Viimeinkin tämän vuoden risteilijät tiedossa...

Aloittaja Aleksi Lindström, 22.03.2001, 18:06:46

« edellinen - seuraava »

Aleksi Lindström

Nyt ne on sitten pistänyt tän vuoden risteilijät nettiin, osotteeseen: http://www.hel.fi/port/matkustajaliikenne/risteilyalukset/Risteily.htm
Ehkäpä asiaa nopeutti yhteydenottoni Helsingin Sataman tiedotuspäällikölle, kun pyysin sitä potkimaan nettisivujen väsääjiä perseille että ne tekis siellä jotain muutakin kun vaan jois tsuffee...

Arttu Laaksonen

#1
Voi olla näin, tai sitten siihen vaikutti se että ne ei enää jaksaneet katella niitä valitussähköposteja mitä saivat, mäkin lähetin näet niille postia just pari päivää sitten  ;D

Hienoa kuitenkin että ovat saaneet sen listan sinne!
.: FAQ :.

laivat

#2
Noihin Miranin luettelemiin Helsingin Sataman epäluotettavuuksiin lisäisin vielä yhden asian, nimittäin Viking Bordeauxin, jonka ilmoitettu lähtöaika oli 15.00, mutta lähti tunnin ilmoitettua aikaa myöhemmin.

Stockholms Hamnarin nettisivuilla on myös tuollainen Turun Sataman tyyppinen lista, josta näkee Tukholman risteilijävierailuiden lisäksi sinne saapuvat ja sieltä lähtevät laivat jopa usealle päivälle eteenpäin. Lisäksi tuo lista päivittyy 10 minuutin välein.

Aleksi Lindström

#3
Joo no toi Legend of the Seas juttu on aika erikoinen ja siitä taas näkee että info ei kulje IHAN niin hyvin ku pitäis. Toisessa päässä tiedetään ettei se oo siellä muttei vaivauduta kertomaan sitä eteenpäin...

Tossa Samin mainitsemassa V Bordeaux jutussa taas ei ole mitään erikoista, ainahan laivan lähtö voi myöhästyä tai suunnitelmat muuttua, eihän se sataman vika ole. Ja ei kai United Trader odota tuntia jos lastaus on valmis että se menis aikataulussa ajalleen. Mitä aikasemmin laiva pääsee lähtemään, sitä enemmän tulee voittoa firmalle.

laivat

#4
Viking Bordeauxin lähtöä oli varmasti siirretty, sillä se ei todellakaan ollut lähtövalmis kello 15.00, mutta olisihan HelSa voinut siitäkin informoida, sillä HelSan pääkonttoriin ilmoitetaan aina lähtöajat, myöhästymiset ja satamaantuloajat, joten se olisi voinut muuttaa listojensa ja Internet-sivujensa tietoja. Tuon Legend of the Seasin satamassaolopäiväkin näkyi HelSan risteilijälistassa siksi koska lista on päivitetty viimeksi maaliskuussa.

Jaakko Ahti

#5
Tosta Viking Bordeauxista: perässä luki että Luxemburg, mutta eihän se ole se Luxemburg Belgian ja Hollannin völissä keskellä kuivaa maata...??? En tosin ole mikään mestari maantiedossa  :P
Jaakko Ahti

Jaakko Ahti

#6
ai niin vielä... Oliko joku teistä mahdollisesti katsomassa Viking Bordeauxia sen lähdön yhteydessä??? Itse olin juuri silloin kuvaamassa sitä ja siinä laiturilla käyskenteli myös joku laivafriikin näköinen kundi???
Jaakko Ahti

laivat

Viking Bordeauxin kotisatama on juuri se Luxemburg, joka sijaitsee Belgian ja Hollannin välissä. Minä, Arttu ja Miran oltiin kuvaamassa sitä. Tosin minä ja Miran oltiin Kaivopuiston salmessa ja Arttu siellä Kauppatorilla, joten se näkemäsi laivafriikki oli varmasti Arttu.

Arttu Laaksonen

#8
Joo, olin tosiaan siellä Kauppatorilla siinä Suokin lautan laiturin vieressä kuvaamassa sitä lähtöä.  ;D
Vielä tosta United Traderin lähdöstä niin mä oon kanssa ainakin aina luullu että noi rahtilaivat lähtee silloin kun lasti on sisällä, eikä odota mitään tarkkaa lähtöaikaa.
.: FAQ :.

Miran Hamidulla

#9
Tuo Viking Bordeaux ei oo ainoo laiva joka on rekisteröity Luxemburgiin, joka sijaitsee Saksan ja Belgian välissä. ;D Sillä Suomen Kuvitetussa Laivaluettelossa on myös jotain kemikaalilaivoja jotka on rekisteröity sinne. Sinänsä outoa että laivan kotisatama voi olla olemattoman puron verrella sijaitseva sisämaa kaupunki. ;D
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar