St. Peter Linen liikenne

Aloittaja Jussi Lampinen, 18.01.2010, 09:38:38

« edellinen - seuraava »

Vesa Penttilä

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 28.01.2017, 17:30:07
SPL Princess Anastasia on Marinetrafficin mukaan saanut Italian lipun Koplin telakalla ollessaan.

ja SPL Etuliite on poistunut.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Vesa Penttilä - 28.01.2017, 22:00:30
ja SPL Etuliite on poistunut.
Etuliitettä ei ole ollut koskaan Marinetrafficissa, vaan alus on ollut aina pelkästään "Princess Anastasia". Equasiksen mukaan SPL-etuliite olisi edelleen mukana, vaikka lippu onkin vaihtunut. Equasiksessa viralliseksi omistajaksi ja manageriksi on nyt luonnollisesti vaihtunut Moby S.p.A.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Petri Helenius

St Peter Line on vaihtanut nimeä.
MOBY SPL LIMITED on myös rekisteröity Maltalle.

http://www.stpeterline.fi/yhteystiedot-0

http://www.stpeterline.fi/tietoa-meista

Pekka Linnainen

Maa, joka avautuu maailmanmerelle, ei voi olla pieni. | Riik, mis avaneb maailmamerele, ei saa olla väike. – Lennart Meri

Kalle Id

Uusittu on kyllä melkoista liioittelua, New York -ravintolan muutamaa uutta tuolia ja paria uudelleennimettyä tilaa lukuunottamatta laiva on sisältä aivan samanlainen kuin ennen telakointia. Mihin lie kolme kuukautta sitten tarvittu...

Mikko-Oskari Koski

#650
EU:n ulkorajamääräysten takia tuntuu hiukan omituiselta, että laivaan on -ainakin myyntijärjestelmän mukaan- mahdollista nousta myös maanantaiaamuisin Helsingistä. EU:n ulkorajan ylittävässä aluksessahan ei saisi olla sisäliikenneasiakkaita, eikä kaikkia Pietarista tulevia asiakkaita varmaan marssiteta Helsingin tullin kautta, josta risteilyllä olijat saisivat palata laivaan jatkamaan keskeytyneitä uniaan.
Toki on ihan mahdollista, ettei asiasta ole viitsitty ihmeempää meteliä nostaa, koska jos laivaan aamulla Helsingistä asiakkaita tulee, he lienevät poikkeustapauksia, jotka osataan sellaisina käsitellä Tallinnassakin. Siellähän laiva tyhjennetään EU:n ulkorajadokumenttien tarkistamisen takia, tosin varustamon kotisivujen viimevuotinen fakta riitelee nyt hieman toteutuman kanssa, kun Tallinnasta suunnataankin länteen.
"Tallinnaan saavuttaessa matkustajien on poistuttava laivasta. Maihin mukaan on otettava passi ja maihinnousukortti. Maissakäynti ja passintarkastus ovat kaikille pakollisia ja takaisin laivaan pääsee vain passintarkastuksen kautta. Tallinnasta Pietariin matkustettaessa passintarkastus on pakollinen, sillä tällöin poistutaan Schengen-alueelta."

Helsingissä ja Pietarissahan aluksesta on koko päivän tai pidempään kestävien pysähdysten ajaksi muutenkin poistuttava samasta syystä.

"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Janne Koskinen

Varasin 3 vrk hotelimatkan ja tuli tieto että laivasta saa poistua torstaina aikasintaan klo. 14.00 ja sunnuntaina tulee olla laivalla ennen klo. 13.00.

De Luxe hytin varasin lienee paras kategoria? Muistelisin Olympialla olleen parempia ja suurempiakin (20-21 m2)?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Emedee

Nostan nyt tän keskustelun takasin pintaan, netistä nimittäin löytyy kuvia uudelleenmaalatusta Mariasta. Ja huhhuh, on kyllä aikamoinen ilmestys. https://en.wikipedia.org/wiki/File%3AMoby_Dada_Nice_Juin_2017.jpg

S Liljeström

Miten sinulla Janne toukokuussa siellä Pietarissa kävi, kun yritit käyttää
sen 72h ajan minuutilleen?!
Ajattelin itse samaa, mutta oli tulla pupu pöksyyn, kun ajattelin, että
aikaa valvotaan sekuntikellolla ja kun Pietarin liikenne luotettavuudessaan
kuitenkin on sitä mitä se on!

SL

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Sven Liljeström - 17.07.2017, 10:35:05
Miten sinulla Janne toukokuussa siellä Pietarissa kävi, kun yritit käyttää
sen 72h ajan minuutilleen?!
Ajattelin itse samaa, mutta oli tulla pupu pöksyyn, kun ajattelin, että
aikaa valvotaan sekuntikellolla ja kun Pietarin liikenne luotettavuudessaan
kuitenkin on sitä mitä se on!

SL

Matkaan vasta 23.08.2017.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

 Vuoden 2018 aikataulu julkaistu, kausi alkaa 25.03.2017 ja kiertävä 2 viikon aikataulu yhdellä laivalla:

https://stpeterline.com/documents/20181/48723/2018+MOBY+SPL.PDF/f1ed760e-9304-435a-86e9-b3f8bdc289b0
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Kalle Id

Moby SPL:n tämän vuoden risteilykausi on jo alkanut, ja tässä yhteydessä varustamon edustajat ovat puhuneet sekä italialaisille että venäläisille lehdille varustamon tulevaisuudensuunnitelmista. Kokosin nämä yhteen uutiseen Ulkomatalan sivuille: http://ulkomatala.net/ajankohtaista/uutiset/2019/moby-spl-laajentaa-itamerella-ja-valimerella/, mutta tässä tärkeimmät pointit:

- Liikenne Itämerellä on voitollista
- Pyrkimyksenä on toisen aluksen saaminen Itämerelle, tästä pitäisi saada tietoa julkisuuteen viimeistään tämän vuoden loppuun mennessä
- Varustamo selvittää uusia reittejä Itämerellä, muun muassa Kaliningradiin
- Lisäksi suunnitteilla on vastaava risteilytuote Välimerelle erityisesti Venäjän markkinoita ajatellen. Liikenne voisi alkaa jo tänä syksynä ja aluksena toimisi jokin Mobyn kesälautoista (jotka muuten ovat talvet makuutettuina), luultavasti Moby Drea.

S Liljeström

Kiva kuulla, että liikenne kannattaa!
Ovatkohan lopulta oppineet, ettei lypsävää lehmää sittenkään kannata tappaa.
Olen viime vuosina ollut tosi skeptinen, sillä aikaisemmin kaikilla ulkomaalaisille varustajille on käynyt niin,
että liikenteestä on ollut pakko luopua, lähinnä käytännön satamakulujen ennalta-arvaamattomuuden vuoksi.
Itse olen myös jäänyt odottamaan sitä aikaisemmin tarjolla ollutta mahdollisuutta viettää lähes kolme päivää
Pietarissa, vaikka sekin aika on lyhyt.
Kävin Pietarissa jo silloin, olisiko ollut kevät 2009?, kun rutiineita satamassa vielä "opiskeltiin" ja olemattomia
"viisumibusseja" kiltisti odoteltiin.
Uusille lukijoille kerron, että olimme vaimoni kanssa silloin jo vähän rohkeita, sillä emme tyytyneet "pakettihotelleihin"
vaan varasimme netistä oman, jossa sitten jouduimme vaahto suussa selittämään, ettemme tarvitse viisumia ja että
bussilippu satamasta Nevskille ja takasin toimii viisumina.

Tauno Hermola

Milloinkahan venäläiset saavat järjestettyä Morskoy Vokzalin terminaaliin kelvollisen laivaan kulun. Nyt laivaan nousu ja laivasta poistuminen tapahtuu
tuollaisten jyrkkien portaiden kautta. Tapaturma-alttiita ja ainakin pyörätuolilla liikkuville mahdottomat (lieneekö vaihtoehtoinen kulkumahdollisuus
autokannen kautta?).


Hannu Sarell

Vastaavia portaitahan käytetään lentokentillä ulkorivien koneilla, siis jotka eivät ole putkipaikalla. On erikseen kantotuolit joilla pyörätuolimatkustajat kannetaan ulos. Ja käytetään isojenkin koneiden kohdalla, joissa yli 300 matkustajaa. Tosin tuossa Princess Anastasiassa kai joskus jopa lähes tuhat matkustajaa?