Kokemäenjoen vesistön laivat

Aloittaja Tarmo Hurskainen, 10.12.2005, 14:59:16

« edellinen - seuraava »

Ari Sirén


Lauri Pakkanen

Joka taisi olla vielä välissä Tyrväntö.

Milloin se sai nykyisen ulkomuotonsa?
Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.

Ari Sirén

Sama laiva. Uudistettiin 1923, vuonna 1935 sai nimen Tyrväntö, jolla niemllä liikennöi Valkeakosken vesillä vuoteen 1932.

Arvo Ruohosen kirjasta saattaa selvitä, milloin sai dieselin ja samalla nykyisen ulkoasun. Kaunis runko, saisi vielä entiseen asuunsa.

Lauri Pakkanen

Lainaus käyttäjältä: Ari Sirén - 09.01.2009, 15:00:51
Sama laiva. Uudistettiin 1923, vuonna 1935 sai nimen Tyrväntö, jolla niemllä liikennöi Valkeakosken vesillä vuoteen 1932.

Arvo Ruohosen kirjasta saattaa selvitä, milloin sai dieselin ja samalla nykyisen ulkoasun. Kaunis runko, saisi vielä entiseen asuunsa.

Enpä kirjaa omista. Harmi.

Tuon palauttamisessa alkuperäisasuunsa riittäisi työtä... Olisikohan nykyinen omistaja luopumassa siitä?
Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.

Pekka Pirkola

Tulipa mieleen,että onko kokemäenjoella seilannut 2000-luvun alussa,Joki-Topi niminen vesibussi? Kertokoon ken tietää...
Alus joka ei myötäile merta,on tehty maalle.

Tarmo Hurskainen

Tällainen kauppa on tehty:

Pyynikki II muuttaa Nokialle

Kaupasta tulevat varat höyrylaiva Tarjanteen ylläpitoon.

Oy Runoilijan tie on luopunut toisesta aluksestaan. Viisikymmentä matkustajaa vetävä, vuonna 1983 rakennettu Pyynikki II myytiin, koska laivayhtiö haluaa keskittyä ainoastaan höyrylaiva Tarjanteen ylläpitoon. Pyynikki II:n osti Logistiikkapalvelut Mikko Fagerroos Oy, joka sijoittaa aluksen ensi alkuun Nokialle.

Lauri Pakkanen

Kuulostaa hyvältä, mutta entäs sitten se Pohjola....
Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.

juhani vinberg

Onpa seilaillut Harjavallan maisemissa, en vaan muista tältä istumalta yrittäjän nimeä, sama mies piti Harjavallassa Sähkö-Topi asennusliikettä.
Muistaakseni vesibussi vietiin jonnekin Pohjois-Suomeen. ???

Pekka Pirkola

Millähän aikavälillä tämä alus on Harjavallassa seikkaillut?
Alus joka ei myötäile merta,on tehty maalle.

juhani vinberg

Lainaus käyttäjältä: Pekka Pirkola - 22.02.2009, 17:52:42
Millähän aikavälillä tämä alus on Harjavallassa seikkaillut?
Vesi-bussi Topin omisti Kari Muhujärvi ja ajeli siilä parina kesänä 1980- luvun alkupuoliskolla jonka jälkeen muutti itse Pelkosenniemelle vieden vesi-bussin mukanaan.
Edellä kerrottu on noin muistitietoani.

Pekka Pirkola

Kiitoksia tiedoista! Ei sattuisi kellään olemaan kuvaa ko aluksesta? Tarkempia vuosilukuja.Mistähän päin tuli Muhujärvelle?
Alus joka ei myötäile merta,on tehty maalle.

Jussi Lampinen

Lainaus käyttäjältä: Tarmo Hurskainen - 16.06.2007, 14:31:38
Tässä on hienoja pienoismalleja Näsijärven laivoista. Kyllä taas kerran tekee pahaa, kun katselee tuota Pohjolan pienoismallia. On se ollut komea alus. Hitto, tuhosivat ehjän laivan!
Valitettavasti sitä ei varsinaisesti tuhottu vaan sen annettiin tuhoutua, lukuisista lupauksista huolimatta omistaja ei ilmeisesti halunnut laittaa latin latia kunnostamiseen ja näin sitten kävi. Vuosikaudethan Pohjola makasi satamassa laudoitettuna ja sitten se vaan kaikessa hiljaisuudessa hinattiin Pimeäsalmen telakalle? pois näkyvistä. Aamulehti yritti tosin aika ajoin hiillostaa Runoilijan tien tj:tä asiasta mutta pikkuhiljaa lehden intokín asiaa kohtaan hiipui.

Pekka Hömppi

Lainaus käyttäjältä: Pekka Pirkola - 27.02.2009, 11:07:37
Kiitoksia tiedoista! Ei sattuisi kellään olemaan kuvaa ko aluksesta? Tarkempia vuosilukuja.Mistähän päin tuli Muhujärvelle?

Tälläiseen myynti-ilmoitukseen törmäsin, yhdessä kuvassa (vanhempi kuva) näkyy keulassa nimi Jokitopi, onkohan sama alus kyseessä?
http://www.nettivene.com/326174

Pekka Pirkola

Kyllä.Samasta paatista kyse.
Alus joka ei myötäile merta,on tehty maalle.

Jarkko Joensuu

Oliskos tässä kenelläkään tarkempaa historiikkiä Murole laivasta? Murolehan on rakennettu 1885 ja nyt Jämsässä...   Siinä olis pieni aukko välissä :D