Tallink luopumassa Superfasteista?

Aloittaja Miran Hamidulla, 02.04.2008, 17:32:27

« edellinen - seuraava »

Jan Holm

Kyllä Scandlines voisi ostaa superit takaisin.
Hangossa on melkein kaikki tallella edelleen!
Pikku homma laittaa ramppi takaisin!
Edelleen kuulutan samaa-asiaa että kun ja jos SUPERFAST olisi pysynyt Hangon linjalla niin ei olisi Tallinkilla tällaisia murheita!
Ahneella on yleensä huono loppu! :o

Ville Taavitsainen

millos Scandlines on Superfastit omistanut??

vai oliko koko Superfast Ferries vain Scandlinesin peiteyritys suomen liikenteessä.... ;D
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Janne Koskinen

SUPERFAST IX Tulo: 02.09. 07:15 /  Lähtö: 18.11. 12:00 / Kanada
02.09. 07:15     
Telakka 41 

Pitkä on telakointi, jos Naantalin satamalistaa on uskominen.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Markus Takala

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 05.09.2008, 16:45:29
SUPERFAST IX Tulo: 02.09. 07:15 /  Lähtö: 18.11. 12:00 / Kanada
02.09. 07:15     
Telakka 41 

Pitkä on telakointi, jos Naantalin satamalistaa on uskominen.

Jep, kyllä on. Peräportit modifioidaan samantyylisiksi kuin Finnlinkin ropaxeissa, eli tulee kahden portin tilalle yksi leveä ja ylös ramppi kaksikerroslastausta varten.

Jan Holm

#64
Lainaus käyttäjältä: Ville Taavitsainen - 11.07.2008, 16:59:31
millos Scandlines on Superfastit omistanut??

vai oliko koko Superfast Ferries vain Scandlinesin peiteyritys suomen liikenteessä.... ;D

No joo.... tarkoitin vain että ostaisivat takaisin Hangon liikenteeseen!! :thumb:
Scandline ei ole omistanut koskaan mitään SuperFasteista.


Suunnittelija

No eikö tälläinen olisi hyvä Helsinki - Hanko - Rostock. Helsinkiin voisivat tulla suurin osa matkustajista ja Hankoon rahti ja siletä sitten Rostockiin.

Sergei Pennonen

#66
Lainaus käyttäjältä: Elias Mäki - 12.09.2008, 15:48:35
No eikö tälläinen olisi hyvä Helsinki - Hanko - Rostock. Helsinkiin voisivat tulla suurin osa matkustajista ja Hankoon rahti ja siletä sitten Rostockiin.
Miks ihmeessä se ajaisi Hgin ja Hangon välillä? Polttoaine on kallis ei oo kannattavaa. Ja muuten siinä ei ole mitään järkevää.

Mikko-Oskari Koski

Tallinkin varausjärjestelmä ei anna tietoja HEL-ROS-reitistä joulunalusviikon jäkeen. Tähän voi olla moniakin syitä, mm:
1.Liikenteen jatkuvuudesta on varmuus, mutta ei esim.aikatauluista, lipusta, henkilöstöstä, tuotemerkistä tai Helsingin satamapaikasta
2.Liikenteen jatkuvuudesta ei ole varmuutta
3.Liikenne on päätetty lopettaa

Vaihtoehdossa 1 on eniten mielenkiintoisia kohtia. Jos kuljetettava hyötykuorma mahtuu yhteenkin laivaan kolmelle viikottaiselle edestakaiselle matkalle, on järjetöntä pitää ajossa kahta alusta vajaateholla. Missään tapauksessa liikennettä ei ole mielekästä jatkaa Viron lipulla, jos henkilöstön palkkataso kuitenkin on suomalainen. Kannattaa muistaa myös, että Tallinkin palveluksessa on paljon suomalaistakin henkilöstöä, jolla on (Siljan Finnjetin peruina) tietotaitoa Suomen ja Saksan välisestä liikenteestä ja varmasti halujakin palata tuolle reitille.
Superfast-nimestäkin olisi aiheellista hankkiutua eroon. Kreikkalaiselle tuotemerkille ostettiin aikanaan määräaikainen käyttöoikeus, mutta nykyään Tallinkin Saksanlinja ja Superfast Adrianmerellä ovat jo niin etääntyneet toisistaan, että niillä ei oikeastaan ole mitään ratkaisevalla tavalla yhteistä.
Fasterit mielletään ropaxeina rahtivetoisiksi aluksiksi, joten niiden oletusarvoinen satamapaikka Helsingissä pitäisi olla Vuosaaren uusi Hansaterminaali. Tallink mitä ilmeisimmin yrittää kuitenkin taistella tämän toteutumista vastaan -mikä edellyttäisi sitä, että satama-ajan Helsingissä olisi sitten oltava jokseenkin minimaalinen, kun laituritila kuitenkin on aika rajallinen.
Vaihtoehdot 2 ja 3 ovat myös mahdollisia, mutta niistä varmaan saadaan tietoa, mikäli aihetta moiseen ilmenee. 3:n toteutuessa olisi myös mielenkiintoista nähdä, mihin Fasterit 7&8 sijoittuisivat. Tuskinpa Tallink sentään sitä typeryyttä menisi tekemään, että kauppaisi kumpaisenkin muualle...
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Timo Selkälä

