Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Hytin ilmastoinnin veto, aiheuttaa useimmiten jälkiflunssan, samoin jos esim. pubissa istuu, ja ovet käy. Mariellalla havaittavissa myös isojen takaikkunoiden veto yökerhossa ( tuuletus )
92
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Mika Blomberg 05.07.2017, 11:49:30  »
Ei nyt tähän aiheeseen kuulukaan, mutta ainakin juhannusaattona Galaxyllä ne jotka vaihtoivat laivaa  Baltic Princessiin Maarianhaminassa, niin niitä kyllä riitti aika paljon, ja osa kuulemma vain nuuskan takia tuli laivalle.
93
Muu merenkulku / Vs: Nils-Gustaf Palmgren ja Siljan/(Effoan) 60-vuotta
« Uusin viesti kirjoittanut Sven Liljeström 05.07.2017, 11:37:47  »
Minäkään en näe Ilmattaressa mitään erikoista kuin ehkä sen, että höyryn
käytöstä oli luovuttu. "Jahtimainen" design oli tietenkin myös uutta.
Yhdyn siis niihin täällä esitettyihin mielipteisiin, joiden mukaan Finlandia
olisi ollut Ilmatarta parempi referenssilaiva.
Lisäksi Finnhansassa/partnerissa oli niitä Couchetteja, avoimia, vain ver-
holla erotettuja makuupaikkoja, joita Finlandiassa ei ollut.
Saattoivat tosin olla parempia kuin Finlandian säästöluokan tosi melui-
sat hytit - kokemus puhuu!

SL
94
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 05.07.2017, 11:24:22  »
Juu, Tallinkilla eivät laske piknikkaajia, niin markkinaosuus näyttää paremmalta.
95
Muut alukset / Tornator I Venäjän viranomaisten hallussa Viipurissa
« Uusin viesti kirjoittanut Juha Pitkänen 05.07.2017, 11:17:09  »
Kaksi suomalaista on edelleen kiinniotettuina Venäjällä Saimaan kanavalla tapahtuneen ilman viisumia tehdyn rajanylityksen takia. Venäjän viranomaiset ottivat kiinni kaksi suomalaista, joista toisen matkustusasiakirjoissa oli epäselvyyksiä.

— Kiinniotettuina ovat laivan kapteeni sekä henkilö, jolta puuttui asianmukainen viisumi. He ovat edelleen Venäjällä, ja muut henkilöt ovat palanneet Suomeen Nuijamaan rajanylityspaikan kautta, kertoo kapteeni Ossi Fonselius Kaakkois-Suomen rajavartiostosta.

Myöskin Tornator 1 -niminen laiva on Venäjän viranomaisten hallussa. Laiva kuuluu Mikkelin urheilusukeltajat ry:lle.
 


Länsi-Savo
http://www.lansi-savo.fi/uutiset/lahella/ei-tietoa-koska-suomalaiset-vapautetaan-kaksi-suomalaista-yha-kiinniotettuina
96
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 05.07.2017, 07:53:16  »
Miten Tallink laskee markkinaosuudet. Eivätkö laske Turun tai Tukholman piknikkaajia mukaan.
https://www.tallink.com/presentations?_ga=2.151301305.1606399438.1499229049-914646909.1482730309
Company presentations sivulla 8 on markkinaosuudet reiteillä.
97
Muut alukset / Vs: Uusi laiva Meriauralle
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 05.07.2017, 00:37:06  »
Nina on ilmeisesti myyty, sillä Meriaura väittää laivan vaihtavan nimeään Rinalandiksi (mainittu kutsu viittaa Latvian lippuun). AIS mukaan yhä Nina-nimisenä Bekkerissä.

http://meriaura.fi/positiolista
98
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 05.07.2017, 00:29:23  »
Viikkarin matkustajalukuja voi katsella vuosikertomuksesta. http://www.mypaper.se/html5/customer/84/11596/?page=11
. Löpökulut pienet ja suuri osa risteilijöistä tullut Cinderellalle juhlimaan, joten ravintelimyynti varmaankin kohtalainen.
99
Muu merenkulku / Vs: Nils-Gustaf Palmgren ja Siljan/(Effoan) 60-vuotta
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 04.07.2017, 22:50:51  »
Totuus voi olla monisyisempikin. Epäilemättä Finlandia oli rakentajansa vaikuttavin alus siihen mennessä mutta olisivatko Finnhansa,  Finnpartner ja Finlandia olleet huonompia, jos Ilmattaren kanssa ei olisi harjoiteltu ensin?
Tämä voi toki olla, mutta silloinkun Palmgrenin väite, että nimenomaan Ilmatar olisi vakuuttanut risteilyalusten tilaajat olisi silti epätosi.

