Kirjoittaja Aihe: NCL osti T/s United Statesin!  (Luettu 57084 kertaa)

Joonas Vähämäki

  • Siiffi
  • *****
  • Viestejä: 937
    • Laivapiirroksiani vuosilta 1990-1993
Vs: NCL osti T/s United Statesin!
« Vastaus #45 : 07.05.2015, 11:44:39 »
Tämä kunnostusprojekti  tuntuu takkuavan tervassa, ainakin, mikäli Wikipediaa on uskominen. Törmäsin tälläisiin kuviin alukselta ihan sattumalta, ja näyttää kyllä siltä, että hommaa tuossa todellakin on. Mikähän on laivan todellinen tulevaisuus, jää nähtäväksi.

http://www.abandonedamerica.us/friends-in-high-places

Kalle Id

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2253
    • kships.blogspot.com
Vs: NCL osti T/s United Statesin!
« Vastaus #46 : 07.05.2015, 20:41:11 »
Laivan alkuperäinen sisustus on purettu 80-luvulla, joten tekemistä kunnostamisessa ainakin riittää...
"Europan fanithan on ihan innoissaan kun mikään ei muutu ja kaikki kulahtanut 90-luku löytyy edelleen alukselta."

Rami Kristian Wirrankoski

  • Perämies
  • ***
  • Viestejä: 333
  • ss Turso, kestävää rautaa 1940-luvulta!
Vs: NCL osti T/s United Statesin!
« Vastaus #47 : 08.05.2015, 12:33:23 »
Valitettavasti ja tuskin mistään löytyy tarpeeksi taaloja tuon kuntoon laittamiseen! Edes maaleihin :/

Teijo Niemelä

  • Försti
  • ****
  • Viestejä: 623
    • www.cruisebusiness.com, twitter.com/cruisebusiness
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Kalle Id

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2253
    • kships.blogspot.com
Vs: NCL osti T/s United Statesin!
« Vastaus #49 : 04.02.2016, 22:07:46 »
Onko tämä nyt joku Gentingin fiksaatio? Ensin laivaa oltiin hankkimassa Gentingin omistamalle NCL:lle ja nyt Crystal Cruisesille...
"Europan fanithan on ihan innoissaan kun mikään ei muutu ja kaikki kulahtanut 90-luku löytyy edelleen alukselta."

Juhani Gronlund

  • Pursimies
  • **
  • Viestejä: 228
Vs: NCL osti T/s United Statesin!
« Vastaus #50 : 04.02.2016, 22:49:07 »
Genting Hong Kong & Crystal on tanaan julkistanut kiinnostuksensa tuoda alus takaisin liikenteeseen:

http://www.nytimes.com/2016/02/04/business/ss-united-states-historic-ocean-liner-of-trans-atlantic-heyday-may-sail-again.html?hpw&rref=business&action=click&pgtype=Homepage&module=well-region&region=bottom-well&WT.nav=bottom-well

Tämähän on tähänastisista ideoista kaikkein järkevin ja sellainen idea jota voidaan perustella realistisilla budjeteilla. Tämän lisäksi matkustajia merella kuljettava alus voi kelvata rahoittajille jopa 70% arvosta aluskiinnityksen kautta vakuudeksi toisin kuin kunnostettu paikalla pysyvä Big U jonka vakuusarvo perustuu romualushintoihin ,koska rahoittajien mielestä maailmalla ei ole uskottavaa käytettyjen museo/majoitus laivojen markkinoita. Kunnostusbudjetti taas tuntuu olevan yläkanttiin ja luultavasti laskettu operoivien alusten suurkunnostus / muutos laskentakaavoilla.

Kuvan perustellaa laivan ulkonäkö muutuisi melko radikaalisti ja mielestäni huononpaan suuntaan ja voi olla että monet laivan fanit eivät siitä pidä vaikka onkin aivan normaalia että ikää omaavat laivat eivät säilytä alkuperäistä ulkonäköään. Voi kuitenkin olla että ajan myötä fanit tottuvat uuteen ulkonäköön ja kokevat sen olevan samalla tavalla laivan historiaa kuin alkuperäinen ulkonäkö.

« Viimeksi muokattu: 05.02.2016, 09:03:42 kirjoittanut Juhani Gronlund »

Kalle Id

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2253
    • kships.blogspot.com
Vs: NCL osti T/s United Statesin!
« Vastaus #51 : 05.02.2016, 13:36:57 »
Pakkohan laivaa on muuttaa jos sen aikoo liikenteeseen palauttaa, se on totta. Kuitenkin kun katsoo noita alustavia mallinnuksia (esim. tämä: http://images.cruisecritic.com/news/2016/02/ss-us-restored.jpg) niin herää kysymys, että eikö tuosta uudistetusta kansirakenteesta saisi kuitenkin enemmän alkuperäistä kunnioittavan? Tuossa kun kansirakenteiden keulaosassa ei oikein ole mitään yhtäläisyyttä alkuperäiseen.
"Europan fanithan on ihan innoissaan kun mikään ei muutu ja kaikki kulahtanut 90-luku löytyy edelleen alukselta."

Juhani Gronlund

  • Pursimies
  • **
  • Viestejä: 228
Vs: NCL osti T/s United Statesin!
« Vastaus #52 : 28.07.2016, 12:05:01 »
SS United States on Rungon ja tankkien osalta läpäissyt Crystal varustamon tutkimukset ja aluksen uudelleen rakentamisprojektin suunnittelu jatkuu.

Pakkohan laivaa on muuttaa jos sen aikoo liikenteeseen palauttaa, se on totta. Kuitenkin kun katsoo noita alustavia mallinnuksia (esim. tämä: http://images.cruisecritic.com/news/2016/02/ss-us-restored.jpg) niin herää kysymys, että eikö tuosta uudistetusta kansirakenteesta saisi kuitenkin enemmän alkuperäistä kunnioittavan? Tuossa kun kansirakenteiden keulaosassa ei oikein ole mitään yhtäläisyyttä alkuperäiseen.
Joo onhanse aika paljon erillainen.
Luultavasti paras tapa olisi poistaa kokonaan vanha alkuperäinen kansirakenne ja rakentaa uusi maan päällä telakalla ja nostaa sitten paikalle eli tehdä se  saaman tyylin kuin uusia laivoja rakennetaan.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2016, 12:09:04 kirjoittanut Juhani Gronlund »

Teijo Niemelä

  • Försti
  • ****
  • Viestejä: 623
    • www.cruisebusiness.com, twitter.com/cruisebusiness
Vs: NCL osti T/s United Statesin!
« Vastaus #53 : 05.08.2016, 19:14:42 »
Crystal on nyt vetaytynyt hankkeesta:

www.cruisebusiness.com
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Joonas Vähämäki

  • Siiffi
  • *****
  • Viestejä: 937
    • Laivapiirroksiani vuosilta 1990-1993
Vs: NCL osti T/s United Statesin!
« Vastaus #54 : 07.08.2016, 20:44:39 »
Crystal on nyt vetaytynyt hankkeesta:

www.cruisebusiness.com

Toivottavasti tuo lahjoitus auttaa oikeasti aluksen säilyttämisessä, ja että rahoitus siihen muutenkin on kunnossa.