XPRS uudistuu?

Aloittaja Jesse Saarimäki, 08.02.2009, 21:21:58

« edellinen - seuraava »

Kimmo Kääriäinen

Harmi että pilataan laivan paras ominaisuus jonkun tanssiravintolan tieltä, no realiteetit sen sanelevat kyllä, mutta olisi toivonut että jäisi kunnon aurinkokannet, nyt ne näyttävät huononevan huomattavasti.  >:(
Kuvia:
kuvia

Repe

Toivottavasti Viking älyäisi miettiä Silja Operan Rivieran tapaista systeemiä, jossa tällä tanssisalongilla olisi lasikatto, jonka voisi "rullata" ylös kesällä. Vikinghän puhui kansitansseista XPRSin alkuaikoina, mutte enpä ole vielä kertaakaan moisia nähnyt.

Ehkä tämän uudistuksen myötä XPRSille on mahdollista myydä kaikki 2500 matkustajapaikkaa päiväristeilyille, mutta miniristeilyjen suhteen ei mikään muutu: hyttipaikkoja on melko vähän, ellei niitä lisätä vaikkapa henkilöautokannelle. Nythän näitä henkilöautopaikkoja myydään päiväristeilyille parkkipaikkona, eli lienee hiukan ylitarjontaa niissä...

Kaikin puolin kyllä mukava laiva, tuli tänään jälleen todettua :beer:.

Mikko Lantta

Lainaus käyttäjältä: Reima Metsäranta - 28.02.2009, 22:08:40
Toivottavasti Viking älyäisi miettiä Silja Operan Rivieran tapaista systeemiä, jossa tällä tanssisalongilla olisi lasikatto, jonka voisi "rullata" ylös kesällä.

Tämä olisi aika hyvä juttu jos Viking älyäisi rakennuttaa sellaisen katon. Varmasti suosiota olisi aurinkoisella kesäkelillä.

Valitettavasti tämä hyvä peräkansi joutuu häipymään tanssipaikan tieltä, mutta jos tanssibaari tulee olemaan onnistunut rakennelma niin sitten se on hyvä uudistus ja miun puolesta sitten vaikka juuri kehumani peräkansi häipyy pois.

Eiköhän sitten Red Rose täysin tämän uudistuksen jälkeen rauhoiteta ruokailijoita varten ja tottakai soittajat siirtyvät uudelle puolelle soittamaan tanssimusiikkia tanssihaluisille matkustajille.

Valitettavasti tunnetusti aikoinaan rakennuttivat vain hyttejä kannelle kuusi, niin mahdolliset iltaristeilyjen tuotot ei ole niin huikeita.

Jarkko Korhonen

Jännä että Viikkari munasi laivansa suunnittelun näin pahasti vaikka: "Tuleva laivakonsepti pohjautuu perusteellisiin analyyseihin asiakasryhmien tarpeista ja toiveista tulevaisuudessa ja niinikään Viking Linen kokemuksiin Helsingin ja Tallinnan välisestä liikenteestä m/s Rosellalla, Viking Express- katamaraanilla kolmena sesonkina 90-luvulla sekä Turku-Maarianhamina-Tukholma reitiltä. Tilausta on edeltänyt kolmen vuoden kehitystyö, jossa Viking Linen markkinointiorganisaatio Suomessa on ollut vahvasti mukana varmistaakseen tuotteen asiakas- ja markkinalähtöisyyden."

http://www.vikingline.fi/yritysinfo/lehdistotiedotteet/uutiset_051130_viking_xprs.asp

Perämies on erämies.

Timo Selkälä

Kaikki on suhteellista, niin myös tuokin. Jos todellakin olisi mahdollista tietää etukäteen miten jokin tietty asia tulee kehittymään, maailma näyttäisi hyvin erilaiselta. Muun muuassa amerikkalaiset autotehtaat olisivat arvanneet rakentaa myös bensapihejä malleja. Eihän tuossa nyt tehdä muuta kuin parannetaan kahta syntynyttä ongelmaa: Pulaa istumapaikoista ja Red Rosen tarvetta ruokailijoiden tilana. Tietenkin, täydellisessä maailmassa noita ongelmia ei olisi syntynyt, mikä lienee tuossa ajatuksena. Oma mielipiteeni on taas se että olisin kernaasti nähnyt kaksi uutta Turun laivaa ja toisen vanhoista korvaamassa Rosellan - mutta eipä näin käynyt.

Ihan toinen tarina on että tuokin analyysi on jo kolme ja puoli vuotta vanha. Sinä aikana on tapahtunut vaikka mitä.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Kimmo Heinonen

#35
Lainaus käyttäjältä: Jore Vornanen - 09.02.2009, 21:56:53
XPRS:n uusittu yökerho avautuu vappuna ja muutostyöt tehdään kevään aikana. Mm hitsaustyöt on suunniteltu tehäväksi 6 yön aikana, jolloin laivan majoituskapasiteetti on vain osittain käytössä. "Cinderellla" is coming back!

Suurin haitta matkustajille aiheutunee sitten välillä 16-20.03...eli ei lainkaan majoituskapasiteettia, noina öinä.