Ilmatar (1964) hankittiin Helsinki-Tukholma- ja Turku-Tukholma-yövuoroille, joten siinä piti olla hyttipaikkoja enemmän, kuin Skandialla ja Nordialla. Läpiajettava autokansi yhdessä riittävän hyttipaikkojen määrän kanssa olisi tietysti vaatinut suuremman aluksen.
Ilmatarhan rakennettiin osana jo ennen Skandian tilaamista päätettyä investointipakettia, jonka mukaan kaikki Yhteisliikennevarustamot rakentavat Skeppsbronin liikenteeseen alukset. Ja koska Tukholman kaupunki ei halunnut rakentaa Skeppsbronille keula- ja/tai peräportin vaatimia ramppeja, oli laivojen pakko olla sivusta lastattavia. (Muut saman paketin laivat olivat Bore ja Svea Jarl). Ja toki nämä kolme tilattiin osittain nimenomaan siksi, että varsinaisten autolauttojen uskottiin jäävän vain lyhytaikaiseksi välivaiheeksi tekniikan kehittyessä.

Siljan omistajavarustamot olivat aloittaneet jo ennen Sallyn hankintaa seikkailut kansainvälisillä risteilymarkkinoilla, joten lieneekö SYP kaikkeen syyllinen kuitenkaan?
Toisaalta kansainvälisille vesilla laajentuminen ennen Sally-kauppaa koostui vain osuudesta Sundance Cruisesista. Eikä sekään ilmeisesti ollut mikään ihan taysin paska bisnes - Sundancen kauttahan EffJohn päätyi lopulta Royal Caribbeanin osakkaaksi (vaikka osuus oli sittemmin pakko myydän muiden tappioiden kustantamiseksi). Sally sen sijaan oli jo valmiiksi konkurssikypsä juuri Itämeren ulkopuolisten sekoiluidensa vuoksi, ja SYP kaatoi nämä sitten surutta Effoan ja Johnson Linen niskaan. Toki vielä typerämpää oli, että kannattamatonta liikennettä päätettiin ei vain jatkaa vaan jopa laajentaa.
100
Muu merenkulku / Vs: Nils-Gustaf Palmgren ja Siljan/(Effoan) 60-vuotta
« Uusin viesti kirjoittanut Petri Nummijoki 04.07.2017, 18:02:23  »
-Skandian/Nordian tilausta pidettiin Effoalla virheenä ja autolauttoja muotioikkuna, joten tilattiin Ilmatar.

Ilmatar (1964) hankittiin Helsinki-Tukholma- ja Turku-Tukholma-yövuoroille, joten siinä piti olla hyttipaikkoja enemmän, kuin Skandialla ja Nordialla. Läpiajettava autokansi yhdessä riittävän hyttipaikkojen määrän kanssa olisi tietysti vaatinut suuremman aluksen. Käytännössä Siljakin toi Ilmatarta pienemmällä hyttikapasiteetilla varustetun lautan liikenteeseen vielä niinkin myöhään, kuin 1970 (Floria) ja Vikingillä alkoi uudisrakennuksista löytyä vastaavaa tai parempaa hyttikapasiteettia vasta 1973-1974. Toisin sanoen Ilmatarta tilattessa ei aika ollut vielä kypsä kunnollisen autokannen ja hyttikapasiteetin yhdistämiselle samaan alukseen.

-Sallyn kaato Effoan/Siljan niskaan oli SYPltä halpamainen temppu

Siljan omistajavarustamot olivat aloittaneet jo ennen Sallyn hankintaa seikkailut kansainvälisillä risteilymarkkinoilla, joten lieneekö SYP kaikkeen syyllinen kuitenkaan?

-Silja Symphonya lunastaessaan N-G Pllä oli taskussaan miljardin markan sekki. Silja maksoi kahdesta laivasta kolmen hinnan.

Toisaalta ilman Wärtsilä Meriteollisuuden konkurssia olisi kilpailu 90-luvun ja 2000-luvun alun markkinoilla ollut luultavasti toteutunutta kovempaa. Sliten vaikeudet alkoivat juuri Wärtsilä Meriteollisuuden konkurssista, Birka Line perui uudisrakennuksensa tilauksen ja tuskin SF Line olisi valinnut niin äärivarovaista taktiikkaa, että pidättäytyivät Cinderellan jälkeen uudisrakennuksista melkein 20 vuoden ajaksi. Vaikka Silja välittömästi hävisi ko. konkurssissa paljon niin pidemmällä aikajaksolla siitä oli Siljalle todennäköisesti myös hyötyä.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]