Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Uutisessa mainittiin ikuisuusprojekti Rail Baltica, joka valmistuessaan voi tarjota Tallinkille merkittäviä kasvumahdollisuuksia rahtipuolella ryhtymällä junaoperaattoriksi. Eli kaivetaan Railship konsepti esiin vaihdettava telisine junavaunuineen ja suora linja Vuosaaresta Muugaan.
Rail Baltica on juuri nyt relevantti, koska rakennustöiden viimeisellä osuudella pitäisi alkaa 2020 ja valmista olla 2024. Mutta en tiedä miten paljon se oikeasti vaikuttaa junalauttaliikenteen mahdollisuuksiin; pääosa Keski-Eurooppaan menossa olevasta rahdista kannattanee jatkossakin viedä Suomesta Saksaan tai Puolaan asti laivalla. Jos Suomen ja Baltian välille olisi tarvetta junalautalle, se oli kannattavaa tehdä jo nyt, koska nykyisellään mitään telinvaihtoja ei tarvita, kun raideleveyksien ero on vain 4 mm.
12
Risteilijät / Vs: Turkuun risteilijätilaus
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 15.11.2018, 23:17:23  »
Carnivalin ensimmäisen, vielä nimettömän aluksen tuotannonaloitusta juhlittiin tänään Pernossa. Samalla myös paljastettiin alusten (ja mahdollisesti jatkossa koko Carnivalin?) uusi väritys, missä keula on sininen. Tämän ensimmäisen aluksen luovutus tapahtuu vuoden 2020 alussa.

Meyerin tiedote, jossa myös kerrotaan, että aluksen nimi julkistetaan ensi kuussa.

Tästä kertoi myös Sjöfartstidningen (kuvan kera).
13
Muut alukset / Rauma Cata osti kansilastialuksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 15.11.2018, 23:10:09  »
Rauma Cata on ostanut 5.300 dwt:n kansilastialus Jian Yang Cheng Yun Kiinasta ja antanut sille uuden nimen Enough Talk. Samalla se sai myös Suomen lipun. Aluksen pituus on 106 m ja se on valmistunut vuonna 2011.

Tämän kertoi meille jälleen Sjöfartstidningen.
14
Tällöin majoitus, kylpylät ym. ovat osa asiakkaalle tarjottavaa arvoketjua, jonka avulla asiakas saadaan tehokkaammin putsattua. Ei ole mitään tilastoa montako % suomalaisista tai ruotsalaisista laivamatkustajista yöpyy nimenomaan Tallinkin hotelleissa Baltiassa mutta kasvu potentiaali lienee melkoinen. Tallinkin nettimyyntisivut ovat erinomaiset ja parilla klikkauksella sekä yhdellä laskulla saa kaikki laiva ja maapalvelut.
Toki saa, muttei välttämättä kovin edullisesti. Esimerkiksi liput Estonia-teatterin esitykseen ostin juuri suoraan teatterin nettikaupasta 14eur/kpl, kun Tallinkin kautta ostettuna olisivat maksaneet 31eur. Matka+hotellipaketti Tallinkin hotelliin muuten oli toki ihan kohtuullinen hinnaltaan.
15
Minulle kerrottiin Kauppakorkeakoulussa jo 45 vuotta sitten, että yrityksen kannattaa pitäytyä omassa perusbisneksessään, eikä haalia ympärilleen erilaisia rönsyjä.
Rönsyjä on jo nyt ja se on poissa pääbisneksestä.
Onko asia muttunut?

Korjatkaa, jos olen väärässä.

SL
Keskittyminen perusbisnekseen on edelleen tämän päivän oppi mutta enemmän voisi keskustella mikä on Tallinkin perusbisnestä. Varmaankin 45 vuotta sitten Tallinkin perusbisnestä olisi ollut ajaa laivoja Hel - Tal välillä mutta tänäpäivänä asia ymmärretään laajemmin ja Tallinkin focus on myydä kokonaisvaltasia matkoja Baltiaan.

Tällöin majoitus, kylpylät ym. ovat osa asiakkaalle tarjottavaa arvoketjua, jonka avulla asiakas saadaan tehokkaammin putsattua. Ei ole mitään tilastoa montako % suomalaisista tai ruotsalaisista laivamatkustajista yöpyy nimenomaan Tallinkin hotelleissa Baltiassa mutta kasvu potentiaali lienee melkoinen. Tallinkin nettimyyntisivut ovat erinomaiset ja parilla klikkauksella sekä yhdellä laskulla saa kaikki laiva ja maapalvelut.

