RIP Norway

Aloittaja Wirrankosken Rami, 07.10.2005, 22:31:53

« edellinen - seuraava »

Jani Nousiainen

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=126557

Tuossa on juttua että ovat valmistelemassa  rannalle ajamista, joten voi olla  hyvinkin jo  tapahtunut.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Jani Nousiainen

Nyt löytyi kuvia  Blue Ladysta  beachillä   :'(

http://www.maritimematters.com/shipnewspics.html

Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Timo Lehtinen

Ei tuo ex. Norway mitenkään pahannäköinen ole. Vaikea uskoa aluksesta että on menossa romutettavaksi, moni saman aikakauden risteilijä on paljon huonommassa hapessa. Jos ei sanottaísi että on menossa romurannalle niin menisi täydestä että on käytössä vielä.
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/


tporko

#34
Lainaus käyttäjältä: Timo Lehtinen - 20.08.2006, 02:02:16
Ei tuo ex. Norway mitenkään pahannäköinen ole. Vaikea uskoa aluksesta että on menossa romutettavaksi, moni saman aikakauden risteilijä on paljon huonommassa hapessa. Jos ei sanottaísi että on menossa romurannalle niin menisi täydestä että on käytössä vielä.

Niinpä, ei paljon paremmin voisi sanoa. Samanaikaisesti sitten kuitenkin NCL haikailee United Statesin täydellistä korjaamista ja ottamista takaisin liikenteeseen. Uskoo ken tahtoo, täysin hullulta kuitenkin tavallaan tuntuu näin tavallisen taavin näkökulmasta, kun kuvia ja tietoa ko purkin nykytilasta löytyy netistä ja jonkinsuuntaisia summittaisia arvioita moisen hankkeen kustannusten määrästäkin.  ::)

Lisättäköön tähän vielä uudelleen linkki, joka tuossa jo aiemminkin on mainittu, eli ss Maritime, josta Norwaylle omistetulta uutissivulta voi lukea yhden jos toisenkin mielenkiintoisen kiemuran liittyen aluksen nykyiseen tilaan johtaneisiin tapahtumiin ym. Suosittelen.

Heikki Saraste

Romuteräksen hinta on noussut huomattavasti kevään 2003 hintoihin verrattuna, joten sijoitus on ollut kannattava, mikä hinnannousu ylittää satamamaksut.

http://www.starckjohannsteel.fi/terasuutislehti/lehti206.pdf

Romurautaan investointi ei kuitenkaan ilmeisesti ole ollut varsinainen syy laivojen Independence ja United States ostamiselle vaan mikäli ssmaritimen tietoihin on luottamista, syynä oli pääsy Yhdysvaltojen sisämarkkinoille NCL America -yhtiön kautta.


Timo Selkälä

Se että alus on päältäpäin hyvissä maaleissa ja että matot ovat ehjät ja puhtaat eivät tarkoita sitä etteikä alus voisi olla jo loppuun ajettu. Minusta se fakta että sillä pamahti niin että paitsi kone myös ihmisiä heitti veivinsä kertoo enemmän kuin hyvin aluksen todellisen kunnon. Sillä mitä me oikeastaan tiedämme siitä mitä mattojen ja nättien paneelien alla piileskelee?

Kannattaa muistaa se että kun alus ikäntyy, se tarkoittaa samalla sitä että se pääsee kokemaan huonojakin säitä ja kovaa käyttöä. Kun alus myrkyssä joutuu natisemaan, se tekee sitä sen takia että se pyrkii taipumaan. Tämä taipuminen tarkoittaa samalla sitä että esimerkiksi sähköjohdotkin saattavat paikotellen päästä hankaamaan teräviä kulmia vasten - sillä semmoisia taatusti löytyy laivasta kuin laivasta. Jos on onnea se näkyy käytännössä vain siten että silloin tällöin pieni oikosulku polttaa lamppuja. Jos on epäonnea kuulemme siitä uutisissa.

