Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Muu merenkulku / Vs: Tallinkin matkustaja- ja rahtimäärien kehitys
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 10.04.2018, 13:46:57  »
Jonkin verran Princessin telakkareissu näkyy ekan neljänneksen luvuissa, mutta ainakin matkustajia on saatu aika hyvin ohjattua vaihtoehtoisille matkoille.

https://cns.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=831985&messageId=1046092
93
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Ari Leskinen 10.04.2018, 09:33:06  »
Joo, kiikarit käteen, propellihattu päähän ja parvekkeelle tähystämään, miten lähtevät roottorit rullaamaan!  ;D
Nyt sitä asennellaan Turun Länsisatamassa.
94
Matkustaja-autolautat / Vs: Valtion ostama yhteysalusliikenne Turun saaristossa
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 09.04.2018, 22:47:54  »
Kyllä siinä hinaaja Ulla oli apuna.

Taitaa kuitenkin Ullakin olla telakoitavana, koska sekä Eivor että Ulla ovat edelleen telakka-altaassa! ;)
95
Muut alukset / Vs: Jaarli Mikkelistä Turkuun
« Uusin viesti kirjoittanut Kalevi Lehto 09.04.2018, 17:53:04  »
No, onpahan nyt ainakin lossimaista ms.Ruissaloa komeampi paatti...
96
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 09.04.2018, 15:40:37  »
Jokohan Fennica on tulossa alas?

Edit: Määränpää päivitetty Raumaksi.
97
Muu merenkulku / Vs: Jäänmurron tulevaisuus
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 09.04.2018, 15:17:34  »
Mulle tulee ekana mieleen, että Wärtsilähän aikoinaan yritti myydä Urho-luokan murtajia (tai ainakin niihin perustuvia murtajia) Suurille järville. Mutta jos tämä olisi tavoitteena, niin milläs helvetillä Urho-luokka kotivesillä korvataan.
Eihän siellä sydäntalvella liikennettä ole. Eiköhän silloin suurin osa laivastosta olisi ajettu takaisin kotovesille. (Vrt. Otson Grönlannin keikat tai ruotsalaisten Frejn tutkimusmatka muistaakseni 2015.)
98
Muu merenkulku / Vs: Jäänmurron tulevaisuus
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 09.04.2018, 15:12:38  »
"suurille järville on tarjolla suoraan vanhempia murtajia.”"

Tarkoitetaanko noilla vanhemmilla murtajilla Arctian keltamustia murtajia vaiko joitain ulkomaisia murtajia, tuosta ei oikein saa selvää...  ???
Mulle tulee ekana mieleen, että Wärtsilähän aikoinaan yritti myydä Urho-luokan murtajia (tai ainakin niihin perustuvia murtajia) Suurille järville. Mutta jos tämä olisi tavoitteena, niin milläs helvetillä Urho-luokka kotivesillä korvataan.
99
Muu merenkulku / Vs: Jäänmurron tulevaisuus
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 09.04.2018, 13:30:55  »
Stanan Janne kun olit pari sekuntia nopeampi. Jää kyllä kaljat tarjoamatta... (Tosin en olisi tarjonnutkaan...)

Tuossa kuitenkin pari poimintaa ja yksi oma hämmästykseni:

"Onko Kanadan markkinat nyt siis suljettu?

”En usko. Tilanne on käsittääkseni vielä avoin. Meillä on valmiina useita murtajia, jotka kykenevät operoimaan Kanadan arktisella alueella ilman suuria muutostöitä, ja suurille järville on tarjolla suoraan vanhempia murtajia.”"


Tarkoitetaanko noilla vanhemmilla murtajilla Arctian keltamustia murtajia vaiko joitain ulkomaisia murtajia, tuosta ei oikein saa selvää...  ???

"Arctialle tilanne on joka tapauksessa haastava. Niin sanottu off­shore-toiminta on useamman vuoden ajan tuonut lähes puolet yhtiön 60 miljoonan euron liikevaihdosta ja merkittävän osan myös tuloksesta. Tämä tukijalka heikkeni viime vuonna. Tämä näkyy myös varustamon pian julkistettavassa tilinpäätöksessä.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]