Yksi syy miksi Tallink saattaisi haluta niistä eroon on nimenomaan palkkatason nousu. Koska muillekin aluksille nyt halutaan vastaavat palkat, olisi aika tehokas signaali miehistöille kertoa että noilla luvuilla emme enää voi liikennöidä, ja potkia seiskan ja kasin porukat kun aluksista luovutaan.

Eli toisin sanoin - vähän Olaun kaltainen tilanne. Kun ammattiliitot eivät suostuneet vaatimuksiin joilla olisi saatu toiminta voitolliseksi, lopetettiin liikenne.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Jussi Littunen

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 15.09.2008, 15:06:06
Yksi syy miksi Tallink saattaisi haluta niistä eroon on nimenomaan palkkatason nousu. Koska muillekin aluksille nyt halutaan vastaavat palkat, olisi aika tehokas signaali miehistöille kertoa että noilla luvuilla emme enää voi liikennöidä, ja potkia seiskan ja kasin porukat kun aluksista luovutaan.
Eli toisin sanoin - vähän Olaun kaltainen tilanne. Kun ammattiliitot eivät suostuneet vaatimuksiin joilla olisi saatu toiminta voitolliseksi, lopetettiin liikenne.
Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 15.09.2008, 13:20:51
Missään tapauksessa liikennettä ei ole mielekästä jatkaa Viron lipulla, jos henkilöstön palkkataso kuitenkin on suomalainen. Kannattaa muistaa myös, että Tallinkin palveluksessa on paljon suomalaistakin henkilöstöä, jolla on (Siljan Finnjetin peruina) tietotaitoa Suomen ja Saksan välisestä liikenteestä ja varmasti halujakin palata tuolle reitille.

Itse asiassa kuten olen ennenkin sanonut, tässä palkkatilanteessa olisi ehkä enemmänkin kuin järkevää siirtää alukset Suomen lipun alle. Palkkahan on joka tapauksessa sama, koska miehistölle maksetaan jo nyt suomalaista palkkaa, joten ainoa, mikä muuttuisi, olisi, että töissä olisikin eri miehistö. Lisäksi tietotaitoisen miehistön lisäksi valmiina on myös rakennettu Finnjet Silja Linen brändi, joka on erityisesti täälllä Suomessa paljon Tallinkia parempi (Tallink on Saksassa taas ilmeisesti melko huonosti tunnettu).

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 15.09.2008, 13:20:51
Superfast-nimestäkin olisi aiheellista hankkiutua eroon. Kreikkalaiselle tuotemerkille ostettiin aikanaan määräaikainen käyttöoikeus, mutta nykyään Tallinkin Saksanlinja ja Superfast Adrianmerellä ovat jo niin etääntyneet toisistaan, että niillä ei oikeastaan ole mitään ratkaisevalla tavalla yhteistä.

Olet oikeassa! (Mutta tästähän on jo melkein hankkiuduttukin eroon huikealla Tallink Superfast-brändillä!  ::)) Ei vaan, Superfast oli ilmeisesti aikanaan ollut suhteellisen "mukiinmenevä" brändinä ja yrityksenä, jonka Tallink ilmeisesti aika reippaasti pilasi. Tässäkin kohtaa muuttaminen Siljan brändiin saattaisi ensinäkin saada ihmiset unohtamaan vanhan Superfastin ja muistamaan Finnjet-ajat uudelleen.




Niin ja satama-aikaa ja aikataulua olisi todella tarpeen muuttaa! Miksi eivät tee kuten Finnjet, eli lähtö illalla ja saapuminen seuraavana iltana? Satama-aikaakin saataisiin ehkä 1-2 tuntiin. Tallinnassahan ne eivät enää muutenkaan käy.