Siksi sanon että yleisenkin turvallisuuden kannalta on parempi että entinen atlantin kyntäjä romutetaan. Sitäkin suuremmalla syyllä koska jos sen sisältävät materiaalit ovat vaarallisia romutuksessa, eikö ne muka ole vaarallisia myös silloin kun alus on liikenteessä.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Mikko-Oskari Koski

Sinällään Francen säilyttäminen vs.romuttaminen on mielenkiintoinen kysymys, johon ei ole yhtä tai useampaakaan "oikeaa" tai "väärää" näkemystä. Timon asb...aspektit ovat varsin hyviä. Niin myös ne näkemykset, joiden mukaan Atlantinlainereista tyylikkäin olisi syytä saattaa uljautensa päivien kuntoon ja takaisin liikenteeseen.
Toisaalta tämän jälkimmäisen kuvion voisi täyttää myös rakennuttamalla uuden kruiserin pääpiirteiltään Francen kaltaiseksi. Tyylikkyyden ranskalaiset kyllä osaavat -siinäkin tapauksessa, että aluksen rakentaisi vaikkapa Aker tai Fincantieri. Ja sloganilla "Le bateau traditional Transatlantique" markkinoitavaa uudisrakennustakin varmaan yksi jos toinenkin saattaisi luulla peruskorjatuksi Franceksi... 8)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Ilari Uotila

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 29.11.2006, 19:38:40
Siksi sanon että yleisenkin turvallisuuden kannalta on parempi että entinen atlantin kyntäjä romutetaan. Sitäkin suuremmalla syyllä koska jos sen sisältävät materiaalit ovat vaarallisia romutuksessa, eikö ne muka ole vaarallisia myös silloin kun alus on liikenteessä.

Asbestin kuidut voivat kulkeutua keuhkoihin syvälle. Liikenteesä olevassa aluksessa asbestieristeet ovat yleensä suojassa levyjen tai ainakin maalin peitossa joka sitoo kuidut. Ongelma syntyy purkuvaihessa,  länsimaiset työturvallisuusmääräykset vaativat ehdottomasti suojavarusteet raitisilmasyötöllä, Intiassa riittää farkut ja T-paita.  :finger:

tporko

Viimeisimmän tiedon mukaan (ssMaritime) oikeus on ottanut jonkinsorttisen aikalisän, nyt uudeksi lopullisen päätöksen julkistamispäiväksi on ilmoitettu 7. maaliskuuta 2007. Rantauttamisen mainitaan kuitenkin tapahtuneen luvatta.

Heikki Saraste

#40

Jani Nousiainen

Seuraava episodi Ladyn historiaan?  Eli Ranskalaiset olisivat ostamassa aluksen ja  palauttamassa sen alkuperäisiin väreihin...  No aika näyttää.. ::)

http://www.ssmaritime.com/newsupdates.htm
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Teemu Uusi-Esko

Tässä olisi tulevan dokumentin traileri:
http://www.youtube.com/watch?v=FgdPG1gTwwg

Sisäkuvaa jonkin verran, kuvaa joka helpottanee tuskaa ellei alusta saada pelastettua; komeat on homekukkaset...  Olisihan se hyvä jos Ranska tosiaan tarttuu trendiin ja jälleen yksi suuri Atlantinkävijä saadaan pelastettua; trendiin jonka aloitti s/s Rotterdam ja kintereillä on seuraamassa m/s Kungsholm.  Ovathan kaikki nämä pala "omien" maidensa historiaa, sekä Amerikanmatkailun että maastamuuton osalta. 
-Teemu-

Timo Hirvi

Taitaa loppu olla aika lähellä,tässä landgångenille linkitetty sivu.http://f24.parsimony.net/forum58104/messages/133438.htm
Kävin myös tuolla www.ssnorway.no sivulla joka on noissa kuvissa printattu päälle ja sieltä selvisi että kohta tulee tavaraa myyntiin alukselta.

Jani Nousiainen

Fairplaylta:

Blue Lady: scrapping approved
18:51 11 Sep
INDIA'S Supreme Court today cleared the dismantling of the Norwegian ship 'Blue Lady' (ex-Norway) at Alang ship-breaking yard. Full story

Terveisiä NCL:le  :finger: :finger: :finger:
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8