Moulinexien kesäkeikoista

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 19.06.2001, 22:34:52

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

Minusta siellä on yhä toimintaa Finstashipin suunnalta, sillä laiturin päässä poikkilaiturissa on pitänyt majapaikkaansa Oili 3 jo keväästä lähtien, ja Seili on käynyt usein monitoimien paikalla. Tällä välin vaan laituri itsessään on virallisesti nimetty Hietanen Eteläksi, vaikka esim. laivalistassa käytetään yhä Puolanlaiturin nimeä.

Editoitu versio.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

#61
http://www.finstaship.fi/fi/?c=2&d=2008.08.26

First we take Manhattan then we take Berlin eikun first the multipurpose icebreakers took the North Sea and now they conquer the Arctic:

http://www.shipgaz.com/magazine/issues/2006/12/1206_locked_article1.php

Uskoo ken tahtoo.

"Finstaship on tehnyt sopimuksen MacGregor Hydramarine AS:n kanssa korvatakseen Nordican ja Fennican nykyiset päänosturit."
Eipä noi MacGregor kraanadivisioonan tuotteet meikäläistä Fennicassa/Nordicassa oikein vakuuttaneet (ihan hyvä luukkujentekijä MacGregor on, mutta kraanat ei ominta aluetta).
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

#62
Turun Sanomat noteeraa ostoksen:

http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2008-08-27,104:4:561032,1:0:0:0:0:0:

VLL osti Fennican/Nordican kraanat 2005 SS7:lta eli lyhyeksi jäi niiden elinkaari VLL:n hoteissa (ei niitä kyllä seurannut minkäänlaista huoltohistoriikkiakaan; joskus sika (emakko) säkissä saattaa olla hyvin porsiva; tällä kertaa ilmeisesti "porsi" turhankin useinkin).

Nykyinen Nordican kraana on 160 tonninen eli jos TS:n 150T pitää paikkaansa niin pienempään vaihtuu (Fennica muistaakseni 30T).

"Botnica and Nordica has both 160t active heave compensated cranes " (nykyinen tilanne gdv.no:n mukaan)

Aika veitikoita ja kauppamiehiä.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Näppäilyvirhe siellä näyttää tällä kertaa olevan, mitä noita tiedotteita luki, eritoten lontoon kielellä, niin kyse olisi molemmista suurista kraanoista eli Nordican ja Botnican...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 27.08.2008, 09:08:49
Näppäilyvirhe siellä näyttää tällä kertaa olevan, mitä noita tiedotteita luki, eritoten lontoon kielellä, niin kyse olisi molemmista suurista kraanoista eli Nordican ja Botnican...
Joo ilmeisesti on kyse Nordican ja Botnican 160T kraanojen korvaamisesta, mutta 160Tonnisesta 150Tonniseen? Niin kehitys kehittyy. Seuraava alus, johon menen (North Ocean 102):

Construction Support / Installation vessel, Delivery Q3 2008 after which the vessel will start a 5 year contract as Construction Support Vessel for Cisca in Mexico.
She will be equipped with midships a 500 ton heave compensated crane in addition to the port aft standard 100 ton heave compensated crane.

Leikkikaluja 150T kraanat eikä NO 102 dimesioiltaan kauheasti Nordicasta poikkea (ainakin Nordican stabiliteetti pitäisi sietää 400T kraana).
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

http://marinenorway.com/sider/tekst.asp?side=3503

Marinenorway kirjoittaa Nordican ja Botnican kraanoista.

http://www.finstaship.fi/fi/?c=2&d=2008.08.26

"Finstaship on tehnyt sopimuksen MacGregor Hydramarine AS:n kanssa korvatakseen Nordican ja Botnican Fennican nykyiset päänosturit. Uudet nosturit toimitetaan molemmille aluksille syksyllä 2010."???????????
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Tuossa nyt vielä PDF vanhoista 160t kraanoista GDV:n sivuilta (skannausjäljelle  ;D):

http://www.gdv.no/content/Nordica/Crane/crane_di.pdf

Minua hämmästyttää hitusen tuo syksyinen toimitusajankohta, sillä maalaisjärjen perusteella helpoin tapa asentaa uudet nosturit olisi keväällä jäänmurtotöiden päätyttyä. Mutta markkinabisneshän sen määrää, ja eihän siitä enää ole takuita tuleeko kaudeksi 2010-2011 enää minkäänlaista talvea Perämeren pohjukan eteläpuolelle...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Joku muukin haluaa Arktisille vesille; ainakin esite antaa viitteen asiasta:

http://www.swedocean.org/files/000122.pdf

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 27.08.2008, 20:26:49
Tuossa nyt vielä PDF vanhoista 160t kraanoista GDV:n sivuilta (skannausjäljelle  ;D):

http://www.gdv.no/content/Nordica/Crane/crane_di.pdf

Minua hämmästyttää hitusen tuo syksyinen toimitusajankohta, sillä maalaisjärjen perusteella helpoin tapa asentaa uudet nosturit olisi keväällä jäänmurtotöiden päätyttyä. Mutta markkinabisneshän sen määrää, ja eihän siitä enää ole takuita tuleeko kaudeksi 2010-2011 enää minkäänlaista talvea Perämeren pohjukan eteläpuolelle...

Joskohan tarkoitus on Arktisten alueiden valloituksen jälkeen vallata Antarktis (siellä lienee sesonki joulu-maaliskuu); tosin tohon Arktisten alueiden "valtaukseen" tuli nyt välivuosi, mutta ensi vuonna uudestaan.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Rontti

LainaaJoskohan tarkoitus on Arktisten alueiden valloituksen jälkeen vallata Antarktis (siellä lienee sesonki joulu-maaliskuu); tosin tohon Arktisten alueiden "valtaukseen" tuli nyt välivuosi, mutta ensi vuonna uudestaan.

Sitähän ne pojat siellä jo innoikkaina odottavat, että pääsevät 6-7viikon törneille Alaskan kalaisille vesille ja mukavien lentomatkojen päähän....... ;D

Janne Koskinen

Laitetaan svedujen moulinexit samaan topiciin:

http://www.vikingsupply.com/news_show.asp?ID=69

Hauska nimi toi Greenland ko. saarelle. Odenin matkasta ko. alueelle en ollutkaan tietoinen.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

#70
Mites Vikingin uudet:

Anchor handling Vessels (AHTS)
New build tbn  10/2009 design: VS4622  19,000 BHP 230 tonnes BP
New build tbn  06/2010 design: VS4622  19,000 BHP 230 tonnes BP
New build tbn  02/2011 design: VS4622  19,000 BHP 230 tonnes BP
New build tbn 10/2011  design: VS4622  19,000 BHP 230 tonnes BP

Ton aiemman linkin:   

http://www.swedocean.org/files/000122.pdf     
   
mukaan ovat ice class 1 A, mutta ovatko murtajaksi laskettavia (kilpailua Itämerelle lisääviä) vai pelkkiä AHTS aluksia?
En löydä tähän hätään parempia specificaatiota.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Eivät ole jäänmurtajan lisäominaisuudella varustettuja. Niillähän on jo nyt noiden kolmen lisäksi Italiasta ostettu norjalaisrakenne Odin Viking ahts laivastossaan.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

#72
Hiukka OT, mutta Dubaissa? rakennetaan X-bow laivoja 1A ice-luokkaan (kilpailua Arktisille alueille)

http://www.ulsteingroup.com/Kunder/ulstein/cms66.nsf/pages/newslista.htm?open&disp_key=1705D62DC873954DC12574B00036163B

"The two new designs, ULSTEIN SX133 and ULSTEIN SX134, are the first vessels with the ULSTEIN X-BOW® to receive DNV's ICE-1A class notation. This means they can operate in Arctic waters."
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Esa Saaristo

Taisivat muuten Alaskan sopiimukset olla dollari-valuutassa tehtyjä.

Janne Koskinen

#74
Lainaus käyttäjältä: Esa Saaristo - 01.09.2008, 09:17:13
Taisivat muuten Alaskan sopiimukset olla dollari-valuutassa tehtyjä.

Muistaakseni kyllä.

Finstashipin kotisivuilta vuosikertomukset; offshoretoiminta

2004 liikevaihto 10,8 mil. euro   operointipäivät 440     rahtaustaso 24550 EUR/vrk
2005               18,8                                     656                      28600
2006               27,0                                     939                      28750
2007               39,7                                    1033                     38450

Keskiarvo melko tarkkaan 30000 EUR/vrk; mukana huonohko, 2*hyvä ja Finstan skaalassa erittäin hyvä vuosi.
2008 tod näk. vuosien 2005/2006 tasoa ellei huonompi (mm. DP III-luokan alus tekee DP-I/0-luokan aluksen hommia), jossei Shell maksa kunnon kompensaatiota peruuntuneesta Alaskan hommasta.

Kommentti: hyvältä näyttää, mutta hei missä tässä on se business?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama