Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Muut alukset / Vs: Tornator I Venäjän viranomaisten hallussa Viipurissa
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 19.07.2017, 14:26:37  »
Iltasanomat kertoo "Suomalaisalus jo kuukauden jumissa Viipurissa – Venäjän tulli vaatii matkailuyrittäjältä 100 000 euron korvauksia". Mikä laiva mahtaa olla kyseessä? Onko lainkaan suomalaisalus, vaikka lehti niin kirjoittaa, vaiko kuitenkin venäläinen alus suomalaisomistuksessa?
Tästä tapauksesta lienee kyse? Alus ei tosiaankaan ole mikään venäläisbulvaani, vaan sen omistaa ihan umpisavolainen dyykkariporukka.
22
Iltasanomat kertoo "Suomalaisalus jo kuukauden jumissa Viipurissa – Venäjän tulli vaatii matkailuyrittäjältä 100 000 euron korvauksia". Mikä laiva mahtaa olla kyseessä? Onko lainkaan suomalaisalus, vaikka lehti niin kirjoittaa, vaiko kuitenkin venäläinen alus suomalaisomistuksessa?
23
Tuli käytyä Europalla Visbyssä kesäkuussa ja vaikka tuuli silloin oli melko vähäistä, niin laituriin pääsy oli silti aikamoisen "vekslaamisen" takana, etten kyllä itseasiassa lainkaan ihmettele, että kovemmassa kelissä tulee vaikeuksia. Turun aikana muistaakseni Europa joutui joskus jäämään Airistolle odottelemaan tuulen tyyntymistä ennen kapeaan Pukinsalmeen menoa.
24
Europahan peruuttaa Visbyssä aallonmurtajan sisäpuolella ja tilaa ei kauheasti jää kummallekaan puolelle. Viime vuoden heinäkuussa vastaavalla risteilyllä Håkansin pikkuhinaaja veti takaisin tullessa Tallinnassa irti laiturista, kun tuuli painoi päin laituria. Tuulipintaa on riittävästi.
26
Muistatteko vielä, miten usein Europa joutui läntisen tai lounaisen tuulen takia jättämään MHQ:n väliin TKU-STO-linjaa operoidessaan? Muistatteko vielä, kuinka aluksen aikatauluakin muutamana talvena muutettiin siten, että Ahvenanmaan pysähdys päivälläkin oli oletusarvoisesti Långnäs? Ja muistatteko, mikä tähän kaikkeen oli syynä?
Aivan oikein, runsaasta tuulipinta-alasta johtuneet ohjailuvaikeudet. Sama ilmiö toteutuu luonnollisesti länteen päin täysin avoimessa Visbyssäkin. Eli ei mitään uutta sen paremmin auringon alla kuin tämän aluksen kohdallakaan...
27
Kannattaa ennemmin noteerata, että jos 3.000 matkustajaa pitää paikkansa, niin laiva täynnä ja hyvä bisness vanhalla laivalla, jota hätäisimmät ovat jo vuosia olleet lähettämässä Alangiin.
28
niin ei kai se Europa niin heikko ole koneiltaan että tuuli sitä pysayttää.  ;D
29
Matkustaja-autolautat / Vs: St. Peter Linen liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen 17.07.2017, 21:33:23  »
Miten sinulla Janne toukokuussa siellä Pietarissa kävi, kun yritit käyttää
sen 72h ajan minuutilleen?!
Ajattelin itse samaa, mutta oli tulla pupu pöksyyn, kun ajattelin, että
aikaa valvotaan sekuntikellolla ja kun Pietarin liikenne luotettavuudessaan
kuitenkin on sitä mitä se on!

SL

Matkaan vasta 23.08.2017.
30
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201707172200270615_ul.shtml?ref=juurinyt_desktop


"Helsingistä sunnuntaina illalla lähteneen lautan piti olla perillä aamulla kello 10.30. Matkustajat pääsivät maihin neljä tuntia myöhässä."
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10