Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 25.04.2018, 13:06:56  »
Prysmian julkaissut videon tuosta kaapelinlaskuproomun talvisesta vierailusta:

https://www.youtube.com/watch?v=ImSZiM7lpzI
12
Muu merenkulku / Vs: Ulkomatala - verkkolehti
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 25.04.2018, 08:39:55  »
Lehti on luettavissa tuttuun tapaan verkkosivuiltamme.

Linkki johtaa tyhjälle sivulle. Tässäpä kuitenkin suora linkki uusimpaan numeroon:

http://ulkomatala.net/ajankohtaista/lehdet/2018/ulkomatala-2-2018/
13
Muu merenkulku / Vs: Ulkomatala - verkkolehti
« Uusin viesti kirjoittanut Olli Tuominen 24.04.2018, 20:49:15  »
Vuoden toinen Ulkomatala ilmestyi perjantaina. Lehdessä tutustumme muun muassa uudistuneeseen Baltic Princessiin, testaamme Viking Linen hyönteismenun ja vertailemme 25-vuotiaan Silja Europan sisätiloja vuonna 1993 ja 2018. Historiasta kiinnostuneille tarjolla on Pohjoisen Atlantin matkustajaliikennettä käsittelevän juttusarjan neljäs osa sekä Irish Ferriesin historiikki.

Lehti on luettavissa tuttuun tapaan verkkosivuiltamme.
14
Muut alukset / Vs: S/S Leppävirta tänään
« Uusin viesti kirjoittanut Erkki Tirkkonen 23.04.2018, 21:38:59  »
Ei ole kuvia tästä tilanteesta, mutta luotan tekstiviestiin sekä viestin lähettäjään varustamon suunnasta.
15
Matkustaja-autolautat / Vs: FinFerries (ex.Destian ja TLL:n Lauttavarustamo)
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 22.04.2018, 23:39:48  »
Ansgarin operoinnissa on tähänkin asti ollut Finferriesin aluksia, Rosala II Enklingen linjalla ja Bärö vara-aluksena. Varustamon tällä hetkellä ainoa oma lautta Frida II alkaa olla uransa lopulla.
Ehkäpä Finferriesillä on jokin kalustoinvestointi vireillä, ja ajatus liittää Ahvenanmaan saariston hiljaiset linjat tähän johti kauppoihin. Ja on tietysti sekin mahdollisuus, että haluavat vain saada jo olemassa olevalle tonnistolleen töitä.
16
Muut alukset / Vs: S/S Leppävirta tänään
« Uusin viesti kirjoittanut Lauri Pakkanen 22.04.2018, 21:12:54  »
S/S  Leppävirta on noussut ylös "ahventen valtakunnasta" katselemaan keväistä rantamaisemaa lomasataman rannassa. Masto on pystyssä ja laivamiesten kevät puuhastelut ovat päässeet alkamaan. Just oikea ja perinteinen aika aloittaa ne hommat. Ei
mene romuksi vaan edelleen matka jatkuu Saimaan aalloilla.

Hieno juttu! Onkos tästä ihan kuvatodisteitakin olemassa?
17
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Grace Norsepower tositoimissa
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 22.04.2018, 15:11:00  »
Optimaalinen tuulen suuntahan on 90-120 astetta laivan keulasta jolloinka saadaan suurin työntövoima. Estradenin roottori joka on 18m korkea tuottaa 400 KW:n potkuritehoa vastaavan työntövoiman, kun tuulen nopeus ylittää10m/s. Roottorin käyttämä teho on vain jotakin prosentteja eteenpäin vievästä voimasta.

Erittäin mielenkiintoista! Eli jos Turun ja Tukholman välistä länteen päin suurin osa headingistä on jossain lounaan ja länsilounaan välissä, edullisimmat kelit ovat luoteen ja pohjoisluoteen välillä ja vastaavasti itään ajaessa kaakkois ja eteläkaakon puoleisella tuulella, mutta jos tuuli on mistä tahansa muualta kuin suoraan nokasta tai suoraan perästä, toivottua efektiä on luvassa?

Veikkaan, että Norsepowerin asentaminen Graceen oli molemmille osapuolille win-win-tilanne. Viking Linelle positiivista julkisuutta ja vaikea keksiä Norsepowerille parempaa markkinointempausta, kuin töttörön asentamisessa juuri Gracen kannelle. Eli saattoi siinä olla vähän markkinointitempaustakin mukana. Unohtamatta tietenkään Kiinan uudisrakennusta, johon saadaan hyödyllistä kokemusta.

Juuri näin!
18
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Grace Norsepower tositoimissa
« Uusin viesti kirjoittanut Pasi Saarinen 22.04.2018, 13:10:42  »
Veikkaan, että Norsepowerin asentaminen Graceen oli molemmille osapuolille win-win-tilanne. Viking Linelle positiivista julkisuutta ja vaikea keksiä Norsepowerille parempaa markkinointempausta, kuin töttörön asentamisessa juuri Gracen kannelle. Eli saattoi siinä olla vähän markkinointitempaustakin mukana. Unohtamatta tietenkään Kiinan uudisrakennusta, johon saadaan hyödyllistä kokemusta.
19
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Grace Norsepower tositoimissa
« Uusin viesti kirjoittanut Juha Hietikko 22.04.2018, 11:38:24  »
Optimaalinen tuulen suuntahan on 90-120 astetta laivan keulasta jolloinka saadaan suurin työntövoima. Estradenin roottori joka on 18m korkea tuottaa 400 KW:n potkuritehoa vastaavan työntövoiman, kun tuulen nopeus ylittää10m/s. Roottorin käyttämä teho on vain jotakin prosentteja eteenpäin vievästä voimasta.
20
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Grace Norsepower tositoimissa
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 22.04.2018, 11:11:55  »
Eli Viking Line investoi tuollaiseen vain viihdytys- ja markkinointitarkoituksessa?  ;D

Ja ei, Turun reitti ei ole millään tavalla suora, vaan suunta muuttuu lähes tauotta. Katso minkä tahansa laivan past track Marinetrafficista esimerkkinä. Eli tuulta kyllä kertyy suotuisasta suunnasta varmasti poikkeuksetta. Se roottori on kuitenkin kymmeniä metrejä merenpinnan yläpuolella, joten kuten todettua tyynelläkin kelillä roottori on usein käytössä eli tehoa syntyy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10