Uutisessa mainittiin ikuisuusprojekti Rail Baltica, joka valmistuessaan voi tarjota Tallinkille merkittäviä kasvumahdollisuuksia rahtipuolella ryhtymällä junaoperaattoriksi. Eli kaivetaan Railship konsepti esiin vaihdettava telisine junavaunuineen ja suora linja Vuosaaresta Muugaan.
16
VIIKKI Eteläsatamassa 15.11.2018:


ShipSpotting.com

ShipSpotting.com

ShipSpotting.com
17
Vapaa keskustelu / Vs: Millä lentokoneilla olette matkustaneet?
« Uusin viesti kirjoittanut Kim Granlund 15.11.2018, 06:16:29  »
A300 Finnair, Karair

A319, Germanwings

A320,  Vueling, Finnair, TAP Portugal, Air Asia Malaysia

A320 NEO , SAS

A321, Thomas Cook Scandinavia, Finnair, Lufthansa

A330-300, Finnair, Cathay Dragon

A350-900, Cathay Pacific

B707, Middle East Airlines

B717-200, Blue1

B737-500, Pegasus

B737-600, SAS

B737-700, Malev

B737-800, Norwegian, Ryanair, KLM

B757-200, TUI Fly Nordic, Air Finland, Finnair, Sunways

B777-200, Cathay Pacific

B777-300, Cathay Pacific

Beechcraft 1900, Portugalia

E70, Finnair

E90, Finnair, Helvetia

DC-9-50, Finnair

DC-10-30, Finnair

MD-11, Finnair

MD-82/83, Finnair, SAS

MD-87  Finnair

Avro RJ85/100 Blue1

ATR-72 Finncomm Airlines
18
Turun Sanomat uutisoi Aspon tiedoitteita laajemmin aluksista videon kera:

https://www.ts.fi/uutiset/talous/4155253/Itameren+satamiin+kuljettaa+nyt+tavaraa+kaksi+maailman+vahapaastoisinta+irtolastilaivaa

Lainaus:
"Viimeisin Suomessa rakennettu irtolastilaivamme on vuonna 1998 Raumalla rakennettu Pasila, Koskinen kertoi."

Jaa jaa...  ::)
19
Muut alukset / Vs: Alfons Håkans -uutisia
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 14.11.2018, 14:12:46  »
...hinaaja Helioksen Ruotsiin.
Helioksen uusi omistaja on Rundviks Rederi AB ja se sai nimekseen Bådan, kertoo jälleen Sjöfartstidningen.
20
Muut alukset / Vs: Blackout Finnfellow-aluksella
« Uusin viesti kirjoittanut Pete Lehto 14.11.2018, 13:32:04  »
Tiivistetääs vähän, että mitä on tapahtunut:

-Alle tunti lähdön jälkeen blackout ja ankkuroituminen Eerikvallan ja Airismaan väliin väylän reunaan
-Nelisen tuntia ankkurissa ja kahden hinaajan saattamana takaisin Naantaliin
-Jonkin lähteen mukaan lastia ei voida purkaa
-Jonkin ajan päästä saatu tieto, että jotain sieltä on purettu pois ja siirretty päivälaivaan, ja tämä päivälaiva lähti tästä syystä parisen tuntia myöhässä

YLE uutisoi
– Generaattorin akselin laakeri oli rikkoutunut, kertoo meriturvallisuusjohtaja Torbjörn Enroth Länsi-Suomen merivartiostosta.
Alus ankkuroitui väylän vierelle ja miehistö ryhtyi korjaamaan vikaa. Sitä ei kuitenkaan saatu korjattua merellä.

Edit: Viimeisin tieto ts.fi
Finnfellow-aluksen kolmoskannelta saatiin tyhjennettyä Naantalin satamassa keskiviikkonaamuna kaikki ne rekat, jotka mahtuivat päivällä matkaan lähteneelle Finnswan-alukselle. Vielä iltapäivällä ei ollut tietoa siitä, mahtuvatko kaikki paikan varanneet halukkaat matkustajat Finnfellow'n kyytiin keskiviikkona illalla.

Automatkustajien kuljettamiseen erikoistunut Finnlines-varustamo ilmoitti Turun Sanomille hieman iltakahdeksan jälkeen, että kaikki paikan varanneet rekat mahtuvat iltalaivaan.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10