maritimeforum.fi

Merenkulku => Matkustaja-autolautat => Aiheen aloitti: Kalevi Lehto - 18.05.2017, 19:43:01

Otsikko: Silja Line brändi
Kirjoitti: Kalevi Lehto - 18.05.2017, 19:43:01
Päivän Turun Sanomissa oli uutinen, että Tallink suunnittelee Tallinkin ja Silja Linen brändien nykyistä selvempää erottamista toisistaan, mihin tulisi kuulumaan mm. Tku-Sto-linjan alusten värityksen muuttamista Siljan perinteiseen kokovalkoiseen ja kenties myös Tallinkin korsteenimerkkien vaihto Silja Line-tunnuksiin. Mielestäni hieman yllättävää, ennemminkin tässä olisin odotellut myös Suomi-Ruotsi-liikenteen siirtyvän pikkuhiljaa Tallinkin brändille, mutta ihan positiivinen uutinen mielestäni tämä kaikenkaikkiaan, mikäli toteutuu...  :thumb:
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Joonas Vähämäki - 18.05.2017, 22:16:54
Ehdottomasti positiivinen juttu, mutta kauan se ottikin Tallinkilta tajuta tämä brändin arvostus.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Mikko-Oskari Koski - 19.05.2017, 00:56:58
Kiinnostavaahan tässä tietysti on, mikä se Silja Linen brändi muka enää on. Haetaanko samseglareiden viimeisten aikojen tyylikkään markkinointifirman imagoa, Siljavarustamon aikaista hieman "karjankuljetinta laadukkaampaa" dumppuvaihtoehtoa kovan rahan matkustajalaivoille vai sitä sekametelisoppaa, mikä Siljan imago SeaContainersin aikana oli? Serelle ja Sympallehan ei oikeastaan missään välissä ole kenenkään tarvinnut tehdä mitään, mutta Turunlinjalla Siljalla on ollut yhtenäinen (ja muistelemisen arvoinen) tuote viimeksi Svean ja Wellamon aikana, sen jälkeen siellä on ollut milloin minkäkinlaista kippoa ja tuotteetkin ovat menneet enemmän kulloisenkin laivan kuin edes varustamon saati Silja-tuotemerkin (jos sellaista nyt oikeastaan on enää edes ollut) mukaan.
Myös "Siljan väritys" on kiintoisa kysymys. Siljalla ehti olla sen verran monta väritystä elinaikanaan, että sen oikean valitseminen onkin työläämpää -ja saattaisikin olla viisainta sutia Turunlinjalaiset uusin tavoin. SILJA LINE-teksti, jonka perään hylje tulisi, voisi sijaita ravintolakannen ikkunoiden yläpuolella kansien 8 ja 9 sivustoissa ja sininen raita sijoittuisi myös näille kansille niiltä osin, missä tekstiä ei olisi. Jos tällainen yhdenmukaistaminen toteutetaan, voisi hylje lopulta löytää tiensä oikeaan paikkaansa myös Serellä ja Sympalla.

Mutta mikäli Tallink haluaa Turunlinjaansa jatkossakin nykyisen tyyppisillä aluksilla operoida (ja mitä muitakaan vaihtoehtoja sillä oikeastaan olisi?), olisi olennaisinta rakentaa 10.kannelle kunnolliset päivämatkustajien oleskelutilat eli raivata sekä osa henksahyteistä että nykyinen diskotila uuden ison näköala- ja kansibaarin yhdistelmän tieltä. Tämä tarkoittaisi sitä, että henksalle pitäisi irrottaa jostain muualta kokonaisia matkustajahyttiosastoja, mistä taas bisnes kärsisi...
Jos tämän sarjan aluksia ruvetaan "siljalaistamaan" (mitä kyllä Tallinkin aiemmatkin maalinsäästöt huomioiden jaksan suoraan sanottuna epäillä), pitäisi remppaan ottaa Princess ja Queen. Niistä saisi yhtenäisen parin, joka silloin tällöin tai kenties jopa säännöllisesti voisi vaihtaa vuorojaan. Siinäkin voisi olla häivähdys vanhaa laadukasta Siljaa, laivat pysyivät paremmassa kunnossa, kun niiden ei tarvinnut jatkuvasti olla ajossa.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 19.05.2017, 02:12:21
Miten niin elinaikanaan? Kyllähän minun mielestäni Silja elää ja voi hyvin,vai onko tää koko foorumi Silja vastaista porukkaa? Jotenkin välillä fiilis et täällä ei saa Silja Linestä puhua Siljana vaan pitää joka käänteessä mainita sana Tallink. Lukisitte tarkemmin niin huomaisitte ettei Silja Line brändiä ole ikinä ollut tarkoitus kuopata! :deal: Minusta tämä idea Siljan palauttamisesta ennalleen perinteisiin väreihin myös täällä Turussa on loistava idea,Silja Line kun nyt siltikin on jotakin parempaa kun Viking ynnä muut ja Galaxy ja BP ovat mainioita laivoja linjallaan.
Päivämatkustajien oleskelutilat kuulostaa hyvältä ajatukselta.
Silja Linelle. :beer:
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Joonas Vähämäki - 19.05.2017, 12:33:33
saattaisikin olla viisainta sutia Turunlinjalaiset uusin tavoin. SILJA LINE-teksti, jonka perään hylje tulisi, voisi sijaita ravintolakannen ikkunoiden yläpuolella kansien 8 ja 9 sivustoissa ja sininen raita sijoittuisi myös näille kansille niiltä osin, missä tekstiä ei olisi.

