Rügenin kohtalo

Aloittaja Miran Hamidulla, 17.03.2001, 23:51:01

« edellinen - seuraava »

Miran Hamidulla

Tuossa Laiva saapui Helsinkiin -kirjassa kerrotaan maailmansotien välisenä aikana s/s Ariadnen kilpailijana Helsinki-Tallinna-Stettin reitillä toimineesta todella kauniista R. C. Griebel -varustamon s/s Rügen matkustajalaivasta. Valitettavasti tuon kirjan tiedot alusten historioista ovat melko suppeat, joten minua jäi vaivaamaan mitä alukselle tapahtui II-maailmansodassa tai sen jälkeen? Upposiko tai romutettiinko se jossain, niin kuin oletan sille käyneen? Onko muuten noita Itämerellä Ariadnen ja Rügenin aikoihin liikennöineitä suuria matkustajalaivoja vielä museoituna, jossain päin Itämerta vai ovatko "laivamurhaajat" suorittaneet sadistisen urakkansa 100 prosenttisella tehokkuudella? Mitä mieltä muuten olette tuosta s/s Rügenistä? Omasta mielestäni se on yksi kauneimpia kuvissa näkemiäni laivoja s/s Siljan ja s/s Kastelholmin(nää kaks mä oon nähnyt myös pienoismallina Sjöhistoriska museetissa:)) ohella. Ja omin silmin näkemistäni laivoista ei juuri niiden veroisia löydy(valitettavasti).
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar