Viking ADCC myyty?

Aloittaja Timo Selkälä, 12.03.2013, 20:26:02

« edellinen - seuraava »

Tauno Hermola

Uusi kirjoitus ADCC:stä Juan Carlos Díaz Lorenzon blogissa, ilman mitään merkittävää uutta tietoa:
https://delacontecerportuario.wordpress.com/2015/06/23/sin-perspectivas-para-el-ferry-viking-adcc/
Tosin jutussa vihjataan, että telakan ja Viking Linen välillä olisi ollut kontakteja aluksen suhteen, mutta en ehkä kuitenkaan panisi kovin suurta painoa noille huhuille ::)

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 07.06.2015, 10:03:32
Eräiden lähteiden mukaan Hurtigruten on ostanut ms Atlantidan. Alus muutetaan Hurtigrutenin linjalaivaksi, vapauttaen isompaa tonnistoa risteilyyn.
Atlantidan osto on nyt varmistettu: http://www.nord24.no/hurtigruten/skipsfart/turisme/for-forste-gang-pa-10-ar-kjoper-hurtigruten-nytt-skip-denne-gangen-blir-det-ikke-fullt-sa-digert/s/5-32-31929. Alus saa väliaikaisen (jos oikein ymmärsin) nimen Norway Explorer ja muutetaan Hurtigrutenin liikenteeseen sopivaksi. Eli ketjun varsinaiseen aiheeseen liittyen voidaan todeta, ettei ADCC ole Hurtigrutenille päätymässä - ainakaan juuri nyt, varustamo on huhujen mukaan kiinnostunut uudistamaan/laajentamaan laivastoaan enemmänkin.

Kalle Id

Jatkan aiheen vierestä vielä sen verran, että Hurtigrutenin Facebook-sivuilla on nyt uuden aluksen nimikilpailu, josta voi voittaa risteilyn uudella laivalla: http://www.hurtigruten.com/no/FB-competition/?utm_source=facebook&utm_medium=post&utm_campaign=organic-social. Itse ehdotin perinnenimeä Lyngen.

Tauno Hermola

Espanjalainen lehti Faro de Vigo kertoo, että laiva olisi myyty nimeämättömälle norjalaiselle varustamolle; kauppaa ei kuitenkaan ole ilmeisesti vielä solmittu, mutta se on jo 'käytännössä' tehty ('prácticamente "cerrada"' ;)). Alus olisi tarkoitus rakentaa valmiiksi Vulcanon (jo lähes toimintansa lopettaneella) telakalla Vigossa, minkä sanotaan kestävän puolitoista vuotta.

http://www.farodevigo.es/economia/2015/09/19/vulcano-ultima-venta-ferri-armador/1316299.html




Timo Selkälä

Tällä kertaa taitavat sekoilla, Spitsbergen kun on Atlantidan uusi nimi.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Tauno Hermola

No ei sitten tainnut tulla mitään norjalaisille myynnistäkään ::). Nyt alusta yritetään myydä espanjalaiselle Trasmediterránea-varustamolle.

http://www.farodevigo.es/economia/2016/02/18/vulcano-reduce-estructura-directiva-vacante/1406716.html

Uutinen on maksumuurin takana, 'lööpistä' löytyy, Googlella englanniksi käännettynä:
Lainaa
Santander in talks to sell the ferry to Trasmediterránea with "tax lease"

Kalle Id

Täällä referoidun mukaan Stena Line olisi ollut myös kiinnostunut laivasta.

Tauno Hermola

Espanjalaisen Faro de Vigo:n mukaan kauppa ADCC:n myynnistä Trasmediterránea'lle on nyt allekirjoitettu:

http://www.farodevigo.es/economia/2016/09/24/vulcano-asegura-14-meses-trabajo/1538981.html

Tauno Hermola

On se vaikeaa: tämäkään sopimus ei ole vielä 'tullut voimaan' eli sekin oli jotenkin alustava tai ehdollinen. Nyt on kuulemma saatu aikaan jonkinlainen projektisuunnitelma aluksen valmiiksi rakentamisesta, mutta rahoitus on edelleen auki ::). Ja myyjäosapuolikin on sentään Santander-pankki!

http://www.farodevigo.es/economia/2017/03/10/complejo-parto-ferri-vulcano/1638398.html

Johan Snellman

Tämä on hyvä osoitus siitä että projekti ei ole "terve" - Trasmed pystyisi kyllä järjestämään rahoituksen. Mutta kenellä vastuut "laivan" tekniikasta, suoritusarvoista? Mistään takuista on turha edes unelmoida.

Tauno Hermola

Nyt laivan myynnin Trasmediterránealle kerrotaan olevan allekirjoitusta vaille valmis! ::)

Faro de Vigon pitkähköstä espanjankielisestä uutisesta poimitun lainauksen Google-käännös:
LainaaThe sale of the ferry from Factorías Vulcano to the Spanish shipping company Trasmediterránea (Acciona Group) yesterday surpassed its penultimate stumbling block. The Official Credit Institute (ICO), after several weeks of stripping and loosening, finally gave its endorsement to the operation, which also involved Santander (the bank that owns the ship's mortgage), Pymar (through The company Pymaval) and the Xunta, as this newspaper has learned.

http://www.farodevigo.es/economia/2017/04/05/venta-ferri-vulcano-recibe-aval/1654992.html

Joonas Vähämäki


Tauno Hermola

Viimeisimmät uutiset kertovat, että töitä laivalla olisi jo aloiteltu, vaikka nimet paperista vieläkin puuttuvat:
LainaaThe work, at the level of the technical office and on the ship itself, is being carried out with Vulcano's staff (without auxiliary industry staff) in order to advance the deadlines as much as possible.

Lainattu teksti on Google-käännös paikallisen aviisin espanjankielisestä uutisesta http://www.farodevigo.es/economia/2017/04/20/vulcano-intensifica-obra-ferri-espera/1663485.html

Tauno Hermola

#59
Sopimus laivan myynnistä Trasmediterránealle on allekirjoitettu lauantaiaamuna, yli yön jatkuneiden neuvottelujen jälkeen! Aluksen pitäisi olla valmis vuoden 2018 sesonkiin. Laivan kapasiteetiksi kerrotaan 1500 matkustajaa, 450 autoa ja 600 rahtimetriä eli autopaikkojen määrä on noussut sadalla aikaisemmin ilmoitetusta. Mainitaan myös 'catalizadores', lieneekö rikkipesuri? Havainnekuvakin laivasta Trasmediterránean liveryssä on saatu aikaan; kai se julkaistavaksi on tarkoitettu, joten laitetaan tähänkin:



http://www.farodevigo.es/economia/2017/04/30/trasmediterranea-cuenta-ferri-vulcano-temporada/1670058.html
http://www.farodevigo.es/economia/2017/04/29/vulcano-firma-contrato-campana/1669447.html