Mieluummin mustaa raitaa sinisen asemesta. Ei ainakaan mitään lähellekään Karnevalin ja Festivalin suuntaista.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Pekka Saunamäki - 19.05.2017, 14:24:14
juu svea ja wellamo väritys olis bueno ainakin turun kaksikkoon :)
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 19.05.2017, 14:32:28
juu svea ja wellamo väritys olis bueno ainakin turun kaksikkoon :)
Raidat itse ratkaisisin niin että joko mustat tai siniset raidat kansille 7,8 ja9. Silja Line teksti pysyköön ennallaan ja harri hylje toki korsteeniin.Mietin tuota Mikko-Oskarin ehdottamaa kansimatkustajien lepotuoliosastoa jonka voisi ratkaista niin että molemmille laivoille telakointi ja ennen savupiippua tehtäisiin laajennus osa eli rakennettaisiin kannelle 11 umpinainen kansi isoinen ikkunoineen jossa olisi tilat sadalle-kahdellesadalle kansimatkustajalle. Tosin laivojen virtaviivainen kauneus kärsisi.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Pekka Saunamäki - 19.05.2017, 14:59:16
ei paha ja jos ei harri korsteeniin niin sit ees kylkeen,sielähän se on alunperin ollukkin 8)
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 19.05.2017, 15:14:51
ei paha ja jos ei harri korsteeniin niin sit ees kylkeen,sielähän se on alunperin ollukkin 8)
Voi se niinkin olla. Olet hyvin Pekka asioista perillä siellä kyljessä se hylje oli vuoteen 1990-91 saakka. Nykyfontilla hylkeen saisi kylkeenkin laitettua koska hylje on pienempi kun aiemmin. Luulisin että aikoinaan hylkeen korsteeniin muuttamisella oli 2 syytä.1 Koska Effoa ja Johnsson sulautuivat Effjohniksi ja koska hylkeen fontti ei olisi silloin mahtunut alusten kylkiin joiden pelastusvenekannet oli kansilla 6 tai 7. Voin toki olla väärässäkin.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Pekka Saunamäki - 19.05.2017, 15:25:42
heh no on tullu siljalla mentyä40vuotta,tullu hylkeet tutuiksi,no luulis et harri mahtuis tänäpäivänäkin  vielä kylkeen ellei ny sitten harri ole lihonu pallovatsaksi vanhuuttaan ;D
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 19.05.2017, 16:58:52
heh no on tullu siljalla mentyä40vuotta,tullu hylkeet tutuiksi,no luulis et harri mahtuis tänäpäivänäkin  vielä kylkeen ellei ny sitten harri ole lihonu pallovatsaksi vanhuuttaan ;D
Määkin 31 vuotta Siljalla matkustellu viiden vanhasta saakka. Silja Line on kuitenkin vieläkin se hieman muita hienompi ja parempi.  ;D :thumb:
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Peetu Mäkelä - 19.05.2017, 17:22:52
Noin yleisesti ottaen ihmiset varmasti tarkoittavat näillä puheilla Silja Line-värityksellä olevista aluksista jotain Serenade/Symphony  ja Europan väritysten tyyppistä. Kaikki sitä vanhempi on jo niin kaukaista asiaa, ettei suuri yleisö osaa sellasta muistella. Täällä asia on kuitenkin eri.
Itte näkisin asian niin, että juurikin tää kirjoittamani tyyli olisi ihan hyvä tai sitten modernimpi vaihtoehto on se useessa yhteyressä esille tullut; BP:n maalaukset sinisellä ja Galaxy samaan ulkonäköön.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 19.05.2017, 19:27:23
Sekin olis aika hieno ne BP.n kuviot sinisellä. Joo me laivafriikit toki muistetaan kaikki nuo eri värivariaatiot mitä ollu mut tosiaan ei perus Mauno Matkaaja sellasia muista. Ja vielä tuokin on hieno juttu kun luovutaan nimestä Tallink Silja mikä nimenä jotenkin harhaanjohtava,ihmiset sekottaa sen aina koko Tallinkin organisaatioon vaikka Tallink Silja tarkottaakin vain Silja Line tuotemerkillä kulkevia aluksia. Veikkauksia kehiin uudesta firman nimestä? Itse veikkaan joko Silja Oy tai sitten Silja Line oy.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Kalevi Lehto - 19.05.2017, 20:07:11
Milloin muuten tämä Silja Linen hylje vaihtoi sukupuoltaan ja muuttui nimeltään Harriksi? Meikäläisen nuoruudessa, esihistoriallisella ajalla, se muistaakseni oli nimeltään Silja-hylje!
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Aaro Ilvessalmi - 19.05.2017, 21:22:42
Oikein mukava uutinen, saataisiinkohan Turunlinjallakin sitten hyljettä kylkiin/korsteeniin takas ;D
Sattuuko kyseinen artikkeli löytymään netistä?
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 19.05.2017, 21:23:04
Milloin muuten tämä Silja Linen hylje vaihtoi sukupuoltaan ja muuttui nimeltään Harriksi? Meikäläisen nuoruudessa, esihistoriallisella ajalla, se muistaakseni oli nimeltään Silja-hylje!
Heititpä pahan kysymyksen. Muistan itekin ajan kun puhuttiin Silja hylkeestä. Oliskohan se tässä 2010 luvulla sukupuolenvaihdoksen saanu. Kosken Sami varmaan osais tähän paremmin vastata mutta herra Koski ei ole foorumimme jäsen.Tulipa muuten äsken kopioitua työpöydälle(koneen) kesällä 2013 ottamani kuva BP:stä koitan huomenna(jos taidot riittää) muokata kuvaa sekä niin et punaset sinisiä ja toinen kuva missä siniset raidat ja hylje piipussa ellei kukaan muu teistä ole alkanu simmosta vääntämään. Nyt perjantai illan jatkoja itse kullekin laivafriikille. :thumb:
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Kalevi Lehto - 19.05.2017, 21:54:15
Oikein mukava uutinen, saataisiinkohan Turunlinjallakin sitten hyljettä kylkiin/korsteeniin takas ;D
Sattuuko kyseinen artikkeli löytymään netistä?
Ei valitettavasti taida olla muualla, kuin paperiversiossa. Yritin itsekin etsiä linkittääkseni tämän yhteyteen.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Aaro Ilvessalmi - 19.05.2017, 21:58:31
Ei valitettavasti taida olla muualla, kuin paperiversiossa. Yritin itsekin etsiä linkittääkseni tämän yhteyteen.
Aha, harmi. No, katotaan mitä aika tuo tullessaan!  ;)
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Kalle Id - 19.05.2017, 22:22:40
Milloin muuten tämä Silja Linen hylje vaihtoi sukupuoltaan ja muuttui nimeltään Harriksi? Meikäläisen nuoruudessa, esihistoriallisella ajalla, se muistaakseni oli nimeltään Silja-hylje!
Ainakin niin kauan kuin minä muistan oli hylkeen nimi Harry (alkuperäinen kirjoitusasu oli kaikilla kielillä Y:llä, ilmeisesti Siljan toimari Harry Österbergin mukaan). Silja-hylkeestä toki puhuttiin meilläkin usein, mutta se ei käsittääkseni ollut koskaan hylkeen "oikea" nimi.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Mikko-Oskari Koski - 20.05.2017, 00:38:30
Kolmårdenin delfinaarioon hankittiin vuonna -80 uusia delfiinejä, joista yksi oli Siljan kummityttö, eli siis Silja-delfiini. En tiedä myöhemmistä vaiheistaan mitään, ja nykyään on aika epätrendikästä varmaan edes muistella koko asiaa, mutta kun satun itse sen muistamaan, kyseisenä vuonna kävin Kolmårdenissa ja näin siellä elämäni ensimmäisen (ja toiseksi viimeisen) delfiinishow'n.
Laivojen kyljissä olleella hylkeellä ei tosiaan ollut noihin aikoihin mitään nimeä, mutta Kolmården kyllä mainosti delfinaariotaan myös Siljan logolla.

Vielä Serenadea tilattaessa hylje oli ensimmäisissä havainnekuvissa "oikealla" paikallaan, korsteeniin se siirtyi vasta rakennusvaiheessa, jolloin sitten pikkuhiljaa sudittiin samaan tyyliin muutkin. Tämä taisi johtua lähinnä siitä, ettei EffJohnilla oikein ollut yhtenäistä varustamomerkkiä, eikä EFFOAn tai Johnssonin sinällään huomattavasti hyljettä tyylikkäämpiä ja oikeasti perinteikkäämpiäkin korsteenimerkkejä oikein voitu säilyttää, kun laivat eivät enää suoraan olleet ko.varustamon nimissä. Sitten alkoi tämä Silja-alkuisten nimien aika, joka hävitti perinteiset nimetkin.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 20.05.2017, 10:23:52
Onkos nyt sitten paremmin kun on Baltic Princess ja Galaxy? Tosin Galaxyä sanotaan Silja Galaxyksi eli voiskohan samalla nimet vaihtua? Miltä kuulostaisi lausahdus Silja Linen upeat Turunlaivat Silja Galaxy ja Silja Princess? Tai Silja Galaxy ja Silja Batic Princess.Haluan korostaa että ei näissä nykysissä laivoissa Galaxyssä ja BP:ssä tälläisinäänkään mitään vikaa ole molemmat sopivat linjalle kun nenä päähän ja ovat sisältä tyylikkäitä ja hienoja,ajatellaanpa esim hyttejä jos verrataan Seren ja Sympän hytteihin niin Galaxyn ja BP:n hytit on oikein tyylikkäitä puujäljitelmineen kaikkineen. Ja ajatellaan esim Piano Baria mikä ilmestys wow! Ja kun siinä jutussa Turunsanomissa oli puhetta että kaikki Tallinkkiin viittaava katoaa laivoilta niin itse en ainakaan Galaxyllä ja BP:llä en ole kauhiasti mitään Tallinkkiin viittaavaa huomannu paitsi korsteenissa Tallinkin logo ja molemmilla olen 2 matkaa tehnyt tänä vuonna.

Mitä taas näihin maalauksiin tulee niin toisaalta tämä on ollut ihan hyvää vaihtelua siihen ainaisiin sinisiin raitoihin ja Galaxyn maalausta pidän jopa tyylikkäänä mutta kyllä ne siniset raidatkin kelpaa.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Aaro Ilvessalmi - 20.05.2017, 13:05:13
Mikäli tämä toteutuu, niin se varmaan tarkoittaa nimenvaihdosta ja varmaankin myös uudelleenmaalausta wanharouva Europalle. Saa nähdä millainen siitä tulisi.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Ville Taavitsainen - 22.05.2017, 21:00:36
Uutisen mukaan päätöstä maalataanko Turun reitin laivat uusiksi ei ole tehty. Eli turha siitä nyt vielä on kauheesti jauhaa miten ne pitäisi maalata ja minkä kannen korkeudelle sininen tai musta viiva maalataan.

Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 22.05.2017, 21:19:10
Uutisen mukaan päätöstä maalataanko Turun reitin laivat uusiksi ei ole tehty. Eli turha siitä nyt vielä on kauheesti jauhaa miten ne pitäisi maalata ja minkä kannen korkeudelle sininen tai musta viiva maalataan.


Tuo on kyllä ihan totta. Tuli vaan kauhia innostus siitä mahdollisesta asiasta. Mutta kelpaa ne turunlaivat tämmösinäänkin paljon niillä matkannu ja kun laivassa on sisällä niin ei sitä oikeesti paljon mieti et mikä maalaus siinä on ulkona.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Aaro Ilvessalmi - 27.05.2017, 20:07:28
Tänään kun olin Gracelle menossa, huomasin että rinsessa ei ollut laiturissa. Marinetraffic paljasti, että Princess sekä Galaxy olivat kummatkin Tukholmassa. Saattaa olla uudelleenmaalaus työn alla (?)

