Fujifilm FinePix S5600

Aloittaja Gallet, 01.06.2007, 19:57:04

« edellinen - seuraava »

Gallet

Tää on nyt hiukan noloa, mutta: Kun mun hyvä Canon hajosi, jouduin sitten silloisesta valikoimasta pika-aikataululla hankkimaan uuden, eli otsikossa mainitun ns. "kameran". Joko se on täysi shit, tai en vaan osaa. (Ainoa syy miksi valitsin sen, oli 10x optinen zoom ja kohtuullinen hinta).

Mutta itse ongelmaan, onko jollakin samanlaista tai osaako käyttää? Kun miulla on siihen ohjekirja työsuhdeasuntoni kaapissa, ja sielläkin se on englanninkielellä, eli en ymmärrä. Saako siinä valotusaikaa mitenkään pidemmäksi? Siis niinkun jos haluaa leikkiä pimeässä valoleikkejä niin että sais vaikka joku 5sec valotusajan? Jos joku osaa / tietää miten niin ystävällinen voisiko olla ja minua auttaa ja kertoa jotta miten???

Melda

#1
Kuulemma suomenkielistä ohjekirjaa ei ole ainakaan netistä saatavana. Yritin myös itse etsiä, mutta se ei tuottanut tulosta. Jos kamera on suomesta uutena ostettu laki määrää että siinä pitää olla mukana suomenkielinen ohjekirja, muutoin se on rikos.

Tosta voit lukea englanninkielisen ohjeen ja yrittää räplätä kameraa vaikka kuvien avulla.
http://www.fuji.fi/documents/12/S5600.pdf

Joku jolla on aikaa voisi tuolta lukea ohjetta ja neuvoa Elisaa.

Mukavaa risteilykesää.

EDIT: Pyöreästä "rullasta" voit säätää toimintoja:
P= Kamera päättää aukon koon ja valotusajan, ei muuta.
S= Kamera päättää aukon koon, mutta ei valotusaikaa.
A= Kamera päättää valotusajan, mutta sinä päätät aukon koon.
M= Sinä päätät kaikesta.

Kun rulla on asennossa S valotusajan voit päättää nuolilla ylös- ja alaspäin.
Toivottavasti tästä oli apua, tähän oli sovellettu myös 6500 mallin ohjeita.. toivottavasti toimii. :)

Gallet

Kiitos Sami! Tuo oli suureksi avuksi! Nyt vaan sitte pimeän tullen kokeilemaan miten käy  :D