Polaris karille Vuosaaren edustalla

Aloittaja Eero Huusko, 28.10.2007, 14:53:17

« edellinen - seuraava »

Eero Huusko

http://www.iltasanomat.fi/Uutiset/stadi/uutinen.asp?id=1449162

No jos henkilöstöpolitiikka on mitä on, niin näitähän sattuu. Sinänsä aina ikävää kun merellä sattuu haveri, onneksi kukaan ei loukkaantunut.



Edit: Otsikko muokattu asianmukaiseksi

Jussi Laine

Voisiko joku asiaa tunteva kertoa mitä em. firman henkilöstöpolitiikassa on vikaa?

Miksu

Lainaus käyttäjältä: Jussi Laine - 28.10.2007, 16:44:48
Voisiko joku asiaa tunteva kertoa mitä em. firman henkilöstöpolitiikassa on vikaa?

Niinpä... kiinnostus heräsi...

Timo Lehtinen

Ei tässä ainakaan voida tarkoittaa että miehistöä olisi liian vähän. Minusta hinaajalle oikein hyvä määrä väkeä paikalla.
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Mikael Fors

Hmm olisko työntekijöiden kansallisuudella jotain tekemistä ...

Risto Pitkäaho

Aina kun ollaan merellä töissä voi sattua tilanteita joita ei toivo tapahtuvan ja sillä ei ole mitään tekemistä henkilöstö politiikan kanssa,
kun on kyseesssä 75m pitkä 25 m leveä 5 m korkea proomu kyljellä 10 m/s tuulella  joka painaa kyljelle ja saman aikaan tulee pääkoneesta kriittinen hälytys eli et voi käyttää kaikkia kone voimia mitä haluttaisiin niin silloin on aina vaarana että voi ajautua väylän sivuun ja silloin on todellakin hyvä että on HYVIÄ miehiä töissä jotka osaa pitää vahingot minimissä niin kuin tässä tapauksessa, Polaris jatkaa seilaustaan. Ja henkilökohtaisesti sanottuna HYVISTÄ hinaaja Kippareista on puutetta jotka osaa ottaa vastuun aluksesta niin teknisesti kuin hallinnollisesti eikä vain esitä sellaista.
Eli jos tiedät olevasi Hyvä hinaaja Kippari  ja osaat pitää huolta aluksestasi ja käsitellä kohtalaisen kokoista proomua lastin kera toivon että otat minuun yhteyttä

Jori Niemelä

Eikö kyseessä ollut jo toinen kerta, kun samalle hinaajalle sattuu vastaava tilanne?
Eli osoittako suurta ammattitaitoa, jos lähdetään huonoissa olosuhteissa yrittämään kylki/jenkkihinausta?

Hyviä miehiä tai ei onhan Helsigin vesillä sattunut myös, että hinaaja "ajautuu" väylältä ilmankin proomua kyljellä tai tuulta sivulla :o :o :o   

Teemu Knuutila

#7
Tietääkseni T/B Polarikselle ei ole vastaavaa tai siihen verrattavaa tilannetta onneksi aiemmin sattunut, kuten täältä foorumilta on löydettävissä, seikka, jolloin em. hinaajaan hinausvaijeri riikkoontui erittäin epäsuosiollisissa olosuhteissa merellä, ja mikäli sitä on syytä pitää "samanlaisena" tilanteena, niin, ........
Niin, ja jokainen, joka ei pidä minään 75 metristä proomua, sivulla tahi perässä, uskoisin, että kykenisin laittamaan pientä veikkaa asiasta . . . Saattaisin jopa hieman panostaa !!!!
BET if you can, FOLD if you want, LOSE if you must do it !!! DROP if you can't do nothing !!!!!!!!! Empä osaa kieliä, mutta empä edes väitä osaavani... :-X......

Lainaus käyttäjältä: Jori Niemelä - 14.11.2007, 13:32:15


Hyviä miehiä tai ei onhan Helsigin vesillä sattunut myös, että hinaaja "ajautuu" väylältä ilmankin proomua kyljellä tai tuulta sivulla :o :o :o   

Toisaalta, muistellen viime vuosien "heikkoa" omenasatoa.... pitänee ne parhaat palaset "lainata" sieltä, missä ruoho on tunnetusti tuuheampaa, sekä rouvimpaa.... !!!!!!!!! :-*

Ari Leskinen

Kyllä hinaajan päällikön pitää pystyä arvioimaan missä ja milloin on turvallista ottaa proomu kyljelle, vai pääseekö perille hinaamalla joko yksin, tai avustavan hinaajan saattamana. Jos on aallokkoa, on yleensä myös tuulta. Molemmat ovat vaarallisia ja niiden yhdistelmä vielä haasteellisempi. On siis uskallettava mennä suojaan molemmilta ja ottaa proomu kyljelle siellä, vaikka rannat olisivatkin lähempänä. Varasuunnitelma on aina oltava olemassa siltä varalta, että kyljelleotto ei onnistu. Tämä tarkoittaa irrottautumista sivulta ja jatkaa hinaamalla turvallisemmille vesille. Vuosaareen tultaessa 75 metrisen proomun pystyy ottamaan sivulle Niinisaaren itäpuolella, edellyttäen, että lasti ei tule yli ulkosivujen. Helsingin Länsisatamaan tultaessa sama onnistuu Pihlajasaaren pohjoispuolella. Turkuun tultaessa viimeistään satama-altaassa. Raumalle Järviluodon länsipuolella, jne. Para-sarjan proomut olivat pituudeltaan 80 metrisiä ja niiden sivulleotto onnistuu myös keulapotkurittomalla, perinteisellä hinaajalla.
Merellä vietetty aika ei lyhennä elämää !!