Korjaus: Baltic Princess palaa liikenteeseen maanantaina, Galaxy normaalissa liikenteessä.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Pasi Saarinen - 27.05.2017, 20:48:36
Baltic Princesillä oli just huoltopäivät Turussa 14.-16.5. Nyt eli 26.-28.5. on Elitloppet-risteily. Ei taida väri vaihtua.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Aaro Ilvessalmi - 27.05.2017, 22:54:06
Baltic Princesillä oli just huoltopäivät Turussa 14.-16.5. Nyt eli 26.-28.5. on Elitloppet-risteily. Ei taida väri vaihtua.
Aijjaa, en tiennyt tätä, kiitoksia!  :D
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Kalle Id - 28.05.2017, 13:21:41
Veikkaisin melkein, että jos maalataan niin sitä rummutetaan mediassa jo etukäteen; jos ja kun tavoitteena on nostaa uudelleen Siljan brändiä, niin uudelleenmaalausta ei ole mitään järkeä tehdä "salassa".
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 28.05.2017, 14:37:34
Veikkaisin melkein, että jos maalataan niin sitä rummutetaan mediassa jo etukäteen; jos ja kun tavoitteena on nostaa uudelleen Siljan brändiä, niin uudelleenmaalausta ei ole mitään järkeä tehdä "salassa".
Näinhän se on tuskimpa sitä salassa tehdään. Itse voisin veikata näin että uudelleenmaalaus tehdään jos tehdään niin seuraavien telakointien/huoltopäivien yhteydessä. Mutta kyllä nykyäänkin Galaxyssä ja BP.ssä hyvin Siljan brändi sisällä näkyy kaikissa kylteissä esim.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Aaro Ilvessalmi - 04.06.2017, 15:42:06
http://www.marmai.fi/uutiset/tallink-silja-aikoo-erottaa-brandinsa-toisistaan-6654471
Nyt löytyi lisää tietoa aiheesta. Turunlinjan laivojen värinvaihdosta ei ole kuulemma tässä vaiheessa vielä tulossa.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Ville Taavitsainen - 04.06.2017, 17:36:16
eli kuten jo sanoin hyvin pieni muutos, mutta oikein markkinoimalla sitä ja tekemällä siitä muutoksesta muutama kymmenen lehtijuttua, saadaan näkyvyyttä molemmille bändeille ja ihmiset oppimaan että on taas erikseen Tallink ja Silja. Vaikka juuri ihmiset saatiin oppimaan että on TallinkSilja. Jotenkin hankalaa, mutta edullinen muutos kun se näkyy pääasiassa markkinointimateriaaleissa.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 04.06.2017, 23:04:09
Kuten Ville alan harrastajana tiedät niin TallinkSilja tarkoittaa Silja Lineä ja Tallink Tallinkkia. Hyvähän nuo on erottaa toisistaan.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Mikko-Oskari Koski - 04.06.2017, 23:44:33
Hupaisintahan tässä on se, että tuotteissa ei lpulta ole kuluttajan kannalta paljoakaan eroja. Hintataso on korkea, laatu vaihteleva -sillä ei ole asiakkaalle merkitystä, onko Tallinkin vai Siljan matkassa, jos näissä ei ole selkeää linjaa. Oikeastaan ainoa selkeä linja on, että Tallink ja Silja ovat pääsääntöisesti kallein vaihtoehto sille tuotteelle, mitä asiakas on hankkimassa, verrattuna kilpailijoihin.
Kahden erillisen brändin taktiikan ymmärtäisi, jos toinen olisi selkeästi halpis, mutta sellaiseksi ei kumpaakaan näistä voi muuttaa. Tallinkia ei siksi, että se operoi kovan rahan vuoroja suhteellisen kovin käyttökustannuksin, eikä voi ruveta pudottamaan lippujen lähtöhintoja. Silja taas mieltyi voimiensa päivinä Ruotsinliikenteen kalliimmaksi ja laadukkaammaksi operaattoriksi, eikä tästä imagosta ole eroon päästy pontevista yrityksistä huolimatta. Osasyynä kaiketi se, että Silja kulloisistakin taustavoimistaan huolimatta on aina pysynyt pääkilpailijaansa kalliimpana.

Niin, että hiukan työlästähän se tuotemerkkien erottaminen tulee olemaan. Mutta aina kannattaa yrittää, varsinkin jos näillä yrityksillä pääsee uutiskynnyksen yli.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Kai Heino - 06.06.2017, 18:06:17
Turku-Tukholma-linjalla Viking on luonut selvästi kalliimman, haluttavamman ja menestyvän Grace-brändin. 
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 08.06.2017, 21:05:35
Turku-Tukholma-linjalla Viking on luonut selvästi kalliimman, haluttavamman ja menestyvän Grace-brändin. 
Mää nyt en sanois noin tai ainakaan en ole samaamieltä vaikka kunnioitan mielipidettäsi. Minusta Baltic Princess on kaikintavoin mukavampi matkustaa kun Grace ja Baltic Princessillä on vähän kaikkea joka lähtöön. Gracessa taas vaan Ala Carte ja Buffa ja pari tunkkasta baaria teeppä sellasesta haluttu brändi. En toki halua aiheuttaa kuohuntaa mutta tämä on oma mielipiteeni asiasta.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Kai Heino - 09.06.2017, 00:00:22
Niin. Itsekin olen useammin valinnut BP:n, mutta useimpien tuttavien ja työkaverien mielestä Grace edustaa jotain yläluokkaista ja BP vain siihen verrattuna "rahvaanomaista". Tunnen monia, joille virolainen Silja ei ole vaihtoehto ja vain Gracen kehtaa mainita, kun on risteilyllä käynyt.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Jarno Setälä - 09.06.2017, 07:58:12
Taasen omasta mielestäni "Plastic" Princess ja Galaxy ovat sopivia aluksia esim. Helsinki-Tallinna -välille, jossa on nopeahko ylitys avomerellä. Saaristossa ajelevalla laivalla pitää olla ikkunapinta-alaa reilusti, joka on Gracessa aika hyvin toteutettu.

Ja onhan se Grace-brändäys jossakin onnistunut, jos suunnitelmissa on tilata sisarlaiva samalle reitille.. :thumb:
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 09.06.2017, 12:11:12
Se on Baltic Princess ei Plastic alkaa suoraansanoen ketuttaa tuo Plasticiksi haukkuminen. Bp ja Galaxy sopivat aivan mainiosti reitilleen. Ulkokannelle voi aina mennä jos haluaa kattella maisemia.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Peetu Mäkelä - 09.06.2017, 13:58:41
Tuntuu, että usein ja monissa yhteyksissä palataan Europaan, kun Siljan Turun linjan laivoista puhutaan, mutta kyllä meikäläisen miälestä se oli reitilleen erittäin hyvä alus. Hyvät ulkokannet, mukava näköalapaikka ylhäällä kylpyosaston luana, monipualiset ravintolat ja useista paikoista näki mukavasti ulos. Ei tullu sellasta suljetun tilan tuntua oikein missään.
Nyt kun Balticia ja Galaxya vertaa siihen, niin kyllähän ne sellasilta ahtailta sumpuilta tuntuu. Siinä kun on seiska- ja kutoskannen käyny läpi, niin laiva alkaa olemaan jo siinä.
Ittehän katon asiaa pääosin reittimatkaajan silmin, mutta tulee Turusta kokolailla usein kuitenkin lährettyä. Ja risteilyyn valitten kyllä mialuummin Gracen tai Amorellan.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Kai Heino - 09.06.2017, 16:59:16
Väärä topic mutta annan palaa. Grace on valitettavan ahdas ainakin suosituilla lähdöillä kuten perjantaisin tai lauantain piknikillä. Istumapaikkoja ei tahdo löytyä. Spassa en ole koskaan käynyt. BP ja Galaxy nielevät yli 2000 ihmistä niin ettei silti missään ole täyden tuntuista, päinvastoin tyhjän oloista ollut välillä täydessä laivassa. Gracella lähes kaikki ravintolat ovat liian pieniä. Yökerho Voguessa ei näe esiintyjiä kuin hyvin pieneltä alalta ja istumapaikkojen määrä kuten baaritiskimetritkin ovat liian pieniä. Retro-baarissa loppuu bingon aikana paikat. Frank's, Oscar ja Seamore ovat kyllä toimiva paketti, mutta niissä kuluu n. 4-7 tuntia 23 tunnin risteilystä. Amorellassa on monissa yleisissä miesten wc-tiloissa vielä rosterit nokan edessä. Kokoustiloissa ei ole suurta eroa. Silti Gracen markkinointi on ollut onnistunut ja laiva on ihan ok, muttei sen kummempi kuin BP. Molemmissa on omat suunnittelupuutteet.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Jarno Setälä - 12.06.2017, 09:03:32
Se on Baltic Princess ei Plastic alkaa suoraansanoen ketuttaa tuo Plasticiksi haukkuminen. Bp ja Galaxy sopivat aivan mainiosti reitilleen. Ulkokannelle voi aina mennä jos haluaa kattella maisemia.

Siinäpähän ketuttaa  8) 'Muovinen' olo jää Baltic/Galaxy-parin kyydissä.. Miksi yleensäkään mihinkään rakennetaan ikkunoita, kun aina voi mennä ulos ::)
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Manninen - 12.06.2017, 20:21:58
Mietityttää taas paljonko tämä "uudelleen" brändäys taas maksaa??
Täällä ollaan heitelty ajatuksia mikä on se oikea Siljan väri maailma. 70-luvun kokovalkoiken, 80-luvun tummat raidat, 90-luvun siniset raidat, Festival & Karneval sinisempi kylki vai 10-luvun taide maalaukset. Onko hylje kyljessä vai piipussa. Onko piipussa varustamon merkintä vai hylje. Sininen vai valkoinen piippu. Täällä keskustelevat tietävät melkoisen tarkkaan mitä milloinkin on ollut, mutta kadun tallaajalle tulee varmaan Hesan sisarrukset mieleen kun puhutaan Siljasta tai se väri maailma. Nämä laivat on kuitenkin edustanut tätä yhtiöö jo 27 vuotta. Tässä asiassa ei mielestäni kannata mennä merta pidemmälle kalaan ja hakea jotain muuta. Itse pidän Siljan laivoista Serenadesta ja Symphonysta. Eurooppa oli mielestäni tyylikkäämpi valkoisella piipulla ja perän lastausrampeilla. No se on makuasia. Tuskin taas kajotaan Silja linen fonttiin ja hylkeen hymyyn. Vanha hylje oli tyyllikkäämpi kun alareunassa meni vaakaviiva joka lähti hylkeestä oikealle ja vasemmalle.
Tässä kohtaa siirtäisin Baltic Queenin Galaxyn tilalle ja nimeäisin laivat Silja Princess ja Silja Queen ja näihin  Helsingin laivoja muistuttava väri. Laivan väritys jää aina ihmisten mieleen. Fonteilla ja hylkeen hymyllä ei ole siihen niin suurta merkitystä.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Jari Tuononen - 12.06.2017, 21:16:22
Onko kukaan ajatellut sitä voisiko Silja Europa siirtyä yllättäen Siljan brändin alle? Tiedän, ja täälläkin on usein puhuttu, että yleensä Baltiasta Suomeen ja Ruotsiin liikennöivät laivat ovat olleet Tallinkeja ja Suomen ja Ruotsin väliset Siljoja. Mutta nythän Silja Europan ravintolat ja Tax Free Superstore on jo brändätty samalla tavalla kuin Siljan muillakin laivoilla. Tallink Shuttle jäisi Tallinkin alle omana brändinään. Tietysti Siljalla pitäisi olla suomalainen tai ruotsalainen miehistö mutta silti...

Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Mika Blomberg - 13.06.2017, 08:14:19
Samaa mieltä siitä, että Siljan nykyinen väritys pitäisi olla kuten Serenadessa ja Symphonyssä on, sillä ne ihmiset mieltävät siljan väreiksi.
En kyllä usko että Tallink tekee yhtään mitään Turun laivoille, ei maalaa, ei nimeä uudelleen. Brändiä vahvistetaan mainostamalla erikseen Silja lineä ja Tallnkia, sekä laivan sisätiloissa Silja Line kylteillä ym.

Ja sitten vielä haluan sanoa että kyllä Viking Grace hakkaa Baltic Princess / Galaxyn mennen tullen. Onhan Grace huomattavasti isompi. Galaxy / Baltic Princess ainoastaan 48 000 brt, ja Grace lähes Seren / Sympan kokonen, 55 000 brt. Ja monta kerrosta korkeampi, ja leveämpi, sekä 6 metriä pidempi, modernimpi, kulkee kaasulla, ei tärise. Ikkunapinnat on itämeren laivojen suurimmat, hieno buffet isoilla ikkunoilla eteenpäin. Yökerho kahden kerroksen isoilla ikkunoilla, mahtavat kansitilat kansibaarein ( Ei tarvitse mennä discoon hakemaan kesäjuotavaa ). Saunaosasto kannella 11 merinäköaloin... Eli ei voi edes verrata 2006 tulleeseen Galaxyyn ym.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Joonas Vähämäki - 13.06.2017, 08:31:28
Siinäpähän ketuttaa  8) 'Muovinen' olo jää Baltic/Galaxy-parin kyydissä.. Miksi yleensäkään mihinkään rakennetaan ikkunoita, kun aina voi mennä ulos ::)

Joo, näistä samoista syistä vältän Tallinkin Turun laivoja nykyisin kuin ruttoa. Vain kun on aivan pakko ne valita, käytän.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 13.06.2017, 19:28:44
Ne on kuulkaas ihan hyviä Laivoja BP ja Galaxy. Matkustakaa Viking Linellä jos Silja ei miellytä.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Sami Myllymäki - 13.06.2017, 23:28:34
Ne on kuulkaas ihan hyviä Laivoja BP ja Galaxy. Matkustakaa Viking Linellä jos Silja ei miellytä.

Näin teemme ja säästämme lisäksi vielä kasan eurojakin tekemällä näin.  :)
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Joonas Kortelainen - 14.06.2017, 19:36:19
Baltic Princess on telakalla kuusi viikkoa tammi-helmikuussa ja Galaxy tuuraa. Siinä ajassa luulisi jo yhden laivan uudelleenbrändäävän. Ja toivottavasti tulee päivitystä sisuksiin, aika 2000-lukua alkaa tuo sisarviisikko ja Star jo olemaan. Romantikaa ja Victoriaa on joltain osin uusittukin, mutta toivoisi että uudempi kolmikko saisi uudet ilmeen hytteihin ja muihinkin ravintoloihin kuin Tavolataan. Fast Lane kahvilan ja tango barin tilalle kuten Romantikalla? Putiikit uusiksi kuten Victorialla? Grill Houseen ja sen ulkopuolelle uutta ilmettä? Kaikkea tätä kaivattaisiin. Pubi ja Piano Bar tuskin hirveästi uudistuvat ja yökerhoon varmaan tyyliin uutta verhoilua max.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Kai Heino - 14.06.2017, 21:43:57
Gracen yökerho vain on surkea verrattuna Baltic Princess/Galaxyyn. Hiukan parempi esiintyjä vetää alimitoitetun yökerhoravintolan liian täyteen ja vain pieni osa vieraista näkee lavalle. Baaritiskit ovat laivan kokoon nähden aivan alimitoitettuja. Istumapaikkoja monta sataa liian vähän. Toki, kun Buffetissa ja Oscarissa istuu,näkee ulos, mutta illallisella yli puolet vuodesta on ulkona niin pimeää, ettei iltalaivassa paljon ikkunoista hyötyä ole. Myös Retro on liian pieni. Saunaosastolle en ole laivoissa kertaakaan kerennyt sen jälkeen, kun lasten kanssa Europa-risteilyllä 90-luvulla käytiin. 9-kannella olen yleensä ollut hytissä BP-risteilyllä ja mielestäni nukun aina todella hyvin kuten Gracellakin, kun laiva ei tärise eikä rytise. Aina on BP:lläkin ikkunapaikka löydetty. Grace on jossain osin parempi, mutta molemmat hienoja laivoja. Grace on kyllä Turusta lähtien kalliimpi ja kauppojen hinnat paljon kalliimpia.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Kai Heino - 14.06.2017, 22:06:54
Sere ja symppa ovat ne Itämeren lippulaivat edelleen vaikka niissäkin saa hakea ikkunapaikkoja. Korsteenin juuri taitaa olla paras paikka. Gracessa on yksi kerros enemmän kuin BP:ssa ja se on se 5. kansi, joka on puoliksi autoja ja hyttejä. Uskoisin, että jos kylpyosastot, konffat, ravintolat, kaupat lasketaan pohja-alalta yhteen, on BP isompi kuin Grace. Gracen tankit vievät paljon tilaa hotellipalikalta.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Joonas Vähämäki - 15.06.2017, 07:38:31
Baltic Princess on telakalla kuusi viikkoa tammi-helmikuussa ja Galaxy tuuraa. Siinä ajassa luulisi jo yhden laivan uudelleenbrändäävän. Ja toivottavasti tulee päivitystä sisuksiin, aika 2000-lukua alkaa tuo sisarviisikko ja Star jo olemaan. Romantikaa ja Victoriaa on joltain osin uusittukin, mutta toivoisi että uudempi kolmikko saisi uudet ilmeen hytteihin ja muihinkin ravintoloihin kuin Tavolataan. Fast Lane kahvilan ja tango barin tilalle kuten Romantikalla? Putiikit uusiksi kuten Romantikalla? Grill Houseen ja sen ulkopuolelle uutta ilmettä? Kaikkea tätä kaivattaisiin. Pubi ja Piano Bar tuskin hirveästi uudistuvat ja yökerhoon varmaan tyyliin uutta verhoilua max.

No joo, jos jotain pitää kehua, niin onhan Tallinkin laivojen peräyökerho ihan kelpo paikka, tosin portaat lavan vieressä vaikuttavat nekin jotenkin halvalta ratkaisulta. Ravintolatilana se on kuitenkin hyvä, mutta lava on ankea, ja sinne on monesta paikasta erityisesti yläkerrasta huono näkyvyys. Pidän Gracen Club Voguesta juuri sen takia, että se muistuttaa enemmän klubia kuin navettaa.

Juurikin Grill House on kaikin tavoin se suurin pettymys. Sekä tyyliltään että ruokalistaltaan. Joskus takavuosina silloin kun BQ oli tuuraamassa Europaa, siellä oli kyllä yksi hyvä ruoka-annos. Ulkofile, jota sai itse grillata pöydässä laavakivellä. Mutta kaikkeen muuhun onkin saanut pettyä. Tango Bar vetäisi kaikessa karmivuudessaan ykköspaikan, mutta se on onneksi eristetty niin kauaksi kaikesta muusta, että sinne ei tarvitse koskaan eksyä. No, Galaxyn testaan toiseen suuntaan elokuussa. Takaisin onneksi pääsee Amorellalla jolla en olekaan käynyt lähes 20 vuoteen. Sekin on ihan kiinnostava uusittuna.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Manninen - 15.06.2017, 14:25:10
Tehdäämpä pieni kysely, että mikä väritys tai eritoten joku laiva edustaa Silja brändiä mielestänne.
Kokosin Siljan laivoja 1980- tähän päivään. Jätin siitä merenkurkun laivat pois.

