Tässä uusi tunnistustehtävä.Tämä lotjaksi muutettu Kaarna rovi on "redillä" Lappeenrannassa.
"Enemmän tietävät" kertoisitteko lisää.
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img699815.jpg
Voin olla väärässä, mutta liittyisikö tuo Kaarna proomu mitenkään hinaajaan nimeltä Säynävä?
Viisaammat varmaan tietävät vastata. Missähän hinaaja Säynävä nykyään on?
Muistini mukaan hinaaja Säynävä on näitä paljon puhuttuja "Valtsu"-runkoja.Joten kokoluokka ei oikein passaa.Säynävä taisi olla vielä talvella 2006-07 Lappeenrannassa Rapasaaren "rautatieaseman"piha-alueella talvehtimassa.Kävin ko.paikassa 6.10.2007 silloin Säynävä ei ollut alueella.Ajossa en ole nähnyt kesällä 2007.Olisko paikallaan iltapäiväkävely Lappeenrannan sataman seutuvilla,kuka ehtii ensiksi?
En tiedä, minkälainen hinaaja Säynävä on, mutta näin kuulin äskettäin, että Säynävä olisi kuljettanut Kaarnaa mukanaan?
Tänä kesänä/syksynä en ole nähnyt Säynävä nimistä hinaajaa satamassa tai Pikisaaressa
No vot.Nyt meni jo lähelle.Säynävä tosiaan "puski" puutavara proomua "Kaukaalle" ja takaisin Saimaalle. Se on mustarunkoinen ,keltainen hytti ja hytin päällä toinen lähes samanlainen hytti,siis helposti tunnistettava "silhuetti".
Lainaus käyttäjältä: Erkki Tirkkonen - 17.11.2007, 17:03:45
Muistini mukaan hinaaja Säynävä on näitä paljon puhuttuja "Valtsu"-runkoja.Joten kokoluokka ei oikein passaa.Säynävä taisi olla vielä talvella 2006-07 Lappeenrannassa Pikisaaren "rautatieaseman"piha-alueella talvehtimassa.Kävin ko.paikassa 6.10.2007 silloin Säynävä ei ollut alueella.Ajossa en ole nähnyt kesällä 2007.Olisko paikallaan iltapäiväkävely Lappeenrannan sataman seutuvilla,kuka ehtii ensiksi?
Siellä se Säynävä seisoo trailerilla Rapasaaren nostoluiskan luona. Nostettu ylös pari viikkoa sitten.
Lainaus käyttäjältä: Erkki Tirkkonen - 17.11.2007, 21:48:25
No vot.Nyt meni jo lähelle.Säynävä tosiaan "puski" puutavara proomua "Kaukaalle" ja takaisin Saimaalle. Se on mustarunkoinen ,keltainen hytti ja hytin päällä toinen lähes samanlainen hytti,siis helposti tunnistettava "silhuetti".
Säynävä löytyy nykyisin Helsingin Kellosalmen nk. Crusellin sillan työmaan kupeelta siististi teloille asetettuna:
http://www.jks.1g.fi/kuvat/Laivakuvia/2011-01-15+Talven+arkea+L%E4nsisataman+rannoilla/IMGA_9343_9327s.jpg Olisi mukava tietää jotakin sen vaiheista talven 2007 jälkeen.
Lainaus käyttäjältä: Jukka Koskimies - 28.01.2011, 22:02:35
Säynävä löytyy nykyisin Helsingin Kellosalmen nk. Crusellin sillan työmaan kupeelta siististi teloille asetettuna:
http://www.jks.1g.fi/kuvat/Laivakuvia/2011-01-15+Talven+arkea+L%E4nsisataman+rannoilla/IMGA_9343_9327s.jpg
Olisi mukava tietää jotakin sen vaiheista talven 2007 jälkeen.
Säynävä oli muutaman vuoden Kanavansuun telakalla, oli myös nostettuna ylös viime kesällä, hiekkapuhallus ja maalaus ja uudet sinkit pohjaan.
Töitä ei Säynävä tänä aikana ilmeisesti tehnyt?
Jakari proomun kanssahan Säynävän piti mennä merelle töihin?
Ja alkuperäiseen kysymykseen palatakseni, Kaarna oli ainakin viime kesänä Pappilansalmessa, vanhan lossilaiturin vieressä.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2812365.jpg
Joo kiitos, tämähän selvittää sen taustan. Kovasti hyväkuntoiselta näyttää, liekö ehtinyt syyskaudella täällä tehdä töitä vai odottaako tuossa vain ensi kevään sulia. - Mukavan näköinen alus, yritän sen puuhia täällä jatkossa seurailla. :)
Säynävä ja Jakari-proomu ovat taas palanneet Saimaalle.
Pari kuvaa tältä päivältä.
(http://i130.photobucket.com/albums/p267/woimatar/2011/IMG_9066.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p267/woimatar/2011/IMG_9068.jpg)
No vot. Hienot on kuvat ja varusteet. Mutta asiaan. Katsokaapas tarkemmin Säynävän "sivuprofiilia". Eikös siitä löydy Valdemar- runko ja alkuperinen hytti, jonka päälle on "Aga-liimalla" kiinnitetty jonkin toisen hinaajan ohjaamo. Nerokasta eikö totta. Korkeammalta näkee kauemmas. Saatan olla oikeassa jos väitän että proomu Jakari on entinen Neste Oil:in Porvoon öljynjalostamon sataman öljyntorjuntakaluston kuljetuslautta.
Kaarna proomukin on otettu takaisin käyttöön.
(http://i130.photobucket.com/albums/p267/woimatar/2011/IMG_9428.jpg)
Kaarna nousi tänään Kanavansuun telakalla ylös pohjan katsastusta varten. :deal:
Rovia on jossain vaiheessa jatkettu 7 m, joka näkyy erillisenä hitsattuna palana keskellä niitattua runkoa. Tietääkö joku historiasta enemmän?
Aika mielenkiintoinen pohjan muoto. Vaikuttaisi alunperin olleen "normaalin" muotoinen ja sitten on höylällä vedetty iso siivu pohjasta pois ja hitsattu se tasaiseksi. Eli proomu on aivan tasapohjainen.
(http://i130.photobucket.com/albums/p267/woimatar/2011/IMG_9538.jpg)