Kirjoittaja Aihe: Australialaismiljardööri suunnittelee Titanic-kopion rakennuttamista  (Luettu 36434 kertaa)

Kalle Id

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2241
    • kships.blogspot.com
Vaarallisen valkeita eli helposti likaantuvalta näyttää  portaikkojen sekä portaikkoaulojen matot.
Luulen että ovat laattoja eivätkä mattoja.
"Europan fanithan on ihan innoissaan kun mikään ei muutu ja kaikki kulahtanut 90-luku löytyy edelleen alukselta."

Juhani Gronlund

  • Pursimies
  • **
  • Viestejä: 227
Luulen että ovat laattoja eivätkä mattoja.

Oikeassa olet , Titanic esitteen sivulla 20 näkyy selvästi että ovat laattoja ja portaikon sivulla näyttää olevan irrallinen matto laattojen päällä . Muissa yleisissä tiloissa näyttää kuitenkin lattiapäälysteet olevan enemmikseen mattoja eli  luultavasti Mr Knegolta ja Kalle Idiltä voidaan odottaa täysin sattumanvaraisia mattokuvia jos laivalla vierailevat.

Riku Erkoma

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 62
Tossa suunnitelmasssa on myös sivukeulapotkurit ???. En usko että potkurit olisivat 100% pronssia kuten aidossa titanicilla. Ei varmastikkaan muistuttaisi aitoa.
Laivalla since 2002

Tuomas Romu

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 1532
Tossa suunnitelmasssa on myös sivukeulapotkurit ???. En usko että potkurit olisivat 100% pronssia kuten aidossa titanicilla. Ei varmastikkaan muistuttaisi aitoa.

Eipä siinä alkuperäisessä ollut Azipodejakaan...
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Kalle Id

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2241
    • kships.blogspot.com
Keulapotkureihin liittyen mielenkiintoista on myös se, että ainakaan kuvissa laivassa ei näyttäisi olevan keulabulbia lainkaan. Kun vesilinjan alapuolella on kuitenkin lukuisia muutoksia, luulisi olleen fiksua lisätä tälläinenkin "pieni" mutta merkittävä ominaisuus...
"Europan fanithan on ihan innoissaan kun mikään ei muutu ja kaikki kulahtanut 90-luku löytyy edelleen alukselta."

Tuomas Romu

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 1532
Ei selvästi erottuva keulabulbi ole enää mikään elinehto (ks. sivut 14-15):

http://www.rolls-royce.com/Images/Indepth%20ISSUE%2016_Web%20Version%28loRes%29_tcm92-31112.pdf

Itse olen näkevinäni tuossa jonkinlaista integroitua bulbia Rolls-Roycen konseptien tapaan.

Tuo feikkiperäsin on kyllä melko korni.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Kalle Id

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2241
    • kships.blogspot.com
Mä itseasiassa yritin hakea Titanic II:n kuvista juuri tuollaista integroitua bulbia (olisi ehkä pitänyt olla tarkempi sanoissani) mutta en sellaista hahmottanut. Vika tosin saattaa olla silmissäni tai näytössäni eikä suinkaan laivassa...
"Europan fanithan on ihan innoissaan kun mikään ei muutu ja kaikki kulahtanut 90-luku löytyy edelleen alukselta."

Jani Nousiainen

  • Luotsi
  • *****
  • Viestejä: 1934
Ei siinä Deltamarinin GA hahmotelmassakaan bulbia näy. Saas nähdä.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Juhani Gronlund

  • Pursimies
  • **
  • Viestejä: 227
Jani Nousiaisen mainitsema Deltamarinin  GA on kyllä selkeästi pelkkä hahmotelma joka tehty työkaluksi asiakkaan kanssa käytäviin keskusteluihin. Muutoksia voi  tulla varmaankin hyvinkin paljon niin runkomuotoon kuin sisätilaratkaisuihinkin. Itse en oikein saa laivaan mahtumaan 840 matkustaja hyttiä varsinkin kuin otetaan huomioon että yläkansien keskilaiva alueella ns.replica sviitit B kannella ovat suuria n. 3.4 x 8.75 = 29.75 m2 ja C kannella suurin osa ulkohyteistä 21 m2 + kylppäri ja  vaatehuone.  Palmerin mukaan myös kaikki hytit varustetaan wc/kylppärillä. Ilman tarkastamatta leveys,pituus sekä kansien määrää niin mutu pohjalta SS United States on suurempi kuin Palmerin  Titanic 2 ja Big U.ssa oli muistaakseni alle 700 matkustaja hyttiä .

