"Juliana" sarja

Aloittaja Gallet, 05.10.2009, 21:30:45

« edellinen - seuraava »

Gallet

En tuolla haulla löytäny, enkä jaksanu muuten ruveta ettimään... Eli, jos jollain olis se ship indexin lähettyvillä missä oli se juttu Juliana laivoista, itte sen jutun laivalla kopioin, mut tuli niin huono kopio etten saa tekstistä selevää...  :deal:

Tarvisin seuraavat tiedot POKKISESTA: kaikki ex-nimet ja vuosiluvut jolloin on nimi vaihtunut.

Ja en pahastu jos jollain on halua ja viitseliäisyyttä kirjotella joka paatista noi tiedot...  :)

Aleksi Lindström

#1
-WALKI rak. 05-1978, FINNOCEANIC 1980, ATLANTA 1988, ATLANTA FOREST 1992, CLIPPER FOREST 1995, KENT FOREST 1996, REDWOOD 2007->

-KAIPOLA rak. 10-1978, FINNFIGHTER 1979, FINNSTAR 2001, KENT MARINER 2002, WHITEWOOD 2007->

-WALKI PAPER rak. 03-1979, SALLA 1979, RESALLA 1985, TRAMARCO TRADER 1986, BERNICE 1988, AUNG
MINGALA 1989, BERNICE 1993, BRAVADEN 1995->

-VARJAKKA rak. 11-1979, WESTON 1996->

-POKKINEN rak. 01-1980, TOFTON 1996->

-FINNARCTIS rak. 11-1980, CHIMO 1991, ALOUETTE ARROW 1995->

-FINNPOLARIS rak. 09-1981, upposi 11.8.1991 samalla nimellä

Lähde: http://www.sea-web.com/

Gallet

Eikö Pokkisella oo pitkän uransa aikana vasta ku toinen nimi menossa  ???

Aleksi Lindström

#3
Lainaus käyttäjältä: Elisa Pihkala - 05.10.2009, 22:37:47
Eikö Pokkisella oo pitkän uransa aikana vasta ku toinen nimi menossa  ???

Ei. :D

Edit: Nam, Heineken maistuikin oikein hyvältä, eipä kestä ja tattista! ;)

Gallet

Kai se on sitte pakko uskoa...

Vaan kiitokset Aleksille tiedoista!!!
Voisin oikeestaan tarjota kiitokseksi sulle tuopillisen, ole hyvä: :beer:   ;D

Pekka Laakso

Aleksilta unohtui  listasta sittemmin haveristina romuksi myyty LOTILA: http://www.miramarshipindex.org.nz/ship/show/72223
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Risto Brzoza

#6
Pokkinen become in 1996 Toftön under Swedish flag and was renamed Tofton in 1997 under Norwegian (NIS) flag.
Varjakka become in 1996 Westön under Swedish flag and was renamed Weston in 1997 under Norwegian (NIS) flag.

sea-web do not know that there was one more Juliana vessel : Lotila built 11.1977 she was first Juliana to be built. In 1995 Clipper Fame, in 1998 Kent Reliant. As so named she grounded in 2003 off San Juan, Porto Rico. Reported sold to China for scrap.
She can still be around.

Sea-web is fool of mistakes. Some time ago they give tug Janet '06 as her group owner Alfons Håkans !!

Source FMI 06-07, The Juliana sisters- workhorses on the Atlantic and fleet list.

Pekka Laakso

#7
Lainaus käyttäjältä: Mikko Juuti - 08.10.2009, 15:32:28
Hetkineen... Missäs vaiheessa Lotilasta tuli haveristi? Sehän myytiin ehjänä Langhille joskus 1990-l. lopulla.

... olin muuten päällä "jenkkikeikalla" Lotilassa '94  8)
Lotila Langhille? ??? Risto mainitsee Lotilan historiasta ylläolevassa viestissään seuraavasti:

"sea-web do not know that there was one more Juliana vessel : Lotila built 11.1977 she was first Juliana to be built. In 1995 Clipper Fame, in 1998 Kent Reliant. As so named she grounded in 2003 off San Juan, Porto Rico. Reported sold to China for scrap.
She can still be around."


