Godby Shipping tilaa kaksi roro-alusta UPM-Kymmenen käyttöön

Aloittaja Miran Hamidulla, 25.02.2005, 19:48:19

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

Minicarriersille tulevan sarjan jälkimmäisen aluksen nimi on myös ollut aiemminkin käytössä, nimittäin Misida. Oheisesta Aleksi Lindströmin rungon keulapalan kuvasta voi hyvin lukea nimen:

Klik
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Ja nyt Misana ollut koeajolla. Minusta laiva näyttää jokseenkin kankealta noin edestäpäin katsottuna. :-\

http://forumschiff.fo.ohost.de/viewtopic.php?t=1342
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Näyttää mielestäni jopa oikeaa kokoaan suuremmalta - ja todella hyvältä.

Ei ole vaikea huomata, mikä mahtaa ollut esikuvana... [klik]
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Jan Holm

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 19.10.2007, 00:42:26
Näyttää mielestäni jopa oikeaa kokoaan suuremmalta - ja todella hyvältä.

Ei ole vaikea huomata, mikä mahtaa ollut esikuvana... [klik]



Toi Louise Russ on melkein samaa  kokoa ja mallia kuin Longstone ja Beachy Head. Tuskin suomalaiset tilaa noin isoja.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Jan Holm - 19.10.2007, 16:42:15 Toi Louise Russ on melkein samaa  kokoa ja mallia kuin Longstone ja Beachy Head. Tuskin suomalaiset tilaa noin isoja.
No näitten koon näkee lukemalla tämän threadin ensimmäistä sivua, ei laisinkaan niin suuria, eikä Espanjan linjalla tarvettakaan olisi. Mutta kyllä suomalaiset "noin isoja" tilaavat, katso vaikka Boren ro-ro tilausta: http://www.fcbsweb.com/forum/index.php?topic=10647.0
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Kuten tähän ketjuun olen kirjoittanutkin, on Misana sitten huomenna nähtävänä Helsingissä.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Aleksi Lindström

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 21.10.2007, 23:50:59
Kuten tähän ketjuun olen kirjoittanutkin, on Misana sitten huomenna nähtävänä Helsingissä.

Jep huitelee jo Hangon korkeudella 13,8 solmua... ::)

Pekka Laakso

Virallinen lehdistötiedote, löytyy esim. Godby Shippingin sivuilta:

Lehdistötiedote Maarianhamina 2007-10-22       top^
Kaksi uutta alusta UPM:n Espanjan laivaliikenteeseen
(UPM, Kotka, 22.10. 2007. klo 13.30) – UPM:n Espanjan laivaliikenteessä aloittaa tänä syksynä kaksi uutta laivaa. Niistä ensimmäinen, lokakuussa liikennöinnin aloittava alus vihitään käyttöön tänään 22.10.2007. Toinen alus aloittaa liikennöinnin joulukuussa.

UPM on tehnyt kahdeksan vuoden aikarahtaussopimuksen ahvenanmaalaisen varustamon Godby Shipping Ab:n kanssa. Laivat rakentaa saksalainen telakka JJ Sietas. Kunkin aluksen lastikapasiteetti on yli 10 000 tonnia. Alukset liikennöivät reitillä Hamina-Rauma-Santander-El Ferrol.

"UPM:n volyymit Espanjaan ja Portugaliin ovat lähes kaksinkertaistuneet vuodesta 2000, jolloin UPM aloitti oman liikenteen Raumalta Santanderiin", yksikön johtaja Jukka Hölsä UPM Seawaysista kertoo. "Nyt liikenteeseen tulevat alukset on suunniteltu ja räätälöity vastaamaan Espanjan liikenteen laatu- ja palveluvaatimuksia sekä operatiivisia erityispiirteitä."

"Uusilla aluksilla UPM pystyy vastaamaan paremmin asiakkaiden kasvaviin palvelutasovaatimuksiin. Toisaalta lisääntynyt kapasiteetti ja uudet ratkaisut mahdollistavat koko toimitusketjun yhä kokonaisvaltaisemman optimoinnin. Uudet laivat parantavat entisestään UPM:n Espanjan liikenteen kustannus- ja ympäristötehokkuutta", hän sanoo.

"Alusten taloudellinen kulutus, ympäristöystävällisyys, tehokas rahdin käsittely sekä jäissä kuljettavuus ovat olleet aluksen suunnittelun lähtökohtia. Alukset sopivat optimaalisesti metsätuotteiden kuljettamiseen mutta myös muuhun tarkoitukseen, kuten konttien kuljettamiseen", Godby Shippingin toimitusjohtaja Dan Mikkola kertoo laivan suunnitteluperusteista.

...

Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.


Juhani Mehto

Misana ja Misida korvaavat UPM:n laivastossa Mistralin ja Mirandan, jotka siirretään Hamina-Antwerpen-Tilbury-linjalle. Midas ja Mimer jatkavat niin ikään UPM:llä, toisen jatkaessa Rouenin-linjalla ja toisen avatessa uuden linjan Haminasta ja Raumalta Gdyniaan. Toiseksi alukseksi Rouenin liikenteeseen rahdataan vanha tuttu rollari Polaris. Lisäksi UPM rahtaa useita irtolastilaivoja ja ensi vuonna firmalla pitäisi olla yhteensä 15-16 aikarahdattua alusta. (SST)
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Jukka Koskimies


Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 30.10.2007, 13:38:19
Mistralin ja Mirandan, jotka siirretään Hamina-Antwerpen-Tilbury-linjalle.  (SST)
Kenenkäs rahtaukseen nämä sitten päätyvät? Vai avaako UPM uuden Trafelta poissuljetun reitin Antwerpeniin?
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Jari Nieminen

#27
Koskahan nämä vaihdot sitten tapahtuvat? Nyt Midas puksutta Pietarista Lyypekkiin, Mimer ja Mistral on Ranskan reitillä sekä Misana ja Miranda ajavat Espanjaan. Mirandan perämies puheli Miranda/Mistral sisarusten jäävän Ranskan reitille, mutta on varmaan muuttunut suunnitelmat??

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 30.10.2007, 13:38:19
Misana ja Misida korvaavat UPM:n laivastossa Mistralin ja Mirandan, jotka siirretään Hamina-Antwerpen-Tilbury-linjalle. Midas ja Mimer jatkavat niin ikään UPM:llä, toisen jatkaessa Rouenin-linjalla ja toisen avatessa uuden linjan Haminasta ja Raumalta Gdyniaan. Toiseksi alukseksi Rouenin liikenteeseen rahdataan vanha tuttu rollari Polaris. Lisäksi UPM rahtaa useita irtolastilaivoja ja ensi vuonna firmalla pitäisi olla yhteensä 15-16 aikarahdattua alusta. (SST)

Olisiko saatavana linkkiä tähän uutiseen?

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 30.10.2007, 16:44:30
Kenenkäs rahtaukseen nämä sitten päätyvät? Vai avaako UPM uuden Trafelta poissuljetun reitin Antwerpeniin?

Jatkavat uutisen mukaan UPM:llä, kyseessä on uusi linja (ainakin UPM:lle).

Lainaus käyttäjältä: Jari Nieminen - 30.10.2007, 18:29:17
Olisiko saatavana linkkiä tähän uutiseen?

Ei tähän hätään, koska osa uusimmista uutisista tulee vain tilaajille. Tässä kuitenkin koko uutinen:

"Godby Shipping tog fredagen den 19 oktober leverans av sitt
nybygge Misana, som tidsbefraktas av skogsbolaget UPM för trafik på linjen
Fredrikshamn–Raumo–Santander–Ferrol. I december levereras ett systerfartyg
för samma trad. De nya fartygen ersätter Godby Shippings Mistral och
Miranda, som fortsätter i sin tidsbefraktning för UPM på en ny linje från
Fredriskhamn till Amsterdam och Tilbury. Anlöpen i Amsterdam har tidigare
ingått i trafiken på Rouen, medan trafiken på Tilbury blir helt ny i UPM:s
regi. Godby Shippings mindre ro-rofartyg Mimer och Midas är likaså
tidsbefraktade till UPM. Med det ena av dem öppnar UPM en ny linje mellan
Fredrikshamn, Raumo och Gdynia. Det andra fortsätter sin trafik mellan
Finland och Rouen. Som andra fartyg för trafiken till Rouen hyr UPM från
början av nästa år in det tyska ro-rofartyget Polaris.
UPM sysselsätter även ett antal lo-lofartyg.
– Under nästa år kommer vi att ha totalt 15–16 tidsbefraktade fartyg i vår
trafik, säger enhetschef Jukka Hölsä vid UPM Seaways till SST."
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

Olit näköjään kirjoittanut vahingossa Antwerpenin Amsterdamin sijaan. Se selittääkin paljon. :)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.