Tallink luopumassa Superfasteista?

Aloittaja Miran Hamidulla, 02.04.2008, 17:32:27

« edellinen - seuraava »

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Timo Toivonen - 18.11.2008, 17:34:47
Ja bbn tietää, että tällä aluksella aletaan ajamaan jätteitä, (ei siis roskasakkia):

Mitä helvettiä, eikö tuohon tarkoitukseen olis löytynyt halvempaa/huonompaa laivaa. Voi vaan kuvitella mitä muutaman vuoden jätteenkuljetus laivalle tekee.

Kalle Id

Tavallisena autolauttana laivaa on kyllä tarkoituksena käyttää...

Timo Toivonen

"Tere tulemast Titanicule!"

Mikko-Oskari Koski

Ovat sitten näemmä napanneet jommaltakummalta Tallinkin nykyiseltä Saksanlautalta ainakin yhden foton tuonne galleriaansa... 8)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 19.11.2008, 21:23:53
Ovat sitten näemmä napanneet jommaltakummalta Tallinkin nykyiseltä Saksanlautalta ainakin yhden foton tuonne galleriaansa... 8)

Ei välttämättä. Se voi ihan yhtä hyvin olla Ysi ennen remonttia.

Kiintoisaa muuten että Marine Atlantic aikoo remontoida nykyiset aluksensa - ei sikäli etteikö se olisi tarpeen, vaan se että he mainostavat sitä niin paljon ja hartaasti. Okei, onhan se tietenkin niin että paljon muita uutisia heiltä ei ole liikenyt moneen vuoteen ja tarkoitus olisi säilyttää J&C Smallwood ja Caribou kauan, joten tuota kannattaa puhuakin.

Tallinkin Superfastien suhteen tuntuu hiukan siltä että heillä on ollut melkoisesti epäonneakin matkassa. Ei pelkästään tehdyt toimet eli muutto j.n.e. ole olleet hiukan pieleen, vaan myös ajoitus. Nyt nuo alukset irtoaisivat Superfastilta huomattavasti halvemmalla. Ja, koska lama alkaa, niin rahtien hinnat tulevat luultavasti nekin laskemaan...
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Juhani Mehto

Naantalin listalle on nyt muutettu ysin lähtöpäiväksi viides joulukuuta.

Lainaus käyttäjältä: Timo Toivonen - 19.11.2008, 18:45:30
Uusia kuvia aluksesta:

Jos joku ei sitä jo huomannut, niin kulkukuvat ovat käsiteltyjä, alus ei ole ollut uusissa väreissään liikkeellä päivänvalossa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Jani Nousiainen

Ja noi samat kuvat on ainakin kuukauden ellei pidempäänkin ollut jo tuolla Marine Atlanticin sivuilla. Parhaiten kuvien muokkauksen huomaa kun tummansinisestä rungosta heijastuu veteen punaista ;D
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Marko Stampehl

Kukaan huomannut että ALTANTIC VISION lähti?
ko laiva on nyt Gotlannin ja Karlskronan välillä - tekee 24 solmua matkalla kohti St. John:sia!

Marko
Ich fotografiere, also bin ich!

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Marko Stampehl - 30.11.2008, 01:49:06
Kukaan huomannut että ALTANTIC VISION lähti?
ko laiva on nyt Gotlannin ja Karlskronan välillä - tekee 24 solmua matkalla kohti St. John:sia!

Jep, lähti Naantalista iltapäivällä, on nykyään liputettu Kyprokselle. Mielenkiintoisena lisänä mainittakoon, että tuo näkyi ennen lähtöä joitakin päiviä Aline 1 -nimisenä AIS:ssa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Marko Stampehl - 30.11.2008, 01:49:06
Kukaan huomannut että ALTANTIC VISION lähti?
ko laiva on nyt Gotlannin ja Karlskronan välillä - tekee 24 solmua matkalla kohti St. John:sia!

Marko
Menee muuten Skagenin kautta, juuri nyt kutakuinkin Varbergin korkeudella.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.


Tuomas Masalin


Mikko-Oskari Koski

#117
Hiljaista on, mutta ihan katsottava "merenkulkudokumentti" siltikin:
http://www.youtube.com/watch?v=waovIZIkw4c

