Godby Shipping tilaa kaksi roro-alusta UPM-Kymmenen käyttöön

Aloittaja Miran Hamidulla, 25.02.2005, 19:48:19

« edellinen - seuraava »

Miran Hamidulla

TradeWindsin mukaan ahvenanmaalainen Godby Shipping on tilannut kaksi 9500 dwt:n 1A Super jääluokan roro-alusta J.J. Sietaksen telakalta. Godbylle tyypilliseen tapaan aluskaksikon tilaajina toimivat tytäryhtiöt Trailer-Link ja Minicarriers. Molemmat alukset tullaan rahtaamaan UPM-Kymmenen käyttöön, joka onkin ollut mukana alusten suunnittelussa yhdessä Godbyn ja telakan kanssa.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Pasi Leino

Godby Shippingin sivut ovat myös uutisoineet tilaukset. 2007 tulisivat liikenteeseen. Lisäksi etusivulla pienehkö luonnos aluksista.  :thumb:

www.godbyshipping.fi

Pekka Laakso

Vihdoinkin se kauan ilmassa ollut toteutui, että Godby tilaa uusia ro-ro aluksia.  8) Arvatenkin tiedämme mitkä alukset nämä tulevat korvaamaan ja siksi siitä ei nyt enempää. Samaahan sanoo myös rahtaussopimuksen kesto. ::)

Tässä virallisesta lehdistötiedotteesta:
"Lehdistötiedote Godbyssä 2005-02-24       top^
Godby Shipping tilaa kaksi roro-alusta UPM:n tuotekuljetuksiin
Godby Shipping -ryhmään kuuluvat Oy Trailer-Link Ab ja Minicarriers Ab ovat kumpikin tilanneet yhden 9.500 tonnin Ro-Ro aluksen saksalaiselta J.J. Sietaksen telakalta. Laivat toimitetaan loka- ja joulukuussa 2007. Alukset aikarahdataan UPM:n metsäteollistuotteiden kuljetuksiin.
UPM ja Godby Shipping ovat suunnitelleet laivat yhteistyössä Sietaksen telakan kanssa lähinnä paperituotteiden kuljetukseen, mutta ne soveltuvat myös hyvin kasettien, konttien ja trailereiden kuljetukseen. Laivoihin tulee tehokas storo-lastaus- ja purkausjärjestelmä.

Laivat lastataan ja puretaan peräportin kautta. Sekä sääkannelle että alaruumaan johtaa kiinteät rampit. Näin lastaus ja purkaus on mahdollista samanaikaisesti laivan kaikilla kolmella kannella.

Laivojen matkanopeus on suuri ja ne kuormittavat ympäristöä vähän. Laivoihin tulee Wärtsilän valmistamat 6L46F pääkoneet, jotka varustetaan uusilla Wärtsilän kehittämillä CASS pakokaasujen puhdistusjärjestelmillä. Näin vähennetään koneiden typpioksidipäästöjä (NOx-päästöjä).

Laivat varustetaan myös vakaajaevillä, jotka minimoivat laivan keinumista merenkäynnissä sekä lastauksen ja purkauksen aikana laivan keinumista pienentävällä anti-heeling-järjestelmällä. Laivoihin tulee pudotettava pelastusvene. Niiden jääluokka on korkein suomalais-ruotsalainen 1A Super -jääluokka.

Laivojen päämitat:
Pituus noin 151,30 m
leveys 23,40 m
syväys 7,20 m
Kuollut paino noin 9500 tonnia
Jääluokka 1A Super"


Kenties kohta saamme kuulla myös toisen uutisen Sietasin suunnalta. Ainakin käydyt neuvottelut puhuivat sellaista... ;)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

SST:n mukaan Godbyn aluksia pidennetään jo rakennusaikana 12,6 metrillä (uusi pituus 163,9 m), jolloin niiden dwt kasvaa 9.500:sta 11.300:aan ja lastikaistojen määrä 1900 m:stä 2150 m:iin. Alukset valmistuvat alkuvuonna 2008.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Kimmo Rantanen

Godby Shippingin sivuilla on 29.10.2006 päivitetty esittely kyseisistä laivoista:
-> http://www.godbyshipping.fi/suomeksi/index.php
-> Klikkaa sivun alaosasta linkkiä laivat  ja sitten linkkiä Sietas NB1281/1282.

Lehdistötiedote Godbyssä 2006-10-17

Uudisrakennukset kasvavat


UPM-Kymmene on pitänyt yllä omaa Espanjan-liikennettään vuodesta 2000. Vuosina 2000-2003 olivat käytössä Link Star, Mimer ja Midas, vuonna 2004 vaihdettiin Link Star Mistraliin, ja vuodesta 2005 hoitaa liikennettä Mistral ja Miranda. Vuoden 2008 alusta ovat NB 1281-1282 molemmat liikenteessä.

