Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Matkustaja-autolautat / Vs: Mols Line tilasi autolautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 13.08.2018, 12:47:56  »
Mitäköhän vikaa siellä on, kun niin pitkään laiva on montussa ollut? Minulle tihkuneiden tietojen mukaan 31.7. olisi ollut se varsinainen sovittu viimeinen luovutuspäivä laivalla (vaikka telakka aikaisempaan tähtäsikin). Jos näin on, niin myöhästymissakot eivät todellakaan tee hyvää uuden telakkayhtiön tulokselle - varsinkin, jos huhut pitävät paikkansa ja koko projekti otettiin tappiolliseen hintaan referenssin saamiseksi...
22
Risteilijät / Vs: Kotkaan risteilyaluksia
« Uusin viesti kirjoittanut Seppo Honkanen 13.08.2018, 10:00:49  »
Että nuo vanhat pienet 80-87-metriset Hurtigrutenit osaavatkin olla ainakin minun silmissäni yhä "oikeita" matkustajal a i v o j a.
Niiden risteilymatkustajat ostavat pilettinsä pitkälti samasta syystä, väitän.
Tänä aamuna 13.8.2018 Kotkan Kantasatamaan saapunut  - juuri niinkuin pitikin - Serenissima (valm. 1960) teki viimeisen "hurtiginsa" vuonna 2001 kastenimellään Harald Jarl.
Vanhempi Nordstjernen (1956, IMO 5255777), teki viimeisen hurtig-reittimatkansa 20.3.2013, mutta laiva ei silti jäänyt historiaan, vaan se on risteillyt mm. Huippuvuorilla.
Samoin yhä risteilevä Lofoten (IMO 5424562) (1964) on parhaillaan liikkeellä Norjan rannikolla.
Ovatkohan nämä lajinsa viimeiset kolme eli yhä risteilevät vanhat hurtigit vai olisiko muitakin liikkeellä jossakin?
---
Tuo ensi suvena Kotkaan merkitty MSC Meraviglia (IMO 9760512) on https://edition.cnn.com/travel/article/worlds-biggest-cruise-ships/index.html sivun mukaan maailman viidenneksi suurin risteilyalus, (toukokuussa 2018). 171598 GT, 315,8 metriä, 4500 matkustajaa.
23
Matkustaja-autolautat / Vs: Mols Line tilasi autolautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 13.08.2018, 09:00:07  »
Otetaankohan se vielä hetkeksi kuiville altaaseen, sillä monitoimet ovat tehneet tilaa, ja tuonhan pitäisi tulla loppuillasta takaisin sisään...  ???

Edit: Siellähän se kököttää montussa.

Kohtuu pitkä 'hetki', kun on nyt ollut 'montussa' jo yli kaksi viikkoa! ::)
24
Risteilijät / Vs: Kotkaan risteilyaluksia
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Kosamo 12.08.2018, 18:36:19  »
Ensi vuoden heinäkuun 25 päivä MSC Meraviglia tulossa yhdellä Itämeren risteilyllään Kotkaan.

https://www.msccruises.com/en-gl/Plan-Book/Cruise-Detail.aspx?cruiseid=MR20190720KELKEL
25
Risteilijät / Vs: Kotkaan risteilyaluksia
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 12.08.2018, 15:27:35  »
Vai tulleeko sieltä vielä takaisin Kotkaan huomisaamuksi?
Kyllä sen pitäisi olla tulossa...
26
Risteilijät / Vs: Kotkaan risteilyaluksia
« Uusin viesti kirjoittanut Seppo Honkanen 12.08.2018, 14:31:59  »
Vanha Hurtigruten-reitin laiva Harald Jarl eli nykyinen risteilyalus Serenissima (IMO n:o 5142657) on merkitty saapuvaksi Kotkaan huomenna maanantaiaamuna 13.8.2018.
Laiva lähti eilen sunnuntaina illan suussa Pietarista ja seilasi kuitenkin ohi Kotkan suoraan Helsinkiin, jonne se saapui tänä aamuna Makasiiniterminaaliin. Vai tulleeko sieltä vielä takaisin Kotkaan huomisaamuksi?

87-metrinen Serenissima niiailee Andrea-nimisenä (2002-13) videolla Azoreilla vuonna 2008: https://www.youtube.com/watch?v=TTVcPW7uNa0
27
Muut alukset / Vs: Moulinexien kesäkeikoista
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 12.08.2018, 12:40:46  »
Rahanarvolaskurin mukaan 303 miljoonaa markkaa vuonna 1997 vastasi vajaata 67 miljoonaa euroa vuonna 2012, jolloin laiva myytiin 50 miljoonalla eurolla.
28
Muut alukset / Vs: Moulinexien kesäkeikoista
« Uusin viesti kirjoittanut Petri Nummijoki 12.08.2018, 09:57:57  »
Saatu hinta vaikuttaa ainakin tällä valuuttakurssitasolla kovalta.

Asettaa Botnicasta saadun hinnan hyvyyden uuteen valoon.

Botnicasta saatiin Viroon myytäessä osapuilleen saman verran, mitä alus maksoi uutena, jos inflaation vaikutusta ei huomioida. Eiköhän hintaa voi pitää erinomaisena huomioiden, ettei Botnica ainakaan suomalaisten käytössä ollut varsinainen menestys sen paremmin jäänmurrossa, kuin kesätöissäkään. Tai jos monitoimimurtajilla on todella niin hyvä jälleenmyyntiarvo, että niillä voi tehdä kunnon tilin muutenkin, kuin onnekkaiden yhteensattumien seurauksena niin sehän tarkoittaisi, että monitoimimurtajien rakentamista kannattaneet olivat sittenkin oikeassa. Eräs peruste monitoimimurtajille oli alun perinkin, että ne säilyttäisivät myyntiarvonsa paremmin, kuin perinteinen murtaja.
29
Vapaa keskustelu / Vs: Kehitysideoita
« Uusin viesti kirjoittanut Risto Hartikainen 11.08.2018, 12:22:33  »
Juuri tämän takia foorumilla asioitten lukeminen, ja ittelläni vähäinen osallistuminen keskusteluun, on moninkertasesti Facebookkia kiinnostavampaa, koska täällä asian ympärillä on asialleen vihkiytyneitä ihmisiä, joilla on näkemystä ja tiatoakin asioista.
En ole nyt pitkähköön aikaan kirjotellut mitään tänne, mutta kyllä tänne on joskus ollut jonkinlainen kynnys kirjottaa, kun on tullut joskus tunne, että en kai ole "liian maallikko" kysymään tai kommentoimaan asioita.
Mutta joka tapauksessa foorumin tulee olla olemassa ja toivottavasti keskustelua saadaan tästä lisää viriämään ja uusia henkilöitä löytää tämänkin keskustelukanavan kiinnostavana ja kunnollisena tapana aiheen ympärille.  :thumb:
Pitää myös muistaa, että vaikka se niistä (epä)sosiaalisen median addikteista varmaan uskomattomalle ja mahdottomalle asialle tuntuukin, kaikki eivät niitä naamakirjoja sun muita hömpötyksiä käytä.
30
Muut alukset / Vs: Moulinexien kesäkeikoista
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen 11.08.2018, 11:49:45  »
Saatu hinta vaikuttaa ainakin tällä valuuttakurssitasolla kovalta.

Asettaa Botnicasta saadun hinnan hyvyyden uuteen valoon.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10