Finnjet romuksi

Aloittaja Timo Selkälä, 02.05.2008, 09:37:47

« edellinen - seuraava »

Kimmo Heinonen

#675
Lainaus käyttäjältä: Niko Viirret - 03.09.2008, 16:20:22
Lievä epäilys, ettei Turku halua Finnjetiä rantaansa, kun ei saunalauttakaan saanut siellä oleskella. Onhan silti kaikki mahdollista jos tarpeeksi venyttää lompakkoa.

Niin - laitampa minäkin utopia moden päälle ---- Jos ko. alus  siis hinnattais johonkin Suomen kaupunkiin, jollain sopivalla business verukkeella jne... niin kyllä minä ainakin jos kunnan vastuullinen olisin... vaatisin kaikkien muitten maksujen lisäksi myös semmoista "pientä" ylimääräistä vakuusmaksua (bufferia)--ehkä muutamaa miljoonaa--joka olisi sitten puskurivaranto sille että kaikki ei sittenkään mene kuin elokuvissa...eli olisi sitten varaa hinata romu takas Intiaan - ilman ihmettelyä....jottei jäisi ongelmajätteeksi rannalle roikkumaan - mahdollisen konkurssin sattuessa, en siis suinkaan epäile etteikö moinen uiva motelli voisi jopa menestyäkin ja jopa tuottaa voittoa --höhöhöhööö

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 03.09.2008, 17:01:23
En minä ainakaan mitään muoveja nähnyt kuvissa...

No katoppa tuolta -> http://www.profinnjet.fi/fin/condition.html nyt uudemman kerran noi sisäkuvat - etenkin se toinen sisäkuva... . Muutenkin noista sisäkuvista tulee eka mieleen että koskahan noi on otettu...etenkin toi ketjun tokavika kuva...rotsi ja punkka näyttää paljon freesimmältä kuin omani...;)

Lainaus käyttäjältä: Teemu Pohjalainen - 02.09.2008, 20:15:27
Jos FINNJETiä ei saada turkuun niin laittakaa se hesaan ::)

Tähän totean uudestaan - ei saatana - jos stadiin, niin perustan vastarintaliikkeen - en kaipaa kotikaupunkiini enään yhtään kummallista hanketta lisää...entisissäkin on sietämistä...ja maksamista...

Teemu Ahonen

#676
Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 03.09.2008, 18:27:37
Romuttajahan sanoi romutuksen viivästyneen puuttuvien dokumenttien vuoksi; ei ostajaa odotellessa. Kyllä polttopillit olisivat tohon Jettiin iskeneet jo kesäkuussa, jos paperisota ois ollut OK.
Jännää, romuttaja välittää romutettavan laivan papereista, mutta ei ole sopinut kirjallista työsopimusta muutenkin alipalkatuille työntekijöille.. ???
EDIT: Finnjetin olinpaikka voisi mieluummin olla Helsingissä, kuin Turussa (onhan laiva Helsingistä liikennöinyt ja siellä se on rakennettu). Katajannokalle jonnekin risteilylaiturin taakse. Varsinkin kun Länsisataman toiminta siirtyy Vuosaareen, saavat nämä risteilylaivat sieltä tilaa, niin Finnjetille saadaan koko laituri käyttöön (kai)..
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Kalle Id

Risteilijät eivät ole mihinkään lähdössä Eteläsatamasta. Länsisatamaan on käsittääkseni tulossa rahtilaivojen lähtiessä yksi uusi risteilijälaituri, sillä ei korvata Eteläsataman kolmea risteilijälaituria. Lisäksi risteilijöiden kanssa pätee sama kuin autolauttojen; jos vain mahdollista firmat haluavat ennemmin ajaa Eteläsatamaan, koska sen sijainti on paljon parempi.

Sauli Nurmi

Lainaus käyttäjältä: Teemu Ahonen - 04.09.2008, 15:39:08
EDIT: Finnjetin olinpaikka voisi mieluummin olla Helsingissä, kuin Turussa (onhan laiva Helsingistä liikennöinyt ja siellä se on rakennettu). Katajannokalle jonnekin risteilylaiturin taakse.

Se on Katajanokka eikä Katajannokka...

Mutta itse asiasta: siellä risteilylaiturin "takana" ei ole tilaa. Risteilylaiturin ja Suomenlinnan huoltoaluksen laiturin välissä on kyllä "tyhjä" tila, mutta siinä on pieni puisto mistä on näköala Suomenlinnaan ja laivareitille, siihen ei takuuvarmasti tule koskaan yhtään laivaa... ainakaan Finnjetin kokoista pysyvästi siinä seisovaa kapistusta.


LainaaVarsinkin kun Länsisataman toiminta siirtyy Vuosaareen, saavat nämä risteilylaivat sieltä tilaa, niin Finnjetille saadaan koko laituri käyttöön (kai)...

Miksei sitä Finnjettiä sitten voisi tuossa teoriassasi pistää tyhjentyvään Länsisatamaan?

Tietenkin jos pitää keksiä joku hyvä sijaintipaikka, niin jäämurtajat voisi seistä jossain muuallakin kuin missä ne seisovat nyt. Siinä olisi aika "luonnollinen" paikka Finnjetille, jos se pitää saada lähelle entistä omaa (nyt Viking XPRS) laituria. Se olisi jopa puolittain järkevä paikka hotellille, koska esim. Tukholmasta/Tallinnasta tulevat matkustajat voisivat käyttää sitä. Järkevämpi idea ainakin kuin se jättihotelli nyk. NJL:n terminaalin paikalle...