UPM:n pitkän tähtäimen panostus on tuottanut hyvän tuloksen ja ulkopuolisten kiinnostus tulla mukaan kuljetuksiin on asteittain kasvanut. Sekä oman että kolmannen osapuolen lastien odotetaan kasvavan jatkossakin ja sen vuoksi olemme sopineet UPM:n ja Sietaksen kanssa uudisrakennusten pidentämisestä.

NB 1281-1282 pidennetään 12,6 metrillä 163,9 metriin ja kuollutpaino kasvaa sen johdosta 9.500 tonnista 11.300 tonniin. Kaistametrien määrä kasvaa 1.900:sta 2.150:een ja TEU:n lukumäärä 420:stä 484:ään. Aluksien luovutusaika on pidentämisestä huolimatta loka- ja joulukuussa 2007.

Lisätietoja antaa Dan Mikkola, Godby Shipping, puhelin 018-528282.

Ystävällisin terveisin

GODBY SHIPPING AB


Noin 50 uutta työntekijää on haussa uusille laivoille:
Hakea työtä meiltä

Pekka Laakso

Hauskaa, että alustyyppiä markkinoidaan edelleen linjansa perusteella Iberian Expressinä. Mutta voisiko ensimmäisen aluksen nimi todellakin olla näin innovatiivinen ja varustamon M-alkuisesta linjauksesta poikkeava... Sen näemme aikanaan. ::)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

#6
SST päivittää alusten tilannetta: ekan aluksen kölinlasku oli 14. toukokuuta ja luovutuksen pitäisi tapahtua 19. lokakuuta. Toisen aluksen kölinlasku on 6. elokuuta ja valmista pitäisi olla juuri ennen joulua, 21. joulukuuta.

Ja samaa kerrotaan myös Godby Shippingin sivuilla.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.


Pekka Laakso

#8
Ahaa, vai Misana. Ollut sekin nimi kerran aiemmin Godbyn käytössä, aluksena Siljan vanha rekkalautta Silvia. http://www.faktaomfartyg.se/silvia_1972.htm Hyvä kyllä ettei siitä tule mainoksissa ja eräässä pienoismallissa ollutta kliseemäistä Iberian Expressiä. ;)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Timo Lehtinen

Näinkö oikein että tuossa nimen alla luki, Rotterdam? Suomen lipussa ilmeisesti jotain vikaa...
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Timo Selkälä

Hitto. Minun silmäni sanovat Finström. Voi olla että olen väärässä.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Raine Taponen

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 21.08.2007, 10:06:58
Hitto. Minun silmäni sanovat Finström. Voi olla että olen väärässä.

En saannut suurennosta koneellani (hajottaa tekstin luku kelvottomaksi). Toinen vaihtoehto on tietysti ottaa yhteyttä varustamoon ja kysyä sieltä. Oheisena yhteyshenkilön tiedot ko. varustamoon:

"Lisätietoja antaa Dan Mikkola, Godby Shipping, puhelin 018-528282.

Ystävällisin terveisin

GODBY SHIPPING AB

Dan Mikkola "
INFO HELSINKI: VR-transpoint / TURKU: MKK-Pori:SPC Finland / RIIHIMÄKI: R.T

Juhani Mehto

Finströmhän tuo on... Ja sopii myös yhteen aluksen omistajan kanssa (Trailer-Link). Kakkoslaivan omistaa Minicarriers, jolloin kotipaikkana on arvatenkin Brändö.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 21.08.2007, 10:41:50
Finströmhän tuo on... Ja sopii myös yhteen aluksen omistajan kanssa (Trailer-Link). Kakkoslaivan omistaa Minicarriers, jolloin kotipaikkana on arvatenkin Brändö.

No hyvä että luin väärin hetken jo pelästyin... HUH HUH!
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Pekka Laakso

Godby Shippingin sivuilla jo Misanan oletettu aikataulu:

NB1281       Helsingfors/Helsinki       2007-10-22    
Fredrikshamn/Hamina       2007-10-23    
Raumo/Rauma       2007-10-24     -     2007-10-25   
Santander       2007-10-30     -     2007-10-31   
Zeebrûgge       2007-11-02    
Helsingfors/Helsinki       2007-11-05    
Fredrikshamn/Hamina       2007-11-06    
Raumo/Rauma       2007-11-07     -     2007-07-08


Korvaa samalla Mistralin, joka siirretään ilmeisesti Midaan tilalle Rouenin ja Amsterdamin reitille.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.