Arvaa laiva ja kuvauspaikka

Aloittaja Aarne Saarinen, 08.10.2012, 20:33:20

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Ville Walden - 01.06.2016, 11:17:29
Aika seppiä olette!!! 4. Tosiaan on RG1. Vaasasta. Peräsimen hitsausta hommataan...

1. kuva on otettu hinaaja Viikarista...
Niin, Faktaomfartygistä ei löytynyt tarpeeksi läheltä otettua peräkuvaa, josta kyseisen kohdan olisi bongannut. Hyvä, että Kim Helle arvasi oikein.

Kuva 1: Olisiko se sitten kovemmalta jäätalvelta 2010 tai 2011, kun Viikari teki Joakimin sanojen mukaan "kaukopartioretkiä" Suomenlahdelle Venäjän puolelle? Toinen vaihtoehto voisi olla avustus Sköldvikin edustalla. Jos on tankkeri eikä bulkkeri, kuten oletan, niin ei tuollaisia HaminaKotkan vesillä ole näkynyt, etenkään talviaikaan.  :)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Kim Helle

Pakko myöntää että tuli muutama sinirunkoinen käytyä läpi ja RG1 kvuia katselin jo kertaalleen mutta kuten Pekka totesi niin ei oikein passelia löytynyt.  Meinasin jo pakkomielteeltä luovuttaa kunnes törmäsin tuubissa videoon josta sitten aikalailla vakuutuin. Vielä kun löytyi artikkeli peräsinvauriosta niin alkoi luottamus olemaan kohdillaan. Väliinsä unohtui tuo "edesmennyt" maininta. Kuvaan 1 en meinaa tehdä enää mitään hakuja, järkihän tässä touhussa menee. :D
Päivitys

Tulossa:

Menneet: BP 3.5.2023

Ville Walden

Eräältä "kaukopartioreissulta" on tämä 1. kuva.
Tässä paremmin tunnistettavissa... Hyvin tiedetty!!!
http://aijaa.com/Hy4Eja
Telakkamies on eri mies ja luotsi on luotsi ja satamapalvelija on äijä ja foorumi on foorumi!

Pekka Laakso

#348
Lainaus käyttäjältä: Ville Walden - 01.06.2016, 20:16:54
Eräältä "kaukopartioreissulta" on tämä 1. kuva.
Tässä paremmin tunnistettavissa... Hyvin tiedetty!!!
http://aijaa.com/Hy4Eja
Jaha, Lunkun Penelop, olisihan se pitänyt tietääkin, kuvannutkin kun tuon olen viime vuonna.  :D No, pitäydyn aiemmassa lausunnossani, että melko samannäköisiä nämä Lunkun aasialaispöntötkin ovat kuin vastaavat muunmaalaiset...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Lauri Pakkanen

Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.

Juha Pitkänen


Matti Tersa

taaempana S/s Orivesi I Joensuun satamassa. mut etumaista en eres yritä arvata. on varmaan joku Pielisen kulkija ei kuitenkaan Koli laiva ....
masa tersa

Lauri Pakkanen

Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.

Juha Pitkänen

Jollakin hajua miltä vuodeta mahtas olla?

Lauri Pakkanen

Enpä osaa sanoa, ehkä 1930-luvun lopulta. Ainakin nyt ennen vuotta 1955.
Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.

Matti Tersa

oon aika varma et etumaisena on S/s Nurmes ....
masa tersa

Juha Leppänen

Jos tarkoitat samaa s/s Nurmesta, joka minulla tällä hetkellä on, ei kyllä täsmää minulla oleviin vanhoihin kuviin! Kansirakenteet ja perän muoto ihan erilainen.
En tosin tiedä, onko ko. nimellä ollut useampiakin aluksia. Tämä minulla oleva Nurmes (1896) oli kyllä noihin arvailtuihin aikoihin joko s/s Liperi (korkeilla kansirakenteilla) tai vajaakantoiseksi rahtihöyryksi muutettu...

Lauri Pakkanen

Lainaus käyttäjältä: Matti Tersa - 18.06.2017, 06:46:41
oon aika varma et etumaisena on S/s Nurmes ....

Kyllä se on Punkaharju.
Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.

Seppo Honkanen

Etsipä tästä venäläisestä uutisvideosta suomalainen kauppalaiva. Mikä?
https://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=ru&u=https://topspb.tv/news/2017/07/25/pyotr-velikij-pribyl-v-kronshtadt/&prev=search

(Nopein nimeäjä olkoon voittaja.)  :thumb:

Pekka Laakso

Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.