Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Muut alukset / Vs: Helsingin telakka rakentaa kaasukondensaattitankkerin
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Kosamo 14.08.2018, 23:12:45  »
Omaan silmään pistää jääkeulassa alla oleva ikäänkuin hammastus. Varmasti aiheuttaa murrettavaan jäähän painetta.

Onko jollain tietoa onko tuollaista ratkaisua käytetty joskus ennen?
12
Muut alukset / Vs: Helsingin telakka rakentaa kaasukondensaattitankkerin
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 14.08.2018, 22:05:08  »
Uutisissa näytti olevan kuvakin. On se iso.

http://sudostroenie.info/novosti/24009.html
13
Muut alukset / Vs: Helsingin telakka rakentaa kaasukondensaattitankkerin
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 14.08.2018, 14:17:25  »
Kraft ja Apollon hinaavat keulaosaa parhaillaan Suomenlahdella Helsinkiä kohti.

EDIT: saapui hetki sitten Hietalahteen ja siirrettiin saman tien rakennushalliin.
14
Kauppalehti Aspon puolivuosikatsauksesta:

"ESL saanee ensimmäisen uuden laivansa elokuussa ja toisen elo-syyskuussa. Luovutusta on viivästänyt se, että teknisten järjestelmien viimeistely koeajojen jälkeen vie arvioitua pitempään."

https://m.kauppalehti.fi/uutiset/aspon-tulos-parani-yli-odotusten/tVm59mrq
15
Muut alukset / Vs: Helsingin telakka rakentaa kaasukondensaattitankkerin
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 13.08.2018, 23:59:03  »
Kuljetus lähti liikkeelle eilen ja laivan AIS:in mukaan tuloennakko Helsinkiin on 11.8. klo 11.00. Telakan uutisesta käy ilmi myös tankkerin nimi, eli siitä tulee Yuriy Kuchiev.
Lopulliseksi määränpääksi osoittautuikin Muugan edusta, minne Zhen Hua 34 saapui perjantaina (10.8.). Oli ensin Aegnan vieressä normaalilla ankkurialueella ja sen jälkeen on siirretty lahdelle Muugan itäpuolelle, todennäköisemmin suojaisempaan sijaintiin.
16
Matkustaja-autolautat / Vs: Polferriesin tulevaisuudesta
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 13.08.2018, 22:10:09  »
Luokituslaitos ensin kieltäytyi uusimasta laivan sertifikaattia ja sitten suostui uusimaan sen vain kuukaudeksi (ts. se pitää uusia vielä ennen tuota 3.9. aloitusta). Ainakaan minun korviini ei ole kantautunut, mikä siellä on varsinaisesti vikana. Huhujen mukaan osasyy viivästykseen on Polferriesin ja laivan omistajan ST Marinen riita siitä, kenen laivan kuntoon laittaminen pitäisi maksaa.
17
Muut alukset / Vs: Lundqvist tilasi kaksi tankkeria Japanista
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 13.08.2018, 20:31:44  »
Viides uudisrakennus sai nimekseen Sword, ja luovutettiin viime torstaina 9.8. Japanista. Sarjan kuudes alus kastettiin samalla, ja se sai nimekseen Lancing. Molemmat ovat vanhoja nimiä Lundqvistin laivastossa.

Lisätietoja kertoo toisella kotimaisella Ålands Sjöfart.

Tänään samainen lehti kertoi myös Lundqvist-varustamon huonosta tuloksesta
19
Matkustaja-autolautat / Vs: Mols Line tilasi autolautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 13.08.2018, 19:01:57  »
Kohtuu pitkä 'hetki', kun on nyt ollut 'montussa' jo yli kaksi viikkoa! ::)
Finnpilotin mukaan lähdössä huomenna illalla - ennakko - jälleen kerran koeajolle.

Ja kyllä vain, koeajolle lähtö venyy venymistään...

Edit: Lähti vasta keskiviikkoaamuna klo 8.
20
Matkustaja-autolautat / Vs: Polferriesin tulevaisuudesta
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 13.08.2018, 15:29:38  »
Polferries ilmoittaa Nova Starin lähtöjen olevan peruttuja syyskuun kolmanteen asti "varustamosta riippumattoman teknisen vian takia" (vapaa suomennos). Marinetrafficin mukaan alus kuitenkin on Gdanskin Nowy Portissa.
Tietääkö joku tarkemmin, mistä lienee kysymys?
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10