Uusi Kotka - Pietari katamaraanilinja

Aloittaja Arttu Laaksonen, 14.05.2004, 20:47:25

« edellinen - seuraava »

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Heikki Helen - 29.07.2005, 21:50:42
Mainittakoon, että nyt meripäivien aikana Kapitan Korsak ajaa 3,5 h risteilyjä Kotkasta kiertäen suursaaren ympäri ja palaten Kotkaan. Vuoroja on 2 päivässä. En tiedä paljonko kyseinen kiertoajelu maksaa, mutta tämä saattaa olla jopa poikkeuksellisen hyvä bisnes kyseiselle alukselle...

Kyselin eräältä kollegalta joka oli kyseisellä reissulla ja hinta oli 50€. kenen mielestä se on paljon?
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Kim Helle

Lainaus käyttäjältä: Timo Lehtinen - 02.08.2005, 22:43:49
Lainaus käyttäjältä: Heikki Helen - 29.07.2005, 21:50:42
Mainittakoon, että nyt meripäivien aikana Kapitan Korsak ajaa 3,5 h risteilyjä Kotkasta kiertäen suursaaren ympäri ja palaten Kotkaan. Vuoroja on 2 päivässä. En tiedä paljonko kyseinen kiertoajelu maksaa, mutta tämä saattaa olla jopa poikkeuksellisen hyvä bisnes kyseiselle alukselle...

Kyselin eräältä kollegalta joka oli kyseisellä reissulla ja hinta oli 50€. kenen mielestä se on paljon?

Mielestäni on hinnakas sen enempää ottamatta kantaa mikä olisi oikea hinta tällaiselle kruisailulle.
Päivitys

Tulossa: Mystar 19.4.2024

Menneet: Megastar 30.3.2024

Jani Nousiainen

The catamaran "Captain Korsak" was laid up from the St.-Petersburg - Kotka passenger line, reports the shipping company Alien, a subsidiary of Alien Holding Co.

The line was launched in May 2005. As the company's source told SeaNews, the 1995-built high-speed catamaran "Captain Korsak" accommodating 108 passengers was laid-up from the line last week because of the engine replacement. The company says the catamaran will enter the line within 2 weeks.

According to Commercant, the project is temporarily frozen as not profitable.
   SeaNews 23.8.2005


Jotain uutta tästäkin projektista.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Pekka Laakso

Kotkan satamalistan mukaan Korsak on taas tulossa ilmeisesti huomenissa. Nämä viat lienee siis saatu korjattua/kuntoon, mutta mikäpä sitä estää lisävikojen ilmeentymisestä. ::)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Jani Nousiainen

Nyt näkyy olevan Kapitan Korsak myynnissä, loppuukohan liikenne kokonaan vai onko sitten  suunnitteilla jokin toinen alus.
http://www.shiplink.info/contents1.asp?refno=9879
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Heikki Helen

Tässä yksi päivä oli lehdessä (muistaakseni Kymen Sanomissa) juttua siitä, että varustamo pohtii, että jatkaako se tätä Kotka-Pietari - linjaa enää ensi vuonna. Itse olen kyllä sitä mieltä, että ei varmasti jatku, koska se mitä joitain kertoja ihailin aluksen lähtöä kuusisesta käsin, niin se lähti lähes joka kerta tyhjänä. Peräti yhden kerran bongasin matkustamossa hahmon, joka näytti ihan matkustajalta... mutta silloinkin vain yhden matkustajan... ja varustamon tavoite kun oli tuon lehden mukaan 50 % käyttöaste tuolla aluksella...

Ongelmana oli kuulemma se, ettei suomessa oikein osattu markkinoida aluksen matkoja ja Kotkasta Pietariin matkustava joutuu ensinnäkin saapumaan yöllä Pietariin eikä siinä ole mitään mahdollisuuksia päästä edes heti seuraavana päivänä takaisin. Ja jos multa kysytään, niin en mä kyllä niillä hinnoilla mihkään pietariin lähtis. Tulisi varmaan halvemmaksi mennä täältä Helsinkiin ja vaikka Silja Operalla sinne, kuin mitä toi Korsakin matka maksaisi...
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Rantanen - 19.03.2006, 20:59:39
Kotkan sataman mukaan myös Kapitan Korsakia odotetaan Kotkaan jälleen tänä kesänä.
Vähän epäilyttää, että KK:n liikenne vieläkään käynnistyisi ongelmitta viime kesän jälkeen.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Kimmo Rantanen

EMME UI, ME LENTÄMME  ;D

Alien Shipping on saanut näköjään väsättyä "Suomenkielisen" esitteen.
Mielenkiintoinen sivusto (varsinkin nuo kirjoitusvirheet).  ;D
http://fin.alienshipping.ru/

-Laivayhtiö "Alien" on onnellinen tarjoa Teille uusi vesireitti Pietari-Kotka.
-Käytettävissänne ovat mm.
*Seminaarien, konferenssien ja liiketapaamisten satto laivoilla???  ;D
*Musiikkisäestys (kansanmusiikki, blues, jatsi, rock and roll, Venäjän viihdetähtiä)
*Ilotulitus, pyrotekninen show.
  :o laivalla?  :o


Wirrankosken Rami

Ihan vain infoksi: tästä asiasta on keskusteltu jo vilkkaasti tämän otsakkeen sivulta 2. alkaen... ::)

Kimmo Rantanen

#99
Kapitan Korsak-aluksen liikenteestä ei vahvistusta

Viime kesänä jonkin aikaa Pietarin ja Kotkan välillä liikennöineen katamaraanialus Kapitan Korsakin tämän kesän mahdollisesta liikenteestä ei ainakaan Kotkan satama Oy:llä ole tietoa. Liikenteen jatkumista tänä kesänä alettiin epäillä jo viime syyskuussa.
Venäläisen Kapitan Korsakin säännöllisen vuoroliikenteen Kotkan ja Pietarin välillä piti alkaa viime vuoden toukokuussa. Neitsytmatkalla alusta vaivasivat koneongelmat ja myöhemmin asiakirjaongelmat.
Vasta heinäkuussa alus pääsi suhteellisen säännölliseen vuoroliikenteeseen perjantaisin ja sunnuntaisin. Säännöllistä ajoa kesti elokuun alkupuolelle.
Tavoitelluista matkustajamääristä jäätiin kauas. Merenkulkulaitoksen ulkomaan laivamatkustajaliikennetilastossa Kotkan sataman kautta kulki koko viime vuonna vain 37 matkustajaa ulkomaan liikenteessä. Suomessa Kapitan Korsakin markkinointi ei päässyt kunnolla vauhtiin.
Aluksen varustamo Alien Shipping asetti ensimmäisen sesongin tavoitteeksi 3000 matkustajaa. Sen toteutuminen olisi edellyttänyt, että Kapitan Korsakin 108 matkustajapaikasta keskimäärin joka toinen olisi ollut käytössä.
Noin 28 solmua kulkeva alus voi liikennöidä 2,5 metrin aallokossa. Laivamatka Kotkan ja Pietarin välillä kestää rajamuodollisuuksineen viisi tuntia.

Kotkan satama Oy:n toimitusjohtaja Kimmo Naski sanoo, ettei Alien Shipping ole vahvistanut katamaraaniliikenteen aloittamista.
-Olemme peränneet tietoja usein, mutta ilman vastausta. Nyt on toukokuu ja matkustus-sesonki alkanut, joten markkinoinnin kannalta tilanne on jo vaikea. Kapitan Korsakin varustamo suunnitteli Pietarin lisäksi Kotka-Tallinna-reittiä, jonka kilpailijana nyt jo on Vironia-alus, Naski sanoo.
-Pelkäänpä, ettei Kapitan Korsakin varustamo ehdi aloittaa ajoissa. Saattaahan katamaraani tietysti eräänä aamuna vielä ilmestyä Kotkaan.
Alukseen matkalippuja myyvästä Kymenmatkat Oy:stä kerrotaan, ettei sekään ole saanut Kapitan Korsakin matkapäivistä tietoja.


Kymen Sanomat 9.5.2006

Timo Lehtinen

Kuitenkin KySa hehkuttaa että elokuussa pääsisi katamaraanilla Suursaareen ja sen ympäri reissuille Viipurista. Matkayhtiö jonka nimeä en nyt muista ja Alien shipping ovat sopineet kuulemma asiasta ja matka Viipurista Suursaareen olisi tarkoitus tehdä katamaraanilla, tai niin kuin KySa kirjoitti kantosiipialuksella. Että siinä valossa Alienin luopuminen Kotkan liikenteestä ihmettyttää vai onko tarkoituksena vain siirtää Kotkan sijasta Viipuriin?
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Kimmo Rantanen

Lainaus käyttäjältä: Timo Lehtinen - 09.05.2006, 11:59:47
Kuitenkin KySa hehkuttaa että elokuussa pääsisi katamaraanilla Suursaareen ja sen ympäri reissuille Viipurista. Matkayhtiö jonka nimeä en nyt muista ja Alien shipping ovat sopineet kuulemma asiasta ja matka Viipurista Suursaareen olisi tarkoitus tehdä katamaraanilla, tai niin kuin KySa kirjoitti kantosiipialuksella. Että siinä valossa Alienin luopuminen Kotkan liikenteestä ihmettyttää vai onko tarkoituksena vain siirtää Kotkan sijasta Viipuriin?

Tarkoitat varmaan kahta elokuussa järjestettävää matkaa Suursaareen, jotka toteutetaan siten, että bussilla huristellaan Viipurin kautta Koiviston satamaan, josta Alien Shipping kuljettaa matkalaiset Suursaareen, jossa ollaan kaksi yötä "majatalossa". Myös paluu laivalla tapahtuu Koivistoon, koska Suursaareen ei edelleenkään päästetä laivoja suoraan suomesta (saarella ei ole rajatarkastus mahdollisuuksia yms.). Matkat toteutetaan sillä varauksella, että Venäjän viranomaisten taholta myönnetään tarpeelliset matkustusluvat ja matkalle pitää ilmoittautua kuusi viikkoa ennen matkaa. Samankaltaisia matkoja Venäjän kautta Suursaareenhan on järjestetty viime kesänäkin. Kymen Sanomissa muuten kerrottiin, että Suursaaressa on tarkoitus järjestää jonkinlainen kiertoajelu, mutta saaren ainoa maastoauto on mennyt rikki, eikä sen toimivuudesta ole tietoa.  ;D Kuitenkin saarella on myös traktori/peräkärry yhdistelmä, jolla on toivoa päästä liikkumaan saarella ilman patikointia.

http://www.kymenmatkat.net/pindex.php?l=1&path=47,302

"Kapten Korsakilla" mainostetaan nyt myös Suursaaren kiertoristeilyjä suoraan Kotkasta, mutta niillä ei luonnollisesti ole mahdollisuutta nousta maihin. Siitä huolimatta viime meripäiviltä tutuille matkoille tarvitaan passi ja kolmen ja puolen tunnin matka maksaa "vain" 80€/aikuinen  ::)
Kristina Brahen vastaava neljän ja puolen tunnin lounasristeily Suursaaren edustalle maksoi 39€/aikuinen ja siihen kuului sentään lounas seisovasta pöydästä.  8)

http://www.kymenmatkat.net/pindex.php?l=1&path=47,258