Ålandstrafiken

Aloittaja Miran Hamidulla, 20.12.2000, 19:53:52

« edellinen - seuraava »

Janne Koskinen

#105
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 21.07.2008, 13:03:17
Syksyn poikkeusaikataulu Föglön linjalle on ilmestynyt Ålandstrafikenin sivuille. Näyttäisi uuden Samane-fågelin odotusaikana Telkän lento keskittyvän Pitkännenän ja Överön välille. Se on pitkänpuoleinen kierros suoraan linjaan tottuneelle asiakaskunnalle -ja ilmoituksen mukaan kestää neljä kuukautta.
Pääasia kuitenkin lienee, että uudisaluksenkin reitti on Svinön ja Degerbyn eikä minkään rantakalliolle kymmenen kilometrin päähän lähimmästä kylästä pykätyn kylmälaiturin ja toisen kaltaisensa välinen.

http://www.regeringen.ax/.composer/upload//trafik/trafikmeddelande26aug.pdf

(Landskapsregering tiedottaa aiheesta)
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Mikko-Oskari Koski

Niinpä. Tai sitten ei.
Kuljetusmaksuilla ei mitään todellisia tuloja saataisi. Johan se on huomattu FMA:nkin puolella, jossa harkitaan ainakin osittaista kuljetusmaksuista luopumista. Jos veroeurot eivät riitä, lienee paikallaan miettiä muita konsteja. Missään tapauksessa ratkaisu ei kuitenkaan voi olla mikään liiketaloudellinen neronleimaus, koska kesäseongin ulkopuolisena aikana lautoille ei muuta, kuin välttämättömässä kulkemismielessä hyödyntäviä asiakkaita yksinkertaisesti tule.
ÅT:n ansiota on nimenomaan se, että saaristo ylipäätään on asuttu. Jos yhteyksiä -siis tiheitä sellaisia- ei olisi, elettäisiin Vårdön ja Korppoon välisellä alueella vain kesäisin ja satunnaisesti.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 22.11.2008, 15:20:43
Niinpä. Tai sitten ei.
Kuljetusmaksuilla ei mitään todellisia tuloja saataisi. Johan se on huomattu FMA:nkin puolella, jossa harkitaan ainakin osittaista kuljetusmaksuista luopumista. Jos veroeurot eivät riitä, lienee paikallaan miettiä muita konsteja. Missään tapauksessa ratkaisu ei kuitenkaan voi olla mikään liiketaloudellinen neronleimaus, koska kesäseongin ulkopuolisena aikana lautoille ei muuta, kuin välttämättömässä kulkemismielessä hyödyntäviä asiakkaita yksinkertaisesti tule.
ÅT:n ansiota on nimenomaan se, että saaristo ylipäätään on asuttu. Jos yhteyksiä -siis tiheitä sellaisia- ei olisi, elettäisiin Vårdön ja Korppoon välisellä alueella vain kesäisin ja satunnaisesti.

Kuinkas kävikään:

http://www.nyan.ax/nyheter/index.pbs?news_id=38774

http://www.tidningen.aland.net/article.con?id=13929&iPage=1

10-15% :a lisää.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Mikko-Oskari Koski

Maksujen korottaminen on sinällään aika järjetöntä, koska vaikutus kokonaistaloudenpitoon lienee kuitenkin aika olematon. Mutta ainahan sitä kaikkea saa ja pitääkin kokeilla.
Osoitteessa www.alandstrafiken.ax esitellään uusien hinnastojen lisäksi myös uudet aikataulut, jotka astuvat voimaan 1.2.2009 -tammikuu mennään siis vielä vanhoilla. Ainoa muutos helmikuun alussa lienee Grisslanin jääminen pois ja Ejdernin siirtyminen tvärgåendelle. Samané-fågelin ilmoitettu aloitusajankohta Degerbyn linjalla olisi nyt aprillipäivä, johon asti Knipan ajaa nykyisentyyppistä Långnäs-Överö-reittiään.
Ensi kesän tauluissa Knipan on -kuten ennakkoon arveltiinkin- merkitty etelälinjan kolmanneksi alukseksi ja Ejdernin paljon puhuttu lisävuoro on juhannuksesta heinäkuun loppuun tiistaisin ja torstaisin ajettava iltaveto Snäckö-Hummelvik-Kumlinge-Lappo-Torsholma ja seuraavina aamuina toisinpäin.
Föglön reitille ei ole merkitty ensi kesäksi parallerialusta eli mahdollisesti sellaista ei tarvitakaan. Näin siis siinä tapauksessa, jos Grisslania ei ole saatu kaupaksi, missä tosiaan voi olla haastetta, eikä Husellille haluta maksaa Lotta II:n vajaatehoisista vuoroista... ::)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Janne Koskinen

#114
Tällä kertaa landstinget debateeraa palkoista:

http://www.nyan.ax/nyheter/?news_id=39468&news_instance=2

Toisaalta Norjassa ymmärtääkseni kaikki yhteysalukset on yksityisiä eivätkä juuri subventioita saa eikä niillä matkustaminen ole halpaa.

Siitä huolimatta Norjassa saaret on tiheämmin asuttuja kuin Suomessa ja yhteydet suht tiheitä.

Kulttuurikysymys?

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

#115
Föglön eli Svinö-Degerby lautasta kuvia.

http://www.nyan.ax/nyheter/index.pbs?news_id=41891

Saapi nähdä toteutuuko toi 30.04.2009; tuskin.

Nimi näemmä sutaistu kuvasta yli.

BLRT näemmä rakennuttaa Liettuassa; mikäköhän telakka?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 05.04.2009, 22:22:41
BLRT näemmä rakennuttaa Liettuassa; mikäköhän telakka?

Itseäni edelliseltä sivulta lainaten...

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 05.10.2007, 16:22:34
Knipanin korvaajan kölinlasku tapahtui toissapäivänä Klaipedassa. Aluksen rakentaa siis Western Shipyard, joka kuuluu BLRT-konserniin. Tarkempi tilaushinta näyttäisi olevan 12,5 MEUR. (SST)
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Timo Selkälä

Lankulta lainattua: nimeksi tulee ilmeisesti SKARVEN.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Mikko-Oskari Koski

Merimetso jatkaa hyväksi havaittua linjaa. Ja onhan se kaikin tavoin allekirjoittaneen lanseeraamaa, liettualaiselta kahdesti kirkastetulta lainattua työnimeä parempi... 8)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Mikko-Oskari Koski

Eipä näytä uudisalus vieläkään Ålandin vesille lennähtäneen. Keväthuoltojen kohdalle on korvaavaksi alukseksi merkitty Ejdern eteläiselle 3.-9.5 (Gudingenin sijaisena) ja 31.5.-6.6. (Skiftetin), Åvan linjalle 17.-23.5. (Viggenin korvatessa Alfågelnia) ja 6.-13.6.(Viggenin oma huolto). Grisslankin tekee vastaavina ajankohtina paluun Tvärgåendelle sekä 10.-16.5.Föglön linjalle.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950