Laivojen saunat, porekylvyt jne.

Aloittaja wirrankoski, 04.01.2002, 02:34:11

« edellinen - seuraava »

Miran Hamidulla

Parhaat on ehkä Festivalilla ja Europalla, joissa on sellaset altaat et niissä pystyy edes jotenkuten uimaan. Serellä ja sen sisarella on kanssa hienot, mut niissä on haittana se, et siel on vaan niit pikkualtaita.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Kenny Leong

#16
Sami: Oletko noin lihava ettet mahdu kääntymään porealtaassa kuin juuri ja juuri? :) ;) :D :D

...it was a joke...

Heikki Helen

#17
Oon ollu ainoastaan Finnjetin saunassa, joten kokemukset on jääny aavistuksen verran heikoiks...
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Petri Lindqvist

#18
Europan saunaosasto on ehdottomasti hienoin, isoine ikkunoineen. Lisäksi "isossa" altaassa mahtuu hyvin uimaan ja porealtaitakin on kolmin kappalein. Ilmeisesti kesällä sieltä pääsee suoraan kannelle vilvoittelemaan, en kylläkään tiedä, koska olen aina matkustanut talvella.
Mielestäni seren ja symphon sauana/uima-allas osasto on ihan hieno, mutta siellähän on toinenkin hienosto kylpyläosasto, onko kellään kokemuksia siitä?

Markus

#19
Mun mielest Silja Europal on paras, koska siel on se yks syvempi allas ja saunasta on upeet näkymät ulos. Serel ja Sympil on toinen saunaosasto 5 kannen keulassa. Mä oon käyny siel kerran koska sillo se toinen oli remontis.Saunoista mä en muista yhtään mitään, mut uima-allas oli melko iso ja sielt reunoilt tuli sit jotain poreita.

laivat

#20
Petri: Itse asiassa minulla olisi ollut mahdollisuus käydä tuossa Caracalla Bathissa eli Serenaden toisessa kylpylässä viime perjantaina, mutta jätin käymättä. Siskoni, joka kävi siellä kertoi, että siellä oli vain yksi iso poreallas ja saunat olivat normaaleja saunoja, joissa ei ollut ikkunaa.

Marko Mälkiä

#21
Paras "allasosasto" on kyllä Silja Europalla, siistiä olla saunassa, kun voi samalla katsoa saaristoa. Yksi saunan seinistä kokonaan lasia.

PS. Jos joku haluu tietoo jonkin laivan saunaosastoista niin multa sitä löytyy! (ainakin nyk. Viikkarien ja Siljojen osalta)
 
Fennialla öhöm.. mielenkiintoinen allasosasto

Petri Lindqvist

#22
Sulta ei varmaan löydy tietoa millaiset allasosastot Kalypsolla ja Athenalla oli/on?
Tietääkö kukaan onko niitä muunneltu viikkarin aikojen jälkeen. Varmaan on.

Mikko-Oskari Koski

#23
Paras laivasauna, missä itse olen kylpenyt, oli Sally Albatross II:lla. Sitten tulee piiiitkä väli, sitten Silja Europa, sitten Vikingin "Jugosyssanit" ja tietty Cinderella, Athena ja Kalypso myös. Tasoeroja näiden alusten saunojen välillä ei ole.
Mutta kunnolliset saunat löytyvät myös Mariellalta, Festarilta ja WQ:lta. Ei niissä hirveästi eroja ole.
Kaikissa laivasunoissa on kunnon löylyt ja baari, josta saa kylmää bissee. Porealtaassa käynnin hylkäsin heti, kun niiden uutuudenviehätys haihtui...
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Jaakko Ahti

#24
mä yhdyn edellisiin; eli Silja Europan ja Cinderellan ja Seren/Symphonyn saunat on parhaimpia.
Tallinkilla niitä saunaosastoja ei pahemmin ole  ;D pikkuruinen sauna käytävän perällä ainoastaan  :D
Jaakko Ahti

Kenny Leong

#25
Eikös ex.Athenalla(ja varmaankin Kalypsolla) olekin pieni uima-allas/poreallas siellä ulkokannella--->ihan takana kannella? Jossain olin muistaakseni nähnyt kuvan siitä. Star Cruisesin kotisivuilla muistaakseni....

Markus

#26
Kenny: Ootsä ihan varma et se allas on ollu jo Athenalla, ettei se oo lisätty sitte ku Athena siirty lämpimämmille vesille?

Kenny Leong

#27
Markus: juu ei se pikku allas ole takana ulkokannella varmana ollut Viikkarin aikana....en ainakaan näin usko, eli se on lisätty vasta kun se meni sinne Aasiaan risteilijäksi.

tomi-44

#28
Tässä oma tarinani Symphonyn allasosastolla käynnistä:  ;D

Oltiin symphonylla (2000-2001?), tultiin laivaan takas tukholmasta joskus kahen jälkeen. päätettiin mennä sunfloweroasikseen(vai mikä hem. se nimi ny olikaa), koska laiva näytti aika tyhjältä.

Ei siellä vielä montaa tyyppiä sillo ollu paitsi joku suomalais-ukkoseurue, joka oli ollu siellä jo monta tuntia. Se paikka oli ihan hieno...

Siellähän on aika monta poreallasta ja siellä sai ostaa limuu ja oli pari pikkuallasta ja...
VESILIUKUMÄKI.

Vähänajan päästä paikka rupes täyttymään pikkuskideillä ja.....häivyimme.


Mikko Karhu

Ei Athenalla eikä Kalypsolla ollut mitään allasta ulkokannella Viikkarin aikoina.  ::)