Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Muut alukset / Vs: Prima Shipping kasvaa uushankinnalla
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto tänään kello 01:42:11 »
Sjöfartstidningenin mukaan Prima Shipping on ostanut 22.2. varustamolla pitkään aikarahdattuna olleen 3.697 dwt:n Jorvikin Hollannista. Alus sai uudeksi nimeksi Prima Queen ja Suomen lipun.

Prima Fortuna on matkalla Las Palmasista Panaman kanavaan, joten se on varmaan myyntireissulla. Edelleen ainakin Marinetrafficin mukaan Suomen lipulla.

Prima Fortuna on myyty Chileen. Tilalle omistaja Sal Ship on ostanut Prima Ladyn Prima Shippingiltä ja alus jatkaa samalla nimellä edelleen Priman liikenteessä.
2
Muu merenkulku / Vs: Jäänmurron tulevaisuus
« Uusin viesti kirjoittanut Ari-Jukka Perkiomaki 23.02.2018, 22:49:02  »
Eiköhän tämä ole ollut jo esillä aikaisemminkin (Kandan tarve uusiin jäänmurtajiin ja Arctian kiinnostus Kanadan jäänmurtomarkkinoihin)  ::), mutta laitetaan nyt tänne kun kerran Yle tästä nyt otsikoi:
https://yle.fi/uutiset/3-10089699

3
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Kosamo 23.02.2018, 14:33:07  »
Ei paljon liity aiheeseen mutta allekirjoittanut hyppää Sisun kyytiin maaliskuun ajaksi tutustumaan tähän merenkulun erikoistoimintaan lähemmin harjoittelun merkeissä.
4
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 23.02.2018, 12:25:57  »
Rupesin tuossa miettimään onko Fennica vielä edes ylipäänsä Liik
Enne
Vira
Ston
operoinnissa vai jonkin kolmannen tahon käytössä tämän Bever-keikan myötä... Talvella 2011 sekä Botnica (hetken aikaa) että pari Vikingiähän olivat kaasuputkiyhtiön käytössä ice management -tehtävissä, ja viime talvellahan jälleen pari Vikingiä olivat Perämerellä Statoilin jääkokeissa.
5
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Ari-Jukka Perkiomaki 23.02.2018, 11:24:43  »
Nyt näyttää siltä, että Övikistä ja Husumista pohjoiseen lähtevät alukset ohjataan nyt Pohjoisella Selkämerellä Suomen puolelle. "Rantaränni" Ruotsin puolella Sydostbrottenin majakalta kohti pohjoista/Nordvalenia ei ole käytössä. Liikenne ohjataan Odelgrundin kautta Merenkurkussa kohti Nordvalenia.
Eilen Vinterland Kaskinen-Husum välillä jäi kiinni, mutta pääsi omin avuin irti ja Sundsvallista Kokkolaa kohti menevä Beatrix jäi myös kiinni hieman ennen puolta-yötä, mutta pääsi irti. Beatrix aika keskellä Pohjoista Selkämerta Härnosand-Kaskinen korkeudella. Vinterland enemmän vielä Suomen puolella. Juuri tällöin siellä ei ollut liikennettä, ja ei yhtään vanhaa ränniä lähellä.  ::)
Övikistä lähtenyt tankkeri Johann Essenberger näyttää AIS:n mukaan (Eta Oulo 24/2 kl24:00) myös suuntaavan poikittaisella kurssilla kohti Suomen puolta, eikä "avaa" lyhyempää "rantaränniä" kohti pohjoista.
Saa nähdä mitä tapahtuu kun ensimmäinen kovempi etelätuuli puhaltaa nämä jäät ylemmäs kohti Merenkurkkua ja rannikkoa kohti. Nordica on vielä varalla Raumalla, joten ehkä vielä on mahdollista että sitäkin tarvitaan?  ::)
Vaskiluoto-Holmsundin välinen ränni on pysynyt hyvin auki. Wasa Express pitää siitä hyvin huolen näin kun ei tuule  :D
THE t IS on nyt Vaasassa varmaankin bunkraamassa ja/tai vaihtamassa miehistöä. On se hyvä, että se sitten pääsee Wasa Expressin murtamassa rännissä takaisin maailmalle. ;)