"Rakennustyöt 16.-20.3.2009
Viking XPRS:n lisärakennustöiden vuoksi kaikki hyttiosastot on suljettu yövuoroilla 16.3.–20.3.2009.
Tänä aikana ei voi tehdä Miniristeilyjä eikä Päivä Tallinnassa -matkoja."

Sinällään tuo Kennyn ottama kuva ( http://www.fcbsweb.com/forum/index.php?topic=14314.msg109472#msg109472 ) tiivistää ja auttaa ymmärtämään hyvin halukkuuden muutostöille (En toki tiedä missä vaiheessa matkaa tuo on otettu), mutta kyllä esim toi tila on mun joka reissulla ollut samanlainen eli muuten ok mutta käytännössä ei ainuttakaan ihmistä missään vaiheessa... (pl. kesäkuukaudet). Aikapaljon sitä hukkatilaa siellä perässä on noin suurimman osan vuotta...(ollut tähän asti) - mielestäni.



Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Heinonen - 04.03.2009, 09:40:12
Sinällään tuo Kennyn ottama kuva ( http://www.fcbsweb.com/forum/index.php?topic=14314.msg109472#msg109472 ) tiivistää ja auttaa ymmärtämään hyvin halukkuuden muutostöille (En toki tiedä missä vaiheessa matkaa tuo on otettu), mutta kyllä esim toi tila on mun joka reissulla ollut samanlainen eli muuten ok mutta käytännössä ei ainuttakaan ihmistä missään vaiheessa... (pl. kesäkuukaudet). Aikapaljon sitä hukkatilaa siellä perässä on noin suurimman osan vuotta...(ollut tähän asti) - mielestäni.

Elokuun lopussa ainakin kaikki Viking Outin tilat olivat täynnä matkustajia, laiva tosin muutenkin oli täpösen täynnä. Eli kyllä siellä nimenomaan kesällä on ollut ihan kelvollista matkansa viettää. On totta että talvena tuollaisen kapasiteetin puhumattakaan avoimesta ulkokannesta takana käyttämättä jättäminen on ollut ehdottomasti virhearviointi.

Kenny Leong

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Heinonen - 04.03.2009, 09:40:12
Sinällään tuo Kennyn ottama kuva ( http://www.fcbsweb.com/forum/index.php?topic=14314.msg109472#msg109472 ) tiivistää ja auttaa ymmärtämään hyvin halukkuuden muutostöille (En toki tiedä missä vaiheessa matkaa tuo on otettu)

Kuva on otettu iltapäivällä noin tuntia ennen laivan lähtöä satamasta.

Jarkko Korhonen

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Heinonen - 04.03.2009, 09:40:12
Aikapaljon sitä hukkatilaa siellä perässä on noin suurimman osan vuotta...(ollut tähän asti) - mielestäni.

Viikkarin olis pitänyt ostaa parisataa toppatakkia matkustajille lainattavaksi niin ois päästy tuosta takakannen käyttöongelmasta talvella (ja halvalla!).  ;D
Perämies on erämies.

Karo Suopuro

Viking Line:lla oli jo tannsipaviljonki:n aukioloajat 1.5 alkaen, ilmeisesti silloin remontin pitäisi olla valmis. http://www.vikingline.fi/merella/viking_xprs/aukioloajat.asp Näkyi olevan jotain muitakin muutoksia kuten Viking`n inn suljettu aamulla Tallinnasta tultaessa.  :)

Kimmo Anttila

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Kääriäinen - 12.02.2009, 19:46:30
Täytyy toivoa ettei muuteta peräkantta mitenkään, eli jätetään edelleen se iso ulkokansi ja lasitettu kansiosa kanssa, se on parasta koko laivassa. Jos se muutetaan niin kyllä laiva huononee merkittävästi, varsinkin kesäkäytössä.

16.3 remonttiukot aloittavat muutostyöt, osa matkustajahyteista (n 60 kpl) on varattu heille.. ko. tanssipaikka rakennetaan seiskakannen peräosaan (pubin taakse), ulkokannen kohtaloa en tiedä.. meneekö koko täkki tanhuajille vai ei, jännä nähdä ;)

Sergei Pennonen

Rakennustyöt 16.-20.3.2009
Viking XPRS:n lisärakennustöiden vuoksi kaikki hyttiosastot on suljettu yövuoroilla 16.3.–20.3.2009.
Tänä aikana ei voi tehdä Miniristeilyjä eikä Päivä Tallinnassa -matkoja.


http://www.vikingline.fi/aikataulut/aikataulut/aikataulut/hel_tal_ros.asp

Kenny Leong

Remonttia kestänyt vasta muutama päivä mutta jo nyt näkee käden jäljen. Mielenkiintoista seurata että kattaako uusi paviljonki kokonaan kannen 7 ulkokannen.



Sakari Savinainen

Onkos viisaammilla tietoa missä vaiheessa XPRS:n uudistus on? Malttamattomana odottelen kuvia tanssipaviljongista ;D

Kenny Leong

Lainaus käyttäjältä: Sakari Savinainen - 30.03.2009, 22:26:52 Onkos tietoa missä vaiheessa XPRS:n uudistus on?

Tällä viikolla lähetin tiedustelijan ottamaan asiasta selvää kameran kera. Jää nähtäväksi kuinka hyvin tiedustelijani onnistui tehtävässään 8)