"valokuvauskilpailun esikarsinta"

Aloittaja Gallet, 30.11.2005, 08:51:08

« edellinen - seuraava »

Äänestä paras allaolevista kuvista

Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Kuva 5
Kuva 6

Gallet

Elikkä, alla muutama kuva, ja sitä seuraa tehtävä: Äänestä mielestäsi paras kuva, kun en itse osaa noista valita. Nyt kyseessä EI ole mikään "suosikkilaivan" äänestäminen vaan enemmänkin "taiteellisessa" mielessä paras kuva!


Amorella tulossa Turkuun

Astor

Naturan korsteeni

Freedom Of The Seas

Porkkalan luotsivene

Norgas Petaluma & Palva

Kenny Leong

Ensinmäinen kuva miellytti silmääni. Erilainen kaikista vaihtoehdoista joskin keulan ja punaisen poijun edessä sais olla enemmän tilaa.

Pekka Lappalainen

Lainaus käyttäjältä: Kenny Leong - 30.11.2005, 11:07:04
Ensinmäinen kuva miellytti silmääni. Erilainen kaikista vaihtoehdoista joskin keulan ja punaisen poijun edessä sais olla enemmän tilaa.
Kuten myös, ensimmäinen miellyttää kaikkein eniten. Itse rajaisin keulan eteen tilaa niin olisi vähän enemmän eteenpäin menevää meininkiä. Tällä rajauksella kuva on mielestäni vähän epätasapainoinen, tulee tunne että horisontti on vinossa vaikka kun laituriin vertaa niin kyllä se suorassa on.

Mutta kaiken kaikkiaan loistava kuva jossa näkyy hienoa saaristo maisemaa ja tottakai sinne luontevasti kuuluva alus.
Support your local Search And Rescue-operator! Get lost!

Ismo Kettunen

Näistä kuvista tuo Astor oli mieleeni, sillä tyyni vedenpinta heijastuksineen tuo mukavaa tunnelmaa kuvaan.  8)

Eerik Laine

Lainaus käyttäjältä: Elisa Pihkala - 30.11.2005, 08:51:08
Elikkä, alla muutama kuva, ja sitä seuraa tehtävä: Äänestä mielestäsi paras kuva, kun en itse osaa noista valita. Nyt kyseessä EI ole mikään "suosikkilaivan" äänestäminen vaan enemmänkin "taiteellisessa" mielessä paras kuva
!

Mihin pyrit...? Äänestämme nyt muuten vain? Vai aiotko ottaa osaa johonkin oikeaan kilpailuun voittaneella kuvalla?

Mutta ääni meni ensimmäiselle... :beer:

Joni Huopana

#5
Ylin on paras. Useassa muussa vaivaa hieman persoonaton tunnelma.

Kuvauksesta ja sommittelusta sanoisin, että kultainen leikkaus on hyvä nyrkkisääntö. Eli jaetaan kuva mielessänsä neljällä viivalla yhdeksään neliöön ja kohde sijoitetaan viivojen yhtymäkohtiin, näin.

Pekka Laakso

Vaikka ensimmäisessä onkin kivasti saariston ja laivan yhdistelmää ja kolmiulotteisuutta (Ruissalon? mökki keulan edessä), niin jokin kuvassa töksähtää minulle. Johtuuko se kenties sitten olleesta kelistä tai valotusasetuksista. Ilma ei näytä niin puhtaalta, kuin esim Astor-kuvassa.
Joten päädyin äänestämään actionia muuten hiljaisella merellä eli Porkkalan luotsipaatin kuvaa. :)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 30.11.2005, 13:21:05
Joten päädyin äänestämään actionia muuten hiljaisella merellä eli Porkkalan luotsipaatin kuvaa. :)
Sama.

Siinä kuvassa on vauhtia! :thumb:
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Risto Uusivirta

Se ensimmäinen oli mielestäni paras ja perustelut ovat samat kuin kahdella ensimmäisellä viestillä. Mutta oli tuo viides ja kuudeskin ihan kiva :thumb:

Waltteri Seretin

#9
Itse valitsin kuvan kuusi siinä oli jotain sellaista rauhallisuutta ja muutenkin kaunis saaristo maisema
Menneitä: Silja serenade 13.7.2005, Silja Europa 4.7.2006.

Gallet

Lainaus käyttäjältä: Eerik Laine - 30.11.2005, 13:07:38
Mihin pyrit...? Äänestämme nyt muuten vain? Vai aiotko ottaa osaa johonkin oikeaan kilpailuun voittaneella kuvalla?

Juu tarkoitus olisi osallistua kilpailuun

Lainaus käyttäjältä: waltteri seretin - 30.11.2005, 19:32:26
Itse valitsin kuvan viisi siinä oli jotain sellaista rauhallisuutta ja muutenkin kaunis saaristo maisema

Hmm? Kuvassa 5 en kyllä näe yhtään mitään saaristoon viittaavaa...

Wirrankosken Rami

Laivoja ja laivojen kuvia nyt riittää monessa paikassa. Siksipä kuva nro 6 oli ehdoton ykkönen! Hulppean upea pilvikuvajainen saariston merellä :)

tporko

Lainaus käyttäjältä: Elisa Pihkala - 30.11.2005, 20:06:28
Lainaus käyttäjältä: waltteri seretin - 30.11.2005, 19:32:26
Itse valitsin kuvan viisi siinä oli jotain sellaista rauhallisuutta ja muutenkin kaunis saaristo maisema

Hmm? Kuvassa 5 en kyllä näe yhtään mitään saaristoon viittaavaa...

Ettei nyt mennyt numerot väärin tms... Jotenkin sopisi enemmän tuohon viimeiseen eli kuutoseen, jota itse äänestin.  :)

maikla

Hienoja kuvia Elisa! :D
Yhdyn tuohon Ramin kommenttiin laivoista ja äänestin kuvaa nro. 6

Eerik Laine

Kerroppas sitten mistä kisasta on kyse että muutkin voivat ottaa osaa kisaa...  ;)

Reilu peli pitää olla...