Finlandia

Aloittaja Tapani Salonen, 26.01.2013, 14:07:39

« edellinen - seuraava »

Kalle Id

Järjestely ei henkilökunaan hyödyllisyydestä huolimatta vaikuttanut kovinkaan pyörätuoliystävälliseltä...

Martti Salomaa

Eckerö lähetti sähköpostiin tarjouksen 12 euron päiväristeilyistä, joka olisi voimassa 7.3. saakka MA-TO-lähdöillä. Kun linkkiä klikkasi näytöllä oli kuitenkin hinta 24-29 euroa. Myyntipalvelu väitti että vika on minun koneessa. Kun sitten lähetin asiasta lukuisia sähköposteja, niin lopulta ilmestui koodi tilausruutuun, joka mahdollistaa alenuksen.

Hotellipakettia ei Eckerön sivuilta pysty tilaamaan laisinkaan. Myyntipalvelu ilmoittaa että vika on minun selaimessa. Minä luulen että risteilymatkustaja jättää enemmän rahaa laivaan.

Harri Anukka

Lainaus käyttäjältä: Martti Salomaa - 25.02.2013, 09:30:15
Eckerö lähetti sähköpostiin tarjouksen 12 euron päiväristeilyistä, joka olisi voimassa 7.3. saakka MA-TO-lähdöillä. Kun linkkiä klikkasi näytöllä oli kuitenkin hinta 24-29 euroa. Myyntipalvelu väitti että vika on minun koneessa. Kun sitten lähetin asiasta lukuisia sähköposteja, niin lopulta ilmestui koodi tilausruutuun, joka mahdollistaa alenuksen.

Hotellipakettia ei Eckerön sivuilta pysty tilaamaan laisinkaan. Myyntipalvelu ilmoittaa että vika on minun selaimessa. Minä luulen että risteilymatkustaja jättää enemmän rahaa laivaan.

Pakko sanoa että nuo eckerolinen "uudet sivut" toimivat kyllä mullakin vähän miten sattuu... välillä toimii yhdellä selaimella, seuraavana päivänä pitää olla toinen selain, jne. Siis varmaan jos olen kerran käynyt sivuilla, niin sitten ei toimi ennen kuin tyhjentää selaimen välimuistin ja historian... varmaan hyvä ensin kokeilla sillä, tosin olen kyllä sitä mieltä että heidän sivut ovat huonosti toimivat.

Muuten mulla toimii kyllä Firefoxilla hotelli paketin varaus, ainakin juuri nyt

Oiva Kettu

Tänäaamuna länisatamassa ajettiin ulos Finlandiasta norskin "omalla" paikalla.  Eli kansan valittamat putkisulkeiset on historiaa

Arto Papunen

Onko kenelläkään hajua, että onko Finlandialle edes tulossa Tallinnaan 12:een paremmin sopivat rakenteet?

Ja eikö aiemmin tulemiset ja lähtemiset tapahtuneet eri terminaalista, nyt listojen mukaan Finlandia ja XPRS saapuu ja lähtee A:sta ja B:stä Anastasia.

Mikko-Oskari Koski

Ilmeisesti B-terminaalin portteja on säädetty sopivammiksi EU:n ulkorajatarkastuksia varten, jotka Anastasialle pitää aina tehdä ennen Pietariin lähtöä. Näppärämpihän se onkin, että molemmat ahvenanmaalaiset lähtevät samasta terminaalista ilman väliin tunkevaa ulkorajatarkastuspistettä. Eikä Finlandia vanhaan Estonian paikkaan sopisikaan paitsi ahterikaijaan, joka taas sotkisi muita laiturijärjestelyjä suhteettoman lahjakkaasti.
12:n rakenteet ovat lain kirjainta tulkiten Finlandialle täysin riittävät, koska laivassa on matkustajaexit myös kannella 4. Satamayhtiö on varustamoa informoinut laiturijärjestelyistä ja varustamo toiminut laivan säätämisessä oman harkintansa mukaan. Se, ettei varustamo ole tuohon kohtaan laivaa kunnollista aulaa rakentanut, ei tietenkään ole satamayhtiön vika. Tosin aulan voisi edelleen rakentaa -bb-sivustan autokantta parinkymmenen metrin matkalta pois, iso panoraamaikkuna sivustaan ja sekä 4. että 5:lle matkatavaroiden säilytysbokseja, sekä 5:n tasolle keskilaivaan lisää henkilöautotasoja, jolloin kapasiteetissä "kärsitty vahinkokaan" ei olisi minkäänasteinen.
Finlandia olisi voinut ajaa Helsingissä LJ4:een föörikaijaan, jos olisivat halunneet tuota 4:n exitiä käyttää. Ja epäilemättä uuden rampin valmistumisen jälkeen alus alkaa operoida Helsingissä LJ5:een (ahterikaijaan bb-sivusta kiinni ja matkustajaexit 4:n kautta), vaikkei 6:n (eli Europan 7:n) putki vielä valmis olisikaan, sillä sukkuloiden alta pois pääseminen on olennaista.
Lainaus käyttäjältä: Oiva Kettu - 02.03.2013, 09:57:52
Tänäaamuna länisatamassa ajettiin ulos Finlandiasta norskin "omalla" paikalla.  Eli kansan valittamat putkisulkeiset on historiaa
Päinvastoin. Alus on parkkeerannut LJ4:een yöpokan purkamista varten ja kyydissä on ilmeisesti ollut niin vähän muuta kuin autokannen kautta kulkevaa pokaa, että roudaaminen autokannen kautta on ongelmatonta. Aamupäivän lähtöä varten on varmaan taas siftattu LJ6:een.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Juhani Reku

Finlandia on houkutellut Nordlandiaa paremmin väkeä. Toukokuussa uudet aikataulut.
Eckerö Line tiedotti hetki sitten:

Eckerö Linen Finlandia-alus kiinnostaa ennätyksellisen paljon matkustajia

Uusi m/s Finlandia siivitti Eckerö Linen matkustajamäärät 82 prosentin kasvuun vuoden takaiseen verrattuna. Myös kuljetettujen autojen osalta saavutettiin 72 prosentin kasvu edellisvuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna.

Tammi–helmikuussa Helsinki–Tallinna-reittiä liikennöivä Eckerö Linen Finlandia-alus kuljetti yhteensä 155 469 matkustajaa (1–2/2012: 85 587) ja 18 746 ajoneuvoa (1–2/2012: 10 520). Helmikuun matkustajamäärä oli Eckerö Linen historiassa kaikkien aikojen suurin.
Eckerö Linen matkustajaosuus nousi Helsingin ja Tallinnan välisessä liikenteessä 10:stä 16,7 prosenttiin tammi–helmikuussa.

– Uusi laiva, entistä paremmat lähtöajat ja aikaisempaa lyhyempi matka-aika palvelevat hyvin asiakkaitamme. Uuden, rauhallisempaan matkantekoon tarkoitetun Extra-luokan myötä olemme myös tavoittaneet uusia matkustajaryhmiä, Eckerö Linen toimitusjohtaja Irja Hanelius pohtii kasvuun johtaneita tekijöitä.

M/s Finlandian aikataulut muuttuvat entistä matkustajaystävällisemmiksi, kun 5.3. alkaen m/s Finlandia viipyy Tallinnassa tunnin pidempään. Tallinnassa oloaika pitenee viiteen ja puoleen tuntiin. Tämä palvelee etenkin päiväristeilijöitä.

– Länsiterminaalin matkustajaliikenne on viime vuosina ollut hyvässä kasvussa, ja myös Satama haluaa kehittää palveluja, Helsingin Sataman matkustajasatamien johtaja Kari Noroviita kertoo.

Helsingin Satama rakentaa Länsiterminaaliin uutta lauttapaikkaa, jota m/s Finlandia tulee käyttämään. Laituri ja maihinnoususillat valmistuvat juhannuksena 2013.

Oiva Kettu

Finlandialla on vielä petrausvaraa, kuitenkin tuokin about 3000 matkustajaa päivässä on aika hyvän kättöasteen antava. Se että norski ajaa vuosaareen on myös joillekin helpotus, joskus sitäkin linjaa pakulla menneenä nähnyt sitä takaperin lastausta translandiaan, väksiin tulee mieleen mistä ne on saanut kortin kun peruuttaminen on ylivoimaista. Suuri käsi vaan niille parkkiopastajille joiden hermot kestää sellaisen kohdalle osuessa.

Risto Hartikainen

#23
Lainaus käyttäjältä: Arto Papunen - 04.03.2013, 00:00:58
Ja eikö aiemmin tulemiset ja lähtemiset tapahtuneet eri terminaalista, nyt listojen mukaan Finlandia ja XPRS saapuu ja lähtee A:sta ja B:stä Anastasia.
Siitä, miten tulemiset ja lähtemiset tapahtuvat listojen mukaan en tiedä mitään. käytännössä ainakin eilen Viking XPRS:n matkustajien laivasta poistuminen ja laivaannousu tapahtuivat aivan samalla tavalla kuin aiemminkin, eli poistuminen B-terminaalin kautta ja laivaannousu A-terminaalista. Ei siis mitään muutosta aikaisempaan.

