Silja Opera myynnissä

Aloittaja Jani Nousiainen, 20.07.2005, 13:18:43

« edellinen - seuraava »

Niko Forsén

Hieno video meidän laivaihmisten mielestä, ehkä muiden mielestä liian pitkä ja toistava. Pisteet Kimmolle silti, oli kivaa katsottavaa.

Albatrossin ajoistahan on muuttunut paljon mutta Silja Operan ajoista ei niinkään. Kun laiva oli Star Cruisesilla niin silloinhan siihen tehtiin sisustaan muutoksia mitkä säilyivat aika "kiinalais" tyylisenä Silja Operassa, paitsi tiettyja pelkistyksiä tehtiin kun palasi suomeen. S uurimmat erot mielestäni olivat nuo kreikkalaistyyliset seinämaalaukset ja samat tuolit kuin Operassa osassa paikkoja mutta uudelleen verhoiltuina. (Älkää lahdatko jos muistan väärin)  ::)

Pakko heittää ilmoille spekulaatio johon viisaammat voisivat vastata. Miksihän Birka ei ostanut Operaa aikoinaan, siinähän olisi ollut valmis alus joka olisi sopinut heidän konseptiin?
"Kuka vittu laukaisi sen torpedon jo putkessa?"
-Kurskin kapteeni Gennadiy P. Liachin

Lassi Liikanen

Huomasin muuten sattumalta FoFista (ja varmistin asian itse Louis Cruisesin sivuilta): Cristalin uusi nimi on Louis Cristal..  ;)

Taitaapa itse aluskin saada hieman uutta ulkomuotoa mm. korsteenin osalta: http://www.faktaomfartyg.se/louis_cristal_1992_b_1.htm
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Aleksi Lindström


Jan Holm

Hyvin on kestänyt vanha Viking Sagan pohja!
Olin töissä silloin Viking Olympialla kun Finnbodan telakka Tukholmassa vaihtoi nimen
Brännbobaksi :thumb:

Matti Holmström

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 14.07.2007, 14:19:14
Huomatkaa jutussa valheellinen versio Operan törmäilyistä Pietarissa - meriselvityksissähän selvisi että luotsi oli komentanut pysäyttämään alus - mutta kippari oli toista mieltä. Jos olisivat totelleet luotsia, se olisi kyllä koskettanut toista alusta, mutta ei törmännyt ihan kaikkeen mitä kyseisessä kanavassa tiellä oli. Tosin olemmehan jo tottuneet siihen että lehdistä mieluiten syyttää ulkomaalaisia. Muuten juttu oli ihan hauska.

Turun sanoman juttu löytyy vielä arkistoituna mutta tämän "uuden" linkin takaa. http://www.ts.fi/teemat/sunnuntai/1074102224/Sagasta+savellettiin+Opera

Tämä topic oli pakko nostaa takaisin esille loistavan TS:n tekstin takia ja varmasti juttu jäännyt huomaamatta monilta.  Tämä laiva koko käyttöhistoriansa ajalta ansaitsisi oman historiikki kirjan alkaen Viking Sagasta.    TS:n juttu tuli minulle uutena esille kun etsin laajempaa mutta hieman vanhempaa tietoo tästä erinomaisesta laivasta.