Kirjoittaja Aihe: Itämerellä ja Pohjanmerellä liikennöivien laivojen rikkipäästöjä rajoitetaan  (Luettu 94218 kertaa)

Pekka Laakso

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 4618
Ensimmäinen alus pitäisi laskea vesille huhtikuun aikana, ja luovutus olisi syyskuussa. Aluksen nimeksi tulee Auto Eco.
Sisaraluksesta on tullut Auto Energy ja sen on määrä saapua Hankoon tänään loppuillasta.
Copyright © 2017 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal:


Kai Heino

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 95
Funktionalismi ja esteettisyys eivat aina mahdu samaan kuvaan.

Juhani Mehto

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 1794
  • Chios Luck tulossa Kantvikiin 2.10.2013
Tässä voitaneen mainita, että Carnival Corp on nyt varustanut 60 risteilyalusta scrubbereilla ja määrä nousee yli 85:een ensi vuosikymmenen loppuun mennessä. Investointi on maksanut varustamolle tähän mennessä 400 MEUR.

Asiasta toisella kotimaisella Sjöfartstidningen
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 4618
Boren Bore Song saa ensi tammikuussa Deltamarinin DeltaLangh-pohjaisen hybridipesurin. Lisäksi alus jatkas P&O North Sea Ferriesin rahtauksessa Englannin kanaaliliikenteessä.

Boren tiedote:
http://www.bore.eu/bore-enhances-environmental-solutions-onboard-mv-bore-song-and-agrees-charter-renewal-with-po-ferries/
Nyt myös sisaralus Bore Seahan on tilattu Langh Techin rikkipesuri:

http://www.sjofartstidningen.se/langh-tech-levererar-skrubber-till-bore/

Tekniikka on kehittynyt ja päivitetty Bore Songin ajoista, joten korsteenia ei tarvitse enää laajentaa.
Copyright © 2017 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.  :deal: