Mikä oli se ensimmäinen?

Aloittaja Heikki Helen, 20.02.2001, 06:01:23

« edellinen - seuraava »

Heikki Helen

Kun olin 17.2.2001 - 18.2.2001 Tallinnan risteilyllä ja olin tulossa takaisin päin Tallinnasta. Odoteltiin terminaalissa pääsyä laivaan ja katselin kun Vana Tallinn tuli satamaan. Siinä vaiheessa tuli mieleen, että siinä saapuu satamaan laiva, jolla koin ensimmäisen risteilyn. Tosin tiedän, että kaikki ei varmaankaan muista ensimmäisestä risteilystään mitään, mutta kysytään silti. Itse koin ensimmäisen risteilyni vasta 22-vuotiaana. No mutta vastatkaa silti...
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Arttu Laaksonen

#1
Täytyy kyllä sanoa että en muista ollenkaan, tuli silloin pienempänä kyllä tehtyä Tukholman risteilyjä suht usein, mutta ekaa laivaa en kyllä muista ollenkaan. Olympialla olin luultavasti joskus 80-luvun loppupuolella, mutta en usko että se oli eka kerta.
.: FAQ :.

Jaakko Ahti

#2
Ekan reittimatkan tein vuonna 1985 Silja Starilla n. 4-vuotiaana (äitini vahvisti tiedon... ;) ) Eka varsinainen risteily oli Silja Symphonyllä kesällä 1992. Siitä eteenpäin onkin sitten tullut rieteiltyä enemmän.
Jaakko Ahti

Eerik Laine

#3
Eka laivamatkani ja samalla ensimmäinen risteilyni oli miniristeily Svealla 12.6.-13.6.1990!  Olin tuolloin vasta viisi vuotias...

heesu72

#4
mun ihan ensimmäine miniristeily oli m.s Silja Starilla Tku-Sto, maaliskuun 3 päivä vuonna 1983.

sit meni muutama vuos kunnes olin kesä töis,  ja matkustelin Svean kans melkee joka toine viikonloppu.

Last modification: Heikki Kautiainen - 02/21/01 at 09:32:24

Miran Hamidulla

#5
Mä olin Silvia Reginalla joskus 2 vuotiaana ja en muista matkasta mitään, koska olin niin pieni silloin.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Timo Selkälä

#6
Hei!
Aivan ensimmäinen? Jos vanhempieni tiedot pitävät paikkansa, niin ensimmäinen olisi ollut kuusiviikkoisena Ruotsiin muuttaessa Kapella. Sitemmin niillä on tullut käytyä melkelin kaikilla, en tosin ehtinyt "tervehtiä"Olympiaa, Songia, Sagaa, Finlandia, Reginaa enkä Wasa Sunia ja Jubileetä.:(

Ensimmäinen työlaiva oli sitten Degerö, työharjoittelun merkeissä.

Timo
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

laivat

#7
Minä tein ensimmäisen laivamatkani kaksi vuotiaana vuonna 1985 Silvia Reginalla tai Finlandialla.

Kenny Leong

#8
Ensinmäinen risteilyni oli Georg Otsilla Tallinnaan joskus vuonna yksi ja kaksi ennen nakkisotaa.

Silloin oli sirppi ja vasara kova sana savupiipussa.
Sen muistan että Geor Otsilla oli kaksikerroksinen pubi. Olin yläkerrassa syömässä katkarapuvoileipää kun jengi hyppi kännissä portaita ylös ja alas. Se pubi oli nykyisen/menneen parfymerian paikalla.....en muista oliko se pubin ylä- vai alakerta...anyway...

Petri Lindqvist

#9
Mun ensimmäinen laivamatka oli 2½ vuotiaana, jouluna 1986 kun menin Finnjetillä saksaan. Siitä tuli sellainen perinne, että joulu tuli vietettyä laivalla kuutena eri vuotena ja hauskaa on aina ollut. Etenkin viime jouluna silja serenadella...

Antti Ruusu

#10
Mä en todellakaan muista, mutta epäilen että se oli joskus 90-luvun alkupuolella vikingillä (isabella tai mariella)

Mikko-Oskari Koski

#11
Ensimmäinen laiva, jonka kyydissä olen ollut, oli vuoden -67 ms.Finlandia. Äitini nimittäin kävi eräällä kurssilla Kööpenhaminassa raskausaikanaan...
Ensimmäinen laiva, jonka kyydissä muistan pidemmän matkan tehneeni oli ss.Imatra, joka vei minut kesällä -75 Suur-Saimaan lomakylästä Puumalan kautta Savonlinnaan. Matkasta jäi mieleen erityisesti kapteenin kehoitus siirtyä toiselle laidalle, ettei laiva kallistelisi liikaa.
Ja ensimmäinen laiva, joka vei minut ihan oikeasti Ison Veden Yli, oli iiiihana ms.Ilmatar. Risteilykohde oli Visby, meillä oli pikkuruinen ahdas snorkkelihytti vedenrajassa. Kesä oli -76.
Ensimmäinen autolautta puolestaan oli Marella, seuraavana kesänä Turusta Ahvenanmaalle. Ja ensimmäinen alus, jonka kyydissä olemisesta minulle päin maksettiin, oli tietenkin vesibussi Jaana.  8)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Kervisen Lauri

#12
Vaikea kysymys...
Lienee varmaan ms Georg Ots, Neuvostoaikana, aivan Sntl:n vikoina vuosina, varmaan 1990-1991?
Olin 2/3v. ;)
Lisäksi olen käynyt Jorilla tallinnassa myös juuri neukkumaan hajoamisen jälkeen, eli 91/92. Silloin toompean mäelle johtavat tiet oli tukittu säkeillä, kivillä tms. neuvostotankkien varalta, kertoo isäni (itse en tietysti muista mitään).
Edit: nyt oon kyllä valehdellut teille, eka laiva oli joku Hailuodon lautta, ja Jori oli toka. :D

Matti Kauppinen

Mun eka risteilyni oli vanhempieni mukaan muutaman kuukauden ikäisenä Kapellalla. Ensimmäinen risteily, jolta muistan jotain lienee ollut Fenno Starilla Pietarsaaresta Skellefteåån joskus 80-luvulla. Sen jälkeen onkin tullut risteiltyä monilla laivoilla vuosien mittaan.

Jüri Lehtonen

Vuosi oli 1980 ja laivana Rosella. Aikuisille tarjoiltiin laivalla kuohuviiniä ja meille mukuloille oli pommac:a. Kevättä se oli ja taisi olla Rosellan ensimmäisiä matkoja... ellei peräti ensimmäinen. Olihan noita laivareissuja tehty aiemminkin, mutta toi on se ensimmäinen jonka muistan. Juurikin noiden ilmaisten juomien takia. Lapsi kun tulee niin vähästä onnelliseksi!