Millainen ravintolalaiva sopisi Helsinkiin?

Aloittaja Miran Hamidulla, 11.02.2001, 14:14:02

« edellinen - seuraava »

Mikko-Oskari Koski

#15
Tottakai! Kyllähän Marcellolta puhetta tulee, kun sen aika on (ja vaikkei olisikaan...), mutta jos luit samaa juttua vähän eteenpäin, huomasit varmaan Viaporin telakkayhdistyksen puheenjohtajan Jari Kallioniemen (siviilissä Inga-Lillin kippari) sanoneen, ettei laivaa telakoida, ellei rahaa tule etukäteen.

Kuten sanottu, Margona on huonokuntoinen ongelmajäte ja sen omistaja ruohohörhöinen taivaanrannanmaalari, joten se siitä.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Aleksi Lindström

#16
Mikko-Oskari puhuu asiaa mitä tulee siihen nurtsimainintaan! Ja muutenkin on selvää että Margona pitäisi hävittää mahdollisimman nopeasti. Kuulemieni huhujen mukaan se on jonkinlainen nurtsiluola, jossa käy kova kauppa... tiedä sitten...

Miran Hamidulla

#17
Kuten oon sanonut jo aiemmin Margona pitäis romuttaa polttamalla. Ja ton kuultuani lisään vielä siihen, että viis ympäristömääräyksistä. Hävitettiinhän se joku kotkalaistroolarikin upottamalla hiljattain ympäristömääräyksistä pahemmin välittämättä.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Miran Hamidulla

#18
Vielä tarkennusta tohon juttuun et sama se miten laiva romutetaan pääasia että tollanen laivan häpäisy lopetetaan. Tosin eihän Margonaa romuteta niin kauan kuin tuo italialaishörhö sen omistaa, mutta eiköhän laiva ennenpitkää ajaudu järkevämmän omistajan käsiin.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Mikko-Oskari Koski

#19
Margonan puutarhuritoiminta on ollut aina välillä puheenaiheena muiden Viaporissa olevien -ja oikeasti kunnostettavien- puulaivojen piirissä olijoiden keskuudessa. Ongelma on, ettei huumekaupasta ole näyttöä. Lisäksi Marcellolla tuskin on laivassaan mitään suurta varastoa ja vaikka olisikin, se ei missään tapauksessa ole kovaa kamaa. Muutenhan käry olisikin jo käynyt, eikä kaveri sellaista kauppaa välittäisi aluksessa, joka on hajoamispisteessä...
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

laivat

#20
Olen täysin samaa mieltä, että Margona tulisi hävittää, vaikka se on kyllä minulle aivan sama asia, mikä Margonan kohtalo on, sillä itseäni ei tuollaiset pienet puupurjelaivat kiinnosta pätkän vertaa.

Mikko-Oskari Koski

#21
Vanhassa sanonnassa rampa taluttaa sokeaa... Tämä kävi mielessä katsoessani Zeusta ja sen kylkeen parkkeerattua Margonaa Suokissa äskettäin. Molemmat pahasti notkahtaneita, todennäköisesti uppoamistilassa jos vietäisiin merelle niin, etteivät saisi pitää pumppuja päällä.
Liki satavuotias Zeus-laiva on muuten myytävänä. Hintapyyntö 450 000:-FIM- VAROITUKSEN SANA!! ÄLKÄÄ VAAN KUKAAN OSTAKO SITÄ!!!

Tykistölahdessa monena vuonna ravintolana toiminut Falken, ex.Elise, ei tänä vuonna saanut SL:n hoitokunnalta toimilupaa, koska alukseen ei viime talvena tehty yleisen ravintolatoiminnan edellyttämää remonttia. Peräosa on kuulemma päässyt jäissä notkahtamaan, mutta yleisen arvion mukaan F. on vielä pelastettavissa, koska sen kunto ei ole läheskään huonoin mahdollinen...


Marcelloa ei ole näkynyt Margonalla pariin kuukauteen, mutta alus on vielä pinnalla. Talvitelakoinnin yhteydessä se jäi Varvinlahden puolelle, kuten muutama muukin, kuitenkin sitä huomattavasti parempikuntoinen alus.
Falkenin maksupolitiikka on levällään. Kesän kaljamyynnistä laskettu tuotto jäi saamatta ja laivan tulevaisuus on avoin.

Kathrinan kesäkeikkatuotto jäi alle odotetun, omistajilla ei ollut varaa telakoida laivaa syys-lokakuussa, kuten oli aiottu ja nyt alus on viime talven tavoin rahdattu kahvilaksi Kolera-altaaseen. Kyllä se on kaunis laiva... Jonna Paneliuksella on juuri nyt muutaman kuukauden ikäinen vauva, joten hänellä on muutakin ajateltavaa, kuin Kathrina.
Wäiskin toiminta näyttää taas aika osa-aikaiselta ja Maria on ilmeisimmin sulkenut lankkunsa tältä kaudelta.

Niin, että eipä ihme, jos meillä ei noita ravintolalaivoja erityisemmin ole. Miksi pitäisi??
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Mikko-Oskari Koski

#22
Falkenin taru on päättynyt. Herttoniemenrannassa toimiva moottorisahan käsittelijä pani paatin kilon paloiksi juhannusviikolla parissa päivässä. Viime talven aikana siitä oli pöllitty kaikki vähänkin varastamisen arvoinen, mm.ruoriratti ja takilan pylpyrät. Kone oli niellyt vettä syksyisen vuodon aikana ja kun sitä ei ollut pumpattu pois, voitiin mylly ainoastaan kuskata romuttamolle.
Ainoa, mikä kelpasi johonkin H:n telakka-alueella kunnostettavalle laivalle, oli septitankki.

Niin, että hyvästi Falken! Musitakaamme sitä aina, kun sytytämme takkaa tai saunan uunia...

***

Margonalta kuuluu taas uutta, sekä normaalia että kummaa. Normaalia on se, että hoitokunta on lopultakin antanut "alukselle" kirjallisen häädön Varvinlahdesta (mikä käytännössä tarkoittanee sen pakkohuutokauppaamista ja hajottamista tavalla tai toisella) ja kummaa se, että Marcello Gentile on löytänyt uuden naisen. Eikä tämä nainen olekaan ihan kuka tahansa, vaan ex-malli, nyk.kirjailija Kata Kärkkäinen...

Tämähän käy jännittäväksi. Kumpi ehtii ensin, moottorisaha Margonan kylkien kimppuun vai Kata Kärkkäinen puhumaan "aidon purjemerenkulun" puolesta...? ::)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Aleksi Lindström

Tsaijjai Mikko-Oskari!

Unohdit että Katahan on nykyään myös taiteilija.... !!  :D

wirrankoski

Lainaus käyttäjältä: laivat - 23.06.2001, 17:47:04 Olen täysin samaa mieltä, että Margona tulisi hävittää, vaikka se on kyllä minulle aivan sama asia, mikä Margonan kohtalo on, sillä itseäni ei tuollaiset pienet puupurjelaivat kiinnosta pätkän vertaa.
Niin..ei moniakaan Margonan kohtalo kiinnosta...siinä nyt vaan sattuu olemaan aimo annos Suomen ja pääkaupunginkin historiaa kölillään. Laivahan on yksi niistä, joiden tuomista hiekka-ja soralasteista ensimmäiset (luultavasti tuon ylläolevan kirjoittajankin) asuinalueet rakennettiin...

Mikko-Oskari Koski

Kirjaimellisesti kölillään...ja köli poikki. Niin, että aika monta Senaatintorin joulukuusenrunkoa siihen tarvittaisiin, jos Margonasta tosiaan joku mielisi vielä laivan tehdä.
Tosin aluksen mastorakenteet ovat suhteessa muuhun laivaan aika hyväkuntoiset. Tosin nekin on pystytetty Pekkaniskalla, eivätkä välttämättä kestäisi purjehtimista (tai siis runko ei ainakaan sitä kestäisi)...

Ja mitä tulee taiteilija Kata Kärkkäiseen, hänellehän Margona voisi olla mitä mainioin aihe: Nuoren miehen raju odysseia pohjoisen perukoille rakentamaan "pilvilinnaa"... :o
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Mikko-Oskari Koski

Margona sankkasi Varvinlahteen sunnuntain vastaisena yönä. Rytsölä ja kumppanit eivät edelleenkään voi tehdä sille mitään,mutta nyt ainakin voidaan vähentää puheita aluksen mahdollisesta kunnostamisesta vielä jonain päivänä purjehtivaksi. Tosin vesihän voi tiivistää huteria saumoja...muttei sentään juottaa katkennutta köliä taas yhtenäiseksi...

On se kumma, ettei tuota romulaivalakia saada aikaan. Pitänee ottaa yhteys uuden eduskunnan jäseneen, joka voisi ryhtyä ajamaan asiaa...
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari_Koski - 24.03.2003, 16:51:14 On se kumma, ettei tuota romulaivalakia saada aikaan. Pitänee ottaa yhteys uuden eduskunnan jäseneen, joka voisi ryhtyä ajamaan asiaa...
Tony Halmettako ajattelit tähän tehtävään...? ;D ;D
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Mikko-Oskari Koski

En, vaan Ilkka Taipaletta (sd). Hänhän on selittänyt olevansa niiden asialla, joilla menee huonosti ja Margonallahan menee...
Tosin voisihan tässä olla realistinen kaupunkilaishanke myös jollekin kepulille, vaikka Pertti Salovaaralle, joka osaa jo ajaa Helsingin Keskustaan...
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

wirrankoski

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari_Koski - 25.03.2003, 16:04:51 Tosin voisihan tässä olla realistinen kaupunkilaishanke myös jollekin kepulille, vaikka Pertti Salovaaralle, joka osaa jo ajaa Helsingin Keskustaan...

Ja älkääs unohtako toista kepulaisvaikuttajaa, Anneli Jäte...öh...Jäätteenmäkeä...