Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Muut alukset / Vs: S/S Leppävirta tänään
« Uusin viesti kirjoittanut Erkki Tirkkonen 23.04.2018, 21:38:59  »
Ei ole kuvia tästä tilanteesta, mutta luotan tekstiviestiin sekä viestin lähettäjään varustamon suunnasta.
2
Matkustaja-autolautat / Vs: FinFerries (ex.Destian ja TLL:n Lauttavarustamo)
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 22.04.2018, 23:39:48  »
Ansgarin operoinnissa on tähänkin asti ollut Finferriesin aluksia, Rosala II Enklingen linjalla ja Bärö vara-aluksena. Varustamon tällä hetkellä ainoa oma lautta Frida II alkaa olla uransa lopulla.
Ehkäpä Finferriesillä on jokin kalustoinvestointi vireillä, ja ajatus liittää Ahvenanmaan saariston hiljaiset linjat tähän johti kauppoihin. Ja on tietysti sekin mahdollisuus, että haluavat vain saada jo olemassa olevalle tonnistolleen töitä.
3
Muut alukset / Vs: S/S Leppävirta tänään
« Uusin viesti kirjoittanut Lauri Pakkanen 22.04.2018, 21:12:54  »
S/S  Leppävirta on noussut ylös "ahventen valtakunnasta" katselemaan keväistä rantamaisemaa lomasataman rannassa. Masto on pystyssä ja laivamiesten kevät puuhastelut ovat päässeet alkamaan. Just oikea ja perinteinen aika aloittaa ne hommat. Ei
mene romuksi vaan edelleen matka jatkuu Saimaan aalloilla.

Hieno juttu! Onkos tästä ihan kuvatodisteitakin olemassa?
4
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Grace Norsepower tositoimissa
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 22.04.2018, 15:11:00  »
Optimaalinen tuulen suuntahan on 90-120 astetta laivan keulasta jolloinka saadaan suurin työntövoima. Estradenin roottori joka on 18m korkea tuottaa 400 KW:n potkuritehoa vastaavan työntövoiman, kun tuulen nopeus ylittää10m/s. Roottorin käyttämä teho on vain jotakin prosentteja eteenpäin vievästä voimasta.

Erittäin mielenkiintoista! Eli jos Turun ja Tukholman välistä länteen päin suurin osa headingistä on jossain lounaan ja länsilounaan välissä, edullisimmat kelit ovat luoteen ja pohjoisluoteen välillä ja vastaavasti itään ajaessa kaakkois ja eteläkaakon puoleisella tuulella, mutta jos tuuli on mistä tahansa muualta kuin suoraan nokasta tai suoraan perästä, toivottua efektiä on luvassa?

Veikkaan, että Norsepowerin asentaminen Graceen oli molemmille osapuolille win-win-tilanne. Viking Linelle positiivista julkisuutta ja vaikea keksiä Norsepowerille parempaa markkinointempausta, kuin töttörön asentamisessa juuri Gracen kannelle. Eli saattoi siinä olla vähän markkinointitempaustakin mukana. Unohtamatta tietenkään Kiinan uudisrakennusta, johon saadaan hyödyllistä kokemusta.

Juuri näin!
5
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Grace Norsepower tositoimissa
« Uusin viesti kirjoittanut Pasi Saarinen 22.04.2018, 13:10:42  »
Veikkaan, että Norsepowerin asentaminen Graceen oli molemmille osapuolille win-win-tilanne. Viking Linelle positiivista julkisuutta ja vaikea keksiä Norsepowerille parempaa markkinointempausta, kuin töttörön asentamisessa juuri Gracen kannelle. Eli saattoi siinä olla vähän markkinointitempaustakin mukana. Unohtamatta tietenkään Kiinan uudisrakennusta, johon saadaan hyödyllistä kokemusta.
6
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Grace Norsepower tositoimissa
« Uusin viesti kirjoittanut Juha Hietikko 22.04.2018, 11:38:24  »
Optimaalinen tuulen suuntahan on 90-120 astetta laivan keulasta jolloinka saadaan suurin työntövoima. Estradenin roottori joka on 18m korkea tuottaa 400 KW:n potkuritehoa vastaavan työntövoiman, kun tuulen nopeus ylittää10m/s. Roottorin käyttämä teho on vain jotakin prosentteja eteenpäin vievästä voimasta.
7
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Grace Norsepower tositoimissa
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 22.04.2018, 11:11:55  »
Eli Viking Line investoi tuollaiseen vain viihdytys- ja markkinointitarkoituksessa?  ;D

Ja ei, Turun reitti ei ole millään tavalla suora, vaan suunta muuttuu lähes tauotta. Katso minkä tahansa laivan past track Marinetrafficista esimerkkinä. Eli tuulta kyllä kertyy suotuisasta suunnasta varmasti poikkeuksetta. Se roottori on kuitenkin kymmeniä metrejä merenpinnan yläpuolella, joten kuten todettua tyynelläkin kelillä roottori on usein käytössä eli tehoa syntyy.
8
Muut alukset / Vs: S/S Leppävirta tänään
« Uusin viesti kirjoittanut Erkki Tirkkonen 22.04.2018, 06:57:58  »
S/S  Leppävirta on noussut ylös "ahventen valtakunnasta" katselemaan keväistä rantamaisemaa lomasataman rannassa. Masto on pystyssä ja laivamiesten kevät puuhastelut ovat päässeet alkamaan. Just oikea ja perinteinen aika aloittaa ne hommat. Ei
mene romuksi vaan edelleen matka jatkuu Saimaan aalloilla.
9
Matkustaja-autolautat / Vs: FinFerries (ex.Destian ja TLL:n Lauttavarustamo)
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 22.04.2018, 00:22:04  »
Mielenkiintoinen kuvio:
Lainaus
Finferries ostaa puolet Ansgarista

Kirjoitettu 13.04.2018

Finferries –konsernin tytäryhtiö Suomen Saaristovarustamo Oy on 12.4.2018 ostanut puolet ahvenanmaalaisen Ansgar Ab:n osakekannasta. Ansgar Ab:n pääasiallinen toiminta saaristoliikennepalvelujen tarjoajana Ahvenanmaan maakuntahallitukselle jatkuu kaupan jälkeenkin. Ansgarilla on konttori Maarianhaminassa

http://www.finferries.fi/ajankohtaistavanha/finferries-ostaa-puolet-ansgarista.html
10
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking ADCC myyty?
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 21.04.2018, 22:58:10  »
Laiva näyttää lopultakin saaneen Sevilla 001:n ja Viking ADCC:n jälkeen säällisen nimen, Villa de Teror, joka viittaa Kanarialla Las Palmasin provinssissa olevaan kaupunkiin Teror, myös pidemmällä nimellä Villa Mariana de Teror tunnettu.

http://www.ferryshippingnews.com/trasmediterraneas-new-vessel-to-be-named-villa-de-teror/
Sivuja: [1] 2 3 ... 10