Tummat kylkiraidat ja varustamon korsteeni:
Finlandia, Silvia Regina, Svea, Wellamo ja Finnjet

Vaaleat raidat ja valkoinen korsteeni:
Finnjet, Svea, Wellamo, Silja Star, Silja Serenade, Silja Symphony, Silja Europa ja Silja Scandinavia

Vaaleat raidat ja sininen korsteeni:
Silja Europa ja Silja Opera

paksut siniset raidat punaisella raidalla ja sininen korsteeni:
Silja Karneval ja Silja Festival

Paksut siniset raidat ja sininen korsteeni
Silja Festival

Tallink:
Galaxy ja Baltic Princess

Itse nostan näistä Serenaden ja Symphonyn korkeimmalle jakkaralle vanhalla siljan fontilla ja hylkeellä.
Kakkoseksi nousee Wellamo tummilla raidoilla. Wellamoon sopii nuoraidat todella hyvin ja kaksi valkoista raitaa korsteenissa on myöskin tyyllikkäät.
Kolmonen oli hieman vaikea, mutta Silja Europa kenties valkoisella korsteenilla ottaa sen paikan.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 15.06.2017, 20:43:23
Siniset raidat ja valkea korsteeni.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Pekka Saunamäki - 15.06.2017, 22:01:16
nooo siistein väritys wellamo ja svea :thumb:
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Kai Heino - 15.06.2017, 23:18:58
Kysymys on myös laivan muodoista.. Isabellen uusi kuosi on mielestäni Tallinkkina todella lähellä Siljaa ja kauniimpi kuin sisar Scandinaviana ollessa. Laivan korkeus ja muoto vaikuttavat siihen näyttääkö kyljessä kaksi vai kolme raitaa paremmalta. Pitkinä ja matalina Galaxysarjaan ei varmaan saa nätisti kolmea raitaa. Hotellin keulapään nuotoilu taas vaikuttaa siihen sopiiko yhtenäinen vai raidoitettu maalaus. Vai pitääkö Brändätä jotain ihan uutta. Valkoinen korsteeni hylkeellä on hieno, kun ei enää tarvitse tunnistaa varustamojakaan.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Manninen - 16.06.2017, 01:43:57
Kysymys on myös laivan muodoista.. Isabellen uusi kuosi on mielestäni Tallinkkina todella lähellä Siljaa ja kauniimpi kuin sisar Scandinaviana ollessa. Laivan korkeus ja muoto vaikuttavat siihen näyttääkö kyljessä kaksi vai kolme raitaa paremmalta. Pitkinä ja matalina Galaxysarjaan ei varmaan saa nätisti kolmea raitaa. Hotellin keulapään nuotoilu taas vaikuttaa siihen sopiiko yhtenäinen vai raidoitettu maalaus. Vai pitääkö Brändätä jotain ihan uutta. Valkoinen korsteeni hylkeellä on hieno, kun ei enää tarvitse tunnistaa varustamojakaan.

Olen aivan samaa mieltä kanssasi. Isabelle on todella nätti nykyjään. Nuorensi laivaa kummasti ja on saman tyylinen Romantican ja Victorian kanssa. Kolme näteintä risteilijää Tallinkilla. Megastar on mielestäni todella onnistunut värityksen suhteen. Etenkin korsteeni on onnistunut. Olisi hienoa nähdä laivan sisar tulevaisuudessa Tallinkin laivastossa. Olisko sen nimi sit Gigastar?
Ei Wellamo ja Svea saanet täysin samanlaista raidoitusta, kuin Finlandia ja Silvia Regina. Silti ovat aivan kuin yhtä puuta. Turun laivoihin ei varmastikkaan saa identtisiä raitoja kun mitkä on Hesan sisarilla. Valkoinen korsteeni hylkeellä ja sininen raidoitus varmaankin perään kaksi raitaa, kylkiin kahta tai kolmea raitaa ja keulaanhan saa jopan neljä. Eihän Hesalaisissa ole yhtenäinen. Kyljissä alimmat ja ylimmät raidat katkeaa ja keulassa alin. Ovat kivoja yksityiskohtia. Kyljissähän ne mukautuu kivasti katkokset laivan rakenteiden mukaan. Turkulaisiin varmasti sopii yksi laivan kiertävä raita ja sit katkeavia raitoja.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 29.06.2017, 00:32:21
(http://i1243.photobucket.com/albums/gg554/Balticseaferries/Bp_turku_keskuu_1_pieni_zpskzfhzzwp.jpg) (http://s1243.photobucket.com/user/Balticseaferries/media/Bp_turku_keskuu_1_pieni_zpskzfhzzwp.jpg.html)
Tässäpä teille kaikille ihailtavaa viime sunnuntailta. Eikös olekin kaunis laiva?
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Mika Blomberg - 29.06.2017, 11:44:08
Kyllä nuo Baltic Princess ja Galaxy ihan kauniita laivoja on. Ja onhan ainakin Galaxy erikoinen pilvikuvioineen. Juhannusaattona reissasin Galaxyllä, ja kivat muistot tulivat mieleen 2006-2008 vuosilta, ja sisällä ei missään näkynyt Tallink brändiä, päinvastoin, Silja brändi oli esillä kaikkialla, Harri Hylje, Silja kuulutukset, silja sävelmineen, Silja 60 vuotta mainosvideo, kuulutukset: Silja Galaxy. Minun mielestäni nämä laivat ovat sen tyypin laivoja, että Baltic Princess hylje kylkeen, ja sitten sinisellä ne kuviot jotka nyt on punaisella ( niin kun kuvakikkoja tässä porukassa on tehtykin ), ja galaxy riittää kun hylje kylkeen. Loistavia laivoja. Silja näyttää voivan hyvin, ainakin näillä näkymin, Tallink on panostanut brändiin todella hyvin, ja ymmärtänyt että se on Suomalaisille rakas edelleen. Se mitä kirjoitin aikasemmin, niin Grace on mielestäni kuitenkin ylivoimainen linjalla, ja uuden sukupolven alus, mutta kyllä nämä Siljan laivat ihan kelpoja ovat, ja näkeehän sieltä myös ulos ihan tarpeeksi. Ja nyt kun on yläkannetkin avattu, niin loistava laiva tuo Galaxy.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Aaro Ilvessalmi - 02.09.2017, 16:55:56
https://www.tallinksilja.fi/medialle/-/cision/expanded-release/5f332a9a1e400cbb
No katos katos.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Mikko-Oskari Koski - 06.09.2017, 12:03:01
Oikeastaanhan Silja Line-brändi siinä merkityksessä, mihin se -90-luvun alussa HEL-STO-liikenteessä kehitettiin, ei koskaan ole hukattukaan. Sere ja Symppa ovat olleet koko ajan "omanlaisiaan tapauksia", eikä niiden ulkoasusta (eikä kai juuri sisältäkään) ole juurikaan ollut havaittavissa merkkejä kulloisestakin todellisesta omistajasta. Sehän osoittaa Silja-brändin olevan ainakin tässä tapauksessa omillaan elinvoimainen.
Silja Line-tuotemerkille TKU-STO on oikeastaan ollut melkein aina kakkoslinja, johon ei ole uudisaluksin satsattu, poikkeuksina vain Bore I, Svea ja Wellamo. Toki Fenniakin tuolle reitille suunniteltiin, mutta aikana ennen Silja Lineä, kun saivarrellaan. Kaikki muut alukset tuolla ovat olleet joko käytettyinä muualta siirrettyjä tai ainakin konseptiltaan alun perin muualle suunniteltuja. Tarkoitukselliseen luksusteluun Turussa ei ole ollut resurssejakaan oikeastaan koskaan. Sikäli viisainta voisi jopa olla Silja-tuotenimen keskittäminen pelkästään Helsingin reitille, sillä kontrasti Turun nykylaivojen ja Sere/Sympan välillä on rajuhko -paljon isompi kuin Turun laivojen ja Tallink-tuotemerkillä ajavien sisaralustensa.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Joonas Vähämäki - 06.09.2017, 14:38:39
Ja nyt kun on yläkannetkin avattu, niin loistava laiva tuo Galaxy.

En kyllä edelleenkään ymmärrä, miten laivan suunnittelussa on menty niin pahasti metsään, että ulkokansille pääsy tapahtuu vain yhden portaikon yhdeltä puolelta. Vähemmän olen näillä sisarilla matkustanut, koska en niistä erityisesti pidä, mutta elokuussa menin Galaxyllä yhden suunnan, ja kun hyttini oli keulaportaikon lähistöllä, oli ulkokannelle pääseminen tehty kyllä aivan tajuttoman epäkäytännölliseksi.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Johan Snellman - 06.09.2017, 19:54:56
Peräportaikosta pääsee mainiosti molemmille puolille laivaa ja vielä tuulen suojaankin.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Joonas Vähämäki - 06.09.2017, 22:21:21
Peräportaikosta pääsee mainiosti molemmille puolille laivaa ja vielä tuulen suojaankin.

