Maarianhaminaan Panamax

Aloittaja Dan Lillberg, 05.11.2018, 12:03:14

« edellinen - seuraava »

Dan Lillberg

Mielenkiintoinen alus tulossa Marikseen 5/11-2018
Luotsi tilattu 1800
Ei noin jykevää kalikka varmasti koskaan MHQ käynyt..
Syväys 6,9 joten tyhjänä varmasti..

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:4316538/mmsi:477669900/imo:9743590/vessel:TIGER_HENAN

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Dan Lillberg - 05.11.2018, 12:03:14
Mielenkiintoinen alus tulossa Marikseen 5/11-2018
Luotsi tilattu 1800
Ei noin jykevää kalikka varmasti koskaan MHQ käynyt..
Syväys 6,9 joten tyhjänä varmasti..

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:4316538/mmsi:477669900/imo:9743590/vessel:TIGER_HENAN

Luotsitilaus on kello 17. Tuo ei ole kyllä panamax-kokoinen, vaan ennemminkin ns. handymax-luokan bulkkeri. Panamaxien (vanhan Panaman kanavan mukaan) pituus on n. 225 m ja leveys 32 m - kyseessä oleva alus on siitä paljon pienempi. Mutta mielenkiintoinen vieras joka tapauksessa, ja sen pitäisi luotsilistan mukaan olla satamassa vain muutaman tunnin. Katsotaan myöhemmin, tuleeko ylipäätään laituriin, vai onko vain redillä.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Aleksi Lindström

Tuli bunkrattavaksi laituriin asti ja videotakin jo löytyy, kuvauksessa sanotaan että "emergency bunkering", kenelläkään lisäinfoa asiasta?

https://www.youtube.com/watch?v=m1DV7-oG6as

Juhani Mehto

Ålands Sjöfart -lehden facebook-sivun mukaan (pitäisi olla avoin) ei ainakaan mainita mistään hädästä mitään. Jos uskomme kommentteja - ja miksi emme uskoisi - on alus ilmeisesti tyhjennetty ESL:n kalustolla Raahen edustalla redillä. Luotsilistalla se oli jo pari päivää sitten, joten mistään ihan ex tempore -käynnistä ei ollut kyse.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Jussi Laine

FB kommenttien mukaan bunkrasivat vähärikkistä MGO:ta sen verran, että pääsevät isoille vesille missä voi taas HFO:lla. Eli miten se homma menee käytännössä eli tuollaisella bulkkerilla kahta  laatua ja ajetaan sen mukaan mikä sallittua?