Yle txt-tv: Silja Opera kolaroi Pietarissa

Aloittaja Samuli Junnonen, 17.09.2003, 20:44:11

« edellinen - seuraava »

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Marko Maelkiae - 19.09.2003, 18:21:22
Retuuttaako ne rikkinäisiä pelastusveneitä vielä Silja Operan mukana? Eihän niistä kuitenkaan mitään hyötyä ole, lisäävät vain dramatiikkaa.
Hesarin mukaan ei retuuta, ja aluksen toiselta puolelta on siirretty ehjiä pelastusveneitä sille puolelle jolla törmäys tapahtui.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Kervisen Lauri

Vaikka noita toimittajien mokia on usein, harvoin sentään tapaa tuollaista jossa on noin monta asiavirhettä...  ::) huh huh

Jonkun Viking Isabella-jutun ymmärtää, mutta tätä ei.

Pitäiskö piruuttain lähettää palautetta toimittajalle...

Marko Mälkiä

Toimittajan nimi kyseisessä IS:n jutussa oli Hannes Markkula.

Miki

Onko kenelläkään aiheesta mitään uutta tietoa kolaroinnin syistä jne.. ???

Heikki Helen

En huomannutkaan aiemmin, että tossa Hesarin linkissä mainitaan Risto Repo... se opettaa tossa mun koulussa työsuojelua ja viimeksi tänään tuli oltua sen tunnilla... kyllä se myös teki pika-analyysin meille tosta onnettomuudesta, vaikka sanoikin, että virallisia tuloksia saa vielä odottaa aika pitkään... eli sen pika-analyysin mukaan syy oli yksinkertaisesti liian kova sivutuuli...
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Väyrysen Antti

#35
Kun Opera kolahtaa, niin kyse mitä ilmeisemmin tosiaan on pienestä tuulenvireestä. Sille kun ei ole riittäviä moottoritehoa siunattu.
Saas nähdä, milloin rysähdetään oikein kunnolla. <--Spoileri?

Silja Opera on tuulisella kelillä aikamoinen vitsi:
Laituriin/laiturista ei meinata päästä sivutuulella, vaikka kuinka yritetään. Tuulisena päivänä ei Helsinkiin tuloväyällä voida hiljentää, koska silloin oltaisiin -kiitos tuulen- ties missä, eli se pitää päästää Miekasta läpi aina ennen muita
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Miki

#36
Lainaus käyttäjältä: Antti Väyrynen - 23.09.2003, 13:49:23
Kun Opera kolahtaa, niin kyse mitä ilmeisemmin tosiaan on pienestä tuulenvireestä. Sille kun ei ole riittäviä moottoritehoa siunattu.
Saas nähdä, milloin rysähdetään oikein kunnolla. <--Spoileri? ;P

Silja Opera on tuulisella kelillä aikamoinen vitsi:
Laituriin/laiturista ei meinata päästä sivutuulella, vaikka kuinka yritetään. Tuulisena päivänä ei merellä voida hiljentää, koska silloin oltaisiin -kiitos tuulen- ties missä, siispä kiireesti kohti miekkaa "muut väistää" -periaattella.

Opera go go! Ei kovin tervettä menininkiä!

Tuo oli mielenkiintonen!! Tosiaan Riikan reissula oli aikamoista taistelua päästä laituriin  1 1/2 tuntia siinä ihmeteltiin 50m päässä laiturista! ::) Tosin silloin kyseessä oli paha jää-tilanne, mutta eiköhän lisätehot siihenkin auttaisi..

Edit: Korjasin quotesi

Heikki Helen

Pitää vielä lisätä, että Risto Repo kertoi Silja Operalla olleen n. 6 solmun nopeus. Pitää muistaa, että hiljaisissa nopeuksissa laivan peräsin ei saa tarpeeksi virtausta, jotta se toimisi kunnolla ja yli 2 solmun nopeuksissa rastereihin tulee pelkkää ilmaa, joten 6 solmun nopeus voi olla kovassa sivutuulessa hankala, vaikka niitä konetehoja olisikin riittävästi...
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Miki

Koska uudetpelastusveneet on tarkoitus asentaa?  ???

Väyrysen Antti

#39
LainaaKoska uudetpelastusveneet on tarkoitus asentaa? ???
No varmaan telakoinnin yhteydessä tai sitten, kun ne valmistuvat (mikäli ne siis joudutaan tekemään) ja saadaan tuoduksi Helsinkiin.;P
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Marko_L

Ei kannata toista kertaa tehä samaa mokaa...

Jarkko Sydänmaanlakka

Tuskin odottelevat telakointiin asti, vilkas pikkujoulusesonki on alkamassa ja jos mukaan voi ottaa noilla pelastusveneillä vain tuhat matkustajaa niin rahaa menee sivu suin ja paljon.
Luulisi että varustamolla olisi varalla muutama pelastusvene?
Ei kuvia allekirjoitukseen. -ylläpito

Väyrysen Antti

#42
*back*

Ja kivaa oli kuten aina!

Ja itse asiaan. Etelä-sataman suuntaan roudattiin just rekan lavalla uutta pelastusvenettä.

-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Jouni Kalliomäki

Onkos jo Operassa kaikki pelastusveneet paikallaan?

Sami Korppi

Lainaus käyttäjältä: Jouni Kalliomäki - 07.10.2003, 12:05:11
Onkos jo Operassa kaikki pelastusveneet paikallaan?

Sunnuntaina Anneten kannella istuskellessani katselin Operan lähtöä. Ei tullut varsinaisesti "tietoisesti" laskettua pelastusveneiden määrää, mutta äkkiseltään väittäisin että styyrpuurin puolella niitä oli kolme. Paapuurista en osaa sanoa senkään vertaa..