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 07.02.2009, 11:57:13
Tuon Superfast-liikenteen osalta lopettaminen lienee vain ajan kysymys. Ehkä vielä kesälomakauden ajavat, mutta ihmettelenpä, jos vielä syksyllä liikenne jatkuu, mikäli nyt ei mitään "ihmeparannusta" nykylukuihin ilmene. Superfast-aluksille, ainakin yhdelle, voisi löytyä uutta käyttöä ikälopun Seawindin korvaajana. Junakannen rakentaminen Superfastiin ei varmaankaan olisi ylivoimaista. Tosin junalauttaliikenne ei kai ole ollut sekään mitenkään erityisen kannattavaa.
Fasterin siirtäminen Turun ja Tukholman välille olisi toiseksi typerintä, mitä Tallink voisi ko.aluksella tehdä -typerintä olisi makuuttaa alukset tai myydä ne alihintaan. Saaristomeren sokkeloissa ei kaikkia tehoja pysty repimään irti, Ruotsissa on huomioitava varsin tiukat nopeusrajoituksetkin ja lisäksi aluksen rungonmuoto ei ole sellainen, joka ottaisi huomioon aallonmuodostuksessa vallitsevat seikat. Vaikka avomeriosuudet pystyttäisiinkin operoimaan nykyisiä isommilla nopeuksilla, ei saavutettu hyöty kuitenkaan olisi merkittävä. Tosin aikataulussa pysymisen kanssa ei varmaan tulisi ongelmia...

Se, mikä Tallinkin nyt pitäisi oikeasti Saksanlinjansa suhteen tehdä, olisi luoda linjalle oma brändi, pitää huoli siitä, että asiakaspalvelutehtävissä oleva henkilökunta osaa sujuvasti sekä suomea että saksaa (Siljalta löytyy vielä paljon ex-finnjettiläisiä) ja kehittää linjalle viikonpäivien mukaan kiertävä aikataulu, joka toisi viisi viikottaista lähtöä kummastakin päästä -näin tyhjästä makaamisesta satamissa päästäisiin eroon. Myöskään ajatus ohjelmapalveluiden kehittämisestä ei ole ihan hirvittävän kaukaa haettu, kyllä fasterien keulabaarissa voisi ihan hyvin olla humppa- ja karaoketuokioitakin, syksyisistä oktobeerfesteistä puhumattakaan. Vaikka luonnollisesti se tärkein juttu olisi saada rahtiliikenne Helsingin ja Rostockin välillä vetämään huomattavasti nykyistä paremmin.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 10.02.2009, 14:19:11
Fasterin siirtäminen Turun ja Tukholman välille olisi toiseksi typerintä, mitä Tallink voisi ko.aluksella tehdä -typerintä olisi makuuttaa alukset tai myydä ne alihintaan. Saaristomeren sokkeloissa ei kaikkia tehoja pysty repimään irti, Ruotsissa on huomioitava varsin tiukat nopeusrajoituksetkin ja lisäksi aluksen rungonmuoto ei ole sellainen, joka ottaisi huomioon aallonmuodostuksessa vallitsevat seikat. Vaikka avomeriosuudet pystyttäisiinkin operoimaan nykyisiä isommilla nopeuksilla, ei saavutettu hyöty kuitenkaan olisi merkittävä. Tosin aikataulussa pysymisen kanssa ei varmaan tulisi ongelmia...
En itsekään kyllä tarkoittanut, että Turun-Tukholman liikenne olisi optimaalisen onnistunutta käyttöä kyseisille aluksille, mutta tosiaan verrattuna seisottamiseen, myymiseen tässä maailmantaloudellisessa tilanteessa, tai nykyisellään ilmeisen tappiollisen saksanliikenteen jatkamiseen, voisi olla  taloudellisesti kannattampaa ja ehkä myös polttoainetaloudellisempaa, kun ei tarvitsisi ajaa ihan "urku auki"?
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Petri Moilanen

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 10.02.2009, 14:19:11
Se, mikä Tallinkin nyt pitäisi oikeasti Saksanlinjansa suhteen tehdä, olisi luoda linjalle oma brändi, pitää huoli siitä, että asiakaspalvelutehtävissä oleva henkilökunta osaa sujuvasti sekä suomea että saksaa (Siljalta löytyy vielä paljon ex-finnjettiläisiä) ja kehittää linjalle viikonpäivien mukaan kiertävä aikataulu, joka toisi viisi viikottaista lähtöä kummastakin päästä -näin tyhjästä makaamisesta satamissa päästäisiin eroon. Myöskään ajatus ohjelmapalveluiden kehittämisestä ei ole ihan hirvittävän kaukaa haettu, kyllä fasterien keulabaarissa voisi ihan hyvin olla humppa- ja karaoketuokioitakin, syksyisistä oktobeerfesteistä puhumattakaan. Vaikka luonnollisesti se tärkein juttu olisi saada rahtiliikenne Helsingin ja Rostockin välillä vetämään huomattavasti nykyistä paremmin.

Hyvin pitkälti samaa mieltä.. Saksan risteilylle voisin harkita lähteväni, tosin superfastin tarjoamat vaihtoehdot hinta- aikataulu- tai viihdetarjonnassa eivät houkuttele pätkääkään. Rahtipuoli tulee olemaan ongelma niin pitkään kunnes talouden suunta ja vienti oikenee, mutta matkustajaliikenteessä superfastilla olisi kysyntää jos tarjonta olisi kohdallaaan.. nykyisessä liikenteessä jossa matkustajia on muutama sata/lähtö ei ole järkeä mihinkään suuntaan.