6
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen 23.02.2018, 10:51:22  »
Virallista tiedotetta pukkaa:
http://arctia.fi/2018/02/22/jaanmurtaja-sisu-itaiselle-suomenlahdelle/

Edit: Finnpilotin ennakkojen mukaan Fennica olisi menossa huomenna illalla Kantvikiin, jonne saapuu myös hollantilainen hinaaja Bever, joka näyttää MT:n mukaan hinaavan jonkinlaista kaapelinlaskuproomua nimeltä Ulisse. Eli alkuun mitä todennäköisimmin tuollainen erikoisavustus. Mutta jatkaako Suomenlahdella vai lähteekö tiputtamaan Ari-Jukan suosikkimurtajaa etelämmäs?


Fennica ja Bever kohtaavat juuri merellä.
7
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 22.02.2018, 07:05:20  »
Virallista tiedotetta pukkaa:
http://arctia.fi/2018/02/22/jaanmurtaja-sisu-itaiselle-suomenlahdelle/

Sisu joutuikin heti avustustöihin, kun Dolce Vita -nimisellä bulkkerilla teki eteneminen tiukkaa Kotkan syväväylällä. Ja lisäksi kun alueella ollut Voima näkyy menneen Haminaan vaihtoon.

Edit: Finnpilotin ennakkojen mukaan Fennica olisi menossa huomenna illalla Kantvikiin, jonne saapuu myös hollantilainen hinaaja Bever, joka näyttää MT:n mukaan hinaavan jonkinlaista kaapelinlaskuproomua nimeltä Ulisse. Eli alkuun mitä todennäköisimmin tuollainen erikoisavustus. Mutta jatkaako Suomenlahdella vai lähteekö tiputtamaan Ari-Jukan suosikkimurtajaa etelämmäs?

Edit2: Kymen Sanomat Sisusta:
Linkki
8
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Kosamo 21.02.2018, 19:46:57  »
Tästä taitaa lopulta tulla kunnollinen jäätalvi muutaman vuoden tauon jälkeen :thumb:
9
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Ari-Jukka Perkiomaki 21.02.2018, 19:21:01  »
Jäälohkuja Botnica on myös aktivoitunut ja jättänyt Tallinnan laiturin. Aloittaaa jäänmurron Sillamäen edustalla :D
https://majandus24.postimees.ee/4417703/botnica-alustas-soome-lahel-jaamurdmist?_ga=2.103133248.1996232784.1519234021-1127697571.1516311916
10
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Timo Heikkinen 21.02.2018, 18:23:55  »
SLPL:

"Lakkovaroitus annettu Arctia Oy:n konventionaalisille jäänmurtajille ja monitoimimurtajille
Arctia Oy:n konventionaalisia jäänmurtajia ja monitoimimurtajia koskeva lakkovaroitus on annettu 20.2.2018.
Suomen Laivanpäällystöliitto ry:n ja Arctia Oy:n väliset neuvottelut uuden työehtosopimuksen saamiseksi eivät ole edenneet ja mikäli osapuolet eivät pääse sopimukseen, niin konventionaalisia jäänmurtajia ja monitoimimurtajia koskeva työnseisaus alkaa 7.3.2018 klo 14.00. Osapuolet pyrkivät löytämään ratkaisun tilanteeseen neuvotteluja jatkamalla.
Lisätietoja antaa toiminnanjohtaja Johan Ramsland puh 040 667 2227"

https://www.seacommand.fi/fi/etusivu/uutiset/lakkovaroitus-annettu-arctia-oyn-konventionaalisille-jaanmurtajille-ja-monitoimimurtajille

Erikoista ettei neuvottelun riita asiaa sen enempää avata... Näemmä sää taas otollinen lakkoilulle kun ei jäänmurtajat skatalla makaile... Oma "sektori" oli muutama päivä ylityökiellossa ja sen jälkeen juu käspäivää kyllä sopii... Sinänsä ei se ihme ole että hiukan viilausta palkkoihin halutaan kun jäänmurtokausi on ollut nykyjään hyvin lyhyt... Itse saa raataa sen rapia 11kk vuodessa...
Sivuja: [1] 2 3 ... 10