Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Line brändi
« Uusin viesti kirjoittanut Mika Blomberg 14.11.2017, 07:59:39  »
No ei Galaxy ole Turun linjalla ollut kun vasta vuodesta 2008, joten ei voi toistakymmentä vuotta olla, 2006 vasta valmistunut. Pitää muistaa että molemmat laivat on aika uusia, ja huomattavasti parempia kun ikivanha Amorella, Viikkari karkoittaa ihmiset pois ylimielisellä asenteella, kun vanhojen ihmisten tavarat pengotaan.
92
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Line brändi
« Uusin viesti kirjoittanut Kalevi Lehto 14.11.2017, 07:39:39  »
Jepa jep se tosiaan olis katastrofi koska itsekin tykkään Galaxyn maalauksesta ja sehän on vielä Silja värinen. Baltic Princessinkin kiemurat toisaalta ihan hienoja kun niihin on tottunu. Mutta tuo Hapa hylje laivojen piippuihin olis tervetullut. Joo se Navitrolla muistaakseni on Enn Pantin hyvä ystävä. Tärkeintähän kuitenkin on palvelun laatu ja se että laiva täyttää turvallisuus määräykset.
Täytyy kyllä sanoa, että itseltä kesti aika pitkään tottua Galaxyn sirkusmaiseen ulkoasuun, mutta nyt kun sitä on tuossa jo toistakymmentä vuotta katsellut, niin -pysyköön puolestani tuollaisena!
93
Muut alukset / Vs: Containershipsille LNG-konttilaivoja
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 13.11.2017, 00:48:00  »
Ensimmäinen aluksista laskettiin vesille 4.11. ja sai nimekseen Containerships Nord. Samalla laskettiin seuraavan aluksen köli rakennusalustalle. Ainakin kuvan mukaan kotipaikaksi olisi tulossa Limassol. Jos aluksia tulee neljä, voi tästä ehkä päätellä myös muiden alusten nimet jos ilmansuunnat ovat käytössä niidenkin nimissä.

Containershipsin tiedote kuvan kera
94
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Line brändi
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 12.11.2017, 21:27:00  »
Eiköhän tässä se olennaisin vahinko ole jo lopullisesti tapahtunut, kun kansa on saatu uskomaan Tallinkin ja Siljan olevan samaa puljua. Mitä etäämmälle aika kulkee siitä, jolloin Silja oikeasti oli itsenäinen, sitä hauraammaksi muisto siitä tulee -ja sitä herkemmin kaikista mahdollisista epäkohdista ollaan valmiita toteamaan "ei tuollaista silloin ollut, kun Silja oli..." Tallinkin ja Siljan ravintolapakettien samankaltaisuus sekä sama kanta-asiakasohjelma pitävät asiakkaat tietoisina samaan puljuun kuulumisesta, eikä tämän käsityksen kumoamiseen oikeasti edes ole mitään syytä.
Muistan useiden vuosien takaa tapauksen, kun odottelimme Nordlandian ahteritäkillä lähtöä Tallinnan satamassa, ympärillä pelkkiä Tallinkeja. Joku suomalainen siinä sitten lausahti "sääli kun ei ole enää Siljaa".
Siihen ei kenelläkään ollut mitään lisäämistä.

Turun ja Tukholman välisestä linjasta sekä näiden kaupunkien risteilytuotteista voisi luoda kokonaan uudenkin brändin hyödyntäen sitä "kuninkaallisena". Tämä tietysti edellyttäisi BQ:n vaihtamista reitin toiseksi laivaksi Princessan rinnalle. Mutta uudet tuotelanseeraukset maksavat rahaa ihan samalla tavoin kuin kippojen maalailemisetkin, ja vaikka Tallink onkin kilpailijoitaan kovemman hintatason varustamo, se kuitenkin on myös tarkan talouden pitäjä.
95
Muut alukset / Vs: Höyrylaivan tuubiremontti
« Uusin viesti kirjoittanut Jouni Hämäläinen 12.11.2017, 13:51:07  »
Wennossa sama homma edessä. Viimeeksi uusittu 1992, nuo ohutseinäiset.
Jos talvenaikaan uusiutuisi.

96
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Line brändi
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Mäkelä 12.11.2017, 13:50:28  »
Varmaan sekin auttaisi, että piippuihin tulisi Harri tuon Tallinkin kiemuran tilalle. Ja mitä noiden maalaamiseen tulee, niin joku pliisu sinivalkoteema kyljessä olisi aika tylsä. Sitäpaitsi Galaxyn Navitrolla-teoksen päällemaalaus olisi minusta katastrofi. Toisaalta käsittääkseni tämä taitelija Navitrolla on jonkun näistä Tallinkin isoista pomoista henkilökohtainen kaveri, joten en usko, että siihen kajotaan.
Jepa jep se tosiaan olis katastrofi koska itsekin tykkään Galaxyn maalauksesta ja sehän on vielä Silja värinen. Baltic Princessinkin kiemurat toisaalta ihan hienoja kun niihin on tottunu. Mutta tuo Hapa hylje laivojen piippuihin olis tervetullut. Joo se Navitrolla muistaakseni on Enn Pantin hyvä ystävä. Tärkeintähän kuitenkin on palvelun laatu ja se että laiva täyttää turvallisuus määräykset.
97
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Line brändi
« Uusin viesti kirjoittanut Ilpo Kuivanen 12.11.2017, 12:45:15  »
No juu Kalle ystäväiseni taidat kyl olla ihan oikeessa. Sehän tiedetään että nyt Tammi-Helmikuun telakoinnissa Balticia ei maalata ulkoa mut ehkä kesällä sit vois kun on lämpimät ilmat. Mielenkiinnolla odotan noita uudistuksia ja sataman lähellä asuvana ne on toki pakko mennä sit pian testaamaan ja raportoimaan teille muille.

Varmaan sekin auttaisi, että piippuihin tulisi Harri tuon Tallinkin kiemuran tilalle. Ja mitä noiden maalaamiseen tulee, niin joku pliisu sinivalkoteema kyljessä olisi aika tylsä. Sitäpaitsi Galaxyn Navitrolla-teoksen päällemaalaus olisi minusta katastrofi. Toisaalta käsittääkseni tämä taitelija Navitrolla on jonkun näistä Tallinkin isoista pomoista henkilökohtainen kaveri, joten en usko, että siihen kajotaan.
98
Muut alukset / M/s Meren historia
« Uusin viesti kirjoittanut Ismo Talka 12.11.2017, 12:10:58  »
M/s Meren historia

Sain tänään käteeni vuonna 2000 ilmestyneen kirjan "Isoisän laivat", joka kertoo Päijänteen huviliikenteen vanhoista ammattilaivoista. Kirja on arvokas tietolähde, mutta ainahan virheitäkin pääsee joukkoon pujahtamaan, vaikka nyt asialla ovat olleet todelliset asiantuntijat mm Raimo A. Wirrankoski.

Heti ensi silmäyksellä huomasin sivulta 144, että m/s Meren historia ei ole kirjoitettu oikein. M/s Meri ei polveudu s/s Ristiinasta, vaan aivan toisesta Saimaalla seilanneesta laivasta. Minä voin kertoa aluksen oikean historian m/s Meren nykyiselle omistajalle, jos joku tietää hänen nimensä. Muut voivat lukea oikean historian myöhemmin julkaisemastani kirjasta, josta löytyy muutakin ns uutta historiatietoa.

Ilmeisesti m/s Meren historian kirjoittajaa on hämännyt Saimaalla ja Kuolimolla liikenteessä perätysten olleet saman nimiset laivat. Mm Suomenniemen Höyryvenhe Osakeyhtiöllä oli kaksi Suomenniemi-laivaa eikä yksi, kuten virheellisesti on luultu.

M/s Meren historian yhteydessä todetaan s/s Joutsenen omistaneen Taavetti Savikurjen olleen Taipalsaarelta. Taavetti oli koko maakunnan huomattavimpia kauppiaita. Hän oli kuitenkin kotoisin Savitaipaleelta eikä Taipalsaarelta. Toki Taavetti oli monessa ähväärissä mukana omistaen mm s/s Turistenin puoliksi Suomenniemeltä kotoisin olleiden kauppiaiden August Väärän perillisten kanssa. S/s Turisten tuli Pien-Saimaalle vuonna 1920 eli samana vuonna kuin Savitaipaleen kunta hankki s/s Tuulikin. Kunta ajoi s/s Turistenin kuitenkin heti ahdinkoon, koska laivat ajoivat samaa reittiä Lappeenrannasta Lavikanlahdelle. Kunta kielsi s/s Turistenia käyttämästä Lavikanlahden laituria, joten s/s Turisten siirrettiin toiselle reitille.

Taavetti oli toki mukana myös Taipalsaaren liike-elämässä perustamassa Taipalsaaren Uutta Höyryvenhe - Osakeyhtiötä.

Taavetti Savikurki oli mahtava ja valloittava persoona, josta kerron myös enemmän kirjassani.

Liikemies
                        Ismo Talka
99
Vapaa keskustelu / Vs: Minkä kännykän omistat?
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 11.11.2017, 21:47:33  »
Holy Necropost, Batman!

Lumia 820 -> 930 -> 950 -> Samsung Galaxy S7

Kaipaan Windows Phonea... :(
100
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Line brändi
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Mäkelä 11.11.2017, 15:12:47  »
Sen pohjalta mitä olen puhunut aiheesta ihan ns. tavallisten ihmisten kanssa, niin laivojen maalauksella on väliä. Useampi henkilö on minulle suoraan sanonut, että laivaojen nykyiset maalaukset antavat vaikutelman, että ne ovat Tallinkin laivoja (vaikka kyljessä muuta lukeekin) ja tuote laivalla on ihmisten mielissä edelleen Siljaa huonommaksi leimattu Tallink-tuote. Kun käsittääkseni samaan aikaan Siljan Turun-linjalle on vaikea houkutella matkustajia - varsinkin risteilysellaisia - voisi laivojen maalaaminen uudelleen olla ihan kustannustehokas veto.
No juu Kalle ystäväiseni taidat kyl olla ihan oikeessa. Sehän tiedetään että nyt Tammi-Helmikuun telakoinnissa Balticia ei maalata ulkoa mut ehkä kesällä sit vois kun on lämpimät ilmat. Mielenkiinnolla odotan noita uudistuksia ja sataman lähellä asuvana ne on toki pakko mennä sit pian testaamaan ja raportoimaan teille muille.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]