Mikä oli se ensimmäinen?

Aloittaja Heikki Helen, 20.02.2001, 06:01:23

« edellinen - seuraava »

keränen

#30
Ensinmäinen oli silja star ja vuosi n. 85, muistan että laivaan astuttiin samaan tapaan kuin pienempiin lentokoneisiin ,sellaisen "tikaporrasauton", (-juu kyllä se on ammattitermi...) avulla.

petri isomäki

Jees, ensimmäinen matka tehtiin Aurellalla ja vuosi oli 1976. Ensimmäinen miniristeily osui vuodelle 1991 ja laiva oli Kalypso. Paljon mukavia laivamuistoja lapsuusajoilta, kun Tukholman-seudulla asuttiin.  :)

Salomon Kaukiainen

Ensimmäinen laivamatkani saattaa olla joltain kantosiiveltä matka Italian Capriin yksi tai kaksivuotiaana... mutta jos pikakiitäjiä ei lasketa laivoiksi niin saattaisi olla Tukholman risteily Olympialla n. 1988.
Eräs näistä "tästä se kaikki alkoi" matkoja oli varmaankin kuukauden Euroopassa matkailun jälkeen paluu Travesta kotiin Finnjetillä syyskuussa 1990. :)
"Kuin ulos kuoresta, pois Roihuvuoresta. Jollakseen." (Leevi and the Leavings)

tporko

Meikäläisen eka reissu oli muistaakseni vuonna -86, kohteena oli Uumaja ja laivana vanha kunnon Fenno Express...  :thumb: Valitettavasti muistikuvat tuolta reissulta ovat jo aika hataria, eikä vähiten siksi, että olin tuolloin 10-vuotias.  ;)

Wirrankosken Rami

Jaahas, jaahas, taisi olla joko Viking 1 tai Apollo Naantalista tai sitten Skandia/Nordia Turusta tuola iloisella 1970-luvun alkupuoliskolla :)

Romanos Pyrrö

#35
Hemulis, olen uusi jäsen täällä. Olen etsinyt tämmöistä foorumia jo pitkään ja eilen sitten napsahti. Mutta asiaan, muistatteko ensimmäisen matkanne autolautalla? Sorge modet, jos tämmöinen ketju jo on, ei kyllä sattunut silmään.

Minä menin joskus ss Vikingillä, käsittääkseni Paraisista. Muistan matkasta vain sen, että auto käännettiin autokannen etuosassa pyörivällä alustalla. Toinen varhainen reissu oli Finnhansalla Hesasta Nynäshamniin. Svea Jarlillakin on kuulemma menty, siitä ei ole kyllä mitään havaintoa. Sittemmin tulivat tutuiksi myös Kapella, Marella, Viking 1, Viking 3, Aurella, Nordia, Bore ja Bore 1 uudemmista puhumattakaan. Eniten tykkäsin tuosta vanhasta Boresta, siinä oli tunnelmaa. Jotenkin muuten tuntuu siltä, että vielä 1970-luvulla nämä lautat olivat "inhimillisiä". Nykyisistä uivista viihdekeskuksista en pidä sitten ollenkaan.

Jouni Rusanen

Ainekin ensimmäinen minkä muistan oli -93 kesällä Sea Windillä! Sillon nähtiin Kalypsokin...  ::)

Oksanen

#37
Mulla ensimmäinen matka oli Mariellalla tai Cinderellalla Tukholmaan (aika varmaan) oliko se vuoden -91 kesä, eli olin n. 9-10 kuukauden ikänen (kyllä se matka muistuu vieläkin [ei mitään ;D ]) Vuonna -93 Mentiin Stena Linellä Ruotsista-Tanskaan /Tanskasta-Ruotsiin (Laivat oli: Ruotsista (taisi olla Judlantica) Tanskasta: (Germanica) Noista olis ollu kiva muistaa jotain  :-\ :)

Marko Stampehl

FINLANDIA:lla kesällä 1973 Travemündestä Helsinkiin
Koska olin silloin 1-vuotias, muistoja tähän matkaan ei löydy...
Marko
Ich fotografiere, also bin ich!

Emuttaja

Joskus viime vuosituhannen lopulla tuli tehtyä Meloodialla.

tporko

Ensimmäinen reissu taisi olla kesällä -86 Fenno Expressillä Kokkolasta Uumajaan...  8)

Markus Takala

Ensimmäinen oli josku vuonna -90. Laivana joko Isabella tai Rosella

Petteri Virtanen

Ensimmäinen oli kesällä 1971 Floria, joka vaikutti silloin niin suurelta, hienolta ja uudelta. Olin silloin 9-vuotias ja päivämatkalla Turusta Tukholmaan ehdin koluta laivan monteen kertaan. Tämän jälkeen olivat vuorossa 1970-luvulla Fennia, Bore 1, Svea Jarl, Bore, Drottningen, Botnia, Aallotar, Marella, Wellamo, Bore Star, Turella ja Diana II. Tänä päivänä nuo matkat ja laivat tuntuvat hyvinkin nostalgisilta. Esitteitä olen ottanut talteen tuolta 1970-luvun alkupuoliskolta ja muutamia valokuvia on jo tuolta 1970-luvun puolivälin matkoilta.
Älä koskaan tee samaa erehdystä kahdesti, ellei se kannata.
(Mae West)

Anssi Vaakanainen

Ensimmäinen laivamatkani oli kuulemma vuonna 1979 Turellalla Turusta Tukholman edustalle (ei siis käynyt satamassa) ja takaisin. Olin yksivuotias, joten en muista mitään.

Ismo Kettunen

Mun ensimmäinen laivamatka tais muistaakseni olla joskus kymmenen vuotta sitten Silja Scandinavialla.
Kyllähän sieltä jotain mieleenkin on jäänyt, muistan kun tykkäsin peräkannella katsella takana tulevaa laivaa ja maisemia. Myös komentosilta vierailu on jäänyt mieleen.