Edit: SS United States 694 matkustaja hyttiä.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2013, 21:58:30 kirjoittanut Juhani Gronlund »

Jani Nousiainen

  • Luotsi
  • *****
  • Viestejä: 1934
Kyllä siellä tila riittää hyvin. Mutta kysymys kuuluukin ennemmin miten pitkälti pysytään "alkuperäisessä" Titanicissa. Perus 12 - 15 m2 risteiliyaluksen hyttejä mahtuu paljonkin esim 3. luokan tiloihin  ja todennäköisesti  alkuperäiseen verrattuna tarvitaan vähemmän miehistön tiloja ja  höyrykoneiden tilalle tulevat dieselit vie paljon vähemmän tilaa joten  kyllä sinne mahtuu.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Juhani Gronlund

  • Pursimies
  • **
  • Viestejä: 227
Ei selvästi erottuva keulabulbi ole enää mikään elinehto (ks. sivut 14-15):

http://www.rolls-royce.com/Images/Indepth%20ISSUE%2016_Web%20Version%28loRes%29_tcm92-31112.pdf

Itse olen näkevinäni tuossa jonkinlaista integroitua bulbia Rolls-Roycen konseptien tapaan.


Ehkä siihen tulee tämä mainitsemasi Rolls konseptin tyyppinen bulbi vaikka se ei kylläkään kovin selkeästi näy kuvassa joka kuitenkin eräälainen "taiteilijan" näkemys / piiros Titanic kakkosesta.  SS Bremenillä saman tyyppinen bulbi eikä sitäkään ihan heti huomaa valokuvasta ellei bulbi muotoja etsi.--- >  http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bundesarchiv_Bild_102-06403,_Bremen,_Stapellauf_des_Dampfers_%22Bremen%22.jpg
« Viimeksi muokattu: 28.02.2013, 19:35:13 kirjoittanut Juhani Gronlund »

Juhani Gronlund

  • Pursimies
  • **
  • Viestejä: 227
Tutka ja kommunikaatioantennit tulevat kahden ensimmäisen savupiipun sisälle piiloon . Mitäköhän meteriaalia savupiippujen runko on ylä osaltaan jos esim. tutka sen sisällä piilossa ?   Titanic technical video -----> http://www.youtube.com/watch?v=QxDi_No5mNM&feature=youtu.be

Tuomas Romu

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 1532
http://ts.fi/uutiset/talous/458038/Titanicia+houkuteltu+Turkuun

Lainaus
Titanic-risteilijän kopio rakennetaan todennäköisesti Kiinassa, mutta keskusteluissa on väläytelty myös Turun telakkaa vaihtoehtoisena rakennuspaikkana.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Rami Kristian Wirrankoski

  • Perämies
  • ***
  • Viestejä: 333
  • ss Turso, kestävää rautaa 1940-luvulta!
Olenkohan jotenkin tyhmä, mutta en näe tässä koko projektissa mitään järkeä...Laivan ulkoasuahan tulee olemaan lähes täysin erilainen pääkannella olevine veneineen, rungon muotoineen, propulsiolaitteineen jne. Mielestäni toistaiseksi parhaan idean esitti mister Sukari halutessaan rakennuttaa täysmittaisen Titanicin "kopion" Ideaparkkinsa vetonaulaksi ;)
Tästä aluksesta ei (toteutuessaan) tule kuin kalpea aavistus Titanicista...

Juhani Gronlund

  • Pursimies
  • **
  • Viestejä: 227
Olenkohan jotenkin tyhmä, mutta en näe tässä koko projektissa mitään järkeä...Laivan ulkoasuahan tulee olemaan lähes täysin erilainen pääkannella olevine veneineen, rungon muotoineen, propulsiolaitteineen jne. Mielestäni toistaiseksi parhaan idean esitti mister Sukari halutessaan rakennuttaa täysmittaisen Titanicin "kopion" Ideaparkkinsa vetonaulaksi ;)
Tästä aluksesta ei (toteutuessaan) tule kuin kalpea aavistus Titanicista...

Suurimmalle osalle Palmerin Titanicin matkustajille ei merkitse yhtään mitään se että se ei ole ns. oikea kopio laivasta. Heitä ei varmaankaan pätkäkään kiinnosta propulsiolaitteet,rungon muodot ym. eroavaisuusdet koskien 1912 Titaniciä. Suurin osa laivalla mahdollisesti matkustavat eivät myöskään tule laivalle fiilistelemään Titanicin uppoamishistoriaa vaan kokemaan erillaisen ns. vintage risteilykokemuksen josta heillä on eräänlainen romanttinen  mielikuva James Cameronin Titanic elokuvan johdosta. Matkustajat kyllä tietäävät ehkä muutamiä poikkeuksia lukuun ottamatta että Cameronin elokuvan romanssi oli fiktiivinen mutta elokuva ja sen hyväksi käyttäminen markkinoinnissa tulee täyttämään laivan edullisesti kerta toisen jälkeen,kun laivan risteilyhinnat normalisoituu ja laiva kiertää maailmaa tekemällä lyhyitä 1-3 vrk risteilyjä. Itse ole varma kun Blue star Line ilmoittaa että sinä ja sinä päivänä Titanic II saapuu helsinkiin ja tekee 2 kpl Helsinki - Riga _ tukholma risteilyä niin niin matkaliput on myyty loppuun hetkessä . Lippuja laivalle eivät osta ne jotka eivät laivassa näe mitään järkeä koska se ei ole tarkka kopio vaan ne jotka "rakastuivat" Cameronin Titanic elokuvan romantiikkaan sekä ne joita kiinnostaa moderni vintage risteily.