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Sauli Nurmi - 04.09.2008, 17:05:27

Tietenkin jos pitää keksiä joku hyvä sijaintipaikka, niin jäämurtajat voisi seistä jossain muuallakin kuin missä ne seisovat nyt. Siinä olisi aika "luonnollinen" paikka Finnjetille, jos se pitää saada lähelle entistä omaa (nyt Viking XPRS) laituria. Se olisi jopa puolittain järkevä paikka hotellille, koska esim. Tukholmasta/Tallinnasta tulevat matkustajat voisivat käyttää sitä. Järkevämpi idea ainakin kuin se jättihotelli nyk. NJL:n terminaalin paikalle...


UM ei taatusti halua Jettiä siihen; haluavat murtajatkin pois; varsinkin Taisto Kalevi Sorsa aikanaan, kun joutui katsomaan murtajia sekä UM:n että kotinsa (Merihaka) ikkunasta. Varastorakennuskin piti purkaa kun haittasi UM:n näkymää.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Hannu Ukkonen

Nythän on niin että Jetti on maannut rannalla jo jonkin aikaa ja säitten ja nousu-ja laskuveden armoilla ja siinä välillä hinattu ylemmäksi ,siitä ei pohjalevyt ja kaaret tykkää puhumattakaan potkureista peräsimistä jotka tulevat perässä joten liikenteeseen ei alusta saada eikä taida monikaan vakuutusyhtiö vakuuttaa moista alusta.

Roope Haapala

Lyön markasta vetoa että nauloiksi menee. Joka haluaa lyödä tästä asiasta vetoa nii lyökööt markan peliin sitten  8)
Finnjetille en koskaan itse päässyt ja sehän harmittaa, mutta eihän se olis enää Finnjetti jos laiva kaijassa roikkuisi vai??
Minkäs minä sille mahdan?

Jarkko Korhonen

Ehkä tuosta laivasta voisi vielä pelastaa vaikka Kotkan merimuseoon jotain muutakin kuin aikaisemmin napattu hytti? Finnjetin turbiinihan sinne pitäisi saada jostain kun se oli kuitenkin se Jetin muista erottava juttu...
Perämies on erämies.

Teemu Ahonen

Lainaus käyttäjältä: Jarkko Korhonen - 06.09.2008, 18:08:36
Ehkä tuosta laivasta voisi vielä pelastaa vaikka Kotkan merimuseoon jotain muutakin kuin aikaisemmin napattu hytti? Finnjetin turbiinihan sinne pitäisi saada jostain kun se oli kuitenkin se Jetin muista erottava juttu...
Pitäisi siis ostaa takaisin Pratt&Whitneyltä?

Pelastamisen arvoista Finnjetistä on ainakin valmistuslaatta, sekä ehkä jotain kalustoa komentosillalta.
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Pekka Laakso

Finnjet-naulat voisi olla hyvä sivubisnes esim. euralaiselle naulatehtaalle Pintos Oy:lle siis näin suomalaisittain ajatellen. Tietysti myös itselle voisi olla käyttöä hyville nauloille, ensi kesänä kun pitää jatkaa mökkilaiturin remonttia kuitenkin... Ottakaa tämä ihan kevennyksenä. :)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Jarkko Korhonen - 06.09.2008, 18:08:36
Ehkä tuosta laivasta voisi vielä pelastaa vaikka Kotkan merimuseoon jotain muutakin kuin aikaisemmin napattu hytti? Finnjetin turbiinihan sinne pitäisi saada jostain kun se oli kuitenkin se Jetin muista erottava juttu...

Joo, se moottori onkin toooosi ihmeellinen. Samanlaisia on tekniikan museot pullollaan. Sieltä löytyy.
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Jarkko Korhonen

Lainaus käyttäjältä: Teemu Ahonen - 06.09.2008, 18:13:08
Pitäisi siis ostaa takaisin Pratt&Whitneyltä?

Sielläkö se/ne on?
Perämies on erämies.

Jarkko Korhonen

Lainaus käyttäjältä: Timo Lehtinen - 06.09.2008, 19:16:13
Joo, se moottori onkin toooosi ihmeellinen. Samanlaisia on tekniikan museot pullollaan. Sieltä löytyy.

No onko hytti sitten ihmeellinen? Kyllä Finnjetin osat joissa on eniten säilytettävää ovat: turbiini, valmistuslaatta ja Kaivannon taideteokset. Nämä eivät vie kohtuuttomasti tilaa ja resursseja säilytettäessä toisin kuin hela hoito.
Perämies on erämies.

Jarkko Korhonen

Lainaus käyttäjältä: Teemu Ahonen - 06.09.2008, 19:48:27

Jarkko Korhonen: Sinnehän ne myytiin Genovassa olon aikana.

Mitä P&W tekee vanhoilla käytetyillä tuotteillaan?  ???
Perämies on erämies.

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Jarkko Korhonen - 06.09.2008, 20:33:53
No onko hytti sitten ihmeellinen? Kyllä Finnjetin osat joissa on eniten säilytettävää ovat: turbiini, valmistuslaatta ja Kaivannon taideteokset. Nämä eivät vie kohtuuttomasti tilaa ja resursseja säilytettäessä toisin kuin hela hoito.

Kaivannon teokset ja vissiin olikin jo pelastettu. Valmistuslaatasta voin helposti olla kanssasi samaa mieltä, mutta en turbiineista. Ne eivät ole kovin ihmeelliset. Toisin kuin valmistuslaatta joka on ainutkertainen ja helposti säilytettävä...
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/