Eli vuonna 2003 Kent Reliant -nimisenä ajoi pahoin karille ja päätettiin myydä (tod. näk. CTL-tilassa) Kiinaan romutettavaksi.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Aleksi Lindström - 05.10.2009, 22:34:22
-VARJAKKA rak. 11-1979, WESTON 1996->

-POKKINEN rak. 01-1980, TOFTON 1996->

Lähde: http://www.sea-web.com/

Muistanko oikein jos väitän että Westonin nimi oli jossain vaiheessa WESTÖN ja Toftonin TOFTÖN, jos niin aluksilla periaatteessa jo kolmas nimi menossa.
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Timo Lehtinen - 08.10.2009, 16:34:42
Muistanko oikein jos väitän että Westonin nimi oli jossain vaiheessa WESTÖN ja Toftonin TOFTÖN, jos niin aluksilla periaatteessa jo kolmas nimi menossa.
Muistat, sekin lukee Riston englanninkielisessa vastauksessa ylempänä. ;)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Risto Brzoza

#10
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 08.10.2009, 15:56:30
Lotila Langhille? ??? Risto mainitsee Lotilan historiasta ylläolevassa viestissään seuraavasti:

"sea-web do not know that there was one more Juliana vessel : Lotila built 11.1977 she was first Juliana to be built. In 1995 Clipper Fame, in 1998 Kent Reliant. As so named she grounded in 2003 off San Juan, Porto Rico. Reported sold to China for scrap.
She can still be around."


Eli vuonna 2003 Kent Reliant -nimisenä ajoi pahoin karille ja päätettiin myydä (tod. näk. CTL-tilassa) Kiinaan romutettavaksi.

LOTILA was sold to Greek owners on 27.7.1995 and renamed CLIPPER FAME and put under Panama flag. At the end of 1998 she was renamed KENT RELIANT when chartered by Kent Line and flagged to Cyprus by the same Greek owners.
On 18.9.2003 she grounded and on 2.10.2003 she was refloated and declared a total loss.
It was reported that she was sold to Indian and later to Chinese breakers.
She passed Panama Canal on 27.1.2004 for Asian breakers. Her scrapping was not reported.
So it can be that she was repaired and is trading somewhere in Far East.

There were several Finnish vessels which were sold to China for demolition and which reappeared later trading in local waters.
Good example is Etelä-Suomen Laiva Oy first newbuilding EIRA (3) built in 1971 in Bulgaria. She was sold to Chinese breakers in 1994 and in 1999 was registered as ZHONG HAI TONG and in 2005 renamed GREAT SOURCE.

Source: The Juliana sisters-workhorses on the Atlantic and Juliana sisters fleetlist, Finnish Maritime Index 06-07
Source: ESL Shipping 60 years, Specialised in efficiency and ESL Fleetlist, Finnish Maritime Index 09-10

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Risto Brzoza - 08.10.2009, 17:17:00
She passed Panama Canal on 27.1.2004 for Asian breakers. Her scrapping was not reported.
So it can be that she was repaired and is trading somewhere in Far East.

Miramar Ship Index kertoo seuraavaa Lotilasta kohdassa disposal data: BU Zhangjiagang 2.5.04 (CTL see 57/12 & 58/1). eli olisi romutettu 2.5.2004
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Risto Brzoza

Lainaus käyttäjältä: Timo Lehtinen - 08.10.2009, 18:36:58
Miramar Ship Index kertoo seuraavaa Lotilasta kohdassa disposal data: BU Zhangjiagang 2.5.04 (CTL see 57/12 & 58/1). eli olisi romutettu 2.5.2004



It is only Miramar info. Miramar can be wrong as it was nowhere mentioned in professional source.
Ships broken up in China reapeared years later with new IMO number, new name and as newbuildings. There are many examples. Lotila was badly damaged but Chinese can make miracles.



Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Risto Brzoza - 08.10.2009, 19:52:42

It is only Miramar info. Miramar can be wrong as it was nowhere mentioned in professional source.
Ships broken up in China reapeared years later with new IMO number, new name and as newbuildings. There are many examples. Lotila was badly damaged but Chinese can make miracles.

Olisi hauska tietää kuitenkin että mistä Miramar on tuon päivämäärän repäissyt? Joku taustahan siinä täytyy olla. Jostainhan se tieto on tultava. Kellään tietoa?
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Timo Lehtinen - 08.10.2009, 22:09:37
Olisi hauska tietää kuitenkin että mistä Miramar on tuon päivämäärän repäissyt? Joku taustahan siinä täytyy olla. Jostainhan se tieto on tultava. Kellään tietoa?

Eihän tuota saa selville kuin sieltä kysymällä... Usein ilmoitetaan päivä, jolloin alus on ajettu rantaan - tosin sekin monesti tyyliin 'ennen jotain päivää'. Itse en kyllä tiedä, mistä ne tiedot ovat puolestaan peräisin, laivan jättäneeltä miehistöltä, varustamolta vai keneltä... Moni alus kuitenkin on sukeltanut esille näiden ilmoitusten jälkeen vuosiakin myöhemmin Kiinan sisäiseen liikenteeseen jälleenmyytynä (myös entisiä suomalaisia). Todennäköisesti alus on siis romuna, mutta ilman kuvatodisteita siitä ei voi olla aivan varma.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.