Laita samaan paikkan takaisin !!

Juha Pulli

Päätös proomun kyljelle ottamisesta on viime kädessä kipparin päätös. Riippuu paljon proomun koosta ja muodosta milloin se kannattaa ottaa kyljelle vai kannattaako ollenkaan. Hinaajalla töissä olleena tiedän kyllä että nämä päätökset kysyvät lujaa ammatti taitoa ja kokemusta alalta. Muistutan myös että Polaris ei ole ainoa hinaaja joka on vastaavissa olo suhteissa ajanut karille. Taannoin kun Pohjolan pikalaivalla matkustin oli tuuli niin raju että isommankin laivan aika ottaa hinaaja kyljelle. Hinaajien kippareiden ammattilaisuus on Suomessa erittäin korkealla tasolla mutta muitakaan kansallisuuksiakaan ei saa väheksyä! Ei sinne ketä vaan päästetä! 8)
Duunarin paikka on messissä.

Ari Leskinen

Sääolot sanelevat ensikädessä milloin ja missä saapumispaikkaan nähden otetaan kyljelle, riippumatta proomun muodosta tai koosta. Yleensähän proomut ovat pitkiä ja leveitä  :-\  Tärkein asia kuitenkin on paikan valinta ja varasuunnitelma, kuten jo aiemmin mainitsin. Proomuilla kuljetetaan rahtia paikkoihin/paikoista, mihin laivat eivät ehkä pääse ja näinollen kylkihinaus on kippareille erittäin tärkeä taito.
Merellä vietetty aika ei lyhennä elämää !!

Laita samaan paikkan takaisin !!

Eero Huusko

Lainaus käyttäjältä: Risto Pitkäaho - 11.11.2007, 23:31:37
Aina kun ollaan merellä töissä voi sattua tilanteita joita ei toivo tapahtuvan ja sillä ei ole mitään tekemistä henkilöstö politiikan kanssa,
kun on kyseesssä 75m pitkä 25 m leveä 5 m korkea proomu kyljellä 10 m/s tuulella  joka painaa kyljelle ja saman aikaan tulee pääkoneesta kriittinen hälytys eli et voi käyttää kaikkia kone voimia mitä haluttaisiin niin silloin on aina vaarana että voi ajautua väylän sivuun ja silloin on todellakin hyvä että on HYVIÄ miehiä töissä jotka osaa pitää vahingot minimissä niin kuin tässä tapauksessa, Polaris jatkaa seilaustaan. Ja henkilökohtaisesti sanottuna HYVISTÄ hinaaja Kippareista on puutetta jotka osaa ottaa vastuun aluksesta niin teknisesti kuin hallinnollisesti eikä vain esitä sellaista.
Eli jos tiedät olevasi Hyvä hinaaja Kippari  ja osaat pitää huolta aluksestasi ja käsitellä kohtalaisen kokoista proomua lastin kera toivon että otat minuun yhteyttä

Hienoa suomenkieltä osaat Risto kirjoittaa(ei ollut kymmentäkään kirjoitusvirhettä).

Lisäksi kun edustamasi yhtiö maksaisi palkat tehdystä työstä, niin joku hölmö voisi jopa tulla palkkalistoillenne...

Nyt varmaan joku ihmettelee tätä palkka-asiaa, mutta tulen tietenkin julkaisemaan kaikki käräjäoikeden asiakirjat tällä palstalla.

Jori Niemelä

#12
LainaaTietääkseni T/B Polarikselle ei ole vastaavaa tai siihen verrattavaa tilannetta onneksi aiemmin sattunut, kuten täältä foorumilta on löydettävissä, seikka, jolloin em. hinaajaan hinausvaijeri riikkoontui erittäin epäsuosiollisissa olosuhteissa merellä, ja mikäli sitä on syytä pitää "samanlaisena" tilanteena, niin, ........
Erittäin epäsuosiollisissa olosuhteissa ja otettaessa proomua kyljelle hinauskaapeli jäi hinaajan ja proomun väliin ja katkesi.......
No onneksi ammattitaitoinen kippari kutsui T/B Protectorin apuun ja isommilta vahingoilta vältyttiin!


LainaaLisäksi kun edustamasi yhtiö maksaisi palkat tehdystä työstä, niin joku hölmö voisi jopa tulla palkkalistoillenne...

Nyt varmaan joku ihmettelee tätä palkka-asiaa, mutta tulen tietenkin julkaisemaan kaikki käräjäoikeden asiakirjat tällä palstalla.
Todella ikävää, kun taannoin ko. varustamo oli tosiaan huonon maksajan maineessa, mutta viimevuosina en ole kuullut muuta kuin hyvää....?
Lainaa