabriellan LUX hyteistä ovat parhaalla paikalla vai ovatko kaikki samanlaisia? Kattelin tänään valokuvaa tuosta ms Gabriellasta ja mietin että mitä hyttejä nuo ovat siinä Gabriella tekstin alapuolella?

Kyllä se kai pitää kesällä mennä useammin kuin kerran laivalla Ruotsiin kun tekee mieli kokeilla erilaisia Luksushyttejä. Etenkin nuo Silja Europan edulliset hinnat ja Turun saaristomaisemat ovat todella houkutteleva yhdistelmä.

Tiina Smit

Nuo Gabriellan parvekeelliset hytit tuossa tekstin alapuolella on tietääkseni LUX-hyttejä.

Itse menin hiihtolomalla Viking Linellä suuremman porukan kanssa. Sanoivat, että hytit annetaan lähtöselvityksessä saapumisjärjestyksen mukaan. Jos on erikoistoiveita (esim. vastakkaiset hytit), pitää saapua ajoissa terminaaliin varmistaakseen niiden toteutumisen.  Joten tuskin tuota hyttinumerotoivetta voi esittää, ainakaan ennen lähtöselvitystä.

Mikko Satonen

Lainaus käyttäjältä: Andreas Lindström - 07.04.2011, 17:48:56
Voiko hyttejä varatessa esittää toiveita että minkä hyttinumeron haluaa ja kuunnellaanko noita toiveita ollenkaan? Mitkä noista Gabriellan LUX hyteistä ovat parhaalla paikalla vai ovatko kaikki samanlaisia? Kattelin tänään valokuvaa tuosta ms Gabriellasta ja mietin että mitä hyttejä nuo ovat siinä Gabriella tekstin alapuolella?

Kyllä se kai pitää kesällä mennä useammin kuin kerran laivalla Ruotsiin kun tekee mieli kokeilla erilaisia Luksushyttejä. Etenkin nuo Silja Europan edulliset hinnat ja Turun saaristomaisemat ovat todella houkutteleva yhdistelmä.

Siljalla ei voi toivoa tiettyä hyttinumeroa lukuunottamatta Europan sviittejä. Vikingistä en osaa sanoa.
Tulossa:
pe 17.1.2014 - su 19.1.2014 Silja Symphony Commodore Class Balcony
pe 2.5. - su 4.5. 2014Silja Serenade (sweden hockey games)
la 23.8. - su 24.8. 2014 Silja Baltic Princess Deluxe

Marko_Laitamaa

Vikingillä voi varata hyttinumerolla ainoastaan Cinderellan hyttejä. Cinderellalla voi numerovarata kaikkeja hyttejä.  Muille laivoille voi jättää toivomuksen, mutta minkäänlaista takuuta ei ole että saa toivomansa hytin.

Jarkko Sydänmaanlakka

Lainaus käyttäjältä: Mikko Satonen - 07.04.2011, 21:37:27
Siljalla ei voi toivoa tiettyä hyttinumeroa lukuunottamatta Europan sviittejä. Vikingistä en osaa sanoa.

Väärin, kyllä ovat aina toteuttaneet oman toiveeni saada hytti numero 9194 (saunallinen konferenssi sviitti) Serellä ja Sympalla. Muutamaan kertaan olen pisteitä käyttänyt tuohon
saunalliseen hyttiin. (sen saa deluxen pisteillä)   ;D
Ei kuvia allekirjoitukseen. -ylläpito

Joonas Vähämäki

#447
Lainaus käyttäjältä: Jarkko Sydänmaanlakka - 08.04.2011, 14:22:15
Väärin, kyllä ovat aina toteuttaneet oman toiveeni saada hytti numero 9194 (saunallinen konferenssi sviitti) Serellä ja Sympalla. Muutamaan kertaan olen pisteitä käyttänyt tuohon
saunalliseen hyttiin. (sen saa deluxen pisteillä)   ;D

Olikos se juuri näitä Atlantiksen yläpuolella olevia, jonne kuuluu yökerhon melu?

Andreas Lindström

Kumpaa suosittelette noista Gabriellan hyteistä LXA vai LUX? Varmaan tuossa Heinäkuussa lähdössä merelle niin jompikumpi näistä olisi tarkoitus varata. 

Jarkko Sydänmaanlakka

Lainaus käyttäjältä: Joonas Vähämäki - 08.04.2011, 15:42:21
Olikos se juuri näitä Atlantiksen yläpuolella olevia, jonne kuuluu yökerhon melu?

Kyllä, suoraan Atlantiksen yläpuolella. Itseäni soitto ei ole haitannut, sen verran on tullut yömyssyä otettua :-)
Ei kuvia allekirjoitukseen. -ylläpito