Finnjet romuksi

Aloittaja Timo Selkälä, 02.05.2008, 09:37:47

« edellinen - seuraava »

Toni Redsven

Saattoi olla juu ironian tynkää, ehkä enemmänkin... Mutta en keksinyt mitään uusia vitsejäkään joilla tälle naurettavuudelle nauraisi... Naulat kun on jo vanha juttu...

Jara Röksä

 ;D ;D ;D Mä voin lähteä kuvamaan jetin tuhoa. Tosin tarvis PIKKASEN sponsori rahaa ::) ::) ::) Maksaahan eläminen sielläkin ja perhe jää rannalle ruikuttaa...
Avustukset tilille noroko 12345576-3456788

Teemu Uusi-Esko

#782
Lainaus käyttäjältä: Toni Redsven - 18.09.2008, 12:27:13
Niin, kukaanhan ei kai käske ostaa homeisia mattoja sieltä mukaansa?

Mutta ajatuksena tietysti mielenkiintoinen. Ostaa kalusto pois ja metsästää vastaava tila jossa ko baari ollut ja pitää listoilla laivalta tutut juomat/ruuat. Isot mainokset, Tule ja koe Finnjet vielä kerran. Tai useammin. Uusi ravintola avattu osoitteessa koe laivamatkan fiilis ilman matkaa.

.......


Ensimmäinen realistinen ajatus pitkään aikaan tässä säikeessä.  Tätä voisi jatkokehittää, sillä itse ideaa olemme sillointällöin kavereiden kesken toteuttaneet; lähibaarissa perseet illalla, aamulla kesoilin aamiaisbuffetiin, sitten Alkosta kallista viinaa ja takaisin kotiin vaatehuoneeseen voimaan pahoin tai korjailemaan oloa.  :P  No siellä vaatehuoneessa emme ole olleet mutta kaverilla on 22m2 kämppä, 6 henkilöä siellä vastaa hyvinkin B-hytin tunnelmaa... 
-Teemu-

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Joonas Vähämäki - 12.09.2008, 20:59:47
Samalla tämä on viimeinen viestini tässä ketjussa.

Jouduin näemmä syömään sanani. Mutta halusin mainita, koska herra S. Kaukiainen ei tästä itse ole kirjoittanut, että tämän viikonlopun Iltalehden paperiversiossa oli 1,5 sivun mittainen juttu Finnjetin tilanteesta sisältäen miehen kuvia Intian matkalta. Ei siis meille mitään uutta, mutta ainakin näkyvyyttä on ihan kivasti.

Heikki Kautiainen

Lainaus käyttäjältä: Hannu Ukkonen - 18.09.2008, 11:36:28
Ja hometta kaupanpäälle????

sepä se, homettapa hyvinkin. Kiinnitin homeiseen laivaan huomiota jo Finnjetwebin kuvissa mitä oli räpsitty Intiasta, kenelläkään ei ilmeisesti tullut mieleen että vaikka sitä hometta oli matoissa ja lattioissa yms. niin ei tullut ilmeisestikkään mieleen että niitä home itiöitä on myös ilmassa, ja siksi ois olllu hyvä jos olis ollu hengityssuojain.

Mutta niin siinä vaan kävi että jetti saa rauhassa ruostua ja homehtua lisää purkamisen aikana. En ole yhtään yllättynyt että Turun kaupunki TAAS mokasi homman, jo toisen kerran.

Ensin Turun Kaupunki valitteli sitä kun ei ollut Muumilaaksolle osoittaa paikkaa, nyt vastaava tapaus : ei ollut osoittaa Finnjetille paikkaa. Tää on niin tätä. minkäs teet  :finger:

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Heikki Kautiainen - 21.09.2008, 18:47:24
En ole yhtään yllättynyt että Turun kaupunki TAAS mokasi homman, jo toisen kerran.

Ensin Turun Kaupunki valitteli sitä kun ei ollut Muumilaaksolle osoittaa paikkaa, nyt vastaava tapaus : ei ollut osoittaa Finnjetille paikkaa. Tää on niin tätä. minkäs teet  :finger:

Turkulaisena ja sinne veroni maksavana olen enemmän kuin tyytyväinen ettei Finnjetiä otettu ainakaan Aurajokeen maisemaa pilaamaan, Pansiossa tuo olisi ehkä vielä menetellyt. Eihän tuosta olisi muutenkaan tullut kuin rahanmenoa. Museolaivaksi aivan liian suuri, enemmin pitäisi yrittää pelastaa joku 60-luvun entinen suomalainen tai Suomessa rakennettu rahtilaiva. Mutta tämä siis vain oma mielipiteeni.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Sauli Nurmi

Lainaus käyttäjältä: Heikki Kautiainen - 21.09.2008, 18:47:24 sepä se, homettapa hyvinkin. Kiinnitin homeiseen laivaan huomiota jo Finnjetwebin kuvissa mitä oli räpsitty Intiasta, kenelläkään ei ilmeisesti tullut mieleen että vaikka sitä hometta oli matoissa ja lattioissa yms. niin ei tullut ilmeisestikkään mieleen että niitä home itiöitä on myös ilmassa, ja siksi ois olllu hyvä jos olis ollu hengityssuojain.

