Laivoja Google Earthissä

Aloittaja Joni Huopana, 27.07.2005, 12:01:17

« edellinen - seuraava »

Sampsa Roininen

Google Earth koska on kuvat otettu ja miten sen voi selvittää itse...näkeekö jostain...ja kuinka usein päivittävät tuota

Heikki Helen

Lainaus käyttäjältä: Sampsa Roininen - 16.03.2006, 07:51:18
Google Earth koska on kuvat otettu ja miten sen voi selvittää itse...näkeekö jostain...ja kuinka usein päivittävät tuota

Eipä niitten kuvausajankohtaa pysty oikein sanomaan muuten kuin päättelemällä eri yksityiskohdista, että milloin se on kuvattu... ja päivityksiä kuviin ei kovinkaan tiuhaan tule. Hesan kuvaakin on kait kerran päivitetty, vaikka palvelu on ollut käytössä jo suht pitkään...
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Jouni Kalliomäki

Lainaus käyttäjältä: Heikki Helen - 20.10.2005, 19:33:04
Ei se mikään ikivanhakaan taida olla... Värtanissa on Silja Symphonyn (sama laiva myös Hesan kuvassa) lisäksi mielestäni Silja Opera ja tuon kääntyvän Regina Baltican vieressä RSL:n väreissä oleva Baltic Kristina...

Silja Opera on myös Riian satamassa  :)

Kristian Lampio

Minä bongasin Amorellan Serenaden Cinderellan Superseacatin Helsingistä ja joitai muita, Tukholmasta, Oslosta, Southamptonista ja New Yorkista ja Tallinnasta. Että tällästa tällä kertaa ;) ;)

Ilari Uotila

Lainaus käyttäjältä: Teemu Porko - 24.05.2006, 00:12:44
Herätelläänpäs taas tätäkin ketjua ihan mielenkiintoisella suomalaisperäisellä tapauksella...

30 astetta 31'34.33" N   47 astetta 50'25.11" W

Jos tuota Saddamin paattia tarkoitit, niin 47 astetta jne E

Aleksi Silvast

ei ihan google earth, mutta 020202.fi ilmakuvista löytyy ainaski hangon sastamasta superi, joku rollikka, pieni konttifeederi ja city of ????? autonkuljetuslaiva. ja jos jollain riittää intoa niin voi laskea paljonko siellä kentillä on valmiiksi autoja...
kun avaa silmät ja on ihan pimeätä niin on tajuton..

Kalle Id

#36
Lainaus käyttäjältä: Heikki Helen - 07.09.2005, 19:18:55
Lainaus käyttäjältä: Pekka Linnavirta - 01.09.2005, 15:08:19
Moi,
tunnistaako kukaan Miamin satamassa oleilevan aika jytyn näköisen risteilijän?
Löytyy koordinaateilla 25astetta46'48.76" N ja 80 astetta10'47.46" W

Pahus kun ei löydy näköjään asteen merkkiä koneelta....4

Sanoisin, että Monarch Of The Seas tai joku sen sisar...

Lisäksi pari Carnivalin Fantasy - luokan alusta... sitä välissä olevaa alusta en osaa sanoa, että mikä lienee, mutta hieman muistuttaa ex-lemmenlaivaa tuo muoto...
Mona Lisa. Kun tarpeeksi zoomaa erottaa maalauksen korsteenissa (se on kyllä varjon puolella eikä siis erotu järin hyvin).

Muutama oma bongaukseni (asensin Google Earthin juuri, joten sallikaa tämä uutuudenviehätys):

Pietarissa (59 astetta 53' 21" N / 30 astetta 12' 34" E) on risteilyalus joka ainakin omiin silmiini näyttäisi Thomson Spiritiltä tai sisareltaan Thomson Celebrationilta (tosin kyseessä saattaa olla jälkimmäinen myös vanhassa asussaan Noordamina).

Kööpenhaminasta (55 astetta 40' 54" N / 12 astetta 35' 42" E) löytyy Pearl of Scandinavia. Osaako kukaan tunnistaa tuota Pearlin eteläpuolella olevaa alusta? Kyseessä näyttäisi olevan autolautta mutta en yhtään keksi että mikä.

Newcastlesta (joka muuten näkyy kiitettävän hyvin) löytyy mielenkiintoinen tilanne, Princess of Scandinavia ja Prince of Scandinavia (nyk. Moby Drea) ovat vierekkäisissä laitureissa kordinaateissa 54 astetta 59' 25" N / 1 aste 27' 06" W.

Pearl of Scandinaviaan liittyen, sisarensa Star Pisces löytyy Singaporesta (22 astetta 17' 39" N / 114 astetta 09' 55" E). Saman laiturin pohjoispuolella on myös Superstar Gemini.

JNordman

Itse huomasin tuossa 020202.fi:n ilmakuvia katellessani mielenkiintoisen yksityiskohdan Turun satamassa... Katsokaahan huomaatteko mitään erikoista?

3 - pisteen vihje: Liittyy Viking Linen terminaaliin...


Juha-Matti Harjumäki

#38
Lainaus käyttäjältä: Jari Nordman - 08.06.2006, 17:45:23
Itse huomasin tuossa 020202.fi:n ilmakuvia katellessani mielenkiintoisen yksityiskohdan Turun satamassa... Katsokaahan huomaatteko mitään erikoista?

3 - pisteen vihje: Liittyy Viking Linen terminaaliin...

Onko vastaus Isabella "väärin päin" en muuta erikoista kuvassa nähnyt.
2010

Silja Europa 9.10-10.10.

2008 Isabella 26.1-27.1  XPRS 29.6-30.6.
2007         Gabriella 3-5.4.
Rosella 18-19.6.  Isabella 22-23.9

Lasse Mäkinen

Lainaus käyttäjältä: Juha-Matti Harjumäki - 08.06.2006, 18:02:32
Lainaus käyttäjältä: Jari Nordman - 08.06.2006, 17:45:23
Itse huomasin tuossa 020202.fi:n ilmakuvia katellessani mielenkiintoisen yksityiskohdan Turun satamassa... Katsokaahan huomaatteko mitään erikoista?

3 - pisteen vihje: Liittyy Viking Linen terminaaliin...

Onko vastaus Isabella "väärin päin" en muuta erikoista kuvassa nähnyt. OT

On taidettu ottaa huoltopäivänä tuo kuva kun on kyseinen jolla noin päin..

JNordman

Juu, kyseessä on tosiaan Isabella ja väärinpäinhän se siinä pönöttää...

Ja vielä paapuurin puoleinen evävakaaja ulkona laiturin alla... Ai mistäkö tiedän?  ;) ;)

Huoltopäivä tosiaan. Tarkkasilmäistä porukkaa!  :beer:

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Joni Huopana - 18.10.2005, 20:05:16
Tukholman kuvakin on näemmä vaihtunut. Siinä onkin huomattava erikoinen tilanne, että Regina Baltica on juuri kääntymässä keskellä päivää. Alus ei voi olla saapumassa, koska se olisi ajanut suoraan etuperin kaijaan, eikä myöskään lähtemässä, koska se on kääntää keulaa vastapäivän suuntaan. Mutta missäpäolisimmekaanilmantätäpäättelyketjua... ::)
Ovat menneet taas päivittämään Tukholman kuvaa ja tätä historiallista tilannetta ei voi enää nähdä. Sen sijaan uudessa kuvassa näyttäisi olevan kaksi R-sarjan alusta yhtä aikaa Tukholmassa, toinen Tallinkin terminaalin eteläpuolella ja toinen Vikingin terminaalin tienoilla.

Tallinan satamassa ovat kauniissa rivissä Birka Pricess, Black Watch, Black Prince ja Costa Allegra tahi Costa Marina. Meni hetki mutta sain kaikki tunnistettua. Kauempana uudessa risteilijälaiturissa on myös joku Georg Otsin sisarista (tahi Jori itse), en osaa mennä sanomaan mikä.

Ville Halonen

Tere!

Jos ette ole sattuneet huomaamaan, niin GE:stä löytyy vasemmalta alhaalta valikosta pieni sininen i-kijain, jonka jälkeen lukee Google Earth Community. Laita sen eteen ruksi ja saat melkein kaikille paikoille, taloille, laivoille jne. nimet ja lisätietoja.

Olen yrittänyt kohtalaisen aktiivisesti nimeta löytämiäni matkustaja- ja risteilylaivoja, mutta kun Google päivittää sateliittikuviaan, niin kaikki täytyy taas aloittaa alusta.  >:(

Google Earth Community:n käyttäjä OGO50 on koonnut melkein kaikki itsensä ja muiden löytämät risteily- ja matkustajalaivat yhteen kansioon, joka on ladattavissa omaan GE:n seuraavasta linkistä: http://bbs.keyhole.com/ubb/showthreaded.php/Cat/0/Number/495276/page/0

Paina kohtaa, jossa lukee OPEN THIS PLACEMARK ja tämän jälkeen sinun GE pallosi täytyy pienistä keltaisista karttanuppi-palloista. Have fun!

Ja muistakaa kertoa jos löydätte uusia laivoja GE:stä!  :)

jsivu

Itse olen joskus katsellut laivoja kyseisen palvelun kautta mm. New Yorkin satamassa  ;) Queen Mary 2 siellä näkyi!

Ville Halonen

#44
Morjens!

Hahaa!  ;D  Löysin tänään Google Earthista Freedom Of The Seasin Cozumelista, Meksikosta!

Aijjai, kyllä se on iso ja kaunis!  :thumb:

Suora linkki kohteeseen:
http://bbs.keyhole.com/ubb/showthreaded.php?Cat=0&Board=EarthTransportation&Number=644837&Searchpage=1&Main=644837&Words=+Accagas&topic=&Search=true#Post644837