Hmm. Okei, ei tullut kiinnittettyä huomiota, koska hissi on vain toisella puolella. Ja styyrpuurin puolelle ei 11. kannella pääse ulos kuitenkaan koska se on miehistön ulkokantta.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Toni Ohvo - 17.10.2017, 22:58:22
Turun Sanomissa oli eilen 16.10. uutisointia Baltic Princessin alkuvuoden telakoinnista. Muutoksen kohteista ei vielä tarkemmin puhuta. Myös Siljan väreihin maalaaminen ei ole varmaa tämän telakoinnin yhteydessä.

http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3693036/Baltic+Princess+uudistuu+alkuvuodesta+Galaxy+korvaa+aluksen+Turun+reitilla
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Aaro Ilvessalmi - 18.10.2017, 12:37:00
Turun Sanomissa oli eilen 16.10. uutisointia Baltic Princessin alkuvuoden telakoinnista. Muutoksen kohteista ei vielä tarkemmin puhuta. Myös Siljan väreihin maalaaminen ei ole varmaa tämän telakoinnin yhteydessä.

http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3693036/Baltic+Princess+uudistuu+alkuvuodesta+Galaxy+korvaa+aluksen+Turun+reitilla
Mielekiintoista. Innolla odotan lopputulosta, josko vaikka hyljekin silloin löytyisi korsteenista!  ;)
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Petri Helenius - 25.10.2017, 22:32:08
FINNJET tavaramerkin haltija on nykyisin Tallink Silja Oy.

http://epalvelut.prh.fi/web/tietopalvelu/haku//?appNum=T197603722&regNum=66235
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Joonas Kortelainen - 25.10.2017, 22:36:31
FINNJET tavaramerkin haltija on nykyisin Tallink Silja Oy.

http://epalvelut.prh.fi/web/tietopalvelu/haku//?appNum=T197603722&regNum=66235

Muistelisin, että viimeksi kun tavaramerkkiä oli tarkoitus ottaa uudiskäyttöön oli Superfastien siirryttyä Tallinkillle 310MEURon kaupalla 2006. Puhetta oli, että Siljan mukana siirtynyt tavaramerkki olisi siirtynyt näihin niiden siirtyessä Helsinkiin Hangon sijasta. Noh, se ei ollut ainoa asia mikä ei mennyt kovinkaan hyvin noina vuosina ja Superfastit siirtyivät Stenalle 2011.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Kalle Id - 25.10.2017, 23:55:32
Tuolloin 2006 Finnjet-nimen omisti vielä Finnlines, tarkastin sen nimittäin silloin PRH:sta. Joten Tallink ei olisi voinut nimeä käyttää vaikka olisi halunnutkin. Jos oikein muistan, Finnlinesin oikeus nimeen uusittiin vielä 2007 ja se oli voimassa tähän vuoteen asti. Mielenkiintoista, että nimen omistusoikeus on nyt vaihtunut.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Joonas Kortelainen - 26.10.2017, 00:20:51
Tuolloin 2006 Finnjet-nimen omisti vielä Finnlines, tarkastin sen nimittäin silloin PRH:sta. Joten Tallink ei olisi voinut nimeä käyttää vaikka olisi halunnutkin. Jos oikein muistan, Finnlinesin oikeus nimeen uusittiin vielä 2007 ja se oli voimassa tähän vuoteen asti. Mielenkiintoista, että nimen omistusoikeus on nyt vaihtunut.

Ah! Siinä siis syy, miksi sitä ei koskaan otettu takaisin. Todennäköisesti yksi syistä. Eli toisin sanoen voisivat kotiuttaa teoriassa Superfast IX:n ja ajaa sitä Finnjetin brändillä?  ;D
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Kalle Id - 26.10.2017, 08:43:24
Se olisikin jotain... :D
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Mika Blomberg - 30.10.2017, 12:43:38
Ainoa vaan, että ei se Finnjettiä takaisin tuo, jos ajetaan sen brändillä, eihän nämä superfastit olleet mitään erikoisia laivoja, muistaakseni vain 202 m pitkiä, ei 215 metriä kuten finnjet, eikä lisäksi kulkeneet kun 27 solmua, finnjet täysillä 33 solmua. Ja finnjethän oli ainutlaatuinen. Finnlinesin star sarja ehkä tuo samaa, isoja, nopeita laivoja, ja hyvä fiilis.  Ne ovatkin itämeren parhaita laivoja, jaa kauas taakse muut, 218 m pitkiä. Kun lukee juttuja Finnjetistä, on paljon asiavirheitä, kuten oli iltapäivälehdessä jokunen viikko sitten, siinä väitettiin että 90 luvun lopussa saksan liikenne lopetettiin, vaikka itse juuri menin saksaan Finnjetillä 99 kesällä ensimmäisen kerran, ja sitten 2000, 2001, 2002. Satamaksi vaihtui Rostock, ja Saksan liikenne oli vain kesäkaudella. Voisivat toimittajat selvittää paremmin asioita, ennen kun kirjoittavat.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Joonas Vähämäki - 30.10.2017, 17:40:22
Ainoa vaan, että ei se Finnjettiä takaisin tuo, jos ajetaan sen brändillä, eihän nämä superfastit olleet mitään erikoisia laivoja, muistaakseni vain 202 m pitkiä, ei 215 metriä kuten finnjet, eikä lisäksi kulkeneet kun 27 solmua, finnjet täysillä 33 solmua. Ja finnjethän oli ainutlaatuinen. Finnlinesin star sarja ehkä tuo samaa, isoja, nopeita laivoja, ja hyvä fiilis.  Ne ovatkin itämeren parhaita laivoja, jaa kauas taakse muut, 218 m pitkiä. Kun lukee juttuja Finnjetistä, on paljon asiavirheitä, kuten oli iltapäivälehdessä jokunen viikko sitten, siinä väitettiin että 90 luvun lopussa saksan liikenne lopetettiin, vaikka itse juuri menin saksaan Finnjetillä 99 kesällä ensimmäisen kerran, ja sitten 2000, 2001, 2002. Satamaksi vaihtui Rostock, ja Saksan liikenne oli vain kesäkaudella. Voisivat toimittajat selvittää paremmin asioita, ennen kun kirjoittavat.

Star-luokan pituudella on hyvin vähän mitään väliä, jos lähtee vertaamaan Finnjetiin. Niin pieni osa siitä pituudesta on "matkustajatilaa".
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Aaro Ilvessalmi - 08.11.2017, 11:19:56
Turun Sanomissa oli eilen 16.10. uutisointia Baltic Princessin alkuvuoden telakoinnista. Muutoksen kohteista ei vielä tarkemmin puhuta. Myös Siljan väreihin maalaaminen ei ole varmaa tämän telakoinnin yhteydessä.

http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3693036/Baltic+Princess+uudistuu+alkuvuodesta+Galaxy+korvaa+aluksen+Turun+reitilla
Nyt löytyi lisää tietoa asiasta. https://www.tallinksilja.fi/medialle/-/cision/expanded-release/92829abed857e1ad
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Kai Heino - 08.11.2017, 22:39:29
Protolaatikot saadaan vihdoin vaihdettua luotettaviin. Laiva on kyllä pari vuotta nyt korjausten jälkeen toiminut ainakin ulospäin hyvin. Miten Baltic Queensin laatikot. Ovatko paranneltua mallia? Mitähän muuta uusitaan uutisen tietojen lisäksi? Laiva on pian 10 vuotta seilannut pohjoista Itämerta ja merimailit alkavat väistämättä näkyä. Isoja sisätilakunnostuksia ei ole aiemmin tehty.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Mikko-Oskari Koski - 08.11.2017, 23:58:36
Millaisissa tilanteissa Princessan vaihdelaatikko-ongelmat tarkalleen ilmenivät? Oliko asialla jotain yhteyttä siihen, että Turunlinjan saaristo-osuuksilla joudutaan varsin paljon muuttelemaan nopeuksia, mikä varmaan rasittaa systeemiä enemmän kuin tasainen ajo. BQ on vastaavaan kulutukseen joutunut vain Turun keikoillaan, STO-MHQ-TLL on paljon tasaisempaa ja rauhallisempaa ajoa, Helsingin risteilyistä puhumattakaan.

Mitä Princessan sisätilaremppaan tulee, raflakonseptin säätö on ihan normimeininkiä, mutta ilmeisesti sitä ainoaa remppaa, mikä Turunlinjan pitkillä saaristo-osuuksilla olisi oikeasti tarpeen, eli 10.kannen tilojen kehittämistä matkustajien oleskelutilaksi (johon mahtuisivat ainakin välipalabaari, jonkinlainen estraadi, sauna, travelspa ja ehkä lastentilakin), ei taaskaan olla toteuttamassa, vaan tila jää käytännössä tyhjilleen ollakseen öiseen aikaan lähituntumassaan olevia hyttejä häiritsevä disko.
Onko uusi lastenmaa tulossa konfan paikalle (ja onko konfaa tarkoitus jatkossa olla ollenkaan ja jos on, missä)?
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 09.11.2017, 10:59:58
Mikko-Oskari: Kun Silja Land kerran vitoskannelle muuttaa niin en oikeen muutakaan paikkaa keksis kun Conffa tilat. Nuo ravintola uudistukset kuulostaa ihan kivoilta alkaa sit oleen aika sama ravintola konsepti kun Serellä. Tuo sun ajatus kymppikannen tilojen laajentamisesta matkustajakäyttöön on ideana hyvä mut tuskin toteutuu. Enemmänkin mää lähtisin rakentamaan samankaltaista hökötystä kymppikannen päälle mikä tehtiin aikoinaan Wasa Queenille ja siinä vois olla sitseria ja joku välipalabaari. Olen puhunut.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Ville Taavitsainen - 09.11.2017, 19:02:59
Onko uusi lastenmaa tulossa konfan paikalle (ja onko konfaa tarkoitus jatkossa olla ollenkaan ja jos on, missä)?

Eiköhän sen leikkimaan saa pikkasen helpommin vaikka nykyiseen matkatavaroiden säilytystilaan ja niille joku muu paikka esim. muutama hytti poistamalla. Tuskin sentään koko konffaa tarvitsisi muutenkaan leikkihuoneen takia jyrätä. Ei kai sen tarvitse neljäsosaa koko kannen koosta sentään olla?

ja miten kymppikansi on tyhjillään? eikös siellä ole hyttejä kuitenkin ja se disco joka vie saman tilan muuallakin laivassa? kaikki toiminnot kun siirtäis kymppikannelle niin mitä muualle jäisi? ja aika sumppuun ne sinne ylös pitäis tunkea jos kaikki nuo toiminnot pitäisi saada sinne ja niitä käyttävät ihmiset myös.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Mikko-Oskari Koski - 09.11.2017, 21:57:36
Jos kympille toteutettaisiin kunnon uudistus, so.raivattaisiin sieltä keskiportaikon takana olevat henksahytit (noin 25 kpl) ja diskotila ja rakennettaisiin se talvipuutarhamainen tila korsteenin ympärille, voitaisiin diskotoiminnot siirtää 6:n keulaan ja henksan majoitustilat 5:n jommallekummalle sivustalle exitien väliin ja ehkä ahteriin. Samalla kaikki kasin ja ysin kämpät saataisiin taas matkustajille, jotka ovat valmiita niistä maksamaankin.
Jos ravintolan idea on olla ruokapaikka, niiden on hyvä olla keskitetysti, ja sehän tässä alustyypissä toimii jo nykyisellään hyvin. Kympin tilaan ei missään tapauksessa ole tarpeen lisätä mitään ruokapalveluita, ellei jotain itse grillattavia makkaroita sellaisiksi haluta tulkita.

Kun ajattelemme Siljan itsenäisyyden aikaisia aluksia, joilla saaristosta nauttimisen takasivat niin maisemaikkunat kuin runsaat ulkokannet, ei nykyaluksista voi puhua samana päivänäkään. Maisemat ovat kuitenkin ennallaan, ja aina joku niitä haluaisi ihaillakin, joten kympin kehittäminen ja kaikkien yläkansien avaaminen matkustajille tälle linjalle pysyvästi sijoitetuissa aluksissa olisi varsin selkeä ja perusteltu vaatimus.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Ville Taavitsainen - 10.11.2017, 21:26:41
eli 10.kannen tilojen kehittämistä matkustajien oleskelutilaksi (johon mahtuisivat ainakin välipalabaari, jonkinlainen estraadi, sauna, travelspa ja ehkä lastentilakin),

Kympin tilaan ei missään tapauksessa ole tarpeen lisätä mitään ruokapalveluita, ellei jotain itse grillattavia makkaroita sellaisiksi haluta tulkita.

 ;D

ei ole tainnut europallakaan toi grillipaikka olla koskaan käytössä. eli se aika turhaa taitaisi sekin olla.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Kalle Id - 10.11.2017, 21:36:43
Onko grillipaikka sisätiloissa nykyään turvallisuusmääräysten mukainen muutenkaan?
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Mikko-Oskari Koski - 10.11.2017, 21:41:14
Ei olisi mikään ongelma sijoittaa sitä ulkoterassille, jos Princessan kymppikannesta puhutaan.
Välipalatarjoiluja saunabaarin tyyliin voisi hyvin kehittää, jolloin tämä asiakasryhmä saataisiin pois cafeteriaa (tai FastLanea) kuormittamasta.

Mutta mitä Silja Line-brändiin tulee, se ei enää aikoihin ole Turunlinjalla ollut hengissä. Laivakohtaiset imagot olivat tosin tuolla reitillä vahvoja jo aikaisemminkin, vrt.Bore, Fennia, Bore I tai myöhemmin Europa. Sikäli alusten säätäminen yksilöiksi jatkossakin olisi ihan perusteltua.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 11.11.2017, 14:05:03
Kyllä minun mielestäni Silja Line on Turussakin hengissä laivojen kyljissä sattuu lukemaan SILJA LINE. Onk sillä ny nii väliä et miten ne on maalattu ne laivat? Minusta Galaxy ja BP on ulkoisesti hienoja taideteoksia maalauksineen. Ja laivoissa sama kiva henkilökunta mikä oli Festivalissa ja Europassakin,ja sisältä näiltä laivoilta et löydä sanaa Tallink mistään. Ja olihan ennenkin omistajavarustamon tunnus korsteenissa. Älkää olko aina naama niin norsunvitulla pliis. 8)
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Kalle Id - 11.11.2017, 15:06:46
Onk sillä ny nii väliä et miten ne on maalattu ne laivat?
Sen pohjalta mitä olen puhunut aiheesta ihan ns. tavallisten ihmisten kanssa, niin laivojen maalauksella on väliä. Useampi henkilö on minulle suoraan sanonut, että laivaojen nykyiset maalaukset antavat vaikutelman, että ne ovat Tallinkin laivoja (vaikka kyljessä muuta lukeekin) ja tuote laivalla on ihmisten mielissä edelleen Siljaa huonommaksi leimattu Tallink-tuote. Kun käsittääkseni samaan aikaan Siljan Turun-linjalle on vaikea houkutella matkustajia - varsinkin risteilysellaisia - voisi laivojen maalaaminen uudelleen olla ihan kustannustehokas veto.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 11.11.2017, 15:12:47
Sen pohjalta mitä olen puhunut aiheesta ihan ns. tavallisten ihmisten kanssa, niin laivojen maalauksella on väliä. Useampi henkilö on minulle suoraan sanonut, että laivaojen nykyiset maalaukset antavat vaikutelman, että ne ovat Tallinkin laivoja (vaikka kyljessä muuta lukeekin) ja tuote laivalla on ihmisten mielissä edelleen Siljaa huonommaksi leimattu Tallink-tuote. Kun käsittääkseni samaan aikaan Siljan Turun-linjalle on vaikea houkutella matkustajia - varsinkin risteilysellaisia - voisi laivojen maalaaminen uudelleen olla ihan kustannustehokas veto.
No juu Kalle ystäväiseni taidat kyl olla ihan oikeessa. Sehän tiedetään että nyt Tammi-Helmikuun telakoinnissa Balticia ei maalata ulkoa mut ehkä kesällä sit vois kun on lämpimät ilmat. Mielenkiinnolla odotan noita uudistuksia ja sataman lähellä asuvana ne on toki pakko mennä sit pian testaamaan ja raportoimaan teille muille.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Ilpo Kuivanen - 12.11.2017, 12:45:15
No juu Kalle ystäväiseni taidat kyl olla ihan oikeessa. Sehän tiedetään että nyt Tammi-Helmikuun telakoinnissa Balticia ei maalata ulkoa mut ehkä kesällä sit vois kun on lämpimät ilmat. Mielenkiinnolla odotan noita uudistuksia ja sataman lähellä asuvana ne on toki pakko mennä sit pian testaamaan ja raportoimaan teille muille.

Varmaan sekin auttaisi, että piippuihin tulisi Harri tuon Tallinkin kiemuran tilalle. Ja mitä noiden maalaamiseen tulee, niin joku pliisu sinivalkoteema kyljessä olisi aika tylsä. Sitäpaitsi Galaxyn Navitrolla-teoksen päällemaalaus olisi minusta katastrofi. Toisaalta käsittääkseni tämä taitelija Navitrolla on jonkun näistä Tallinkin isoista pomoista henkilökohtainen kaveri, joten en usko, että siihen kajotaan.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 12.11.2017, 13:50:28
Varmaan sekin auttaisi, että piippuihin tulisi Harri tuon Tallinkin kiemuran tilalle. Ja mitä noiden maalaamiseen tulee, niin joku pliisu sinivalkoteema kyljessä olisi aika tylsä. Sitäpaitsi Galaxyn Navitrolla-teoksen päällemaalaus olisi minusta katastrofi. Toisaalta käsittääkseni tämä taitelija Navitrolla on jonkun näistä Tallinkin isoista pomoista henkilökohtainen kaveri, joten en usko, että siihen kajotaan.
Jepa jep se tosiaan olis katastrofi koska itsekin tykkään Galaxyn maalauksesta ja sehän on vielä Silja värinen. Baltic Princessinkin kiemurat toisaalta ihan hienoja kun niihin on tottunu. Mutta tuo Hapa hylje laivojen piippuihin olis tervetullut. Joo se Navitrolla muistaakseni on Enn Pantin hyvä ystävä. Tärkeintähän kuitenkin on palvelun laatu ja se että laiva täyttää turvallisuus määräykset.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Mikko-Oskari Koski - 12.11.2017, 21:27:00
Eiköhän tässä se olennaisin vahinko ole jo lopullisesti tapahtunut, kun kansa on saatu uskomaan Tallinkin ja Siljan olevan samaa puljua. Mitä etäämmälle aika kulkee siitä, jolloin Silja oikeasti oli itsenäinen, sitä hauraammaksi muisto siitä tulee -ja sitä herkemmin kaikista mahdollisista epäkohdista ollaan valmiita toteamaan "ei tuollaista silloin ollut, kun Silja oli..." Tallinkin ja Siljan ravintolapakettien samankaltaisuus sekä sama kanta-asiakasohjelma pitävät asiakkaat tietoisina samaan puljuun kuulumisesta, eikä tämän käsityksen kumoamiseen oikeasti edes ole mitään syytä.
Muistan useiden vuosien takaa tapauksen, kun odottelimme Nordlandian ahteritäkillä lähtöä Tallinnan satamassa, ympärillä pelkkiä Tallinkeja. Joku suomalainen siinä sitten lausahti "sääli kun ei ole enää Siljaa".
Siihen ei kenelläkään ollut mitään lisäämistä.

Turun ja Tukholman välisestä linjasta sekä näiden kaupunkien risteilytuotteista voisi luoda kokonaan uudenkin brändin hyödyntäen sitä "kuninkaallisena". Tämä tietysti edellyttäisi BQ:n vaihtamista reitin toiseksi laivaksi Princessan rinnalle. Mutta uudet tuotelanseeraukset maksavat rahaa ihan samalla tavoin kuin kippojen maalailemisetkin, ja vaikka Tallink onkin kilpailijoitaan kovemman hintatason varustamo, se kuitenkin on myös tarkan talouden pitäjä.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Kalevi Lehto - 14.11.2017, 07:39:39
Jepa jep se tosiaan olis katastrofi koska itsekin tykkään Galaxyn maalauksesta ja sehän on vielä Silja värinen. Baltic Princessinkin kiemurat toisaalta ihan hienoja kun niihin on tottunu. Mutta tuo Hapa hylje laivojen piippuihin olis tervetullut. Joo se Navitrolla muistaakseni on Enn Pantin hyvä ystävä. Tärkeintähän kuitenkin on palvelun laatu ja se että laiva täyttää turvallisuus määräykset.
Täytyy kyllä sanoa, että itseltä kesti aika pitkään tottua Galaxyn sirkusmaiseen ulkoasuun, mutta nyt kun sitä on tuossa jo toistakymmentä vuotta katsellut, niin -pysyköön puolestani tuollaisena!
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Mika Blomberg - 14.11.2017, 07:59:39
No ei Galaxy ole Turun linjalla ollut kun vasta vuodesta 2008, joten ei voi toistakymmentä vuotta olla, 2006 vasta valmistunut. Pitää muistaa että molemmat laivat on aika uusia, ja huomattavasti parempia kun ikivanha Amorella, Viikkari karkoittaa ihmiset pois ylimielisellä asenteella, kun vanhojen ihmisten tavarat pengotaan.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 14.11.2017, 09:59:10
No ei Galaxy ole Turun linjalla ollut kun vasta vuodesta 2008, joten ei voi toistakymmentä vuotta olla, 2006 vasta valmistunut. Pitää muistaa että molemmat laivat on aika uusia, ja huomattavasti parempia kun ikivanha Amorella, Viikkari karkoittaa ihmiset pois ylimielisellä asenteella, kun vanhojen ihmisten tavarat pengotaan.
Näin on näreet Mika. Muutenkin Vikingin asiakaspalvelu ala-arvoista Siljaan/Tallinkkiin verrattuna. Ilmeisesti brändien erotus alkanut kun eilen tuli Club One joululahjus kupongit ja ne olivat 2 eri kuponkia eli toinen joulutervehdys Silja Linelle ja toinen joulutervehdys Tallinkille. Kuten Mika sanos niin Galaxy ja BP on aika uusia ja minusta hienoja laivoja,hakkaa Amorellan Ja Krakenin tullen mennen.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Joonas Vähämäki - 14.11.2017, 10:57:42
Näin on näreet Mika. Muutenkin Vikingin asiakaspalvelu ala-arvoista Siljaan/Tallinkkiin verrattuna. Ilmeisesti brändien erotus alkanut kun eilen tuli Club One joululahjus kupongit ja ne olivat 2 eri kuponkia eli toinen joulutervehdys Silja Linelle ja toinen joulutervehdys Tallinkille. Kuten Mika sanos niin Galaxy ja BP on aika uusia ja minusta hienoja laivoja,hakkaa Amorellan Ja Krakenin tullen mennen.

Ne erilliset kupongit ei varmaan liity tähän, kyllä mun mielestä on ollu aiemminkin. Ja kuten aiemmin todettua, on Amorellalla ihan 6-1 paremmat sängyt ainakin uusissa rempatuissa hyteissä, kuin Galaxy/BP.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 14.11.2017, 11:13:58
Ne erilliset kupongit ei varmaan liity tähän, kyllä mun mielestä on ollu aiemminkin. Ja kuten aiemmin todettua, on Amorellalla ihan 6-1 paremmat sängyt ainakin uusissa rempatuissa hyteissä, kuin Galaxy/BP.
Vuosi sitten oli vielä yks ja ainua kuponki missä ne luki samassa ne tervehdykset. Makunsa kullakin mut mää ainakin Galaxyn ja enemmän BP:n hyttien sängyissä olen hyvin yöni nukkunu tähän saakka.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Mika Blomberg - 14.11.2017, 12:16:44
Mutta kyllä Turun linjalla laivat on kovassa käytössä, ja henkilökunta ei saa minkäänlaista kuria matkustajiin. 26.10.2017 oli Baltic Princess laivalla 1000 opiskelijaa, jotka tunkivat terminaalista laivaan, niin että lasten rattaat ym jäivät alle. Buffetissa lauloivat useat porukat, ja hakkasivat aterimia pöytään. Tarjoilijat nauroivat. Ja hovimestari ym. järjestyspuolen kaverit eivät mitään kuria näihin saaneet. On varmasti sitten niin, että paremmat ihmiset, ne jotka haluavat tasoa menevät Viking Gracelle, ja sietävät sitten tuon laukkujen penkomisen, ja passien kyylaamisen.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Kalevi Lehto - 14.11.2017, 17:02:44
No ei Galaxy ole Turun linjalla ollut kun vasta vuodesta 2008, joten ei voi toistakymmentä vuotta olla, 2006 vasta valmistunut.
No, tulipa tuota kyllä katsottua jo Tallinnankin liikenteessä ja eikös se jo silloin ollut kutakuinkin nykyisen värinen, vain tekstit kyljessä ovat muuttuneet...
Ja mitä tuohon Galaxyn väritykseen tulee, niin on se sentään kuitenkin esimerkikisi Mobyn alusten pellemaalauksiin verrattuna huomattavasti tyylikkäämpi.
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Arne Wallen - 14.11.2017, 18:39:30
No ei Galaxy ole Turun linjalla ollut kun vasta vuodesta 2008, joten ei voi toistakymmentä vuotta olla, 2006 vasta valmistunut. Pitää muistaa että molemmat laivat on aika uusia, ja huomattavasti parempia kun ikivanha Amorella, Viikkari karkoittaa ihmiset pois ylimielisellä asenteella, kun vanhojen ihmisten tavarat pengotaan.


Mitä tarkoitat tuolla vanhojen ihmisten tavaroitten penkomisella?
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Pekka Saunamäki - 14.11.2017, 19:23:16
joo galaxyn väriin on jo tottunu ja ohan se melkein siljan värinen,siinähän on sinistä ja valkoista hylje vaan kylkeen :thumb:
Otsikko: Vs: Silja Line brändi
Kirjoitti: Mikko Karhu - 14.11.2017, 20:22:29
Ei Galaxystä sen enempää kuin BP:stäkään tule Siljan laivoja minun silmissä vaikka kerran päivässä maalattaisiin Siljan väreihin. Tallinkin tilaamia ja heille suunniteltuja laivoja. Sängyt ovat kapeita ja kivikovalla patjalla varustettuja, jopa sviitissä jossa jo odottaisi jonkun näköistä tasoa sängyiltä.

Amorellan hyteissä on tosiaan uudet patjat jotka ovat ainakin parempia, vaikka eivät kotisänkyä vieläkään voita. Grace on taas omaa luokkaansa tälläkin saralla.