Tuskinpa muutaman tunnin altistumisesta on yhtään mitään vaaraa, ei se nyt mitään hermokaasua kuitenkaan ole...
Paljon suurempi vaara siellä varmaan on rantsulla, missä poltetaan kaikenlaista kamaa ja tervat, asbestit, kemikaalit ja kaikki mahdolliset aineet leijailee palamisjätteinä suoraan hengitettäviksi. Mutta tuskin tästäkään suurta vaaraa kertakäynnillä on.

http://www.greenpeace.org/india/photosvideos/photos/a-burning-cocktail-of-chemical
http://www.finnjetweb.com/alang/Outside/slides/P1060951.html

Marja Pyymäki

Esim. paikassa, jossa on mustaa hometta, ei saisi oleskella kuin 10 minuuttia kerrallaan. Näin ainakin eräällä kerhotallilla, jossa on löydetty kyseistä hometta. Tämä on siis terveysviranomaisen lausuma ei minun keksintö.
Menneitä matkoja: 18.02.2008 SFIX & Star, 22.03.2008 Galaxy (Suite), 05.04.2008 Serenade (Commodore), 26.04.2008 Galaxy (Suite), 31.05.2008 Serenade (Commodore),  02.08.2008 Symphony (Commodore), 06.08.2008 Serenade (Commodore), 29.08.2008 Star (kansipaikka) & Star (busines), 08.11.2008 Symphony (Commodore), 21.12.2008 Serenade (Commodore)

Teemu Hangasluoma

 
Onko kellään tietoa siitä kuinka paljon Finnjettiä on jo purettu?? :'(

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Heikki Kautiainen - 21.09.2008, 18:47:24

Mutta niin siinä vaan kävi että jetti saa rauhassa ruostua ja homehtua lisää purkamisen aikana. En ole yhtään yllättynyt että Turun kaupunki TAAS mokasi homman, jo toisen kerran.

Ensin Turun Kaupunki valitteli sitä kun ei ollut Muumilaaksolle osoittaa paikkaa, nyt vastaava tapaus : ei ollut osoittaa Finnjetille paikkaa. Tää on niin tätä. minkäs teet 

Ai, onko se muka Turun kaupungin moka että kiinnostus Finnjetin pelastamiseen heräsi ainakin kolme vuotta liian myöhään? Eihän sitä Espooseenkaan saatu vaikka sellaistakin välillä huhuttiin.

No, asiasta toiseen. Suomen ja maailman talous kehittyy parhaillaan tavalla joka antaa ymmärtää että parin vuoden päästä meilläkin voi olla isompia ongelmia kuin se että mikä alus päätyy romuttamolle.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Kalevi Lehto

Todellakin ihmettelen, miten joku vielä viitsii syytellä Turun kaupunkiakin Finnjetin kohtalosta. Jos se raato tosiaankin olisi tuohon Aurajoen suulle roudattu, niin olisivat kyllä sitten Tuomiokirkon naakatkin  nauraneet turkulaisten touhuja... (tosin nauraa ne muuten varmaan kuitenkin, senverran hölmöjä juttuja täällä kyllä toisinaan tapahtuu... ;D )
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Teemu Ahonen

Olisi nyt edes Turku, Espoo tai edes Helsinki myöntänyt väliaikaisen oleskelupaikan Finnjetille jatkotoimia varten..
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Sami Forsman

#792
Ehkä nyt VIIMEISTÄÄN loppuu vihdoinkin rautaromun peräänporaaminen :finger:

Tero Söderholm

Onko kenelläkään käsitystä siitä, kuinka tuollainen laivan purku käytännössä tapahtuu ? Kun laivaa rakennetaan, seisoo runko jossain hallissa, nostureiden ja trukkien tavoitettavissa hyvillä sisäänpääsy-yhteyksillä.Myöhemmin runko siirretään varustelulaituriin, jossa kaikki sisustus ym helposti saadaan alukseen sisään.
Nyt Jetti seioo mudassa, kulkuaukot jossain korkealla, vieressä ei minkäänlaista laituria, jota voisi käyttää tavaroiden siirrossa jne. Entä purettavan sisustuksen kunto ? Normaalistihan noita purettavien laivojen huonekaluja ja laitteita myydään purkuyhtiöiden sivuilla, mutta nyt näyttää siltä, että suuri osa tuosta purkutavarasta on homeen takia menetetty. Viivyttelikö purkaja asiassa hieman turhan pitkään ?
Laivakuviani Marinetrafficin galleriassa:
http://marinetraffic.com/ais/showallthumbs.aspx?copyright=Tero%20Soderholm

Kaikki paitsi torvisoitto on turhaa....eikä sekään  niin tärkeää ole.

Christian Dahlström

No eipä siinä mielessä viivytelleet liikaa, kun ostaminen olisi kerran käytännössä ollut vielä mahdollista... Pisteet heille siitä että odottivat!