Ilpo Kuivanen

joo, Finlandia teki aikamoisen tulosparannuksen, mutta kannattaa nyt muistaa sekin, että koko tammikuun oli Tallinkilta puolet kapasiteetista telakalla. Koska tuo matkustaminen on aika vilkasta ko. välillä, niin väitän että tästä oli etua myös Eckerölle. Kyllä Finlandia tulee ainakin vähän aikaa jatkossakin pesemään Nordlandian matkustajamäärät, mutta eiköhän se tuosta tasaannu nyt kun on taas kilpailijallakin täysi kapasiteetti käytössään.

Pasi Laakso

Finlandia pääsee juhannuksesta alkaen länsiterminaalissa "lopulliselle" paikalleen.

Helsingin sataman tiedote:
Lainaa
Länsiterminaalin uusi maihinnousurakennus ja siihen liittyvät laiturimuutostyöt valmistuvat juhannusliikenteeseen.

Uusi laivapaikka tulee palvelemaan Länsisataman Tallinnan liikennettä, josta yhä suurempi osa kulkee uuden tyyppisillä nopeilla matkustajalautoilla. Näillä laivoilla matkustajasillat sijaitsevat perinteisiä laivoja korkeammalla. Uuden laivapaikan valmistuttua Länsiterminaali voi palvella samanaikaisesti kahta uuden tyyppistä alusta.

Uudelta laivapaikalta liikenteen aloittaa Eckerö Linen MS Finlandia.

http://port-of-helsinki.mynewsdesk.com/pressrelease/view/helsingin-sataman-uusi-maihinnousurakennus-otetaan-kaeyttoeoen-juhannuksena-726560?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=Subscription&utm_content=current_news


Oiva Kettu

odotamme siis kumpi ehtii ensin  eckerö Finlandia II vaiko viikkari tuomaan toisen aluksen linjalle.

Tosin jos alkoholihommiin jotakin muutoksia tulee, jossakin oli juttua et jo 1/3 on käytetystä alkoholista omatuontia. Ja toki tuollainenhan ei ole normaalia valtiotalouden kannalta.

Joona Kärkkäinen

Lainaus käyttäjältä: Oiva Kettu - 09.06.2013, 17:28:00
odotamme siis kumpi ehtii ensin  eckerö Finlandia II vaiko viikkari tuomaan toisen aluksen linjalle.

Tosin jos alkoholihommiin jotakin muutoksia tulee, jossakin oli juttua et jo 1/3 on käytetystä alkoholista omatuontia. Ja toki tuollainenhan ei ole normaalia valtiotalouden kannalta.
Saa valtio syyttää vain itseään.   8)

Oiva Kettu

Kyllähän tuo on myös buumi joka ruokki itseään, niinkui muinainen voiralli ruotsista.

Keskivertokäyttäjälle ei ole taloudellisesti perusteltua lähteä jyväskylästä hakemaan OMAAN KÄYTTÖÖN 2-3 kertaa vuodessa alkoholeja tallinnasta.

Matkatuliaisia kummenpia en itse viitti raijata. Jos juottotuttaa on niin deekua ottaa kotona kalsarikännejä. On varsin epäkäytännöllistä myös ottaa baanalle mukaan kaljakärry.  Helpompi ottaa korttia taskusta ja maksaa tuoppi kerrallaan


Ilpo Kuivanen

Lainaus käyttäjältä: Oiva Kettu - 12.06.2013, 13:38:48
Keskivertokäyttäjälle ei ole taloudellisesti perusteltua lähteä jyväskylästä hakemaan OMAAN KÄYTTÖÖN 2-3 kertaa vuodessa alkoholeja tallinnasta.

Riippu siitä, omistaako pakun vaiko henkilöauton.. :-)

Mutta vakavasti ottaen: a-kaljalevy maksaa Alkossa n. 45 euroa, lonkero käytännössä vielä enemmän. Ja koska alkoholi säilyy(? - riippuu katsomissuunnasta) ihan hyvin, niin auto mukaan, paksi täyteen ja autotallin nurkkaan laatikot talteen. Aika pienellä kuormalla tuo maksaa itsensä takaisin jos ei laske mitään hintaa käytetylle ajalle...