RCCL:n Icon-luokan risteilylaivat (oli: Royal Caribbean Cruises tilaa...)

Aloittaja Teijo Niemelä, 11.10.2016, 05:01:31

« edellinen - seuraava »

Teijo Niemelä

Royal Caribbean tilaa ensimmaiset LNG-aluksensa Meyer Turun telakalta:

http://cruisebusiness.com/index.php/news-section/top-headlines-category/6464-royal-caribbean-cruises-to-order-its-first-lng-powered-cruise-ships-from-meyer-turku

Vaihdoin otsikon kuvaavammaksi. -Tuomas/Ylläpito
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Kalevi Lehto

Aikamoista voittokulkua on Turun telakalla tosiaankin ollut Meyerin kuvioon tulon jälkeen :thumb: ja ilmeisesti tärkein syy siihen on vain yksinkertaisesti: LUOTTAMUS ,joka edelliseltä omistajalta kokonaan puuttui...
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Juhani Mehto

Sjöfartstidningenin jutussa kerrotaan muun muassa, miten polttokennotekniikkaa aiotaan ensin kokeilla Oasis-luokan aluksessa, joka valmistuu 2017 (Oasis 4), ja sen jälkeen asennetaan suuremmat yksiköt Quantum-luokan aluksiin, joita on rakenteilla Papenburgissa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Tauno Hermola


Kalevi Lehto

#4
Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 11.10.2016, 21:51:31
Sjöfartstidningenin jutussa kerrotaan muun muassa, miten polttokennotekniikkaa aiotaan ensin kokeilla Oasis-luokan aluksessa, joka valmistuu 2017 (Oasis 4), ja sen jälkeen asennetaan suuremmat yksiköt Quantum-luokan aluksiin, joita on rakenteilla Papenburgissa.
Mistäs tämän jutun otsikkokuvaan Pernon telakalta on mahtanut toinen pukkinosturi ilmestyä?
Vastahan tuollaisen hankkimista on ryhdytty kai suunnittelemaan... ;)
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 11.10.2016, 22:45:47
Mistäs tämän jutun otsikkokuvaan Pernon telakalta on mahtanut toinen pukkinosturi ilmestyä?
Vastahan tuollaisen hankkimista on ryhdytty kai suunnittelemaan... ;)
Kuvatekstissä lukee "Den andra bockkran som varvet har beställt finns med på detta fotomontage." Eli kuvankäsittelystä kyse.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 11.10.2016, 23:45:30
Kuvatekstissä lukee "Den andra bockkran som varvet har beställt finns med på detta fotomontage." Eli kuvankäsittelystä kyse.

No juu, kunhan vitsailin... ;D Itseasiassa asun tässä ihan telakan vieressä ja näen kyllä ikkunastani, ettei siellä vielä toistaiseksi ole tuota toista nosturia  :)
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 12.10.2016, 19:29:15
No juu, kunhan vitsailin... ;D Itseasiassa asun tässä ihan telakan vieressä ja näen kyllä ikkunastani, ettei siellä vielä toistaiseksi ole tuota toista nosturia  :)
Eipä siihen pitkää aikaa mene, uuden nosturin pitäisi nimittäin olla käytössä toukokuussa 2018, ja telakka tekee itse nosturin isoimmat terästyöt.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Tuomas Romu

RCCL:n kahden laivan tilaus on varmistunut:

http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3499144/Kahden+ison+risteilijan+kauppa+varmistui+Turkuun++telakalla+iso+tyovoimatarve

Meyer Turku rakentaa kaksi maailman suurimpiin kuuluvaa Icon-luokan risteilijää. Alusten tilaaja, yhdysvaltalainen Royal Caribbean Cruises-varustamo ja Meyer Turku Oy ovat kaikessa hiljaisuudessa vahvistaneet Turun telakalle suurkaupan. Kaupan arvo saattaa olla jopa kaksi miljardia euroa. Esisopimus laivakaupasta tehtiin viime syksynä. Laiva-alalla Icon-alusten kuvataan tuovan risteilymarkkinoille mullistavia uutuuksia. Ne valmistuvat vuosina 2022 ja 2024.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Juhani Mehto

Pernoon on tullut hiljattain jo mitä ilmeisimmin Icon-sarjan ensimmäisen aluksen lohkoja niin Klaipedasta kuin Gdanskistakin - vaikka aluksista ei ole edelleenkään julkaistu yhtään havainnekuvaa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Equasiksen mukaan ensimmäisen aluksen nimeksi tulisi odotetusti Icon of the Seas - tosin Equasiskaan ei aina ole oikeassa. Alusten valmistumista on viivytetty niin, että ensimmäinen valmistuu vuoden 2023 kolmannella neljänneksellä, toinen 2025 toisella neljänneksellä ja kolmas 2026 toisella neljänneksellä.

Näin ollen Carnivalin toinen alus, Carnival Celebration valmistuu ennen ensimmäistä Icon-luokan alusta. Edelleenkään aluksista ei ole julkaistu mitään yksityiskohtia tai piirroksia, mutta RCCL:n toimitusjohtaja hypetti uusia aluksia viime viikolla sanoen niiden mullistavan risteilemistä samalla tavalla kuin Oasis-luokka aikanaan.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

#11
Ensimmäisen aluksen tuotannonaloitusta juhlittiin pienimuotoisesti Pernossa maanantaina 14.6. - tosin ensimmäiset lohkot tulivat telakalle jo viime kesänä. Samalla myös "paljastettiin" ensimmäisen aluksen nimen olevan virallisestikin tuo Icon of the Seas ja että alukseen tulee "ilmakuplavoitelu" vedenpinnan alle. Joissain huhuissa tämän luokan on uumoiltu olevan kooltaan jopa Oasis-luokkaa suurempi, mutta tähän ei vielä tullut mitään varmaa tietoa.

Meyerin tiedote tuotannonaloituksesta

Icon-luokan laivoihin tulee kuhunkin kaksi konehuonelohkoa Rostockista. Tämä selviää opinnäytetyöstä, joka on tehty Turun Ammattikorkeakoulussa.

IMO-numerot:

Icon of the Seas: 9829930
Icon 2: 9829942
Icon 3: 9888560
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Ari Leskinen

Pernoon on tulossa kaksikin hinaajaa Rostockista. Vauhdista päätellen jotain hinataan. Bugsier 10 ja Wal ovat nyt Visbyn korkeudella.
Merellä vietetty aika ei lyhennä elämää !!

Laita samaan paikkan takaisin !!

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Pentti Heikkilä - 21.06.2021, 16:47:44
Hinauksessa on CARNIVAL CELEBRATION risteilyaluksen kelluva konehuonelohko, joka hinataan ensin Turun satamaan ja sieltä myöhemmin Pernoon.

Lähtö Rostockista (YouTube)

Finnpilot
Näin laivanrakennuksen hienouksista tarkemmin ymmärtämättömänä maallikkona hieman ihmettelen kyllä tätä, että mitä järkeä on kuljettaa näitä laivankappaleita vaikka tässäkin tapauksessa itämeren laidalta toiselle, kun käsittääkseni olisi ollut aivan yhtä hyvin mahdollista rakentaa kokonaan Turussa? Eihän lohkojen satojen kilometrien kuljettaminen hinaamallakaan ihan ilmaista touhua varmaankaan ole? Kertokaahan te, jotka asioista paremmin tiedätte.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 21.06.2021, 22:26:38
Näin laivanrakennuksen hienouksista tarkemmin ymmärtämättömänä maallikkona hieman ihmettelen kyllä tätä, että mitä järkeä on kuljettaa näitä laivankappaleita vaikka tässäkin tapauksessa itämeren laidalta toiselle, kun käsittääkseni olisi ollut aivan yhtä hyvin mahdollista rakentaa kokonaan Turussa? Eihän lohkojen satojen kilometrien kuljettaminen hinaamallakaan ihan ilmaista touhua varmaankaan ole? Kertokaahan te, jotka asioista paremmin tiedätte.

Konehuoneyksiköiden tuotannon keskittäminen parantaa Meyerin telakoiden tehokkuutta ja lyhentää laivaprojektien läpimenoaikaa.
All information and details given in good faith but not guaranteed!