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Oskari Littunen - 15.09.2008, 17:45:11
Itse asiassa kuten olen ennenkin sanonut, tässä palkkatilanteessa olisi ehkä enemmänkin kuin järkevää siirtää alukset Suomen lipun alle. Palkkahan on joka tapauksessa sama, koska miehistölle maksetaan jo nyt suomalaista palkkaa, joten ainoa, mikä muuttuisi, olisi, että töissä olisikin eri miehistö. Lisäksi tietotaitoisen miehistön lisäksi valmiina on myös rakennettu Finnjet Silja Linen brändi, joka on erityisesti täälllä Suomessa paljon Tallinkia parempi (Tallink on Saksassa taas ilmeisesti melko huonosti tunnettu).
Olisi varmasti aivan järkevää, mutta enpä usko, että virolaiset tähän lähtisivät. Kansallisylpeys on Virossa aika korkealla ja varsinkin suomalaisuus epäsuosiossa. Ennen varmaan vaihtaisivat vaikka Ruotsin lipun laivojensa perään.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Oskari Littunen - 15.09.2008, 17:45:11
Itse asiassa kuten olen ennenkin sanonut, tässä palkkatilanteessa olisi ehkä enemmänkin kuin järkevää siirtää alukset Suomen lipun alle. Palkkahan on joka tapauksessa sama, koska miehistölle maksetaan jo nyt suomalaista palkkaa, joten ainoa, mikä muuttuisi, olisi, että töissä olisikin eri miehistö.


Niin ja satama-aikaa ja aikataulua olisi todella tarpeen muuttaa! Miksi eivät tee kuten Finnjet, eli lähtö illalla ja saapuminen seuraavana iltana? Satama-aikaakin saataisiin ehkä 1-2 tuntiin.

Ainoat syyt miksi kannattaa vaihtaa lippua (myynti ja vuokraus poislukien) on joko palkkakustannusten laskeminen tai esimerkin näyttö muille työntekijöille (joka sekin onnistuu parhaiten lopettamalla liikenteen) - jolloin vaihto Suomen lipun alle on aika outo ratkaisu. Jos ne kerran on tappiollisia Viron lipun alla, siirto Suomen lipun alle tuskin ratkaisee ongelmaa.

Toinen tarina on sitten se että esimerkiksi Finnjet tai Siljabrändit ovat kuten kasvit. Niitä tarvii hoitaa. Viimeiset pari vuotta ne ovat rehottaneet ja uudelleen aktivointi ei välttämättä ole ihan niin helppoa kuin uskoisitte.

Tunnissa ei Superfastia käännä - ainakaan silloin kun se kuljettaa lastia. Tosin nyt rahtiluvujen lasku on ollut sitä tasoa että kohta sekin ongelma poistuu ja alusten operoinnissa voidaan säästää jättämällä kaikki satamat väliin ja käymällä vain bunkraamassa... Vai olisiko sittenkin halvempaa ankkuroida jonnekin? Toisin sanoin - huonolta näyttää.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Miran Hamidulla

Tallink on kertonut Eesti Päevalehdelle harkitsevansa Rostockin liikenteen lopettamista.

Tallink may close Helsinki-Rostock line
FCO suggests that such a closure is a possibility

Poor results on Tallink's route between Helsinki and Rostock may force it to
close down, even though the enterprise has already cut down on its
frequencies elsewhere. Since the beginning of September, Superfast vessels
have no longer been operating on the Tallinn-Helsinki line, but they will
continue on Helsinki-Rostock for the time being. "According to current
plans, we will continue operating the route between Finland and Germany with
two vessels but as better options present themselves we will be prepared to
make further changes," explained Tallink FCO Janek Stalmeister.

Eesti Päevaleht, 2008-09-16
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Marko Stampehl

#73
Siis häh! Ostaa liikenteen 300 miljoonalla ja LOPETTAA sen?
Kysymys: Mikä on Tallinkin bisnesidea?
Ich fotografiere, also bin ich!

Kalevi Lehto

#74
Lainaus käyttäjältä: Marko Stampehl - 16.09.2008, 23:32:48
Siis häh! Ostaa liikenteen 300 miljoonalla ja LOPETTAA sen?
Kysymys: Mikä on Tallinkin bisnesidea?

Tätä olen itsekin usein pohtinut. Ilmeisesti Tallinkilla päätöksiä on yleensäkin tehty jotensakin lyhytnäköisesti ja sen tarkemmin niiden seurauksia miettimättä, eli "dynaamisesti", kuten muoti-ilmaus kuuluu... ;) Olihan Superfast Hanko-Rostock liikenteessä ennen Tallinkia ihan toimiva ja hyvämaineinen brändi. Siirto Helsinkiin oli ilmeisesti suuri virhe. Toinen virhe lienee ollut virolaisen henkilökunnan käyttäminen aluksilla.


Viestistä poistettu loppuosa, jossa ei ollut mitään tähään aiheeseen liittyvää "sisältöä" eikä muutenkaan mitään sellaista mitä tämä kirjoittaja ei olisi toistanut jo ties kuinka monessa topicissa.
Niin, onhan Tallinkin kritisoiminen tällä foorumilla ollut tunnetusti aina kutakuinkin kiellettyä...
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964